Πληροφορική Α΄ τάξης Γυμνασίου
Οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης προσπαθούν να αντικαταστήσουν το δασκαλοκεντρικό μοντέλο, όπου ο μαθητής έχει το ρόλο ενός κομπάρσου, με ένα άλλο στο οποίο ο μαθητή είναι το ενεργό στοιχείο, ο πρωταγωνιστής της παράστασης. Και εμείς οι εκπαιδευτικοί τι θα κάνουμε ρωτούν κάποιοι. Μα μπορούμε και πρέπει να είμαστε οι σεναριογράφοι και σκηνοθέτες.
Οπότε το μάθημα μου στο moodle, Πληροφορική Α΄ τάξης Γυμνασίου, θα έχει σαν στόχους:
- Αρχικά να κεντρίσω το ενδιαφέρον και την περιέργεια των μικρών μου μαθητών, θέτοντας ταυτόχρονα και τους στόχους του μαθήματος.
- Να τους δώσω το γενικό περιβάλλον που θα κινηθούν, και εκεί αυτοί, ενεργητικά και κριτικά με τη χρήση των σύγχρονων εργαλείων μάθησης – έκφρασης, να κτίσουν τις γνώσεις τους για τα συγκεκριμένα αντικείμενα που θα καλύψει το μάθημά μας. Και εδώ βέβαια, σαν καλός σκηνοθέτης πάντα, πρέπει κάπου να βάλω και κάποιο εργαλείο αξιολόγησής τους – ελάχιστοι άνθρωποι δεν θέλουν να ακούν και ένα ‘Μπράβο!’ για τη δουλειά που έκαναν.
- Να τους ενθαρρύνω μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων να ερευνήσουν πιο πέρα από τα αντικείμενα που το σχετικό κεφάλαιο στο βιβλίο τους αναφέρει και τελικά να καταλήξουν σε δικά τους συμπεράσματα για τη σημερινή πραγματικότητα.
- Τελικά να μπορούν
- να περιγράψουν τη γνώση που κέρδισαν από το σχετικό μάθημα αλλά και
- να το αξιολογήσουν και
- να αυτοαξιολογηθούν.