Ενυδρειοπονία στο σχολείο (Aquaponics)

Στον κήπο του σχολείου μας έχουμε κατασκευάσει ένα σύστημα ενυδρειοπονίας. Η ενυδρειοπονία είναι ένα πρωτοποριακό σύστημα καλλιέργειας που μοιάζει πολύ με την υδροπονία αλλά η τροφή των φυτών παράγεται εμμέσως από τα ψάρια εκτρέφονται σε δεξαμενή και όχι με πρόσθετα λιπάσματα (όπως κάνουν στην υδροπονία).

In the garden of our school yard we have built an aquaponics system. Aquaponics is an innovative system of farming that is like hydroponics, only in aquaponics the food for the plants is indirectly produced by the fish which are bred in a cistern (water tank). Therefore, no additional fertilizers are used (as it is done in hydroponics).

Στις 15 Οκτωβρίου φυτέψαμε στο σύστημα μερικά πολύ μικρά μαρουλάκια, τα οποία είχαν φυτρώσει από σπόρους αρχικά στο θερμοκήπιό μας.

On 15th October we planted a few small lettuce roots in the aquaponics system, which had earlier grown from seeds in our backyard greenhouse.

Μία εβδομάδα αργότερα, στις 22 Οκτωβρίου, τα φυτά δεν έδειξαν σημάδια ανάπτυξης.

A week later, on 22nd October, the plants had not shown any signs of development.

 

Κάναμε έλεγχο στο νερό και βρήκαμε τα εξής:

Θερμοκρασία: 15 C

Νιτρικά άλατα No3: 10

No2 : 0

GH: 10

KH: 15

PH : 7,2

Ο αριθμός των ψαριών ήταν 9.

We checked the water and found the following:

Temperature: 15 C

Nitrate salts No3: 10

No2 : 0

GH: 10 (growth hormone)

KH: 15 (or CH: carbonate hardness)

PH : 7,2 (potential or power of hydrogen)

The number of fish in the tank was 9.

Έπρεπε να αυξηθούν τα νιτρικά και έτσι προσθέσαμε αλλά 10 ψάρια.

The nitrate salts should be increased so we added 10 more fish.

Έπρεπε να αυξηθεί η θερμοκρασία και βάλαμε θερμαντήρα νερού

The temperature of the water should be increased, so we added a water boiler.

Και να ελαττωθεί η απώλεια θερμότητας βάζοντας νάυλον θερμοκηπίου στην επιφάνεια της δεξαμενής

 

Στις 29 Οκτωβρίου οι μετρήσεις ήταν ως εξής:

Θερμοκρασία: 20 C

Νιτρικά άλατα No3: 15

No2: 0

GH: 10

KH: 15

PH: 7,2

Ο αριθμός των ψαριών ήταν 19.

Η αύξηση των νιτρικών είχε κάποιο αποτέλεσμα και τα μαρουλάκια φάνηκε να μεγαλώνουν

 

 

Στις 3 Νοεμβρίου χρησιμοποιήσαμε ένα πεταμένο πλέγμα για να βελτιώσουμε το κάλυμμα της λιμνούλας. Με αυτό συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε υλικά τα οποία σε άλλη περίπτωση θα κατέληγαν στα σκουπίδια.

IMG 20211102 120944 IMG 20211102 120947 1 IMG 20211105 092830 1 IMG 20211105 092949 1

Στις 5 Νοεμβρίου οι μετρήσεις μας ήταν οι εξής:

 

Θερμοκρασία: 22C

Νιτρικά No3: 10

No2: 0

GH: 15

Ph: 7,2

Τα ψάρια ήταν 18.

IMG 20211105 114017

Την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου οι μετρήσεις ήταν ως εξής:

Θερμοκρασία: 20 C (είχε πιο άσχημο καιρό αυτή την εβδομάδα)

Νιτρικά No3: 15

No2: 0

GH: 15

KH: 15

Ph: 7,2

Αριθμός ψαριών: 18

Στις 22 Νοεμβρίου προσθέσαμε μερικά μαρούλια στην ενυδρειοπονία.

IMG 20211122 121223

IMG 20211122 121234 IMG 20211122 121239 1 IMG 20211122 121246 IMG 20211122 121252 1 IMG 20211122 122158 IMG 20211122 122133 1

Τα μαρουλάκια έχουν φυτευτεί με 3 διαφορετικούς τρόπους.

IMG 20220211 094436 1

Αυτά που φυτεύτηκαν στη ζαρντινιέρα με την ελαφρόπετρα, κατάφεραν να μεγαλώσουν. Τα υπόλοιπα είχαν προβλήματα στην στήριξη και σιγά σιγά σάπισαν.

1 σχόλιο στο “Ενυδρειοπονία στο σχολείο (Aquaponics)

  1. ΜΑΡΙΑ Κοντογιάννη

    Μπράβο κύριε Σταύρο, ωραία δουλειά θα τη βάλουμε και στο Erasmus και στο Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο!
    Καλή χρονιά!!

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται.