Αρχική » etwinning – international year of chemistry

P1010037

Kατηγορίες

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
P1010016
P1010037 1
P1010039
P1010043

etwinning – international year of chemistry

presentations

a letter for mother Greece to young scientist

my town 

my country 

τι είναι η χημεία? που βρίσκεται?

η χημεία είναι παντού

Διασχολική συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Μίστρου

πείραμα με υγρό σαπούνι πιάτων και πιπέρι

σήμερα δείξαμε στα παιδιά το νέο μας παιχνίδι με τα πειράματα Χημείας, τα σωληνάρια, τα περιεχόμενα του κουτιού καθώς και γνώρισαν βασικούς κανόνες προστασίας που παίρνουν οι χημικοί. 

Ακολούθησε πείραμα με πιπέρι, νερό σε πιατελίτσα και υγρό καθαρισμού πιάτων

 

        

το βίντεο μας

πείραμα με γάλα και χρώματα

βάλαμε γάλα και ρίξαμε χρώματα τέμπερα. βάλαμε λίγο υγρό πιάτων στην άκρη του γλωσσοπίεστρου και είδαμε να απομακρύνονται τα χρώματα.

       

πείραμα πυκνότητας

διαφορετική ποσότητα ζάχαρης σε κάθε ποτήρι με νερό , διαφορά πυκνότητας, το ελαφρύτερο μένει στην επιφάνεια, το νερό με την περισσότερη ζάχαρη είναι στη βάση του ποτηριού

 

 

                                     

 

 

coca cola – mentos

βάλαμε 5 καραμέλες mentos στην κοκα κολα…. δεν μπορείτε να φανταστείτε τι έγινε….

τα παιδιά ξετρελάθηκαν. αν το δοκιμάσετε σπίτι κάντε το στην αυλή και…απομακρυνθείτε ….θα βραχείτε….

ο θείος Αλβέρτος

Μία ευχάριστη έκπληξη σήμερα. είχαμε επισκέψεις. ο θείος Αλβέρτος ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας και μας μίλησε για τον εαυτό του, συστήθηκε στα παιδιά, και μας μίλησε για το τι κάνουν οι επιστήμονες .
ο θείος Αλβέρτος είναι η μασκότ του προγράμματος etwinning «international day of chemistry»
ο θείος Αλβέρτος έφτιαξε μια μηχανή του χρόνου και μαζί του θα γνωρίσουμε την ιστορία της Χημείας και θα κάνουμε πολλά πειράματα.

τα παιδιά ζωγραφίζουν τον θείο Αλβέρτο

το σπίτι του θείου Αλβέρτου 

ένα χειροποίητο νεοκλασικό σπίτι για τον θείο Αλβέρτο

 

 γενέθλια του θείου Αλβέρτου

Η σημερινή μας μέρα ήταν αφιερωμένη στα γενέθλια του θείου Αλβέρτου (Albert Ainstain ), τα οποία γιορτάσαμε διαδικτυακά με τους νέους μας φίλους από το 32ο Δημοτικό σχολείο Πειραιά. Ετοιμάσαμε την δική μας γνωστή τούρτα με τα γλυκίσματα που συνήθως βάζουμε γλυφειντζούρι και γκοφρετάκι)

Αναφερθήκαμε αρχικά στην σχολική ζωή του μεγάλου αυτού επιστήμονα που άλλαξε τον κόσμο

Γεννήθηκε  στην Γερμανία. Το κεφάλι του ήταν τόσο μεγάλο που οι γιατροί θεωρούσαν ότι έχει κάποια γενετική ανωμαλία και σχεδόν τον φώναζαν “κεφάλα” δεξιά αριστερά. Μίλησε όταν έκλεισε τα τρία του χρόνια και περνούσε την ώρα του φτιάχνοντας πύργους από τραπουλόχαρτα. 
Βλέποντας το Χιτλερικό στρατό να παρελαύνει, αποκάλεσε τους στρατιώτες “κακομοίρηδες” στους οποίους δε θα ήθελε ποτέ να μοιάσει. “Οι δάσκαλοι στο δημοτικό μου φαίνονταν σα λοχίες και οι καθηγητές στο λύκειο σα λοχαγοί”, θα πει πολύ αργότερα.
Αυτοί οι λοχαγοί καθηγητές του λυκείου τον θεωρούν από τους πλέον αργόστροφους μαθητές που είχαν ποτέ.

“δεν απαντά ποτέ αμέσως σε μια ερώτηση. Σκέφτεται ώρες προτού απαντήσει. Δεν αποστηθίζει ποτέ τίποτα. Δηλαδή και να προσπαθήσει, δε μπορεί να το κάνει”.
Είναι απείθαρχος, δεν υπακούει σε καμία εντολή, δεν ευθυγραμμίζεται με κανέναν κανόνα, δεν έχει ενδιαφέροντα, δεν ασχολείται με κανένα άθλημα.

Κι όμως, ήδη από το δημοτικό, έχει διαβάσει ουκ ολίγα βιβλία βιολογίας, ιατρικής, μαθηματικών, φυσικής και φιλοσοφίας. Δεν αρκούν όμως αυτά για το σχολείο. Ένας καθηγητής του,  του λέει ότι δε καταφέρει τίποτα στη ζωή του και καλύτερο θα ήταν να σταματήσει να προσπαθεί να πάρει το απολυτήριο. Προετοιμάζεται μόνος του για την Πολυτεχνική Σχολή της Ζυρίχης αλλά παίρνει 20 στα μαθηματικά και 02 σε όλα τα άλλα μαθήματα. Έτσι, αποτυγχάνει! 
Ένας καθηγητής, βλέποντας πράγματα σε αυτόν, τον συμβουλεύει να προετοιμαστεί σε ένα μικρό σχολείο του Ααράου και να ξαναδοκιμάσει. Τα καταφέρνει! Περνάει στο τμήμα μαθηματικών και φυσικής του Πολυτεχνείου. 
Αποφοίτησε από τη σχολή του  με τον δεύτερο χειρότερο βαθμό ανάμεσα σε όλους τους συμφοιτητές του. Αυτός ο βαθμός του απαγόρευσε να βρει κάποια ακαδημαϊκή θέση με αποτέλεσμα να εργαστεί ως ειδικός τεχνικός τρίτης τάξης στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών της Βέρνης , ενώ παίρνει την Ελβετική υπηκοότητα και απαλλάσσεται από το γερμανικό στρατό. Κάπου εκεί ξεκινάει η πορεία του προς την κορυφή της παγκόσμιας επιστήμης, πορεία που θα τον καθιερώσει ως συνώνυμο του έξυπνου ανθρώπου. 
Το όνομά του ήταν Άλμπερτ Αϊνστάιν…

Τα παιδιά συστήθηκαν λέγοντας το όνομα τους και κάθε σχολείο έκανε ένα πείραμα

Έκρηξη ηφαιστείου (σόδα και ξύδι), από το σχολείο του Πειραιά και αποχρωματισμός ιωδίου με βιταμίνη C από το νηπιαγωγείο μας .

             

 

Κατόπιν γιορτάσαμε όλοι μαζί τα γενέθλια, λέγοντας τραγούδια γενεθλίων και σβήνοντας κεράκια.

Στην τηλεσυνάντηση ήταν κοντά μας κι ένα σχολείο της Ιταλίας , το πείραμα του οποίου δεν μπορέσαμε να δούμε λόγω διακοπής της σύνδεσης (δυστυχώς συμβαίνουν και αυτά σε ζωντανές συνδέσεις)

Για πρώτη μας φορά ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία που ελπίζουμε να επαναλάβουμε στο μέλλον

φωτο από το 32ο Δημοτικό σχολείο Πειραιά

 

το βίντεο από το δικό μας πείραμα

ΝΕΡΟ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΛΥΤΗΣ (Διδασκαλία χρωμάτων)

      

διαλύοντας γκοφρέ μπαλάκια σε νερό, παρατηρούμε και βλέπουμε τι χρώματα σχηματίζονται

καραμελένιο ουράνιο τόξο στο πιάτο μας

καραμέλες και ουράνιο τόξο ,,,ότι αγαπούν τα παιδιά.

πείραμα χρωμάτων με καραμέλες .

μετρήσαμε τις καραμέλες, τις ομαδοποιήσαμε κατά χρώμα και μετά δοκιμάσαμε την διαλυτότητα τους στο νερό. σχηματίστηκε ένα ουράνιο τόξο στο πιάτο

    

ΒΡΕΦΙΚΕΣ ΠΑΝΕΣ , Η ΧΗΜΕΙΑ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΜΩΡΑ

Εχετε δει το εσωτερικό από βρεφικές πάνες? κι αυτό Χημεία . Ας πειραματιστούμε με το υλικό αυτό.

μπορούμε να φτιάξουμε συννεφάκια από πάνα για βρέφη? (σύνδεση με φυσικές Επιστήμες , απορροφητικότητα υλικών. τα παιδιά σύγκριναν απορροφητικά υλικά μεταξύ τους και μη απορροφητικά υλικά-διάφορα είδη χαρτού, πανιά, σφουγγάρι-. έκαναν υποθέσεις, προβλέψεις συγκρίσεις, έβγαλαν συμπεράσματα.

πείραμα που άρεσε πολύ στα παιδιά. το κρατάμε 24 ώρες να στεγνώσει και αύριο θα φτιάξουμε τα συννεφάκια μας

 

φωτο από τη δραστηριότητα μας με την πάνα.

               

 

πείραμα το νερό ανεβαίνει στο ποτήρι(η καύση του οξυγόνου είναι Χημεία)

 

κάναμε ένα πείραμα που άρεσε πολύ στα παιδιά.

μπορείτε να δείτε φωτο από το πείραμα και τις ζωγραφιές των παιδιών

                                 

δραστηριότητα καθαρισμού ενός χάλκινου μαγγαλιού .

         

    

 

 ορείχαλκος (μπρούντζος) καθαρισμός

το παραδοσιακό μικρό μας καντάρι , φτιαγμένο από μπρούντζο , δοκιμάσαμε να το καθαρίσουμε με ξύδι λευκό. το βάλαμε σε ένα ποτήρι και το αφήσαμε να δούμε τα αποτελέσματα αύριο….

την επόμενη μέρα ……

 

μπορείτε να δείτε την διαφορά στην πάνω πλευρά του κανταριού, η οποία δεν είχε βυθιστεί στο ποτήρι με το άσπρο ξύδι. το πείραμα μας πέτυχε. ο μπρούντζος , κράμα από χαλκό και κασσίτερο καθάρισε αφήνοντας το μία μέρα σε λευκό δυνατό ξύδι.

 

ΥΠΟΘΕΜΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ

Τα παιδιά έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για το θέμα των ηφαιστείων

Πραγματοποιήσαμε δύο πειράματα δημιουργίας έκρηξης ηφαιστείου χρησιμοποιώντας διττανθρακικό οξύ  , κιτρικό οξύ και χρωστική σε σκόνη (χρώμα κόκκινο) στο πρώτο πείραμα, και ένα λεμονοηφαίστειο με μαγειρική σόδα επίσης και ξύδι στο δεύτερο πείραμα

 

      

το βίντεο μας

φωτο από το λεμόνι – ηφαίστειο . κόψαμε το πάνω μέρος του λεμονιού και αδειάσαμε με ένα κουτάλι το περιεχόμενο του . προσθέσαμε κόκκινο χρώμα σε σκόνη, μαγειρική σόδα και ξύδι και έτοιμο το λεμονοηφαίστειο μας.

 

   

 

 

ΧΗΜΕΙΑ ΣΤΗ ΚΟΥΖΙΝΑ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΖΥΜΗΣ ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΣΤΟΛΙΔΙΑ

η συνταγή μας

1 1/4 κούπα κορν φλάουρ
2 κούπες σόδα μαγειρικής
1 1/2 κούπα νερό 
Σε μία κατσαρόλα βάλτε το κορν φλάουρ με τη σόδα και ανακατέψτε καλά. Προσθέστε το νερό και ανακατέψτε μέχρι να γίνει ένα ομοιογενές μείγμα. Βάλτε την κατσαρόλα στο μάτι της κουζίνας σε μέτρια θερμοκρασία.Ανακατεύετε συνεχώς μέχρι το μείγμα να γίνει σαν πουρέ,θα χρειαστείτε 4-5 λεπτά μέχρι να πήξει. Λίγο προσοχή στο ανακάτεμα γιατί μπορεί να σας κολλήσει!Βγάλτε την κατσαρόλα από το μάτι και σκεπάστε την με μία υγρή πετσέτα ώσπου να κρυώσει λίγο και να μην καίει.Πασπαλίζετε την επιφάνεια εργασία και τα χέρια σας με κορν φλάουρ και πλάστε το ζύμάρι μέχρι να γίνει μαλακό και να δουλεύεται καλά.Ανοίγετε φύλλο με τον πλάστη,ούτε πολύ λεπτό γιατί το φύλλο θα σπάει αλλά ούτε πολύ χοντρό γιατί δεν θα ψηθεί στο εσωτερικό μετά.Κόψτε με τα κουπάτ σε ότι σχήμα θέλετε.Τοποθετείτε τα στολίδια σας σε ένα ταψί αφού έχετε στρώσει πρώτα λαδόκολλα.Και ψήνετε στους 80-100 βαθμούς στις αντιστάσεις για 2 ώρες περίπου.Βγάλτε το ταψί από τον φούρνο και αφήστε τα στολίδια σας να κρυώσουν καλά. Έπειτα μπορείτε να τα βάψετε και να τα διακοσμήσετε όπως θέλετε!

               

Translate

Χρόνος ο πάντων πρόγονος. Πίνδαρος,
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση