Feed
Άρθρα
Σχόλια

Καλημέρα, παιδιά! 

Βήμα 1: Μελετώ τον παρακάτω σύνδεσμο:

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3255

Βήμα 2: Συμπληρώνω το παρακάτω φύλλο εργασίας

ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ

Ώρα για εξάσκηση, λοιπόν!

«Άνοιξε» το φύλλο αυτοπαρατήρησης ΑΥΤΟΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ και κάνε τα δύο κουίζ. Θυμήσου, κάθε φορά που κάνεις ένα κουίζ να σημειώνεις το σκορ σου και αν τα πήγες καλά ή όχι.

Έχεις χρόνο 1 εβδομάδα! Περιμένω τις απαντήσεις μέχρι 15/4

Γειτονικές χώρες:

https://online.seterra.com/el/vgp/3007?c=YA2DF (θα παραμείνει μέχρι 29/4/20)

Πρωτεύσουσες:

https://online.seterra.com/el/vgp/3051?c=F6FX7 (θα παραμείνει μέχρι 29/4/20)

Περιμένω τη δουλειά σου!

 ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

 

Είμαστε έτοιμες;

Άκουσε  τα μουσικά κομμάτια και επίλεξε μία από τις παρακάτω εικόνες

(Εικόνες από το βιβλίο της Μόλι Πότερ, «Πώς αισθάνεσαι σήμερα;», εκδόσεις Μεταίχμιο)

1.Ηρεμία  2. Θυμός 

3. Λύπη   4. Χαρά

5. Φόβος

Μουσικά κομμάτια:

1.https://www.youtube.com/watch?v=ZFDJ3X3b3P4 

2.:  https://www.youtube.com/watch?v=GXFSK0ogeg4&list=PLz9q8tuDHcRfQ–1tUrZj4xC1pShtz9cD&index=6

3.: https://www.youtube.com/watch?v=l-dYNttdgl0

4.: https://www.youtube.com/watch?v=_mdyCDpdec4

5: https://www.youtube.com/watch?v=9E6b3swbnWg&list=PLz9q8tuDHcRfQ–1tUrZj4xC1pShtz9cD

Λίγη τροφή για σκέψη:

Άραγε θα συνδυάσουμε όλες τα ίδια συναισθήματα με τα ίδια μουσικά κομμάτια; 

Περιμένω τις απαντήσεις σας στην ηλεκτρονική μου διεύθυνση: smdaouko@sch.gr

Φύλλο Απαντήσεων: Φ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΔΡΑΣΤ 1

Καλώς ήλθατε…

Οι μαθητές της Στ τάξης του …… Δημοτικού σχολείου Ελευσίνας αποφάσισαν να διεξαγάγουν μια έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες των εφήβων.

Σας παρακαλούμε πολύ να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο, που θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc0PVjswVm2gwjcUP5pBzdKGAFrZEV-yZqmz7K0uk4g5ooGlg/viewform?usp=sf_link

 

ΥΓ. Σύντομα θα σας προσκαλέσουμε στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνάς μας!

Καλώς ήρθες….

Σήμερα ολοκληρώσαμε την Ενότητα 4 της Γλώσσας και αποκτήσαμε πολλές γνώσεις σχετικά με την διατροφή και το ρόλο των διαφημίσεων στις διατροφικές μας συνήθειες.

Τώρα μπορούμε να ασχοληθούμε ειδικότερα με τη διατροφή των εφήβων…

1. Διάβασε το άρθρο

2. Έπειτα κατέβασε στον υπολογιστή σου το φύλλο εργασίας και ακολούθησε τις οδηγίες του.

Παράγοντες που επηρεάζουν τη διατροφική συμπεριφορά των εφήβων

239      Στέλλα Βαλούρδου

Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, MSc
Χαροκοπείου Παν.Αθηνών

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες των εφήβων είναι ποικίλοι. Το διατροφικό περιβάλλον που παρέχουν οι γονείς στα παιδιά τους, ξεκινώντας από την ηλικία των 3-4 χρόνων, διαμορφώνει τις διατροφικές τους συνήθειες σε μεγάλο βαθμό. Έτσι ένα παιδί που σε μικρή ηλικία τρώει φρούτα και λαχανικά καθημερινά, το πιθανότερο είναι να συνεχίσει να τα περιλαμβάνει στη διατροφή του και έφηβος. Αντίθετα αν κάποιο παιδί τρώει σε μικρή ηλικία πληθώρα τροφών πλούσιων σε λίπος και ζάχαρη, όπως είναι τα γλυκά και το έτοιμο φαγητό δύσκολα στην εφηβεία θα αλλάξει διατροφικές συνήθειες.

Ένας άλλος παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των διατροφικών επιλογών των εφήβων είναι η τηλεόραση με τη μεγάλη ποικιλία διαφημίσεων. Παρατηρείται πως οι επιλογές των εφήβων όσον αφορά το φαγητό σχετίζονται με τη συχνότητα που βλέπουν στην τηλεόραση να διαφημίζονται κάποια τρόφιμα και με το τρόπο που αυτά διαφημίζονται (πχ. μέσω ηθοποιών, αθλητών, μοντέλων που οι έφηβοι έχουν ως πρότυπα) και τα οποία τελικά τα υιοθετούν στο διαιτολόγιό τους. Επιπλέον η αισθητική του σώματος πολλές φορές διαμορφώνει τροφικές επιλογές, ειδικότερα στα κορίτσια που ενδιαφέρονται περισσότερο για την εικόνα του σώματός τους.

Τα ευρήματα των περισσότερων μελε­τών δείχνουν ότι οι έφηβοι καταναλώνουν με μεγάλη συχνότητα και σε σημαντικές ποσότητες τρόφιμα, όπως πατατάκια, γλυκά, ανα­ψυκτικά, χάμπουργκερ, πίτσες, δηλαδή τρόφιμα που τα βρίσκουν εύκολα και είναι έτοιμα να φαγωθούν χωρίς να χρειαστεί να τα ετοιμάσουν οι ίδιοι, ευχάριστα στη γεύση, συνήθως πλούσια σε λί­πος, ζάχαρη και αλάτι, και λιγότερο πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και α­νόργανα στοιχεία. Οι έφηβες, σε σύγκρι­ση με τα συνομήλικα αγόρια, φαίνεται ότι ακολουθούν δίαιτες ελλιπείς στις περισσό­τερες ομάδες τροφίμων, σε μία συνεχή προσπάθεια μείωσης του σωματικού τους βάρους.

Επιπλέον, ο αριθμός των γευμάτων που αποφεύγει ο έφηβος ή καταναλώνει “εκτός σπιτιού” αυ­ξάνεται από την αρχή της εφηβείας ως το τέλος, αντικατοπτρίζοντας την όλο και μεγαλύτερη ανάγκη για αυτονομία και διάθε­ση για ελεύθερο χρόνο μακριά από το σπίτι και την οικογένεια.

Τέλος, το πρωινό αποτελεί ένα από τα πιο συχνά παραλειπόμενα γεύ­ματα. Τα κορίτσια αποφεύγουν την κατα­νάλωση πρωινού πιο συχνά από τα αγόρια. Η μη κατανάλωση πρωινού έχει συσχετι­σθεί με την παχυσαρκία, κι αυτό γιατί ο έφηβος καταναλώνει περισσότερο φαγητό κατά τη διάρκεια της ημέρας γιατί πεινάει και ασκείται λιγότερο. Τα γεύματα που κατα­ναλώνονται στο σπίτι είναι πιο πλούσια σε ασβέστιο, σίδηρο, φυτικές ίνες και λιγότερο πλούσια σε λιπαρά, χοληστερόλη και αλάτι.

Συνοπτικά τα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες των εφήβων είναι τα ακόλουθα: οι διαιτητικές συνήθειες των γονιών, η εμπορική προώθηση των τροφίμων μέσω των διαφημίσεων, το κοινωνικό περιβάλλον, τα σωματικά πρότυπα, η εικόνα του σώματος, η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη, η γεύση, οσμή και εμφάνιση των τροφίμων, η διαθεσιμότητα, ευκολία παρασκευής και το κόστος αυτών.

Τα προβλήματα που εμφανίζονται σε ε­φήβους των ανεπτυγμένων δυτικών χω­ρών, είναι κυρίως: παχυσαρκία, δυ­σαρέσκεια ως προς το σχήμα και το βάρος του σώματος και διαταραχές της διαιτητι­κής συμπεριφοράς. Στις χώρες αυτές παρου­σιάζονται και ελλείψεις σε τρόφιμα και προβλήματα υποσιτισμού σε συγκεκριμέ­νες ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι οι έφηβοι και οι νέοι που είναι άστεγοι και οι ο­ποίοι είναι ιδιαιτέρα ευάλωτοι στη στέρηση τροφής.

Επιπλέον σε πολλές χώρες που ακολουθούν τα πρότυπα των δυτικών κοινωνιών ως προς τη διατροφή, λαμβά­νει χώρα το φαινόμενο της «διατροφι­κής μετάβασης». Όταν λέμε «διατροφική μετάβαση» εννοούμε την αλλαγή του τρόπου παραγωγής, ε­πεξεργασίας και διάθεσης της τροφής, την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε λίπος και την απουσία φυσικής δραστηριότητας από τη ζωή μας, ακόμα και το περπάτημα. Τα αποτελέσματα της διατροφικής μετάβασης είναι πρώτα εμφανή στους ενήλι­κες, στη συνέχεια στους εφήβους και τέλος στα παιδιά.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1

Καλώς ήρθατε…    

Ελπίζω όλες οι ομάδες να είστε κατάλληλα προετοιμασμένες, ώστε να διαβάσουμε ενδιαφέροντα συμπεράσματα σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες των εφήβων.

Εφόσον είστε έτοιμοι, ανοίξτε τον σύνδεσμο με όνομα:  ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ 1

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ 1

ΠΙΝΑΚΕΣ EXCEL

 

ADOLESCENTS’ DIETARY HABITS

This fact sheet presents highlights from the international report
of the 2013/2014 Health Behaviour in School-aged Children
(HBSC) survey. HBSC, a WHO collaborative cross-national study,
asks boys and girls aged 11, 13 and 15 years about their health and
well-being, social environments and health behaviours every four
years. The 2013/2014 survey was conducted in 42 countries and
regions across the WHO European Region and North America.

BACKGROUND
Eating a balanced and varied diet and establishing healthy eating habits promotes
young people’s health, growth and intellectual development across the lifecourse.
Most notably, a healthy diet and body weight reduces the risk of ill health
and premature death from noncommunicable diseases (NCDs).

A healthy diet can have a significant effect on many of adolescents’ main
concerns by contributing to maintaining a healthy weight, improving physical
and intellectual performance, optimizing growth and improving skin health. An
unbalanced diet with a reliance on energy-rich, nutrient-poor foods is an important
factor in the current epidemic of obesity and NCDs. WHO guidance to Member
States on healthy diets encourages all people, but particularly adolescents, to eat
less food that is high in calories, fats, free sugars or salt/sodium, and more fruit,
vegetables and dietary fibre, such as whole grains.

Some diet-related behaviours are particularly important during adolescence.
Regularly eating breakfast, for example, is thought to reduce snacking
and consumption of energy-rich foods. It also increases intake of essential
micronutrients, including iron, calcium and vitamins C, B and D, and fibre.
Skipping breakfast remains very common among young people in Europe,
however, and is associated with other unhealthy behaviours such as smoking,
alcohol consumption and sedentary behaviours.

Some food groups are hugely important during adolescence. Fruit and vegetable
consumption during childhood is linked to many positive short- and longterm
health outcomes, with a well established decreased risk of NCDs such as
cardiovascular disease, diabetes, obesity and cancer in adulthood. Most countries
recommend the consumption of five or more portions (> 400 g) of fruit and
vegetables a day, but adolescents in many eat far fewer. Food preferences and
eating habits established in adolescence tend to be maintained into adulthood,
which makes increasing fruit consumption among children and adolescents an
important public health issue.

    Certain types of foods and drinks should be limited to special occasions and are not suitable in the context of a healthy
diet. Soft-drinks intake is higher among adolescents than in other age groups and is a matter of concern. Soft drinks with
added sugar are associated with a greater risk of weight gain, obesity and chronic diseases such as metabolic syndrome and
type 2 diabetes. Research shows that children with the highest intake of sugar-sweetened beverages are more likely to be
overweight or obese than those with low intakes. Consumption can also directly increase the risk of dental caries (commonly
known as tooth decay). Sugar-sweetened soft drinks are the main source of free sugars in children and adolescents’ diets.
Taking regular meals as a family is associated with healthier diets for adolescents, providing an opportunity for parents to
offer healthy choices and present an example of healthy eating.

http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0006/303477/HBSC-No.7_factsheet_Diet.pdf?ua=1

Εύα Ν. Τσώλη, Ψυχολόγος, εξειδίκευση στην αξιολόγηση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών 

Το σύνδρομο Asperger είναι μία νευρολογική διαταραχή διεθνώς αναγνωρισμένη και ονομάστηκε έτσι από τον Βιεννέζο γιατρό Hans Asperger. Πρόκειται για μία διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή που ανήκει στο φάσμα του αυτισμού. Κάποιοι ειδικοί ταυτίζουν το σύνδρομο Asperger με τον Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας. Τα άτομα με σύνδρομο Asperger αν και έχουν υψηλό επίπεδο ανεξάρτητης σκέψης και αποκτημένες γλωσσικές δεξιότητες, δυσκολεύονται να ανταποκριθούν κοινωνικά και παρουσιάζουν δυσκολίες στις επικοινωνιακές τους ικανότητες. Επίσης έχουν στερεοτυπικές συμπεριφορές, επαναλαμβανόμενες κινήσεις και εμμονές με συγκεκριμένα αντικείμενα.

Οι ερευνητές και οι ειδικοί της ψυχικής υγείας διερευνούν ακόμη τα αίτια του αυτισμού και του συνδρόμου Asperger. Φαίνεται να υπάρχει κάποιο κληρονομικό υπόβαθρο και οι έρευνες δείχνουν πως σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να συνδέεται και με άλλες διαταραχές της ψυχικής υγείας. Εξετάζεται επίσης κατά πόσον περιβαλλοντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου μπορεί να παίζουν κάποιο συγκεκριμένο ρόλο. Πάντως, σε αντίθεση με τις λανθασμένες υποθέσεις του παρελθόντος, το σύνδρομο δεν προκαλείται από συναισθηματική στέρηση ή από τον τρόπο που έχει μεγαλώσει κάποιο άτομο. Είναι μία νευρολογική διαταραχή, της οποίας τα αίτια δεν είναι ακόμα πλήρως κατανοητά.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του συνδρόμου Asperger είναι τα εξής:

· Δυσκολία στην κοινωνική επαφή

Τα περισσότερα άτομα με το σύνδρομο Asperger δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν επιτυχώς με τους γύρω τους. Συγκεκριμένα, έχουν προβλήματα τόσο στη λεκτική όσο και στη μη λεκτική επικοινωνία (π.χ. δεν καταλαβαίνουν τις εκφράσεις του προσώπου και τη γλώσσα του σώματος του συνομιλητή τους ή πότε πρέπει να μιλήσουν) κάτι που τα εμποδίζει να κατανοήσουν επαρκώς πώς λειτουργεί μία τυπική συζήτηση.

· Δυσκολίες στην κοινωνική χρήση της γλώσσας

Τα άτομα με σύνδρομο Asperger συνήθως έχουν ικανοποιητική γλωσσική ανάπτυξη και πλούσιο λεξιλόγιο. Παρουσιάζουν όμως αδυναμία στην πρακτική χρήση της γλώσσας γιατί έχουν δυσκολίες στην ανάλυση και σύνθεση των πληροφοριών, στην έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων και στην κατανόηση της γλώσσας σε μεταφορικό επίπεδο. Επιπλέον, έχουν ιδιαιτερότητες και στην ομιλία τους, η οποία είναι επαναλαμβανόμενη, στερεοτυπική και μοιάζει σαν σενάριο ταινίας.

· Περιορισμένα ενδιαφέροντα και εμμονή στην ρουτίνα

Συνήθως έχουν περιορισμένα ενδιαφέροντα, τα οποία όμως κυριαρχούν στη ζωή τους, αφού οι σκέψεις και οι συζητήσεις τους διαρκώς περιστρέφονται γύρω από αυτά. Δυσκολεύονται επίσης, να ξεφύγουν από το πρόγραμμά τους και να προσαρμοστούν εύκολα σε νέες καταστάσεις, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται κοινωνικά ανώριμα και να θεωρούνται από τους άλλους ως άτομα εκκεντρικά και ιδιόρρυθμα .

· Κινητική αδεξιότητα

Πολλά παιδιά με σύνδρομο Asperger έχουν δυσκολίες στην ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων τους και παρουσιάζουν αδέξιες και ασυντόνιστες κινήσεις τόσο στην αδρή όσο και στη λεπτή κινητικότητα. Τυπικές κινητικές δεξιότητες που δημιουργούν προβλήματα στα παιδιά είναι το γράψιμο, η οδήγηση ποδηλάτου, το σκαρφάλωμα ή το πιάσιμο της μπάλας.

· Δυσκολίες με τη γνωστική διαδικασία

Τα παιδιά με Asperger αν και μαθαίνουν εύκολα γεγονότα και ημερομηνίες και θυμούνται καλά τους αριθμούς δεν μπορούν να κατανοήσουν τις αφηρημένες έννοιες. Δυσκολεύονται να κάνουν υποθέσεις, να χρησιμοποιήσουν την κοινή λογική και να αναπτύξουν την κριτική ικανότητα. Έχουν δύσκαμπτο και περιοριστικό τρόπο σκέψης και δυσκολεύονται σε μαθήματα όπως η λογοτεχνία.

· Ευαισθησία στα αισθητηριακά ερεθίσματα

Αρκετά άτομα με Asperger εμφανίζουν μία ιδιαίτερη ευαισθησία στα αισθητηριακά ερεθίσματα και αντιλαμβάνονται κοινές αισθήσεις ως αρκετά έντονες (π.χ. ενοχλούνται από ήχους στο περιβάλλον ή από ένα φως που κανείς άλλος δεν έχει προσέξει ή προτιμούν να φορούν ρούχα φτιαγμένα από συγκεκριμένο υλικό).

Επειδή τα συμπτώματα του συγκεκριμένου συνδρόμου είναι πολλές φορές δύσκολο να διαγνωστούν και να διαφοροποιηθούν από άλλα προβλήματα συμπεριφοράς, είναι προτιμότερο οι ειδικοί της ψυχικής υγείας να αξιολογήσουν τόσο το ιατρικό και αναπτυξιακό ιστορικό του παιδιού όσο και τις γνωστικές και επικοινωνιακές ικανότητές του, αλλά και την εν γένει συμπεριφορά του. Συχνά συγχέεται το σύνδρομο Asperger με τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ/Υ). Το παιδί με ΔΕΠ/Υ δυσκολεύεται να διατηρήσει την προσοχή, γιατί επηρεάζεται από τα πολλά εξωτερικά ερεθίσματα, ενώ ξέρει πώς να φερθεί στις διάφορες κοινωνικές περιστάσεις, αλλά ο παρορμητισμός του το εμποδίζει να συμμορφωθεί με τους κοινωνικούς κανόνες. Αντίθετα, το παιδί με σύνδρομο Asperger παρουσιάζει δυσκολίες στην προσοχή του, γιατί επικεντρώνει το ενδιαφέρον του μόνο σε ένα συγκεκριμένο ερέθισμα λόγω της εμμονής που έχει με το αντικείμενο αυτό και αγνοεί όλα τα υπόλοιπα. Επιπλέον, δεν ξέρει να φερθεί στις διάφορες κοινωνικές καταστάσεις γιατί δεν κατανοεί τους κανόνες της σωστής κοινωνικής συμπεριφοράς.

Πάντως, τα παιδιά με αυτό το σύνδρομο, με την κατάλληλη εκπαίδευση και θεραπεία και με ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης σε συγκεκριμένους τομείς που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, μπορούν να λειτουργήσουν πολύ καλά στις περισσότερες πτυχές της ζωής τους και να έχουν μια αρκετά φυσιολογική, αυτόνομη και ολοκληρωμένη ζωή. Εξάλλου, πολλά άτομα με σύνδρομο Asperger έχουν διαπρέψει στη ζωή τους τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

 

http://www.vita.gr/blogs/psixologia/article/26113/syndromo-asperger-h-hpia-morfh-aytismoy/#reftag=reftagtop

Koala

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων