Τοποθέτηση Ψυχολόγου στο Σχολείο μας

Με μεγάλη μας χαρά υποδεχόμαστε την τοποθέτηση  ψυχολόγου, η οποία θα  κάθε βρίσκεται στο σχολείο μαςSchool psych tree 1 κάθε Τρίτη μεταξύ των ωρών 8:00 π.μ. – 12:30 μ.μ.  Σας παραθέτουμε συνοπτικά τα ειδικότερα καθήκοντά της στο σχολικό πλαίσιο:

Α. Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση για ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας με στόχο μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες να αποκτήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων, όπως η πανδημία του COVID-19.

Β. Παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης σε μαθητές, σε ατομικό (ατομική συνεδρία) και ομαδικό επίπεδο (ενδεικτικά εργαστήρια, παιχνίδια ρόλων, εξ αποστάσεως εφαρμογές κ.α.).

Γ. Δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος με απώτερο σκοπό τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και την προστασία της σχολικής κοινότητας.

Δ. Προώθηση κλίματος συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών της σχολικής κοινότητας.

Ε. Ενημέρωση, συμβουλευτική και υποστήριξη της οικογένειας σχετικά με την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων είτε σε ατομικό (ατομική συνεδρία) είτε σε ομαδικό επίπεδο (ομαδικές συναντήσεις με γονείς).

Δράσεις του σχολείου σε συνεργασία με το ΚΠΕ Ευεργέτουλα

.jpgΤο σχολείο μας, συνεχίζοντας τη μακροχρόνια συνεργασία του με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ευεργέτουλα, είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει σε μια σειρά από προγράμματά του τις τελευταίες ημέρες. Πρώτα ξεκίνησαν οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης και του Δ1, οι οποίοι περιηγήθηκαν στον Καστανιώνα της Αγιάσου στις 22 Νοεμβρίου.

Δύο μέρες αργότερα τη σκυτάλη πήραν οι τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄, οι οποίες επισκέφτηκαν τις αλυκές της Καλλονής, όπου είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν το πώς εξάγεται το αλάτι και να παρατηρήσουν τα πουλιά της περιοχής. Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στην Αγία Παρασκευή, όπου μίλησαν για τα παραδοσιακά επαγγέλματα.

Δυστυχώς οι μικρότεροι/ες μαθητές/τριες των Α΄ και Β΄ τάξεων, άλλα και αυτοί που φοιτούν στο Δ2 δεν είχαν την ίδια τύχη, αφού η βροχή μάς ανάγκασε να αναβάλλουμε την εκδρομή τους μέχρι να βελτιωθεί ο καιρός.

Μαραθώνιος Ανάγνωσης με θέμα τη Φιλία

Συνεχίζοντας την παράδοση του σχολείου μας, στο οποίο έχουν καθιερωθεί δράσεις φιλαναγνωσίας τα τελευταία χρόνια, δύο τάξεις και ένα τμήμα μας, η Γ΄, η Στ΄ και το Δ1, λαμβάνουν μέρος στον 11ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης που διοργανώνεται από μεγάλο εκδοτικό οίκο.

Στον φετινό Μαραθώνιο έχουν επιλεγεί βιβλία Ελλήνων και ξένων συγγραφέων που ασχολούνται με το θέμα της φιλίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τον μαγικό κόσμο του βιβλίου και να δημιουργήσουν μία φιλική σχέση  με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση, καθώς και να γνωρίσουν το έργο σημαντικών Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών.

book child

 

Επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας

310934994 1548231178943491 2129201166241314414 n 311113376 633748428413584 2381277205586595870 n 311217594 1032519084111429 8177525722878930446 n

Στις 7 Οκτωβρίου 2022 ο μαθητές της Α΄ και της Β΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τις εγκαταστάσεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στη Μυτιλήνη, ώστε να ενημερωθούν για τα μέτρα πρόληψης και προστασίας πυρκαγιών. Αρχικά, οι τάξεις εισήλθαν στο κτίριο όπου ακολούθησε μια ζωντανή συζήτηση με τους πυροσβέστες. Στη συνέχεια, δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να δουν από κοντά τη στολή του πυροσβέστη και τα εξαρτήματά της, καθώς και τα πυροσβεστικά οχήματα. Είχαν μάλιστα τη ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ρίψεις νερού με τη μάνικα. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με τη χαρά ζωγραφισμένη στο πρόσωπο των παιδιών, αφού τους απονεμήθηκε το Δίπλωμα του Μικρού Πυροσβέστη.

Επιμορφωτική Δράση για την 8η Νοεμβρίου

Στις 4 Νοεμβρίου το σχολείο μας συμμετείχε, μαζί με το 2ο και 8ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης και το Δημοτικό Σχολείο Παμφίλων, στην επιμορφωτική δράση για εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές που διοργάνωσε ο  ΣΕΕ κ. Δημήτριος Μπούμπας με τίτλο «8η Νοέμβρη 1912. Η Λέσβος από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στην Ελληνική Διοίκηση».

 

8ηΝοέμβρη

Το ΔΣ Παναγιούδας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 08-23 Οκτωβρίου 2022

.jpg

Το σχολείο μας είχε την χαρά να συμμετάσχει φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού CodeWeek2022, από τις 08 ως τις 23 Οκτωβρίου 2022

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που το διαχειρίζονται εθελοντές και το υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Στα πλαίσια αυτού λοιπόν, προωθείται η δημιουργικότητα, η επίλυση προβλημάτων και η συνεργασία μέσω του προγραμματισμού και άλλων δραστηριοτήτων του τομέα της τεχνολογίας. Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν στην εβδομάδα του κώδικα μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες για την ηλικία και το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων τους.

Στα πλαίσια του μαθήματος των Τ.Π.Ε. δημιουργήθηκαν και ολοκληρώθηκαν συνολικά 7 δράσεις. Για να τις δείτε αναλυτικά, μαζί με φωτογραφικό υλικό από την καθεμία από αυτές, μπορείτε να επισκεφθείτε ενδεικτικά την δημοσιογραφική κάλυψη του προγράμματος από το “Νησί”

 

Συμμετοχή στην Μεσογειακή Βραδιά Ερευνητή – Mednight

2 ΣΤ Ερευνητής Δ2Το σχολείο μας είχε την ευκαιρία στις 30 Σεπτεμβρίου να συμμετάσχει στις δράσεις της Μεσογειακής Βραδιάς Ερευνητή – Mednight, που διοργανώθηκαν από το  Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Οι τάξεις μας Δ2 και ΣΤ΄ επισκέφτηκαν τον Λόφο του Πανεπιστημίου και παρακολούθησαν το πρόγραμμα “Εφαρμογές εκπαιδευτικής ρομποτικής” του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας και τα προγράμματα “Επεξεργασία γκρι νερών με καλλωπιστικά φυτά” και “Η Φύση στο μικροσκόπιο” του Τμήματος Περιβάλλοντος.

Η επίσκεψη έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας να χρησιμοποιήσουν τον εργαστηριακό εξοπλισμό των τμημάτων αυτών και να έρθουν σε επαφή με τεχνολογίες αιχμής, αποκτώντας δεξιότητες χρήσιμες για το παρόν και το μέλλον τους. Το σχολείο μας έχει δώσει έμφαση κατά τη φετινή χρονιά σε τέτοιου είδους δράσεις. Οι μαθητές μας είχαν ήδη τη δυνατότητα να διδαχθούν τα σχετικά με τον Προγραμματισμό, μέσα από πληθώρα δράσεων, ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα Ρομποτικής για τους μεγαλύτερους μαθητές και μαθήτριές μας.

Την ίδια ημέρα οι μαθητές/τριές μας επισκέφτηκαν το Μουσείο Θεόφιλου στη Βαρειά, όπου είχαν τη δυνατότητα να θαυμάσουν έργα του μεγάλου αυτού ζωγράφου.

Συμμετοχή του Σχολείου μας στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Ξένων Γλωσσών

Πύργος Άιφελ

  Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (https://edl.ecml.at/), στις 26 Σεπτεμβρίου, καθιερώθηκε με
απόφαση της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης (Council of Europe) στις 6η Δεκεμβρίου 2001,
σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σκοπός του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (European Day of Languages) είναι:
➢ Η προώθηση της εκμάθησης ξένων γλωσσών.
➢ Η διατήρηση και η περαιτέρω καλλιέργεια και ανάδειξη του γλωσσικού πλούτου της Ευρώπης.
➢ Η εκμάθηση και άλλων γλωσσών, εκτός των ευρύτερα γνωστών.➢ Η συμπερίληψη των λιγότερο ομιλούμενων γλωσσών στις γλώσσες που μαθαίνουν οι μαθητές, κ.λπ. Για το 2022 έχει επιλέξει το εξής θέμα εορτασμού: «Όλες οι γλώσσες στην Ευρώπη έχουν αξία».

Στα πλαίσια του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, οι μαθητές της Ε΄ και  ΣΤ΄ τάξης, μαζί με την καθηγήτρια Μυρσίνη Αχειλαρά, είχαν την ευκαιρία μέσα από το μάθημα των Γαλλικών να έρθουν σε επαφή με ακούσματα από άλλες γλώσσες πέραν της μητρικής τους γλώσσας και να ανακαλύψουν ομοιότητες, διαφορές αλλά και τον πολιτισμικό πλούτο που κρύβει κάθε γλώσσα ξεχωριστά. Έτσι άκουσαν και έμαθαν να τραγουδάνε νανουρίσματα στα Γαλλικά (Frère Jacques, Brille,brille petite étoile ), στα Ιταλικά (Ninna Nanna) και στα Ισπανικά (La letsuza).

Επίσης ζητήθηκε από τους μαθητές της ΣΤ ΄τάξης να συλλέξουν πληροφορίες από το διαδίκτυο πάνω σε συγκεκριμένα ερωτήματα οι οποίες κοινοποιήθηκαν στην ολομέλεια της τάξης στο επόμενο μάθημα. Τέλος, αποφασίστηκε από κοινού με τους μαθητές η εκπόνηση ενός έργου (κατασκευή αφίσας) με θέμα την ειρήνη, μια λέξη με σημαντική αξία στις μέρες μας. Οι μαθητές αναζήτησαν σε μια γλώσσα που εκείνοι επέλεξαν τη λέξη ειρήνη και όλοι μαζί προχώρησαν στην ολοκλήρωση του έργου τους.

Συμμετοχή του Σχολείου μας στις εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή

.jpg

Μαθητές του σχολείου μας πήραν μέρος στις εκδηλώσεις που οργανώθηκαν για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Μάλιστα αρκετοί μαθητές μας έλαβαν μέρος στην  διαγωνισμό λογοτεχνικού κειμένου με τίτλο “Η Μικρασιατική καταστροφή και η Λέσβος (1922-2022): 100 χρόνια διωγμένοι απ’ τις όμορφες και αλησμόνητες πατρίδες” που διοργανώθηκε από την  Εταιρία Αιολικών Μελετών σε συνεργασία με την Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Λέσβου υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού του Δήμου Μυτιλήνης.

Μετά από τη βράβευσή των μαθητών, πολλοί από αυτούς είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν μαζί με τη δασκάλα της ΣΤ΄ Δημοτικού Πέρσας Κεχαγιά και τον Διευθυντή του Σχολείου Κωνσταντίνο Καρατόλιο την έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Μικρασία, αλησμόνητες πατρίδες. Από τη Μεγάλη Ιδέα στην Καταστροφή», που οργάνωσε στη ΦΕΜ ο Σύλλογος Μικρασιατών Σκάλας Λουτρών «το Δελφίνι» και ο Σύλλογος κατοίκων συνοικιών Κουλμπάρας και Κιόσκι Μυτιλήνης «το Κιρκινέτσι». Στην έκθεση είχε την καλοσύνη να μας ξεναγήσει ο πρόεδρος του Συλλόγου “το Κιρκινέτσι», Στρατής Μπαλάσκας.