ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΕΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Δ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Β.ΛΑΣΚΟΥ 35 ΕΛΕΥΣΙΝΑ 19200 ΤΗΛ: 2105541542 email:mail@ssn-dytik.att.sch.gr Υπεύθυνος:Καρακιόζης Κωνσταντίνος

«Στάσεις των μαθητών/τριών απέναντι στο σχολικό εκφοβισμό και η γνώμη τους για το ρόλο των ενηλίκων».

Μάι 201415

«Στάσεις των μαθητών/τριών απέναντι στο σχολικό εκφοβισμό και η γνώμη τους για το ρόλο των ενηλίκων».

Yπεύθυνοι :

Καρακιόζης Κων/νος, ΠΕ10, Υπεύθυνος Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτ. Αττικής

Παπαπανούση Χριστίνα, ΠΕ15, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτ. Αττικής

Περίληψη

Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να καταγραφεί η στάση των μαθητών/τριών απέναντι σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και να συσχετιστεί με την γνώμη τους για την στάση των ενηλίκων (γονέων/εκπαιδευτικών) απέναντι σε αντίστοιχα περιστατικά. Τα ζητήματα αυτά μελετήθηκαν σε ένα δείγμα 191 μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτικής Αττικής, Οι μαθητές συμπλήρωσαν από το σχολείο τους ένα on-line ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου το οποίο βασίστηκε στην αναθεωρημένη έκδοση του Ερωτηματολογίου Θύτη/Θύματος του Olweus (Olweus Bullying/Victim Questionnaire) και από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε πως το 11,5% και το 13% των μαθητών θεωρούν πως έχουν δεχθεί ή ασκήσει εκφοβισμό. Επίσης παρατηρείται στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στο εάν έχει δεχθεί εκφοβισμό κάποιος μαθητής και στην γνώμη που έχει για την στάση των εκπαιδευτικών απέναντι σε περιστατικά εκφοβισμού, Χ2 (4, Ν=191) = 13,68, p=0,008 όπου το 36,7% των μαθητών που έχουν δεχθεί εκφοβισμό (13% για όσους δεν έχουν δεχτεί) θεωρούν πως οι καθηγητές τους Σχεδόν Ποτέ δεν προσπαθούν να σταματήσουν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού. Τέλος παρατηρείται στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στο εάν συμμετέχουν κάποιοι μαθητές σε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας και την γνώμη που έχουν για την στάση των εκπαιδευτικών απέναντι σε περιστατικά εκφοβισμού, Χ2 (4, Ν=191) = 8,6, p=0,071.

 

Σκοπός

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταγραφεί η στάση των μαθητών/τριών απέναντι σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και να συσχετιστεί με την γνώμη τους για την στάση των ενηλίκων μελών της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικών/γονιών) απέναντι σε αντίστοιχα περιστατικά. Η συγκεκριμένη συσχέτιση ελέγχεται ως προς το φύλο, την βαθμίδα εκπαίδευσης, τον τύπο οικογένειας και το εάν οι μαθητές παρακολουθούν πρόγραμμα Αγωγής Υγείας.

Συμπεράσματα

Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού αποτελεί αναμφίβολα μια πραγματικότητα για το ελληνικό σχολείο και τα δεδομένα της συγκεκριμένης έρευνας σε μεγάλο βαθμό επιβεβαιώνουν προηγούμενες έρευνες. Είναι χαρακτηριστικό πως το ποσοστό των μαθητών που έχουν δεχθεί (11,5%) ή ασκήσει εκφοβισμό (13%) στην συγκεκριμένη εργασία είναι παρόμοια με τα δεδομένα άλλων ερευνών (Κοκκέβη κ. συν., 2012. Ψάλτη και Κωνσταντίνου, 2007).

Επίσης παρόμοια είναι τα αποτελέσματα σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών που θέλουν να βοηθήσουν σε περιστατικά εκφοβισμού, περίπου 60% στην έρευνα των Ψάλτη & Κωνσταντίνου (2007), 62% στην δική μας έρευνα (Λυπάμαι και θέλω να βοηθήσω) καθώς και αναφορικά με την γνώμη των μαθητών για τον ρόλο των εκπαιδευτικών. Το 16% και 17% των μαθητών αντίστοιχα στην δική μας έρευνα θεωρούν πως οι εκπαιδευτικοί σχεδόν ποτέ ή καμιά φορά μόνο προσπαθούν να σταματήσουν συμπεριφορές εκφοβισμού, ενώ σε προηγούμενη έρευνα αυτό πιστεύει το 1/3 των μαθητών (Ψάλτη & Κωνσταντίνου, 2007).

Θα πρέπει επίσης να παρατηρήσουμε πως στις απόψεις των μαθητών για τον ρόλο των εκπαιδευτικών υπάρχει φαινομενικά μια αντίφαση. Ενώ όπως παρατηρήσαμε ένα σχετικά μικρό ποσοστό των μαθητών δηλώνει πως έχει ασκήσει ή βιώσει εκφοβισμό, το ποσοστό των μαθητών που θεωρούν πως οι εκπαιδευτικοί δεν παρεμβαίνουν εμφανίζεται αρκετά μεγάλο.

Η συγκεκριμένη αντίφαση δικαιολογείται μέσα από την ύπαρξη στατιστικά σημαντικής σχέσης μεταξύ του εάν ένας μαθητής έχει δεχθεί εκφοβισμό και ποιά είναι η γνώμη του για τον ρόλο των εκπαιδευτικών. Όπως παρατηρήσαμε το 36,7% των μαθητών που έχουν δεχθεί εκφοβισμό θεωρούν πως οι καθηγητές τους Σχεδόν Ποτέ δεν προσπαθούν να σταματήσουν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού ενώ για τους μαθητές που δεν έχουν δεχθεί εκφοβισμό το ποσοστό αυτό είναι 13%. Αντίθετα το 18,6 % των μαθητών που δεν έχουν δεχθεί εκφοβισμό θεωρούν πως οι καθηγητές τους Καμιά Φορά προσπαθούν να σταματήσουν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, ενώ μόλις το 3% των μαθητών που έχουν δεχθεί εκφοβισμό.

Μια ακόμα σημαντική παράμετρος που πρέπει να αναφερθεί είναι η διαντίδραση μεταξύ μαθητών/εκπαιδευτικών. Όταν οι μαθητές συμμετέχουν σε προγράμματα Αγωγής Υγείας είναι λιγότερο αρνητικοί απέναντι στους εκπαιδευτικούς γενικά π.χ. μόνο το 24% των μαθητών που συμμετέχουν σε πρόγραμμα θεωρούν πως οι καθηγητές είτε Σχεδόν Ποτέ είτε μόνο Καμιά Φορά προσπαθούν να σταματήσουν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους μαθητές που δεν συμμετέχουν σε πρόγραμμα είναι 39%. Επίσης είναι ενδιαφέρουσα η σχέση εμπιστοσύνης που φαίνεται να αναπτύσσεται μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών σε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας  όπου οι μαθητές που έχουν δεχθεί ή ασκήσει εκφοβισμό έχουν σύμφωνα με τα στοιχεία μεγαλύτερη πιθανότητα να μιλήσουν σε κάποιον.

Η απαίτηση για την αναγνώριση του άλλου και του διαφορετικού αξιακού πλαισίου που έχει ο κάθε μαθητής, επιβεβαιώνεται κατά την γνώμη μας με την ύπαρξη στατιστικά σημαντικής σχέσης μεταξύ των μεταβλητών «Πόσο συχνά οι καθηγητές παρεμβαίνουν σε περιστατικά εκφοβισμού» και «Εάν θα μπορούσες να έχεις επιθετική συμπεριφορά». Είναι χαρακτηριστικό πως το 49% των μαθητών που θεωρούν πως οι καθηγητές τους σχεδόν ποτέ δεν παρεμβαίνουν σε περιστατικά εκφοβισμού δηλώνουν με βεβαιότητα (Φυσικά και όχι, ή όχι) πως δεν θα μπορούσαν να είχαν επιθετική συμπεριφορά.

Ουσιαστικά τα στοιχεία μας επιβεβαιώνουν την προσέγγιση του Olweus (1993) πως ο σχολικός εκφοβισμός είναι θέμα κυρίως των ενηλίκων και ειδικά των εκπαιδευτικών. Επίσης υποδηλώνεται η ανάγκη των μαθητών για ενδυνάμωση στην βάση ενός συνεργατικού πνεύματος (Cummins, 2005) αλλά και η απαίτηση για επαναπροσδιορισμό του ρόλου των εκπαιδευτικών, για μια μετάβαση από το δασκαλοκεντρική προσέγγιση στην αναγνώριση της ετερότητας (Ανδρούσου και Ασκούνη, 2004).

Η ύπαρξη σχετικά μικρού δείγματος για τα ιδιαίτερα δεδομένα του συγκεκριμένου ερευνητικού σχεδιασμού σίγουρα δεν βοήθησε στην διερεύνηση και άλλων συσχετίσεων. Θεωρούμε πως μια  ολοκληρωμένη μελέτη του ρόλου των εκπαιδευτικών θα έπρεπε να λάβει υπόψη της και την γνώμη των ίδιων των εκπαιδευτικών καθώς και να γίνεται χρήση μεθοδολογικών εργαλείων ποιοτικής έρευνας. Τέλος, ελπίζουμε σε μια επόμενη έρευνα να γίνει ευχερέστερη μελέτη των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας με αντίστοιχη θεματολογία.       

Επίλογος

Στην παρούσα εργασία μελετήσαμε το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού σύμφωνα με την άποψη των μαθητών. Ιδιαίτερα προσεγγίσαμε την γνώμη των μαθητών για τον ρόλο των εκπαιδευτικών σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού καθώς και τον ρόλο των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά μας υπάρχει στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στην γνώμη των μαθητών για την συχνότητα παρέμβασης των εκπαιδευτικών σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και το εάν οι ίδιοι οι μαθητές έχουν δεχθεί σχολικό εκφοβισμό ή θεωρούν πιθανό να ασκήσουν επιθετική συμπεριφορά. Παράλληλα, παρατηρούμε πως η οπτική των μαθητών για τον ρόλο των εκπαιδευτικών μπορεί να επαναπροσδιοριστεί μέσα από την υλοποίηση προγραμμάτων Αγωγής Υγείας με αντίστοιχη θεματολογία.

Η έρευνας βρίσκεται εδώ.

 

από κάτω από: Σχολικός Εκφοβισμός | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Στάσεις των μαθητών/τριών απέναντι στο σχολικό εκφοβισμό και η γνώμη τους για το ρόλο των ενηλίκων».    

Ορισμός Περιφερειακών Ομάδων Δράσεων Πρόληψης (ΠΟΔΠ) της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού ανά Διεύθυνση Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης της ΠΔΕ Αττικής

Μάι 20148

Ορισμός Περιφερειακών Ομάδων Δράσεων Πρόληψης (ΠΟΔΠ) της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης  Αττικής

 Έχοντας υπόψη:

Την υπ΄αριθ. 4077/28-4-2014 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ με θέμα « Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης φαινομένων της Σχολικής Βίας και εκφοβισμού στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,και 3» του ΕΠ και « Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση».

Β) Ορίζει ως Περιφερειακές Ομάδες Δράσεων Πρόληψης (ΠΟΔΠ) Β΄/θμιας Εκπ/σης:

Στη Δυτική Αττική: α) τον κ. Λιγνό Ιωάννη, Υπεύθυνο Δράσεων Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού της ΔΔΕ Δυτικής Αττικής με σχολεία ευθύνης τα: 1,2,3,4 Γ/σιο Ασπροπύργου, ΓΕΛ Ασπροπύργου, 1,2,3,4 Γ/σιο Άνω Λιοσίων, 1,2,3 ΓΕΛ Άνω Λιοσίων, Εσπερινό Γ/σιο και Λ.Τ. Άνω Λιοσίων, 1,2 Γ/σιο Ζεφυρίου, ΓΕΛ Ζεφυρίου, Γ/σιο Φυλής, ΓΕΛ Φυλής, ΕΠΑΛ Ασπροπύργου, ΕΠΑΣ Ασπροπύργου, ΕΠΑΛ Άνω Λιοσίων, ΕΠΑΣ Άνω Λιοσίων, ΕΚ Ασπροπύργου, ΕΚ Άνω Λιοσίων, β) τον κ. Αργυρίου Αργύριο, Δ/ντή της ΔΔΕ Δυτικής Αττικής με σχολεία ευθύνης τα: Γ/σιο Μάνδρας, Εσπερινό Γ/σιο και Λ.Τ. Μάνδρας, ΓΕΛ Μάνδρας, Γ/σιο Μαγούλας, ΓΕΛ Μαγούλας, 1,2,3,4 Γ/σιο Ελευσίνας, Επαγγελματικό Γ/σιο Ε.Α.Ε. Ελευσίνας, 1,2 ΓΕΛ Ελευσίνας, ΕΕΕΕΚ Ελευσίνας, Γ/σιο Ν. Περάμου, ΓΕΛ Ν. Περάμου, 1,2,3 Γ/σιο Μεγάρων,1,2 ΓΕΛ Μεγάρων, Γ/σιο και Λ.Τ. Βιλλίων, Γ/σιο Ερυθρών, ΓΕΛ Ερυθρών, 1,2 ΕΠΑΛ Ελευσίνας, ΕΠΑΣ Ελευσίνας, ΕΠΑΛ Μεγάρων, ΕΚ Ελευσίνας, ΕΚ Μεγάρων.

από κάτω από: Σχολικός Εκφοβισμός | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ορισμός Περιφερειακών Ομάδων Δράσεων Πρόληψης (ΠΟΔΠ) της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού ανά Διεύθυνση Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης της ΠΔΕ Αττικής    

Σχολικός Εκφοβισμός

Φεβ 201414

Πλαίσιο Λειτουργίας των Υπευθύνων Δράσεων Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού ανά Δ/νση Π.Ε. και Δ.Ε. Αττικής και των Ομάδων Υποστήριξης

Υπεύθυνος Δράσεων Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στη Δυτική Αττική :

Ιωάννης Λιγνός, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ19 , email: jlignos@yahoo.com

Ομάδα Υποστήριξης Υπεύθυνου Δράσεων Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στη Δυτική Αττική :

  • Χριστίνα Παπαπανούση, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτ. Αττικής, email:  gray@dide-dytik.att.sch.gr
  • Κωνσταντίνος Καρακιόζης, Υπεύθυνος Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων  Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτ. Αττικής, email: mail@ssn-dytik.att.sch.gr

Δίκτυο σχολείων Δ.Ε. Δυτικής Αττικής ενάντια στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ_5η_Συνάντηση_ΔΙΚΤΥΟ_ΕΝΑΝΤΙΑ_ΣΤΗ_ΣΧΟΛΙΚΗ_ΒΙΑ

«ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (2013-14) ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ»

 

Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε το Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στην διεύθυνση http://www.e-abc.eu/gr/ όπου παρατίθενται τα αντίστοιχα videos και συμπληρωματικό υλικό από την Ευρωπαϊκή Καμπάνια κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. E-ABC MANUAL

Χρήσιμες Ιστοσελίδες

http://www.0-18.gr  Συνήγορος του Παιδιού

http://www.e-abc.eu/gr/  Ευρωπαϊκή καμπάνια Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού  DAPHNE(Χαμόγελο του Παιδιού)

http://www.antibullyingnetwork.gr/    Δίκτυο Κατά της Βίας στο Σχολείο (Συνήγορος του Πολίτη / Συνήγορος του Παιδιού)

http://www.antibullying.gr  STOPστην ενδοσχολική βία (EΨΥΠΕ)

http://www.somatikitimoria.gr   Δίκτυο για την Πρόληψη και Καταπολέμηση της Σωματικής Τιμωρίας στα Παιδιά (Συνήγορος του Πολίτη – Κύκλος Δικαιωμάτων του Παιδιού)

Online Ερωτηματολόγιo για τον Σχολικό Εκφοβισμό

Η συγκεκριμένη δράση γίνεται στα πλαίσια του “Δικτύου Σχολείων Δ.Ε. Δυτικής Αττικής Ενάντια στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό” και αποτελεί συνεργασία των υπευθύνων Αγωγής Υγείας και Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων. Προτείνεται να λάβει χώρα στο πλαίσιο προγράμματος Αγωγής Υγείας/Ερευνητικής ή Βιωματικής εργασίας που σχετίζεται με τον σχολικό εκφοβισμό.

 Στόχοι

α) Καταγραφή του προβλήματος του σχολικού εκφοβισμού

β) Ενημέρωση / Ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών

γ) Eνημέρωση γονέων/εκπαιδευτικών για το μέγεθος του προβλήματος

 Υλοποίηση

Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης δράσης απαιτείται ένας/μία εκπαιδευτικός, στην αίθουσα πληροφορικής όπου υπάρχουν υπολογιστές με πρόσβαση στο διαδίκτυο, να υποδείξει στους μαθητές/μαθήτριες την ιστοσελίδα όπου βρίσκεται το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο πρέπει να απαντηθεί ΑΝΩΝΥΜΑ στο πλαίσιο κάποιου μαθήματος και όχι από το σπίτι των μαθητών

Απαιτείται προσοχή και συνεργασία όταν υλοποιούν την δράση δύο καθηγητές στο ίδιο σχολείο έτσι ώστε να μην απαντήσει κάποιος μαθητής δύο φορές το ερωτηματολόγιο.

Όταν ολοκληρωθεί η δράση αποστέλλεται στην Διεύθυνση του σχολείου αρχείο .ppt όπου παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας. Περαιτέρω ενέργειες, όπως ενημέρωση προς γονείς ή εκπαιδευτικούς, δύνανται να πραγματοποιηθούν μόνο εάν :  α) υπάρχει συγκατάθεση της Διεύθυνσης του σχολείου και β) δεν διαταράσσεται το καλό σχολικό κλίμα

Σε κάθε περίπτωση τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου θεωρούνται εμπιστευτικά.

 ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

                                                                                ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΓΕΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΓΕΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ 1ο EΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΛ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ

 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ  ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΦΥΛΗΣ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ  ΛΥΚΕΙΟ  ΦΥΛΗΣ

 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΓYMΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΓYMΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ

 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ – 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Α. ΛΙΟΣΙΩΝ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ – 1ο ΓΕΛ Α. ΛΙΟΣΙΩΝ

από κάτω από: Σχολικός Εκφοβισμός | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχολικός Εκφοβισμός    

Προγραμματισμός Επισκέψεων

Ιαν 20149

Προγραμματισμός Επισκέψεων Υπευθύνου Σ.Σ.Ν. Διεύθυνσης Δ.Ε. Δυτ. Αττικής

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Προγραμματισμός Επισκέψεων    

Aσφάλεια στο Διαδίκτυο

Δεκ 201317

Ενημερωτικό υλικό – Φυλλάδια από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου  και την εκστρατεία ενημέρωσης και επαγρύπνησης που διεξάγεται στη χώρα μας από το 2004, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο του προγράμματος Safer Internet.

Για αναφορά ή καταγγελία παράνομου περιεχομένου ή παράνομης συμπεριφοράς καθώς και για αναφορά ψεύτικου προφίλ ή κλοπής κωδικών στο Facebook μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη φόρμα στη διεύθυνση www.safeline.gr/report, ή να στείλετε e-mail στο report@safeline.gr, ή SMS από το κινητό σας τηλέφωνο γράφοντας Safeline, αφήνοντας κενό, εισάγοντας τη καταγγελία σας, και αποστέλλοντας στο 54260, ή να τηλεφωνήσετε στο 2811 391615, εργάσιμες ημέρες και ώρες 09.00 – 16.00.

Για τη Γραμμή Βοηθείας προς παιδιά, εφήβους και τις οικογένειές τους, μπορείτε να τηλεφωνήσετε στο 800 11 800 15, εργάσιμες ημέρες και ώρες 09.00 – 15.00.

Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου – συνοπτικός οδηγός για γονείς

Προστασία της ιδιωτικής μας σφαίρας στο Facebook

Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου – συνοπτικός οδηγός για τους εκπαιδευτικούς

Συμβουλές προς τους γονείς

Προτιμήστε να τοποθετήσετε τον Η/Υ σας σε χώρους, όπως είναι το σαλόνι και όχι σε υπνοδωμάτια. Έτσι θα έχετε τη δυνατότητα να επιβλέπετε το παιδί σας, χωρίς το ίδιο να αισθάνεται ότι ελέγχεται.

Κάντε την πλοήγηση στο Internet μία οικογενειακή δραστηριότητα. Χρησιμοποιείστε τον H/Υ μαζί με τα παιδιά σας.

Ενημερώστε τα παιδιά σας για τους κινδύνους που υπάρχουν όταν συνομιλούν με αγνώστους μέσω chatrooms.

Συζητήστε με τα παιδιά σας για θέματα ασφάλειας (επικοινωνία με επικίνδυνα άτομα, πρόσβαση σε sites με βλαβερό περιεχόμενο) που προκύπτουν από την πλοήγηση στο διαδίκτυο.

Διδάξτε τους να μην δίνουν προσωπικές πληροφορίες χωρίς την άδειά σας (επίθετο, όνομα ηλικία, διεύθυνση κατοικίας, αριθμό τηλεφώνου, οικογενειακό εισόδημα, ακόμα και ωράρια σχολείου ονόματα φίλων κ.λπ.) και να μην χρησιμοποιούν την κάρτα σας.

Mην επιτρέπετε ποτέ στα παιδιά σας να συναντηθούν με άτομα που γνώρισαν μέσω Διαδικτύου.

Διδάξτε τα επίσης, να αρνούνται από μόνα τους να συναντηθούν προσωπικά με άτομα που έχουν γνωρίσει στο Διαδίκτυο. Εξηγήστε τους ότι οι άγνωστοι με τους οποίους θέλουν να συναντηθούν μπορεί να είναι επικίνδυνοι.

Χρησιμοποιείστε τα λεγόμενα «φίλτρα» που είναι ειδικά προϊόντα λογισμικού με σκοπό την παρεμπόδιση της πρόσβασης σε μη επιθυμητές θέσεις «sites» (βία, πορνογραφία).

Ελέγξτε το περιεχόμενο οπτικοακουστικού υλικού, όπως CDs, δισκέτες κ.α., που αγοράζουν τα παιδιά σας ή ανταλλάσουν με τους φίλους τους.

από κάτω από: Ασφάλεια στο Διαδίκτυο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Aσφάλεια στο Διαδίκτυο    

Σύνδρομο Αsperger

Δεκ 20133

Σύνδρομο Asperger : Οδηγίες για  εκπαιδευτικούς και γονείς από το Β ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης

από κάτω από: Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, ΚΕΔΔΥ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σύνδρομο Αsperger    

Παιδιά με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)_Συμβουλές για Εκπαιδευτικούς και Γονείς

Νοέ 201329

Χρήσιμες συμβουλές προς Γονείς και Εκπαιδευτικούς για παιδιά με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)  

από κάτω από: ΔΕΠ-Υ, Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παιδιά με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)_Συμβουλές για Εκπαιδευτικούς και Γονείς    

Η Εξάλειψη της Σωματικής Τιμωρίας στα Παιδιά_Ερωτήσεις – Απαντήσεις

Νοέ 201326

Η Εξάλειψη της σωματικής τιμωρίας στα παιδιά_Ερωτήσεις – Απαντήσεις

από κάτω από: Χρήσιμα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Εξάλειψη της Σωματικής Τιμωρίας στα Παιδιά_Ερωτήσεις – Απαντήσεις    

Χρήσιμες Ιστοσελίδες

Νοέ 201326

http://www.aboutyouth.gr/   Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ), δημόσιος φορέας που εποπτεύεται από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δημιούργησε αυτόν το δικτυακό τόπο για εφήβους, που μεγαλώνουν, ωριμάζουν και θέλουν να μάθουν περισσότερα για τον εαυτό τους.

 http://www.youth-health.gr/  Από την ΜΟΝΑΔΑ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (Μ.Ε.Υ.) της Β΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών Νοσοκομείο Παίδων “Παν. & Αγλ. Κυριακού”

http://www.saferinternet.gr/   Ασφαλής Χρήση διαδικτύου από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο του προγράμματος Safer Internet.

 http://www.safeline.gr/    Η Ελληνική Ανοικτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο

 http://www.ich.gr/el/    Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού

www.neagenia.gr  Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς

http://europa.eu/youth/el  Ευρωπαϊκή Δικτυακή Πύλη Νεολαίας

www.synigoros.gr // www.0-18.gr  Συνήγορος του Παιδιού

www.ekka.org.gr  Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης

http://www.antibullyingnetwork.gr/    Δίκτυο Κατά της Βίας στο Σχολείο

http://www.e-abc.eu/gr/ Ευρωπαϊκή καμπάνια Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

www.somatikitimoria.gr Δίκτυο για την Πρόληψη και Καταπολέμηση της Σωματικής Τιμωρίας στα Παιδιά

www.mikrosanagnostis.gr   Κόμβος για παιδιά και εφήβους του Εθνικού Κέντρου Bιβλίου (ΕΚΕΒΙ) που δίνει προτεραιότητα στoν κόσμο του βιβλίου και τη χαρά της ανάγνωσης)

Εξαρτήσεις:

www.kethea.gr    Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων

www.okana.gr  Οργανισμός Κατά των Ναρκωτικών

www.kethea-strofi.gr   Ανοιχτή Θεραπευτική Κοινότητα “ΣΤΡΟΦΗ”, για έφηβους χρήστες ψυχοτρόπων ουσιών και τις οικογένειές τους

 

από κάτω από: Χρήσιμα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χρήσιμες Ιστοσελίδες    

Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Νοέ 201326

ΝΟMOΣ-4115/2013 -ΦΕΚ24/2013 Άρθρο 39 – Θέματα Π.Ε. και Δ.Ε. Λειτουργία ΕΔΕΑΥ

 

ΝΟΜΟΣ-3699/2008- Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν.3699/2008 – ΦΕΚ 199/Α’/2.10.2008 (Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες)

Μαθητές με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

1. Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών καινευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασίατης σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςσυγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητικήαναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί,αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνιαμη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας−λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομοελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού),ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες. Στην κατηγορία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.

2. Οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφοράλόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, ανήκουν στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

3. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό πουυπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ανατίθεται η ανάπτυξη προτύπων αξιολόγησης και ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους μαθητές αυτούς σε Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι. που, κατόπιν πρόσκλησης που τους απευθύνει το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Στους μαθητές αυτούς δεν έχουν εφαρμογή οι λοιπές διατάξεις του παρόντος νόμου.

 

από κάτω από: Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, ΚΕΔΔΥ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες    

ΚΕΔΔΥ και Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα Αττικής

Νοέ 201326

ΚΕΔΔΥ & ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΑΤΤΙΚΗΣ 

Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) 

ΚΕΔΔΥ

Ταχ/κή Δ/νση – Τ.Κ.

Τηλ

Α΄ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΝΔΑΝΟΥ 18,
11526 ΑΘΗΝΑ
2106929611
2106929617 FAX
Β΄ ΑΘΗΝΩΝ Λεωφ.Ηρακλείου 269
14231 Ν. ΙΩΝΙΑ
210 2719857, 210 2797176
FAX: 210 27974176, 210 2719857
Γ΄ ΑΘΗΝΩΝ Θηβών 250,
12241 ΑΙΓΑΛΕΩ
210 5610995
FAX: 210 5613655
kdayathin(AT)sch.gr
Δ΄ ΑΘΗΝΩΝ Λ. ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ 46 & ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
17455 ΑΛΙΜΟΣ
210 9889582, 210 9823874
Fax: 210 9823674
ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΔΡΙΑΝΟΥ 26
ΚΟΡΩΠΙ 19400
210 6028050
FAX: mail(AT)kday-anatol-att.sch.gr
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ Περσεφόνης 19
19200 Ελευσίνα
210 5561665, 210 5561990
Fax : 210 5544853

Εγκεκριμένα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Εργασίας βάσει της 4682/Γ6/15-1-2014

από κάτω από: Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, ΚΕΔΔΥ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΔΔΥ και Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα Αττικής    

Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης

Νοέ 201326

Στα συνημμένα έγγραφα παρατίθενται οδηγίες για την Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης.

tomos_A tomos_B

 

από κάτω από: Σχολική Τάξη, Χρήσιμα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης    

Τηλεφωνικές Γραμμές Υποστήριξης Εφήβων

Νοέ 201326

παρακάτω υπάρχουν κάποιες τηλεφωνικές γραμμές οι οποίες παρέχουν δωρεάν ή με αστική χρέωση, από σταθερό τηλέφωνο, ψυχολογική υποστήριξη, σε παιδιά/εφήβους. Η επικοινωνία μέσω αυτών των τηλεφωνικών γραμμών μπορεί να βοηθήσει τον μαθητή/μαθήτρια :

α) ως άμεση διέξοδο για να μιλήσει σε κάποιον όταν δεν υπάρχει κάποιος δίπλα του/της

β) στην αρχική κατανόηση του προβλήματος που τον/την απασχολεί

Δεν θα πρέπει να θεωρηθεί πως οι προτεινόμενες τηλεφωνικές γραμμές μπορούν να υποκαταστήσουν την διαπροσωπική επικοινωνία και να αποτρέψουν τους ενδιαφερόμενους από πιο ουσιαστική συμβουλευτική στήριξη.

1107 Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας (Φορέας: Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης – ΕΚΚΑ)

δωρεάν, 24 ώρες, κάθε μέρα

Άμεση ενημέρωση και επείγουσα συμβουλευτική, ψυχολογική και κοινωνική στήριξη για θέματα που σε απασχολούν ή αν βρίσκεσαι σε κίνδυνο. Διασύνδεση με τις κατάλληλες υπηρεσίες, κινητοποίηση μηχανισμών επείγουσας παρέμβασης. Επίσης, ενημέρωση και συμβουλευτική σε γονείς για θέματα που αφορούν τα παιδιά τους και τον γονικό ρόλο τους.

 

116-111 Ευρωπαϊκή Γραμμή Στήριξης Παιδιών και Εφήβων (Φορέας: ΕΨΥΠΕ)

δωρεάν, Δευτέρα έως Παρασκευή: 2:00μμ-8:30μμ, Σάββατο: 9:30πμ-2:00μμ

Συμβουλευτική τηλεφωνική γραμμή αποκλειστικά για παιδιά και εφήβους. Μπορείς να μιλήσεις για οτιδήποτε σε απασχολεί.

 

1056 Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά (Φορέας: Χαμόγελο του Παιδιού)

δωρεάν, 24 ώρες, κάθε μέρα

Δέχεται καταγγελίες για παιδιά-θύματα κακοποίησης. Παρεμβαίνει επιτόπου αν βρίσκεσαι σε κίνδυνο. Ψυχολογική στήριξη σε παιδιά και εφήβους και συμβουλευτική σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Πληροφορίες και κατευθύνσεις για θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των παιδιών και την παιδική προστασία.

 

80011 80015 Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ (Φορέας: Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου – Μ.Ε.Υ.της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών)

δωρεάν, Δευτέρα έως Παρασκευή: 9:00πμ-3:00μμ

Απευθύνεται σε εφήβους και στις οικογένειές τους. Παρέχει στήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (παρενόχληση, εξάρτηση, επιβλαβές περιεχόμενο, παιδοφιλία κ.α.).

 

115 25 Γραμμή Μαζί για το Παιδί (Φορέας: Μαζί για το Παιδί)

χρέωση μιας αστικής μονάδας, Δευτέρα έως Παρασκευή: 9:00πμ-9:00μμ

Παροχή συμβουλών και κατευθύνσεων σε παιδιά, εφήβους, γονείς και εκπαιδευτικούς.

 

800 11 32 000 Γραμμή του Συνηγόρου του Παιδιού για παιδιά 

δωρεάν, Δευτέρα έως Παρασκευή: 9:00πμ-4:00μμ

Πληροφορίες για το πώς μπορεί να σε βοηθήσει ο Συνήγορος αν νομίζεις ότι παραβιάζεται κάποιο δικαίωμά σου ή επειδή αντιμετωπίζεις εσύ ή φίλοι/ες σου ένα σοβαρό πρόβλημα.

Πιο πρόσφατα άρθρα »

Σαν Σήμερα

Πρόσφατα σχόλια

HMEΡΟΛΟΓΙΟ

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

ΘΕΜΑΤΑ



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων