Σε συνέχεια της δράσης που πραγματοποιήθηκε στις 31 Οκτωβρίου στο σχολείο μας για την υγιεινή διατροφή, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν σήμερα, μαζί με τη δασκάλα τους Πελαγία Γεωργακή, φρουτοσαλάτα με φρούτα εποχής και ντόπιο μέλι. Ο ενθουσιασμός των μικρών μαθητών ήταν απερίγραπτος.
Αρχείο κατηγορίας: Δράσεις
Δράση για την Υγιεινή Διατροφή
Την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας δράση με θέμα την Υγιεινή Διατροφή με ομιλητή τον διαιτολόγο-διατροφολόγο κύριο Αντώνη Ευσταθίου και στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Α, Γ και Δ μαζί με τις δασκάλες τους , την κυρία Πελαγία Γεωργακή, την κυρία Πηνελόπη Ματζίρη και την κυρία Ελένη Στόικου. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν πώς να τρέφονται υγιεινά μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, προβολή βίντεο και παιχνίδια!
Δράση Φιλαναγνωσίας
Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας Παιδικού Βιβλίου που είναι στις 2 Απριλίου και της παγκόσμιας ημέρας βιβλίου που είναι στις 23 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας δράση φιλαναγνωσίας με προσκεκλημένο μας τον Οργανωτικό Συντονιστή Συμβούλων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου κ. Μπούμπα Δημήτρη.
Οι μαθητές/τριες διάβασαν κείμενα για τη φιλαναγνωσία καθώς και το φετινό μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024
“Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας” από το Τμήμα της Ιαπωνίας και τη συγγραφέα Eiko Kadono. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες είπαν τραγούδια σε στίχους Οδυσσέα Ελύτη κι ο κ. Μπούμπας μίλησε στα παιδιά για την αξία των βιβλίων και είχε μαζί τους μια όμορφη συζήτηση για τη λογοτεχνία.
Ο κ. Μπούμπας προχώρησε σε μια πολύ σημαντική δωρεά για το σχολείο μας προσφέροντας βιβλία δικά του κι άλλων συγγραφέων για τη σχολική μας βιβλιοθήκη. Τον ευχαριστούμε θερμά!
Στη δράση παραβρέθηκε κι ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ο οποίος έκανε δωρεά στο σχολείο έναν πίνακα ζωγραφικής του Θεόδωρου Βρυζάκη που φιλοτεχνήθηκε το 1858. Τον ευχαριστούμε θερμά!
ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η 22η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Νερού, ο πλανήτης μας, εκείνη την ημέρα γιορτάζει ένα από τα πιο πολύτιμα και απαραίτητα στοιχεία για τη ζωή και την ύπαρξη του ανθρώπου.
Στα πλαίσια της ημέρας νερού λοιπόν, πραγματοποιήθηκε περιβαλλοντική δράση από τους μαθητές/τριες των Ε1, Ε2 και Στ τάξεων του σχολείου μας, σε συνεργασία με το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για την αξία του νερού, αυτού του πολύτιμου αγαθού, έκαναν ερωτήσεις και συζήτησαν για την ρύπανση και μόλυνση των υδάτων. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε εργαστήριο με υλικά και όργανα μέτρησης τα οποία είχαν φέρει μαζί τους τα μέλη της ομάδας του Τμήματος Περιβάλλοντος και οι μαθητές/τριες σε ομάδες, πέρασαν απ’ όλες τις γωνιές πειραμάτων.
Τα παιδιά αφού εμπλούτισαν τις γνώσεις τους απόλαυσαν πειράματα και μετρήσεις, τα οποία τους ενθουσίασαν διότι έτσι ήρθαν σε επαφή με όργανα κι έννοιες που συναντούν στο μάθημα της Φυσικής αλλά και τους προετοίμασε αυτή η δράση, για άλλα μαθήματα που θα συναντήσουν αργότερα σε μεγαλύτερες τάξεις.
ΤΡΙΗΜΕΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ MO-TO KEY
Με ιδιαίτερη χαρά κι ενθουσιασμό οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν στις τριήμερες δράσεις στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος MO-TO KEY. Το εκπαιδευτικό, πολιτιστικό, μουσικό αυτό πρόγραμμα υλοποιείται υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και του Μουσικού Φεστιβάλ Μολύβου.
Την Τρίτη 3 Απριλίου η διεθνούς φήμης μουσικός κλασικής μουσικής Odile Ettelt επισκέφτηκε το σχολείο μας. Οι μαθητές των Ε1,Ε2 και Στ τάξεων, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών των τμημάτων και τη μουσικό του σχολείου μας, είχαν προετοιμάσει τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς για το καλωσόρισμα της Odile Ettelt. Μετά από το πολιτιστικό καλωσόρισμα, η μουσικός πέρασε από όλες τις τάξεις του σχολείου μας παρουσιάζοντας το μουσικό όργανο που παίζει, το κλαρινέτο, μίλησε στα παιδιά για τη μουσική κι απάντησε σε ερωτήσεις των παιδιών. Οι μαθητές/τριες τη γέμισαν με ζωγραφιές και μικρά δωράκια.
Την Τετάρτη 4 Απριλίου πραγματοποιήθηκε συναυλία κλασικής μουσικής στην αυλή του σχολείου μας της Odile Ettelt , την οποία είχαν οργανώσει οι μαθητές των Ε1,Ε2 και Στ τάξεων. Οι μαθητές/τριες μας, πολλοί γονείς, γειτονικά σχολεία με εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες και πολλά μέλη της τοπικής κοινωνίας απόλαυσαν ένα πραγματικά σπουδαίο πολιτιστικό γεγονός που ενθουσίασε μεγάλος και μικρούς. Ευχαριστούμε θερμά τον σύλλογο γονέων, τον Πρόεδρο της Κοινότητας Παναγιούδας και τον πολιτιστικό σύλλογο Παναγιούδας για την πολύτιμη βοήθειά τους.
Την Πέμπτη 5 Απριλίου πραγματοποιήθηκε συναυλία στο Δημοτικό Θέατρο Καλλονής όπου πήραν μέρος και οι τρεις καλλιτέχνες Wassili Wohlgmuth παίζοντας βιολί, Alexander Wollheim παίζοντας βιολεντσέλο και Odile Ettelt με κλαρινέτο. Τη διοργάνωση της κοινής αυτής συναυλίας την είχαν αναλάβει μαθητές και μαθήτριες και από τα τρία σχολεία που είχαν αναλάβει τη φιλοξενία των μουσικών δηλαδή από το Δημοτικό σχολείο Παναγιούδας ¨Οδυσσέας Ελύτης (Αλεπουδέλλης)¨, το 6ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης και το Δημοτικό Σχολείο Κάπης – Κλειούς – Πελόπης. Ήταν μια υπέροχη συναυλία που σίγουρα θα μείνει αξέχαστη σε όλους μας!
Καλωσόρισμα της Άνοιξης με Δεντροφύτευση από τις Γ’ και Δ’ τάξεις
ΤΟ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ ΜΕ ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΝΑΓΙΟΥΔΑΣ
Σήμερα 1η Μαρτίου έγινε ένα ξεχωριστό καλωσόρισμα της Άνοιξης στο Δημοτικό Σχολείο Παναγιούδας ¨Οδυσσέας Ελύτης (Αλεπουδέλλης)¨. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ’ και Δ’ τάξεων, στα πλαίσια της Μελέτης Περιβάλλοντος και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, μαζί με τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων πραγματοποίησαν δεντροφύτευση στον αύλειο χώρο. Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης τραγούδησαν τα “χελιδονίσματα”.
Τα παιδιά ομόρφυναν την αυλή του σχολείου χρησιμοποιώντας φτυάρια, ποτιστήρια και χώμα, βάζοντας στη γη με τα χεράκια τους μικρά δεντράκια τα οποία θα τα φροντίζουν και θα τα παρατηρούν να μεγαλώνουν. Μια υπέροχη περιβαλλοντική δράση που έφερε τους μαθητές/τριες πιο κοντά στη φύση. Τα δεντράκια προμηθεύτηκαν και δωρίστηκαν από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ο οποίος έσκαψε τις θέσεις δεντροφύτευσης κι έφερε το χώμα, τα φτυαράκια και παρείχε στα παιδιά κάρτες, στις οποίες έγραψαν τα ονόματά τους και τις κρέμασαν στα νέα δεντράκια, υιοθετώντας τα, ώστε να συνδέσουν το μέλλον τους μαζί τους. Τους ευχαριστούμε θερμά!
Στο τέλος ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μοίρασε ¨μαρτάκια¨ σε όλα τα παιδιά του σχολείου.
“MO-TO Key” Το 1ο εργαστήριο
Το σχολείο μας μαζί με άλλα δυο σχολεία του νησιού μας (το Δημοτικό Σχολείο της Κάπης και το 6ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης), θα συμμετέχουμε στο εκπαιδευτικό πολιτιστικό πρόγραμμα “Μο –Το Κey”, το οποίο διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Βορείου Αιγαίου και το Διεθνές Φεστιβάλ Μολύβου.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος θα δημιουργηθούν ομάδες εργασίας από όλους τους/τις μαθητές/τριες των Ε’1,Ε’2 και Στ’ τάξεων που θα οργανώσουν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών μια συναυλία στο σχολείο μας που θα πραγματοποιηθεί από ένα καλλιτέχνη διεθνούς φήμης κλασσικής μουσικής στις αρχές Απριλίου.
Όλες οι ομάδες μαθητών/τριών θα προετοιμάσουν διάφορες δράσεις μέχρι την τελική συναυλία όπως για παράδειγμα: δημιουργία πρόσκλησης, ραδιοφωνικό σπότ για τη συναυλία, δημιουργία αφίσας κλπ. Την Παρασκευή 09/02/2024 πραγματοποιήθηκε το 1ο εργαστήριο με τους πρώτους συντονιστές των ομάδων (μια αντιπροσωπεία μαθητών/τριων σε αυτή την πρώτη φάση) και από τα τρία αυτά σχολεία στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης. Στο εργαστήριο αυτό τα παιδιά είχαν ενημέρωση για τον προγραμματισμό όλων αυτών των δράσεων από τους υπεύθυνους του προγράμματος ώστε να γίνει διάχυση στους υπόλοιπους μαθητές/τριες.
«Χαμηλώνω τα φώτα, φωτίζω το μέλλον!»
Συμμετείχαμε κι εμείς ως σχολείο στην εκπαιδευτική δράση «Χαμηλώνω τα φώτα, φωτίζω το μέλλον!», εκπαιδευτική δράση που διοργάνωσε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Σιγρίου, Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO και το Maiella Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO από την Ιταλία.
Οι μαθητές/τριες αφού ενημερώθηκαν για τη δράση, έκλεισαν τα φώτα στις αίθουσες για 5 λεπτά κι έπειτα ζωγράφισαν για την εξοικονόμηση ενέργειας.
Ταΐστρες για τα πουλάκια από τη Β’ τάξη του σχολείου μας
Τον χειμώνα τα πουλάκια δυσκολεύονται να βρουν τροφή λόγω των καιρικών συνθηκών και της χαμηλής θερμοκρασίας. Οι μικροί καρποί, τα έντομα και οι σπόροι σπανίζουν. Έτσι λοιπόν, ετοιμάστηκαν ταΐστρες για τα πουλάκια από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ τάξης του Δ.Σ. Παναγιούδας.
Αρχικά έγινε η προετοιμασία μέσα στην τάξη ανακατεύοντας ξηρούς καρπούς, νιφάδες καλαμποκιού και ψιχουλάκια μαζί με βούτυρο. Αφού τοποθετήθηκαν όλα τα υλικά μέσα σε κεσεδάκια από γιαούρτι ή κρέμα, μπήκαν στο ψυγείο του σχολείου ώστε να παγώσουν. Μετά από δυο – τρεις μέρες ήταν έτοιμα! Αφαιρέθηκαν τα κεσεδάκια, μπήκαν μικρά ξυλαράκια και τα παιδιά κρέμασαν τις ταΐστρες τους στα δεντράκια της αυλής του σχολείου για τους μικρούς τους φίλους, τα πουλάκια. Μεγάλος ήταν ο ενθουσιασμός όταν τα μικρά παιδιά είδαν να έρχονται κατευθείαν τα πουλιά και να τσιμπάνε τις τροφές που είχαν ετοιμάσει, βοηθώντας τα να περάσουν τον χειμώνα.


































