Τεχνικές ενεργητικής μάθησης

Διδακτική Παιδεία

ΠΗΓΗ: https://blogs.sch.gr/billbas/2008/11/19/%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b5%ce%bd%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b7%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82-%ce%bc%ce%ac%ce%b8%ce%b7%cf%83%ce%b7%cf%82/ 

Σύμφωνα με το βιβλίο του Roger Mucchielli  Les m?thodes actives dans la p?dagogie des adultes (ενεργητικές μέθοδοι στην εκπαίδευση ενηλίκων), στους ενήλικες (γιατί όχι και στους ανήλικους) η ενεργητική συμμετοχή εξασφαλίζει το μεγαλύτερο ποσοστό συγκράτησης της πληροφορίας-γνώσης.

Συγκεκριμένα, όταν προσέχουμε, συγκρατούμε:

_το 10% από αυτά που διαβάζουμε

_το 20% από αυτά που ακούμε

_το 30% από αυτά που βλέπουμε

_το 50% από αυτά που βλέπουμε και ακούμε ταυτόχρονα

_το 80% από αυτά που λέμε (!)

_το 90% από αυτά που λέμε και ταυτόχρονα κάνουμε ενέργειες που απαιτούν στοχασμό και στις οποίες εμπλεκόμαστε ενεργά.

Οι θερμοί υποστηρικτές των παραδοσιακών διαλέξεων, ας συλλογιστούν βαθύτερα?retain.png

πηγή:  Roger Mucchielli  Les m?thodes actives dans la p?dagogie des adultes, από το έγγραφο στη διεύθυνση: http://www.metabeauce.com/references/Uneapprochepedagogiquesurlaformation.pdf

Αφήστε μια απάντηση