Ηλιακά ρολόγια στο Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων

Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων του τέλους της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές και οι μαθήτριες της β΄ και γ΄ γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων «Νικόλαος Δούμπας» είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την έννοια του χρόνου μέσα από μια ιδιαίτερη διαθεματική προσέγγιση που συνδύαζε τη θεωρία με την πράξη και την ιστορική γνώση με τη σύγχρονη δημιουργία. Η δράση ξεκίνησε με μια ιστορική αναδρομή στα όργανα μέτρησης του χρόνου, από τα πρώτα ηλιακά και υδραυλικά ρολόγια της αρχαιότητας έως τα μηχανικά ρολόγια των νεότερων χρόνων. Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας των ηλιακών ρολογιών, τη σχέση τους με την κίνηση του ήλιου και τη σημασία τους στους αρχαίους πολιτισμούς.

Στη συνέχεια, κατασκεύασαν τα δικά τους ηλιακά ρολόγια, εφαρμόζοντας τις γνώσεις που απέκτησαν. Οι κατασκευές τους δοκιμάστηκαν στην αυλή του σχολείου, επιτρέποντας στα παιδιά να διαπιστώσουν στην πράξη τη λειτουργικότητα των ρολογιών που σχεδίασαν.

Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη και τη συνεργασία τον κ. Παναγιώτη Παζούλη και το ΕΚΦΕ Δράμας για την καθοδήγηση και το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό που μας παρείχαν.

1 2 4 1 5 63 1IMG 20250526 120046 IMG 20250526 120904IMG 20250523 101328 IMG 20250523 101736 IMG 20250523 101756 IMG 20250523 102336 IMG 20250523 102342 IMG 20250526 111810 IMG 20250526 111813   IMG 20250526 120913 IMG 20250526 120918

Ηλιακά ρολόγια

Γενικές πληροφορίες για τα ηλιακά ρολόγια, την ιστορία τους και τον τρόπο λειτουργίας τους στο παρακάτω βίντεο από το ΕΚΦΕ Δράμας

και έγγραφο με το εργαστήριο Χάρτινων Ηλιακών Ρολογιών

καθώς και Advanced Εργαστήριο Χάρτινων Ηλιακών Ρολογιών

90 Μαθητές, 4 τμήματα, 1 Περιοδικός Πίνακας-Χημεία Γ Γυμνασίου

Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου δημιούργησαν τη δική τους κάρτα με αφορμή ένα χημικό στοιχείο του Περιοδικού Πίνακα. Όλες οι κάρτες μαζί συνέθεσαν ένα μοναδικό Περιοδικό Πίνακα. Για να δείτε τις εργασίες των μαθητών πατήστε εδώ
IMG 20250425 143430

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από μαθητές της γ’ Γυμνασίου

Εργασίες των μαθητών της γ γυμνασίου για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες των δύο ή τριών ατόμων ερεύνησαν μια ανανώσιμη πηγή ενέργειας, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτής, καθώς και τη χρήση αυτής της μορφής παγκοσμίως και στην Ελλάδα.

energy

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας απο μαθητές της γ΄γυμνασίου για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας