Στην Αυστραλία, η Pauline Gibbons έχει δώσει μια ιδιαίτερα σαφή περιγραφή της διαφοράς μεταξύ αυτού που ονομάζει γλώσσα του διαλείμματος και γλώσσα της τάξης:
Η γλώσσα του διαλείμματος περιλαμβάνει τη γλώσσα που δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να κάνουν φίλους, να παίρνουν μέρος στα παιχνίδια και να συμμετέχουν σε μια σειρά καθημερινών δραστηριοτήτων μέσα από τις οποίες αναπτύσσουν και διατηρούν τις κοινωνικές επαφές. Συνήθως αυτή η γλώσσα παρουσιάζεται στη διαπροσωπική επαφή και επομένως εξαρτάται πάρα πολύ από τα σωματικά και οπτικά συμφραζόμενα (visual context), τις χειρονομίες και τη γλώσσα του σώματος. Η άνεση σε αυτού του είδους τη γλώσσα αποτελεί σημαντικό μέρος της γλωσσικής ανάπτυξης. Χωρίς αυτή ένα παιδί είναι απομονωμένο από τη φυσιολογική κοινωνική ζωή του διαλείμματος .
Η γλώσσα της σχολικής αυλής είναι πολύ διαφορετική από τη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι δάσκαλοι μέσα στην τάξη και από τη γλώσσα που προσδοκούν να μάθουν να χρησιμοποιούν τα παιδιά. Η γλώσσα του διαλείμματος δεν είναι η γλώσσα των Μαθηματικών. Η κατάσταση του διαλείμματος κανονικά δεν προσφέρει στα παιδιά τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν γλώσσα του τύπου ορολογίας μαθημάτων. Ούτε απαιτεί συνήθως γλώσσα που συνδέεται με ανώτερες νοηματικές ικανότητες (higher order thinking skills), όπως η υπόθεση, η αξιολόγηση, η εξαγωγή συμπερασμάτων, η γενίκευση, η πρόβλεψη ή η κατηγοριοποίηση. Ωστόσο, αυτές είναι οι γλωσσικές λειτουργίες που σχετίζονται με την μάθηση και την ανάπτυξη της νόησης (cognition), λειτουργίες που απαιτούνται σε όλες τις περιοχές του σχολικού προγράμματος και χωρίς αυτές το μορφωτικό δυναμικό ενός παιδιού δεν μπορεί να αξιοποιηθεί (J. Cummins,Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση)
-
- Interactive games
- Podcast
- virtual δραστηριότητες και εφαρμογές
- WebQuest
- Ανθρωπινα Δικαιώματα
- Άρθρα για το μάθημα των Θρησκευτικών
- Βίοι Αγίων
- Βουδισμός
- Γενικά
- διαδραστικές εφαρμογές
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Δραστηριότητες και παιχνίδια
- Επίκαιρα άρθρα για την εκπαίδευση
- Εργασίες μαθητών 2011
- Ηθική και οικολογία
- Θρησκεία
- Ινδουϊσμός
- Ιουδαϊσμός
- Ισλάμ
- Κινέζικη θρησκεία
- Κομφουκιανισμός
- Κοσμογονίες
- Μ. Εβδομάδα
- Οn line (hot potaetos)ασκήσεις
- Οι Δια Χριστόν σαλοί
- Παρουσιάσεις
- Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία
- Σελίδες Ιστορίας
- Ταοϊσμός
- Φιλοσοφία
- Χάρτες
- Χριστιανισμός
- Χριστούγεννα
-
Κανάλια RSS
- Εγγραφή σε νέα και ενημερώσεις
- Κανάλι RSS
- Σχόλια RSS
Πρόσφατα άρθρα
- Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας (project) της Α΄ και Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου και Α΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015
- Aνοικτή επιστολή των Θεολογικών Συνδέσμων για το μάθημα των θρησκευτικών
- Για τη γιορτή της μητέρας: Από την Παλαιά Διαθήκη
- Για τη γιορτή της Μητέρας: Λίγα λόγια για την ιστορία
- Για την Άλωση…
- Απόκρυφα και Γνωστικά Ευαγγέλια
- Tα Θρησκευτικά μάθημα αυξημένης βαρύτητας στο Λύκειο
Kατηγορίες
- Interactive games (25)
- Podcast (2)
- virtual δραστηριότητες και εφαρμογές (52)
- WebQuest (1)
- Ανθρωπινα Δικαιώματα (8)
- Άρθρα για το μάθημα των Θρησκευτικών (55)
- Βίοι Αγίων (24)
- Βουδισμός (3)
- Γενικά (17)
- διαδραστικές εφαρμογές (11)
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (58)
- Δραστηριότητες και παιχνίδια (29)
- Επίκαιρα άρθρα για την εκπαίδευση (74)
- Εργασίες μαθητών 2011 (3)
- Ηθική και οικολογία (1)
- Θρησκεία (12)
- Ινδουϊσμός (7)
- Ιουδαϊσμός (23)
- Ισλάμ (16)
- Κινέζικη θρησκεία (4)
- Κομφουκιανισμός (2)
- Κοσμογονίες (1)
- Μ. Εβδομάδα (14)
- Οn line (hot potaetos)ασκήσεις (1)
- Οι Δια Χριστόν σαλοί (6)
- Παρουσιάσεις (4)
- Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία (15)
- Σελίδες Ιστορίας (5)
- Ταοϊσμός (3)
- Φιλοσοφία (14)
- Χάρτες (12)
- Χριστιανισμός (64)
- Χριστούγεννα (21)
Μοιραστείτε το ιστολόγιο
Σύνδεσμοι
- Αλμπανάκη Μαρία
- Γενικό Λύκειο Αρχαγγέλου
- Γυμνάσιο Ιάσμου Κομοτηνής
- Ευρωπαϊκή Εκπαίδευση
- Καράκιζα Τσαμπίκα, Σύμβουλος Πληροφορικής Νοτίου Αιγαίου
- Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου
- Μάντα Φατσέα, Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Ν. Δωδεκανήσου
- Μουσικό σχολείο Κομοτηνής
- Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος ΚΑΙΡΟΣ
- Σαρικάς Σάββας. Ιδέες και σκέψεις για όλα..Εύκολες λύσεις με τις Τ.Π.Ε.
- Φεσάκης Γιώργος, Λέκτορας ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Ετικέτες
BBC interactive game interactive games Islam Life Second Life video virtual tour Διαθεματικότητα Εκκλησία Ελευθεροτυπία Ιερουσαλήμ Ινδουϊσμός Ιουδαϊσμός Μ.Εβδομάδα Μέκκα Μετανάστευση Παναγία Το Βήμα Χριστούγεννα άρθρα αγάπη αισθητική αγωγή δημιουργία διαδραστική εφαρμογή διαδραστικός χάρτης διαπολιτισμική εκπαίδευση διαπολιτισμική συνείδηση διαπολιτισμικότητα εκπαίδευση εξέλιξη θρησκεία θρησκειολογία μετανάστες μοναχισμός μυθολογία νέες τεχνολογίες πίστη παιδεία ποίηση προσευχή τέχνη τεχνολογία τζαμί τορά
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.