Τι σημαίνει η μεγάλη Σαρακοστή που πλησιάζει; Ο μεγάλος θεολόγος τής εποχής μας π. Αλέξανδρος Σμέμαν, στο έργο του «Μ. ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ» τονίζει: «Πρώτο σπάσιμο στο φρούριο της απόκλισης από το Θεό, της αμαρτίας, είναι η συγχωρητικότητα».Η Μεγάλη Σαρακοστή είναι η απελευθέρωσή μας από τη σκλαβιά του «κόσμου τούτου»… Κυρίαρχος όρος για την απελευθέρωσή μας είναι η συγγνώμη. «Εάν αφήτε τοίς ανθρώποις τά παραπτώματα αυτών, αφήσει καί υμίν ο Πατήρ υμών ο ουράνιος». (Ματθ. 6, 14).Ο θρίαμβος τής αμαρτίας, το κύριο σημάδι τού ρόλου της πάνω στον κόσμο, είναι η διαίρεση, η αντίθεση, ο χωρισμός, το μίσος. Έτσι το πρώτο σπάσιμο σ’ αυτό το φρούριο της αμαρτίας είναι η συγχωρητικότητα: η επιστροφή στην ενότητα, στη σύμπνοια, στην αγάπη.
Το να συγχωρήσω κάποιον σημαίνει να βάζω ανάμεσα σε μένα και στον «εχθρό» μου την ακτινοβόλα σχέση με το Θεό. Το να συγχωρήσω είναι να αγνοήσω το απελπιστικό αδιέξοδο στις ανθρώπινες σχέσεις και να το αναφέρω στο Χριστό.Τελικά Συγχώρεση είναι ένα πέρασμα τής Βασιλείας τού Θεού μέσα στον αμαρτωλό και «πεπτωκότα» κόσμο. Ουσιαστικά η Μεγάλη Σαρακοστή αρχίζει με τον Εσπερινό τής τελευταίας Κυριακής του Τριωδίου (14 Μαρτίου φέτος). Αυτή η μοναδική σε βάθος και ωραιότητα ακολουθία αποκαλύπτει το χαρακτηριστικό τόνο τής Μεγάλης Σαρακοστής στην Ορθόδοξη Εκκλησία.Πουθενά αλλού δε διακηρύσσεται τόσο καλά η έντονη πρόσκληση στον άνθρωπο. Η ακολουθία αρχίζει με τον κατανυκτικό εσπερινό όπου ο ιερέας είναι ντυμένος με λαμπερά άμφια. «Μή αποστρέψης τό πρόσωπό σου από τού παιδός σου, ότι θλίβομαι// ταχύ επάκουσόν μου// πρόσχες τή ψυχή μου, καί λύτρωσαι αυτήν».Ακούστε τη θαυμάσια μελωδία του στίχου τούτου, αυτή την κραυγή που ξαφνικά γεμίζει την εκκλησία «…ότι θλίβομαι!» – και θα καταλάβετε το σημείο από το οποίο ξεκινάει η Μεγάλη Σαρακοστή: το μυστηριώδες μίγμα τής ελπίδας με την απογοήτευση, του φωτός με το σκοτάδι.
Η όλη προετοιμασία έφτασε πια στο τέλος. Στέκομαι μπροστά στο Θεό, μπροστά στη δόξα και στην ομορφιά της Βασιλείας Του. Συνειδητοποιώ ότι ανήκω σ’ αυτή, ότι δεν έχω άλλη κατοικία, ούτε άλλη χαρά, ούτε άλλο σκοπό. Συναισθάνομαι ότι είμαι εξόριστος από αυτή μέσα στο σκοτάδι και στη λύπη της αμαρτίας γι’ αυτό «θλίβομαι»! Τελικά παραδέχομαι ότι μόνο ο Θεός μπορεί να με βοηθήσει σ’ αυτή τη θλίψη, ότι μόνον σ’ Αυτόν μπορώ να πω «πρόσχες τή ψυχή μου». Είναι το απελπισμένο κάλεσμα για τη θεία βοήθεια. Πέντε φορές επαναλαμβάνουμε αυτό το Προκείμενο. Και τότε να! Η Μεγάλη Σαρακοστή αρχίζει.
Τα φωτεινά χρωματιστά άμφια και καλύμματα του ναού αλλάζουν τα φώτα σβήνουν. Πρόκειται τώρα πια να περιπλανηθούμε σαράντα ολόκληρες μέρες στην έρημο της Μεγάλης Σαρακοστής. Όμως από τώρα βλέπουμε να λάμπει στο τέλος το φως της Ανάστασης, το φως της Βασιλείας του Θεού.
«Το να συγχωρήσω είναι να αγνοήσω το απελπιστικό αδιέξοδο στις ανθρώπινες σχέσεις και να το αναφέρω στο Χριστό. Τελικά Συγχώρεση είναι ένα πέρασμα της Βασιλείας τού Θεού μέσα στον αμαρτωλό καί «πεπτωκότα» κόσμο».
Αναδημοσίευση από Απογευματινή, 5/2/2010
-
- Interactive games
- Podcast
- virtual δραστηριότητες και εφαρμογές
- WebQuest
- Ανθρωπινα Δικαιώματα
- Άρθρα για το μάθημα των Θρησκευτικών
- Βίοι Αγίων
- Βουδισμός
- Γενικά
- διαδραστικές εφαρμογές
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Δραστηριότητες και παιχνίδια
- Επίκαιρα άρθρα για την εκπαίδευση
- Εργασίες μαθητών 2011
- Ηθική και οικολογία
- Θρησκεία
- Ινδουϊσμός
- Ιουδαϊσμός
- Ισλάμ
- Κινέζικη θρησκεία
- Κομφουκιανισμός
- Κοσμογονίες
- Μ. Εβδομάδα
- Οn line (hot potaetos)ασκήσεις
- Οι Δια Χριστόν σαλοί
- Παρουσιάσεις
- Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία
- Σελίδες Ιστορίας
- Ταοϊσμός
- Φιλοσοφία
- Χάρτες
- Χριστιανισμός
- Χριστούγεννα
-
Κανάλια RSS
- Εγγραφή σε νέα και ενημερώσεις
- Κανάλι RSS
- Σχόλια RSS
Πρόσφατα άρθρα
- Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας (project) της Α΄ και Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου και Α΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015
- Aνοικτή επιστολή των Θεολογικών Συνδέσμων για το μάθημα των θρησκευτικών
- Για τη γιορτή της μητέρας: Από την Παλαιά Διαθήκη
- Για τη γιορτή της Μητέρας: Λίγα λόγια για την ιστορία
- Για την Άλωση…
- Απόκρυφα και Γνωστικά Ευαγγέλια
- Tα Θρησκευτικά μάθημα αυξημένης βαρύτητας στο Λύκειο
Kατηγορίες
- Interactive games (25)
- Podcast (2)
- virtual δραστηριότητες και εφαρμογές (52)
- WebQuest (1)
- Ανθρωπινα Δικαιώματα (8)
- Άρθρα για το μάθημα των Θρησκευτικών (55)
- Βίοι Αγίων (24)
- Βουδισμός (3)
- Γενικά (17)
- διαδραστικές εφαρμογές (11)
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (58)
- Δραστηριότητες και παιχνίδια (29)
- Επίκαιρα άρθρα για την εκπαίδευση (74)
- Εργασίες μαθητών 2011 (3)
- Ηθική και οικολογία (1)
- Θρησκεία (12)
- Ινδουϊσμός (7)
- Ιουδαϊσμός (23)
- Ισλάμ (16)
- Κινέζικη θρησκεία (4)
- Κομφουκιανισμός (2)
- Κοσμογονίες (1)
- Μ. Εβδομάδα (14)
- Οn line (hot potaetos)ασκήσεις (1)
- Οι Δια Χριστόν σαλοί (6)
- Παρουσιάσεις (4)
- Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία (15)
- Σελίδες Ιστορίας (5)
- Ταοϊσμός (3)
- Φιλοσοφία (14)
- Χάρτες (12)
- Χριστιανισμός (64)
- Χριστούγεννα (21)
Μοιραστείτε το ιστολόγιο
Σύνδεσμοι
- Αλμπανάκη Μαρία
- Γενικό Λύκειο Αρχαγγέλου
- Γυμνάσιο Ιάσμου Κομοτηνής
- Ευρωπαϊκή Εκπαίδευση
- Καράκιζα Τσαμπίκα, Σύμβουλος Πληροφορικής Νοτίου Αιγαίου
- Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου
- Μάντα Φατσέα, Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Ν. Δωδεκανήσου
- Μουσικό σχολείο Κομοτηνής
- Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος ΚΑΙΡΟΣ
- Σαρικάς Σάββας. Ιδέες και σκέψεις για όλα..Εύκολες λύσεις με τις Τ.Π.Ε.
- Φεσάκης Γιώργος, Λέκτορας ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Ετικέτες
BBC interactive game interactive games Islam Life Second Life video virtual tour Διαθεματικότητα Εκκλησία Ελευθεροτυπία Ιερουσαλήμ Ινδουϊσμός Ιουδαϊσμός Μ.Εβδομάδα Μέκκα Μετανάστευση Παναγία Το Βήμα Χριστούγεννα άρθρα αγάπη αισθητική αγωγή δημιουργία διαδραστική εφαρμογή διαδραστικός χάρτης διαπολιτισμική εκπαίδευση διαπολιτισμική συνείδηση διαπολιτισμικότητα εκπαίδευση εξέλιξη θρησκεία θρησκειολογία μετανάστες μοναχισμός μυθολογία νέες τεχνολογίες πίστη παιδεία ποίηση προσευχή τέχνη τεχνολογία τζαμί τορά
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.