ΣΤΕΦΑΝΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Η πλοήγηση στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία

Μάι 201926

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ενσωμάτωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία.

 

Το νέο μαθησιακό περιβάλλον που προσφέρει το διαδίκτυο οδηγεί σε ευεργετικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική διαδικασία και παρέχει ισχυρά κίνητρα στους μαθητές. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μια νέα διδακτική εμπειρία καθώς αυτό το εργαλείο μπορεί να συνδυαστεί με άλλα μέσα (σχολικό βιβλίο, άλλες πηγές) και να καλλιεργηθεί η διαθεματικότητα, το συνεργατικό πνεύμα, η ενεργός συμμετοχή στη μάθηση, η κριτική σκέψη αλλά και το πέρασμα από τη γραμμική μάθηση στη διαδραστική μάθηση.

Το διαδίκτυο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή μεγάλου όγκου πληροφοριών. Ο μαθητής έχει πρόσβαση σε όλη την κωδικοποιημένη γνώση κάνοντας σοβαρή οικονομία χώρου, χρόνου και κόπου. Με απλή πληκτρολόγηση του κατάλληλου λήμματος μπορεί να «επισκεφτεί» μουσεία, βιβλιοθήκες, πανεπιστήμια, να αντλήσει πληροφορίες  ή να αναζητήσει πληροφορίες στη διεθνή βιβλιογραφία.

Η δυνατότητα πρόσβασης στις πληροφορίες βοηθά τους μαθητές να γίνουν ανεξάρτητοι, ικανοί να αναζητούν πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν, να οργανώνουν τα ευρήματά τους, να τα αναλύουν και να εξάγουν συμπεράσματα.

Η πλοήγηση στο διαδίκτυο που είναι σαν μία λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας έχει και τα μειονεκτήματά της.

Υπάρχει η αβεβαιότητα για την εγκυρότητα των πληροφοριών. Γι αυτό θα πρέπει να αξιολογούνται από τον εκπαιδευτικό ώστε να είναι τεκμηριωμένες, διασταυρωμένες, επίκαιρες και αξιόπιστες.

Η εικόνα προσελκύει, απορροφά και καθηλώνει το μαθητή που μπορεί να είναι αντιπαραγωγικός, να χάνει τον χρόνο του και να περιδιαβαίνει άσκοπα στις ιστοσελίδες του διαδικτύου. Το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με την επιβολή συγκεκριμένου χρόνου για την εκτέλεση μιας εργασίας και την εποπτεία της δραστηριότητας.

Οι μαθητές συνηθίζουν στο εύκολο και αποδέχονται άκριτα την τεχνολογία. Η μυθοποίηση της ενδέχεται να δημιουργήσει την παρανόηση ότι ο Η/Υ ισοδυναμεί με την ανάπαυση και όχι με την προσωπική δημιουργία και την παραγωγή έργου.

Σίγουρα θα υιοθετούσα την αναζήτηση πληροφοριών στην τάξη μου με στόχο να αξιοποιήσω όσο το δυνατόν περισσότερο τα πλεονεκτήματά  εξασφαλίζοντας το ενδιαφέρον και την προσοχή των μαθητών μου και περιορίζοντας την αδράνεια, την παθητικότητα και την έλλειψη πρωτοβουλίας.

Βασική προϋπόθεση να μη μειωθεί η επικοινωνία με τους μαθητές μου και να μην υποβιβαστεί η σχέση μας σε μια απλή διαμεσολάβηση και όχι ουσιαστική συνεργασία.

Επειδή με την ηλεκτρονική τεχνολογία ο κόσμος της εκπαίδευσης αποκτά ένα ισχυρό, αλλά ανεξερεύνητο όπλο, επιβάλλεται υπευθυνότητα, σύνεση και προγραμματισμός.

Το ζητούμενο είναι να αναχθεί η τεχνολογία σε μέσο και όχι σε αυτοσκοπό.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η πλοήγηση στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία    

Τα σχόλια είναι κλειστά.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων