Κάποια ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία για τους “digital native” μαθητές/τριες… και πως αυτά επιδρούν στον τρόπο που μαθαίνουν.
Ο μέσος μαθητής/μαθήτρια ως τα 18 του χρόνια έχει περάσει περίπου:
10.000 ώρες σε ηλεκτρονικά παιχνίδια
20.000 ώρες βλέποντας τηλεόραση
Λιγότερες από 5.000 ώρες διαβάζοντας βιβλία
Πάνω από 90% έχουν κινητό τηλέφωνο, «κατεβάζουν» τραγούδια ή ταινίες από το διαδίκτυο, χρησιμοποιούν κοινωνικά δίκτυα όπως Facebook, χρησιμοποιούν άμεσα μηνύματα όπως sms, MSN ως τον κύριο τρόπο επικοινωνίας.
Οι επιδράσεις στον τρόπο που μαθαίνουν οι “digital natives” και οι προτιμήσεις τους σε σύγκριση με τους “digital immigrants”.
Digital natives |
Digital immigrants |
Τι προσπάθησα |
γρήγορη λήψη πληροφοριών από πολλαπλές πηγές | ελεγχόμενη ροή πληροφοριών από περιορισμένες πηγές | Πολλοί υπερσύνδεσμοι, διαφορετικές πηγές πληροφόρησης |
Θέλουν να μαθαίνουν άμεσα και γρήγορα για θέματα που τους ενδιαφέρουν με τυχαία σειρά, τους αρέσει ως χρήστες να επιλέγουν το περιεχόμενο | Θέλουν να μαθαίνουν ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα σε λογική σειρά και συνέχεια | Θέματα της εποχής μας και της παγκόσμιας δικτυακής κοινότητας, παραπομπές για περισσότερες πληροφορίες, πολλοί υπερσύνδεσμοι |
Τους αρέσουν πολλές δραστηριότητες ταυτόχρονα και παράλληλη επεξεργασία δεδομένων | Τους αρέσει μία δραστηριότητα κάθε φορά επικεντρωμένη σε ένα στόχο | Διαφορετικά πολυμέσα και διαφορετικές δραστηριότητες σε κάθε ενότητα |
Προτιμούν βίντεο, εικόνα και ήχο παρά κείμενο | Προτιμούν κείμενο | Πολύ βίντεο, πολλές εικόνες κι όσο το δυνατόν λιγότερο κείμενο |
Θέλουν να μαθαίνουν σε μια παγκόσμια κοινωνία, συμμετέχοντας σε δίκτυα και αλληλεπιδρώντας με άλλα άτομα ταυτόχρονα σε πραγματικό χρόνο | Δουλεύουν ανεξάρτητα και ατομικά | Ομαδικές δραστηριότητες, διαδικτυακές εφαρμογές που προέρχονται από διεθνείς πηγές, δυνατότητα να αναρτήσουν σχόλια/παρατηρήσεις , κοινοποιήσεις σε δίκτυα |
Θέλουν άμεση ικανοποίηση και συχνή επιβράβευση | Ενδιαφέρει το αποτέλεσμα μετά την ολοκλήρωση | Τεστ και ασκήσεις που δίνουν αποτέλεσμα ανά ερώτηση και δείχνουν το συνολικό σκορ |
Οι εικόνες έχουν πάντα κάτι να πουν….
Όπως και τα βίντεο…