Διαδραστική εικόνα με περιβαλλοντικές επιπτώσεις-Η πρόσφατη περίπτωση των Ιωαννίνων

Στον παρακάτω διαδραστικό χάρτη της περιοχής των Ιωαννίνων παρουσιάζονται κάποια πρόσφατα, σημαντικά, περιβαλλοντικά προβλήματα που αφορούν τη ρύπανση του νερού, του αέρα και του εδάφους. Πατήστε εδώ ή στην εικόνα για να δείτε περισσότερα.

Η εφαρμογή δημιουργήθηκε με αφορμή το Eυρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ “Sorry, such is our climate”, στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, 3ο Λύκειο Ιωαννίνων.interactive image of ioannina

Teachers Visit to ITER

Teachers Visit to ITER (International Thermonuclear Experimental Reactor) in Cadarache, France, at the end of August 2023, organised by FuseNet (The European Fusion Education Network) https://fusenet.eu , EUROfusion (European Consortium for the Development of Fusion Energy,) https://euro-fusion.org and funded by the European Commission.
371430381 10160681269888397 5205655451214398179 n 373305490 10160681269558397 910649620318435979 n 370379292 10160681269708397 2519542789444783692 n 371922954 10160681269663397 1871725435976632853 n370251575 10160681269973397 7561748090798232622 n 371954260 10160681269988397 4513435984559572562 n 370630805 10160681269723397 985862102733319612 n 370280816 10160681270123397 8882438544453318001 n 370299086 10160681269828397 3674546530735907925 n

Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» υλοποίησε το σχολικό έτος 2022-2023 ένα ακόμη έργο eTwinning με τίτλο “Mirror”, με τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.

Στο έργο συμμετείχαν σχολεία από την Ελλάδα, Τουρκία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Ρουμανία και Αζερμπαϊτζάν. Ιδιαίτερα θετική κρίθηκε η συνεργασίας μας με γειτονικό σχολείο της πόλης μας, το 5οΓενικό Λύκειο Ιωαννίνων, το οποίο συμμετείχε σε πρόγραμμα eTwinning για πρώτη φορά. Από το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων συμμετείχαν 2 εκπαιδευτικοί και 20 μαθητές Β’ Γυμνασίου. Στόχος του έργου ήταν να διερευνήσει την πολιτιστική επιρροή της μιας χώρας στην άλλη.
Κάθε εταίρος έπαιξε ένα ρόλο «καθρέφτη» αντανακλώντας τις πολιτιστικές και κοινωνικές επιδράσεις των άλλων πολιτισμών στον εαυτό του. Πιο συγκεκριμένα, δημιούργησαν λογότυπα και συμμετείχαν σε ψηφοφορία για την επιλογή του λογότυπου του έργου. Παρουσίασαν τον εαυτό τους και το σχολείο τους στους συνεργάτες. Συνεργαζόμενοι σε ομάδες δημιούργησαν βίντεο και αφίσες για τη χώρα τους και έμαθαν για την επιρροή της Ελλάδας στους άλλους πολιτισμούς. Παράλληλα, είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την επίδραση των άλλων πολιτισμών στη χώρα μας. Συμμετείχαν σε webinar με μαθητές των άλλων σχολείων λαμβάνοντας μέρος σε ευφάνταστες συνεργατικές δραστηριότητες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έναρξη του έργου συνέβη ο καταστροφικός σεισμός στην Τουρκία, όπου οι δραστηριότητες του έργου αναβλήθηκαν για κάποιο διάστημα, όμως οι μαθητές εξέφρασαν τη στήριξη τους στη γειτονική χώρα.
Μέσω του έργου οι μαθητές βελτίωσαν τις γλωσσικές και κοινωνικές δεξιότητες επικοινωνίας γνωρίζοντας την κουλτούρα άλλων χωρών, έμαθαν για την ηλεκτρονική ασφάλεια και χρησιμοποίησαν web2.0 εργαλεία. Το έργο ενσωματώνεται στο πρόγραμμα σπουδών, μιας και αφορούσε πολλά γνωστικά αντικείμενα, όπως Γεωγραφία, Ιστορία, Ξένες Γλώσσες, Μουσική, Τεχνολογία, Τέχνη, Κοινωνικές Επιστήμες και Λογοτεχνία.
359802741 10160580442688397 1019835389304394922 n

Λήξη eTwinning έργου “A World of Lakes”

Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» υλοποίησε το σχολικό έτος 2022-2023  έργο eTwinning με τίτλο “A World of Lakes”. Στο έργο συμμετείχαν 42 σχολεία από Ευρωπαϊκές χώρες με περίπου 300 μαθητές πρωτοβάθμιας και πρώτες τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων συμμετείχαν 2 εκπαιδευτικοί και 25 μαθητές α’ Γυμνασίου. Στόχος του έργου ήταν οι λίμνες της Ευρώπης, αυτές που είναι δίπλα μας ή στην περιοχή στην οποία ζούμε.

Στην αρχή του έργου οι μαθητές προσκλήθηκαν ως μέλη του TwinSpace, ενημερώθηκαν για τη διαδικτυακή διαδικασία του έργου και συζήτησαν τους κανόνες ηλεκτρονικής ασφάλειας. Μέσα από σύντομα κείμενα παρουσιάστηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί και επέλεξαν το λογότυπο του έργου.Πρώτη δραστηριότητα ήταν οι «Δημιουργικές Λίμνες», όπου οι μαθητές παρουσίασαν τη λίμνη τους ζωγραφίζοντας το σχήμα της. Διακόσμησαν το σχήμα της λίμνης ενός εταίρου χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους. Όλα τα σχήματα και τα ονόματα των λιμνών συγκεντρώθηκαν τελικά σε ένα παιχνίδι.Δεύτερη δραστηριότητα ήταν οι «Μουσικές Λίμνες». Οι μαθητές τραγούδησαν ένα τραγούδι για τη λίμνη τους και ζωγράφισαν το τραγούδι για τη λίμνη ενός συνεργάτη. Τα  βίντεο και τα σχέδια συγκεντρώθηκαν σε ένα e-book.Τρίτη δραστηριότητα ήταν οι  «Πολυγλωσσικές λίμνες». Σε αυτή τη δραστηριότητα δημιουργήθηκε ένα κοινό Πολυγλωσσικό Λεξικό με λέξεις που σχετίζονται με τις λίμνες, όπως λίμνη, λεκάνη, παραπόταμος, έξοδος, κλαδί, ακτή, φράγμα, σκηνικό, κ.α. Οι λέξεις ήταν γραμμένες σε όλες τις γλώσσες των σχολείων που συμμετείχαν στο έργο.Τέταρτη δραστηριότητα ήταν η  «Συνέντευξη στη λίμνη», όπου διερευνήθηκαν όλες οι λίμνες αναλυτικότερα. Τα σχολεία εργάστηκαν ανά ομάδες των δύο. Κάθε σχολείο έγραψε 4 ερωτήσεις σχετικά με τη λίμνη ενός συνεργάτη. Στη συνέχεια, κάθε σχολείο απάντησε στις ερωτήσεις του αντίστοιχου συνεργάτη. Μετά από αυτό, συγκεντρώθηκαν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις σχετικά με τη λίμνη του συνεργάτη και έγινε ένα διαδικτυακό παιχνίδι.Η πέμπτη δραστηριότητα είχε τίτλο «Ταυτότητα λίμνης», στην οποία δημιουργήθηκε μια συλλογή από τα αναγνωριστικά των λιμνών για να ενημερωθούν οι μαθητές πώς είναι οι λίμνες στο παρόν. Η ταυτότητα κάθε λίμνης περιείχε μια εικόνα και μερικές πληροφορίες για την κάθε λίμνη και στο τέλος έγινε ένα συλλογικό ηλεκτρονικό βιβλίο.Η τελευταία δραστηριότητα του έργου ήταν η  «Μηχανή του χρόνου». Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές ερεύνησαν το περιβάλλον της λίμνης ενός συνεργάτη και φαντάστηκαν πώς θα είναι στο μέλλον. Τέλος, δημιουργήθηκε ένα βίντεο ντοκιμαντέρ για τη λίμνη ενός εταίρου και όλα τα βίντεο δημιούργησαν ένα ντοκιμαντέρ στο Google Earth ώστε να δημιουργεί μια κοινή περιήγηση στις Ευρωπαϊκές λίμνες.

Κατά τη διάρκεια του έργου έγινε μια τηλεδιάσκεψη στην οποία ο γεωλόγος Filippo Camerlenghi, με ειδίκευση στις λίμνες, παρουσίασε σε όλους τους μαθητές τη λίμνη Como, τον τρόπο σχηματισμού της και τις απειλές που δέχεται σήμερα η λίμνη, παράλληλα με υποβρύχια λήψη του βυθού της. Επιπλέον, οι μαθητές του σχολείου μας μέσω τηλεδιάσκεψης συνομίλησαν με μαθητές από το σχολείο Namık Kemal από την Τουρκία. Γνώρισαν την κουλτούρα των γειτόνων μας και αντιλήφθηκαν τα κοινά των δύο χωρών.Κατά τη διάρκεια του έργου οι μαθητές συνεργάστηκαν, έμαθαν για την ηλεκτρονική ασφάλεια, χρησιμοποίησαν web2.0 εργαλεία και βελτίωσαν τη χρήση της αγγλικής γλώσσας. Το έργο ενσωματώνεται στο πρόγραμμα σπουδών, μιας αφορούσε πολλά γνωστικά αντικείμενα, όπως Γεωγραφία, Βιολογία, Ξένες Γλώσσες, Μουσική, Τεχνολογία, Τέχνη, Κοινωνικές Επιστήμες και Λογοτεχνία.Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το eTwinning έργο μας μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του έργου:

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/world-lakes/twinspace  καθώς και στην ιστοσελίδα του Σχολείου: http://gym-mous-ioann.ioa.sch.gr/wordpress/

ERASMUS+ KA122 “We dream the M.U.S.I.C: Modern, Unlike, Social, Inclusive Class”, δεύτερη κινητικότητα

Στις 19-24 Ιουνίου 2023 πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη η δεύτερη κινητικότητα εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ KA122 με θέμα “We dream the M.U.S.I.C: Modern, Unlike, Social, Inclusive Class”. Τίτλος του ευρωπαϊκού επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν ” From STEM to STEAM Education: a New Learning Approach” με αντικείμενο τη διεπιστημονική προσέγγιση μάθησης για την απόκτηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, εισάγοντας τους συμμετέχοντες στην εκπαίδευση STEAM (Science Technology Engineering Art Mathematics). Οι 4 συνάδελφοι που συμμετείχαν αντάλλαξαν καλές πρακτικές με συναδέλφους από Πορτογαλία, Πολωνία, Ρουμανία, Ιρλανδία και Ιταλία μεταφέροντας την ευρωπαϊκή εμπειρία γεμάτοι ικανοποίηση και ενθουσιασμό. Αναμένουμε τις επόμενες κινητικότητες!

356391432 771206358123868 1026333258605916795 n356421280 771207098123794 6907135650486632117 n