ΣΤΕΦΑΝΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Θεατρική παράσταση 28ης Οκτωβρίου

Νοέ 20236

Θεατρική παράσταση για την 28η Οκτωβρίου από τους μαθητές της Δ’ τάξης

Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023

Να ‘μαστε στο αμφιθέατρο του σχολείου μας έτοιμοι να παρουσιάσουμε τη θεατρική παράσταση «Η Ιταλία μας κήρυξε το πόλεμο». Πέρασαν 83 χρόνια από κείνη τη μέρα που ήχησαν οι σειρήνες πολέμου στη χώρα μας, 83 χρόνια από την ημέρα που ένας λαός ενωμένος αντιστάθηκε στους κατακτητές. Τιμούμε με γιορτές όσους αγωνίστηκαν και έδωσαν τη ζωή τους για να έχουμε εμείς σήμερα την ελευθερία μας. Μαθαίνουμε την ιστορία της χώρας μας και διατηρούμε στη μνήμη των επόμενων γενιών τις δύσκολες αυτές στιγμές. Ευχόμαστε και ελπίζουμε στην ομόνοια των λαών και στην παγκόσμια ειρήνη.

 

DSCN5733DSCN5743DSCN5752

Στο θεατρικό μας ακούστηκαν αποσπάσματα από το μυθιστόρημα «Ο Άκης και οι άλλοι» του Κυριάκου Ντελόπουλου(1933-2020), το ποίημα «Οκτώβρης» του Γ. Ρίτσου(1909-1990), «Πορεία προς το μέτωπο» του Οδυσσέα Ελύτη(1911-1996)

από κάτω από: Θεατρικές παραστάσεις, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θεατρική παράσταση 28ης Οκτωβρίου    

Τα φυτά-μελέτη περιβάλλοντος β’ τάξης δημοτικού.

Ιούν 20193

Το powerpoint χρησιμοποιήθηκε στην ώρα της Μελέτης και έλαβε χώρα στην αίθουσα υπολογιστών του σχολείου. Οι μαθητές παρακολούθησαν το βίντεο και συζήτησαν για το περιεχόμενό του. Στη συνέχεια σε δυάδες απάντησαν στις ερωτήσεις. ΤΑ-ΦΥΤΑ(Πηγή:https://www.youtube.com/watch?v=_ZNdqMJOINw&t=44s)

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα φυτά-μελέτη περιβάλλοντος β’ τάξης δημοτικού.    

Ηλεκτρονικά παιχνίδια και παιδιά

Μάι 201927

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και οι επιδράσεις τους στα παιδιά (πηγή: efiveia.gr)
Ηλεκτρονικό παιχνίδι: Θετικές και αρνητικές επιδράσεις (πηγή: ebooks.edu.gr)
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αλλάζουν τον εγκέφαλο (πηγή: enallaktikidrasi.com)

Oι μαθητές μου της πρώτης τάξης του δημοτικού μου είπαν ότι στο διάλειμμα παίζουν παιχνίδια με τα οποία ασχολούνται στο σπίτι στο tablet ή στο κινητό των γονιών. Οι ήρωες των ηλεκτρονικών αυτών παιχνιδιών χτυπάνε, σκοτώνουν ή σκοτώνονται από διάφορα τέρατα. Κάποια παιδιά παραπονέθηκαν ότι φοβούνται και κάποια άλλα φάνηκαν συνηθισμένα σε βίαια παιχνίδια. Μετά από συζήτηση έμαθα ότι τα παιδιά που έπαιζαν στο σπίτι βίαια ηλεκτρονικά παιχνίδια ήταν αυτά που είχαν μεγαλύτερα αδέρφια κυρίως αγόρια και όσα έμεναν πολλή ώρα στο σπίτι μόνα τους ή με την επίβλεψη της γιαγιάς και του παππού αφού οι γονείς έλλειπαν αρκετά για δουλειά. Ανέφεραν επίσης πως συχνά έβλεπαν εφιάλτες στον ύπνο τους και πήγαιναν να κοιμηθούν στο κρεβάτι των γονιών. Υπάρχουν βέβαια και τα παιδιά που παίζουν παιχνίδια κατάλληλα για την ηλικία τους και με την επίβλεψη των γονιών.

Τα παιδιά της νέας γενιάς σαγηνεύονται από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια λόγω της ταχύτητας, των γραφικών , των έντονων ήχων αλλά κυρίως λόγω του ελέγχου που νιώθουν και δεν ότι έχουν. Είναι η στιγμή που κάνουν ό,τι θέλουν και δεν έχουν το γονιό ή τον δάσκαλο πάνω από το κεφάλι τους. Τι κάνουμε οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί; Είμαστε τελείως αρνητικοί στην ενασχόληση των παιδιών με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ή υποχωρούμε στην επιμονή τους και τα αφήνουμε να κάνουν ότι θέλουν; Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν μόνο αρνητικές επιδράσεις στα παιδιά ή τα βοηθούν να αναπτύξουν γνωστικές δεξιότητες και να εξοικειωθούν με την σύγχρονη τεχνολογία; Μήπως να παίξουμε μαζί τους δείχνοντας τους τον σωστό τρόπο επιλογής των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και να υποδείξουμε εμείς τους κανόνες ενασχόλησης με αυτά;

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ηλεκτρονικά παιχνίδια και παιδιά    

Εκπαιδευτικές ιστοσελίδες για παιδιά και εκπαιδευτικούς

Μάι 201927

Εκπαιδευτικές σελίδες για παιδιά και δασκάλους: μια περιεκτική λίστα!

(Πηγή: www.nannuka.com)

Δαιμονοποιούμε συχνά τις οθόνες και την οn-line παρουσία των παιδιών μας αλλά την ίδια στιγμή δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε πως ο ψηφιακός κόσμος έχει να προσφέρει σε παιδιά, μαθητές και εκπαιδευτικούς πρωτόγνωρες δυνατότητες μάθησης, ουσιαστικής ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

Εκπαιδευτικές σελίδες, λογισμικά και εφαρμογές έχουν βαλθεί να κάνουν κυριολεκτικά τη μάθηση παιχνίδι και να διευρύνουν τις γνώσεις των παιδιών, συνδυάζοντας εργασία και χαρά και κυρίως δίνοντας το ερέθισμα για να αναπτύξουν τα παιδιά καινούριες δεξιότητες. Ας δούμε κάποιες χαρακτηριστικές ιστοσελίδες που έχουν αγαπηθεί από οικογένειες και εκπαιδευτικούς και έχουν αποδειχθεί στην πράξη πολύτιμες.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκπαιδευτικές ιστοσελίδες για παιδιά και εκπαιδευτικούς    

Η πλοήγηση στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία

Μάι 201926

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ενσωμάτωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία.

 

Το νέο μαθησιακό περιβάλλον που προσφέρει το διαδίκτυο οδηγεί σε ευεργετικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική διαδικασία και παρέχει ισχυρά κίνητρα στους μαθητές. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μια νέα διδακτική εμπειρία καθώς αυτό το εργαλείο μπορεί να συνδυαστεί με άλλα μέσα (σχολικό βιβλίο, άλλες πηγές) και να καλλιεργηθεί η διαθεματικότητα, το συνεργατικό πνεύμα, η ενεργός συμμετοχή στη μάθηση, η κριτική σκέψη αλλά και το πέρασμα από τη γραμμική μάθηση στη διαδραστική μάθηση.

Το διαδίκτυο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή μεγάλου όγκου πληροφοριών. Ο μαθητής έχει πρόσβαση σε όλη την κωδικοποιημένη γνώση κάνοντας σοβαρή οικονομία χώρου, χρόνου και κόπου. Με απλή πληκτρολόγηση του κατάλληλου λήμματος μπορεί να «επισκεφτεί» μουσεία, βιβλιοθήκες, πανεπιστήμια, να αντλήσει πληροφορίες  ή να αναζητήσει πληροφορίες στη διεθνή βιβλιογραφία.

Η δυνατότητα πρόσβασης στις πληροφορίες βοηθά τους μαθητές να γίνουν ανεξάρτητοι, ικανοί να αναζητούν πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν, να οργανώνουν τα ευρήματά τους, να τα αναλύουν και να εξάγουν συμπεράσματα.

Η πλοήγηση στο διαδίκτυο που είναι σαν μία λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας έχει και τα μειονεκτήματά της.

Υπάρχει η αβεβαιότητα για την εγκυρότητα των πληροφοριών. Γι αυτό θα πρέπει να αξιολογούνται από τον εκπαιδευτικό ώστε να είναι τεκμηριωμένες, διασταυρωμένες, επίκαιρες και αξιόπιστες.

Η εικόνα προσελκύει, απορροφά και καθηλώνει το μαθητή που μπορεί να είναι αντιπαραγωγικός, να χάνει τον χρόνο του και να περιδιαβαίνει άσκοπα στις ιστοσελίδες του διαδικτύου. Το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με την επιβολή συγκεκριμένου χρόνου για την εκτέλεση μιας εργασίας και την εποπτεία της δραστηριότητας.

Οι μαθητές συνηθίζουν στο εύκολο και αποδέχονται άκριτα την τεχνολογία. Η μυθοποίηση της ενδέχεται να δημιουργήσει την παρανόηση ότι ο Η/Υ ισοδυναμεί με την ανάπαυση και όχι με την προσωπική δημιουργία και την παραγωγή έργου.

Σίγουρα θα υιοθετούσα την αναζήτηση πληροφοριών στην τάξη μου με στόχο να αξιοποιήσω όσο το δυνατόν περισσότερο τα πλεονεκτήματά  εξασφαλίζοντας το ενδιαφέρον και την προσοχή των μαθητών μου και περιορίζοντας την αδράνεια, την παθητικότητα και την έλλειψη πρωτοβουλίας.

Βασική προϋπόθεση να μη μειωθεί η επικοινωνία με τους μαθητές μου και να μην υποβιβαστεί η σχέση μας σε μια απλή διαμεσολάβηση και όχι ουσιαστική συνεργασία.

Επειδή με την ηλεκτρονική τεχνολογία ο κόσμος της εκπαίδευσης αποκτά ένα ισχυρό, αλλά ανεξερεύνητο όπλο, επιβάλλεται υπευθυνότητα, σύνεση και προγραμματισμός.

Το ζητούμενο είναι να αναχθεί η τεχνολογία σε μέσο και όχι σε αυτοσκοπό.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η πλοήγηση στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία    

Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου

Μάι 201926

Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου (.docx)

Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου (.pdf)

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου    


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων