Η Συναισθηματική Μετάβαση του Νηπίου από τον Παιδικό Σταθμό στο Νηπιαγωγείο

Η περίοδος μετάβασης του παιδιού προσχολικής ηλικίας από το σπίτι στον παιδικό σταθμό κι έπειτα στο νηπιαγωγείο, κρίνεται σημαντική και επιδρά
σε όλους τους τομείς ανάπτυξής του και κυρίως στο συναισθηματικό. Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του ατόμου, καλλιεργείται από τη νηπιακή ηλικία και
οδηγεί εξελεγκτικά στην ολόπλευρη ανάπτυξή του.

Οι φορείς που επηρεάζουν τη συναισθηματική του ανάπτυξη, είναι:

  1.     η οικογένεια και 
  2.   οι παιδαγωγοί (βρεφονηπιοκόμοι και νηπιαγωγοί), που αποτελούν πρότυπα προς μίμηση για το παιδί.

 Ο ρόλος του νηπιαγωγού στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων.

Στη σημερινή εποχή αυξάνονται ολοένα και περισσότερο οι προσδοκίες για τον ρόλο
του νηπιαγωγείου στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, γνωστική, κοινωνική,
συναισθηματική.

Οι νηπιαγωγοί δίνουν προτεραιότητα στην εκμάθηση κοινωνικοσυναισθηματικών  δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας,

με στόχο

  • την καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης,
  • την διαχείριση του αποχωρισμού από τους γονείς,
  • την λήψη πρωτοβουλιών και την συναισθηματική αυτορρύθμιση,
  • συμβάλλουν στην ενίσχυση χαρακτηριστικών και δεξιοτήτων των παιδιών,

όπως:

η αυτοεκτίμηση, 

η ανεξαρτησία,

η ικανότητα προσαρμογής σε διαφορετικά πλαίσια,

η δημιουργία σχέσεων με τους άλλους,

η καλλιέργεια της συναισθηματικής ασφάλειας και

η ικανότητα επίλυσης συγκρούσεων