Διαδραστική εικόνα με περιβαλλοντικές επιπτώσεις-Η πρόσφατη περίπτωση των Ιωαννίνων
Στον παρακάτω διαδραστικό χάρτη της περιοχής των Ιωαννίνων παρουσιάζονται κάποια πρόσφατα, σημαντικά, περιβαλλοντικά προβλήματα που αφορούν τη ρύπανση του νερού, του αέρα και του εδάφους. Πατήστε εδώ ή στην εικόνα για να δείτε περισσότερα.
Η εφαρμογή δημιουργήθηκε με αφορμή το Eυρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ “Sorry, such is our climate”, στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, 3ο Λύκειο Ιωαννίνων.
Νόμπελ Χημείας 2023-physicsgg
Βραβείο Νόμπελ Φυσικής 2023 – physicsgg
Όλο και πιο όξινοι ωκεανοί
Η οξίνιση των ωκεανών και πως αυτή καταγράφεται από τους ευρωπαϊκούς δορυφόρους.
Για να δείτε πως γίνεται η καταγραφή
του φαινομένου πατήστε εδώ
Teachers Visit to ITER
Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» υλοποίησε το σχολικό έτος 2022-2023 ένα ακόμη έργο eTwinning με τίτλο “Mirror”, με τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου.
Λήξη eTwinning έργου “A World of Lakes”
Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» υλοποίησε το σχολικό έτος 2022-2023 έργο eTwinning με τίτλο “A World of Lakes”. Στο έργο συμμετείχαν 42 σχολεία από Ευρωπαϊκές χώρες με περίπου 300 μαθητές πρωτοβάθμιας και πρώτες τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων συμμετείχαν 2 εκπαιδευτικοί και 25 μαθητές α’ Γυμνασίου. Στόχος του έργου ήταν οι λίμνες της Ευρώπης, αυτές που είναι δίπλα μας ή στην περιοχή στην οποία ζούμε.
Στην αρχή του έργου οι μαθητές προσκλήθηκαν ως μέλη του TwinSpace, ενημερώθηκαν για τη διαδικτυακή διαδικασία του έργου και συζήτησαν τους κανόνες ηλεκτρονικής ασφάλειας. Μέσα από σύντομα κείμενα παρουσιάστηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί και επέλεξαν το λογότυπο του έργου.Πρώτη δραστηριότητα ήταν οι «Δημιουργικές Λίμνες», όπου οι μαθητές παρουσίασαν τη λίμνη τους ζωγραφίζοντας το σχήμα της. Διακόσμησαν το σχήμα της λίμνης ενός εταίρου χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους. Όλα τα σχήματα και τα ονόματα των λιμνών συγκεντρώθηκαν τελικά σε ένα παιχνίδι.Δεύτερη δραστηριότητα ήταν οι «Μουσικές Λίμνες». Οι μαθητές τραγούδησαν ένα τραγούδι για τη λίμνη τους και ζωγράφισαν το τραγούδι για τη λίμνη ενός συνεργάτη. Τα βίντεο και τα σχέδια συγκεντρώθηκαν σε ένα e-book.Τρίτη δραστηριότητα ήταν οι «Πολυγλωσσικές λίμνες». Σε αυτή τη δραστηριότητα δημιουργήθηκε ένα κοινό Πολυγλωσσικό Λεξικό με λέξεις που σχετίζονται με τις λίμνες, όπως λίμνη, λεκάνη, παραπόταμος, έξοδος, κλαδί, ακτή, φράγμα, σκηνικό, κ.α. Οι λέξεις ήταν γραμμένες σε όλες τις γλώσσες των σχολείων που συμμετείχαν στο έργο.Τέταρτη δραστηριότητα ήταν η «Συνέντευξη στη λίμνη», όπου διερευνήθηκαν όλες οι λίμνες αναλυτικότερα. Τα σχολεία εργάστηκαν ανά ομάδες των δύο. Κάθε σχολείο έγραψε 4 ερωτήσεις σχετικά με τη λίμνη ενός συνεργάτη. Στη συνέχεια, κάθε σχολείο απάντησε στις ερωτήσεις του αντίστοιχου συνεργάτη. Μετά από αυτό, συγκεντρώθηκαν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις σχετικά με τη λίμνη του συνεργάτη και έγινε ένα διαδικτυακό παιχνίδι.Η πέμπτη δραστηριότητα είχε τίτλο «Ταυτότητα λίμνης», στην οποία δημιουργήθηκε μια συλλογή από τα αναγνωριστικά των λιμνών για να ενημερωθούν οι μαθητές πώς είναι οι λίμνες στο παρόν. Η ταυτότητα κάθε λίμνης περιείχε μια εικόνα και μερικές πληροφορίες για την κάθε λίμνη και στο τέλος έγινε ένα συλλογικό ηλεκτρονικό βιβλίο.Η τελευταία δραστηριότητα του έργου ήταν η «Μηχανή του χρόνου». Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές ερεύνησαν το περιβάλλον της λίμνης ενός συνεργάτη και φαντάστηκαν πώς θα είναι στο μέλλον. Τέλος, δημιουργήθηκε ένα βίντεο ντοκιμαντέρ για τη λίμνη ενός εταίρου και όλα τα βίντεο δημιούργησαν ένα ντοκιμαντέρ στο Google Earth ώστε να δημιουργεί μια κοινή περιήγηση στις Ευρωπαϊκές λίμνες.
Κατά τη διάρκεια του έργου έγινε μια τηλεδιάσκεψη στην οποία ο γεωλόγος Filippo Camerlenghi, με ειδίκευση στις λίμνες, παρουσίασε σε όλους τους μαθητές τη λίμνη Como, τον τρόπο σχηματισμού της και τις απειλές που δέχεται σήμερα η λίμνη, παράλληλα με υποβρύχια λήψη του βυθού της. Επιπλέον, οι μαθητές του σχολείου μας μέσω τηλεδιάσκεψης συνομίλησαν με μαθητές από το σχολείο Namık Kemal από την Τουρκία. Γνώρισαν την κουλτούρα των γειτόνων μας και αντιλήφθηκαν τα κοινά των δύο χωρών.Κατά τη διάρκεια του έργου οι μαθητές συνεργάστηκαν, έμαθαν για την ηλεκτρονική ασφάλεια, χρησιμοποίησαν web2.0 εργαλεία και βελτίωσαν τη χρήση της αγγλικής γλώσσας. Το έργο ενσωματώνεται στο πρόγραμμα σπουδών, μιας αφορούσε πολλά γνωστικά αντικείμενα, όπως Γεωγραφία, Βιολογία, Ξένες Γλώσσες, Μουσική, Τεχνολογία, Τέχνη, Κοινωνικές Επιστήμες και Λογοτεχνία.Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το eTwinning έργο μας μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του έργου:
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/world-lakes/twinspace καθώς και στην ιστοσελίδα του Σχολείου: http://gym-mous-ioann.ioa.sch.gr/wordpress/
ERASMUS+ KA122 “We dream the M.U.S.I.C: Modern, Unlike, Social, Inclusive Class”, δεύτερη κινητικότητα
Στις 19-24 Ιουνίου 2023 πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη η δεύτερη κινητικότητα εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ KA122 με θέμα “We dream the M.U.S.I.C: Modern, Unlike, Social, Inclusive Class”. Τίτλος του ευρωπαϊκού επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν ” From STEM to STEAM Education: a New Learning Approach” με αντικείμενο τη διεπιστημονική προσέγγιση μάθησης για την απόκτηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, εισάγοντας τους συμμετέχοντες στην εκπαίδευση STEAM (Science Technology Engineering Art Mathematics). Οι 4 συνάδελφοι που συμμετείχαν αντάλλαξαν καλές πρακτικές με συναδέλφους από Πορτογαλία, Πολωνία, Ρουμανία, Ιρλανδία και Ιταλία μεταφέροντας την ευρωπαϊκή εμπειρία γεμάτοι ικανοποίηση και ενθουσιασμό. Αναμένουμε τις επόμενες κινητικότητες!