ονειροτάξιδα

καλώς ορίσατε

ένα καπέλο , μια ιστορία

Φεβ 201922

Τα παιδιά έφτιαξαν καπέλα κολλάζ ,  επιλέγοντας υλικά όπως κορδέλες , υφάσματα ,τούλι , χαρτόνια.

Κάθε παιδί παρουσίασε μία ιστορία με το καπέλο του

Τις ιστορίες των παιδιών μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο

ζωγραφίσαμε καπέλα και γράψαμε όπως μπορούμε τη λέξη ΚΑΠΕΛΟ

Φύλλο εργασίας με καπέλο του κλόουν (μοτίβα)

 

 

 

Συμβουλή ευτυχίας

Φεβ 201921

Συμβουλή ευτυχίας για σήμερα από την Μαρίζα ΣΥΓΧΩΡΕΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΣΕ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΣΕ .

Συγχαρητήρια Μαρίζα πολύτιμη η συμβουλή ευτυχίας που μας έδωσες.

Το να συγχωρούμε κάποιον σημαίνει ότι είμαστε δυνατοί. Μόνο οι δυνατοί συγχωρούν. Το να κρατάμε θυμό είναι ένα φορτίο στην ψυχούλα μας που μας βαραίνει και δε μας κάνει καλό κι ούτε μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι. Όταν όμως συγχωρέσουμε, το φορτίο θα ελαφρύνει και θα φύγει και θα γίνουμε χαρούμενοι ξανά. Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο. Όλοι κάνουμε λάθη κι έτσι αν κάποιος έκανε λάθος και μας στεναχώρησε εμείς τον συγχωρούμε για να είμαστε ευτυχισμένοι.

ΒΡΗΚΑΜΕ ΕΝΑ ΚΑΠΕΛΟ

Φεβ 201921

Διαβάσαμε το παραμύθι ΒΡΗΚΑΜΕ ΕΝΑ ΚΑΠΕΛΟ του Jon Klassen, το αναλύσαμε, μοιραστήκαμε συναισθήματα, προτείναμε λύσεις.

Δύο φίλες χελώνες αγαπημένες βρίσκουν ένα καπέλο. Το καπέλο είναι ένα και οι χελώνες είναι δύο. Αφήνουν το καπέλο γιατί δεν είναι σωστό να έχει η μία καπέλο και η άλλη να μην έχει… 

Τα παιδιά προτείνουν λύσεις όπως:

-Το καπέλο είναι μαγικό και γίνονται δύο καπέλα με μια λέξη μαγική . φτιάξαμε κι ένα τραγουδάκι:

ΑΜΠΡΑΚΑΤΑΜΠΡΑ ΚΑΠΕΛΟΥΡΑ ΚΑΠΕΛΑΔΟΥΡΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΓΙΝΕ ΔΥΟ ΝΑ ΦΟΡΑΜΕ ΕΣΥ ΚΙ ΕΓΩ

-Να πάνε στα μαγαζιά να αγοράσουν ακόμα ένα καπέλο

-Να φτιάξουν ένα δεύτερο καπέλο από υλικά της φύσης αν δεν έχουν λεφτά. Με φύλλα, λουλούδια, χορταράκια και κλαδιά.

-Να μοιράζονται το καπέλο. Πως θα μετρούν το χρόνο όμως ώστε να το φορούν το ίδιο? Τα παιδιά είπαν:με κλεψύδρα, με ρολόι, δυο ώρες η μια και δυο ώρες η άλλη χελώνα, με τη μέρα, μια μέρα η μια χελώνα, μια μέρα η άλλη.

Ακολούθησε δραματοποίηση της ιστορίας

Τα παιδιά ζωγράφισαν κι έγραψαν όπως μπορούν ότι τους άρεσε από την ιστορία

Κάναμε τα δικά μας Καπέλα (κολλάζ)

Μπορείτε να δείτε ένα βίντεο μας  με το παραμύθι

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι του Φιλιππάκη ,  καπέλο, καπελίνο, με αφορμή το παραμύθι του Jon Klassen  BRHKAME ENA KAΠEΛΟ

Καπέλο- Καπελίνο

Κοίτα όμορφο καπέλο

που αγόρασα εγώ

κι αν κάποτε το χάσω

θα το αναζητώ.

Καπέλο καπελίνο

αχ, πόσο σ’αγαπώ,

καπέλο καπελίνο,

θα σου τραγουδώ.

Το χειμώνα με το κρύο

πάντα το φορώ,

το καλοκαίρι ίσκιο

κάτω του ζητώ.

κάποια βιντεοσκοπημένα στιγμιότυπα μαθαίνοντας το τραγούδι

 

Με αφορμή τις χελώνες και τα καβούκια τους από το παραμύθι ΒΡΗΚΑΜΕ ΕΝΑ ΚΑΠΕΛΟ του Jon Klassen , γνωρίσαμε το ημικύκλιο .

 

Με τι σχήμα μοιάζει το καβούκι της χελώνας (όπως στο παραμύθι?)Μα με ημικύκλιο φυσικά!

Σχεδιάσαμε έναν κύκλο κι ένα ημικύκλιο στο χαρτί και γράψαμε όπως μπορούμε τις λέξεις ΚΥΚΛΟΣ και ΗΜΙΚΥΚΛΙΟ

η κόκκινη κοτούλα

Φεβ 201920

Το παραμύθι η κόκκινη κοτούλα , της Ζωρζ  Σαρρή , το οποίο αφού το αναλύσαμε και ακολούθησαν σχετικές ερωτήσεις κατανόησης και συζήτησης με τα παιδιά για τα διδάγματα του, ζωγραφίσαμε το παραμύθι και γράψαμε τον τίτλο όπως μπορούμε

το παραμύθι με τις ζωγραφιές των παιδιών στο παρακάτω βίντεο

εκπαιδευτική επίσκεψη στην Δημόσια βιβλιοθήκη της πόλης μας

Φεβ 201919

Πραγματοποιήσαμε σήμερα μια εκπαιδευτική επίσκεψη στην Δημόσια  βιβλιοθήκη της πόλης μας

Πριν την επίσκεψη μιλήσαμε για τους κανόνες μιας βιβλιοθήκης καθώς και της εκπαιδευτικής μας εκδρομής γενικά για να είμαστε όλοι ασφαλείς και χαρούμενοι.

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας παραμύθι  , γράψαμε όπως μπορούμε τον τίτλο του με σκοπό να το κάνουμε βιβλίο και να το  χαρίσουμε στην βιβλιοθήκη

οι ζωγραφιές των αγαπημένων μας παραμυθιών

Φτιάξαμε το εξώφυλλο ,δέσαμε το βιβλίο μας με κορδελίτσα και υπάρχει πλέον στην βιβλιοθήκη της πόλης μας και όποιος θέλει μπορεί και να το δανειστεί.

Ανεβήκαμε στο αστικό της γραμμής με τον πολύ καλό οδηγό μας που τον ευχαριστούμε. Φορέσαμε τις ζώνες μας και διασχίζοντας την πόλη, τον πορθμό του Ευρίπου φτάσαμε μπροστά στην βιβλιοθήκη ακριβώς απέναντι από τον ναό του Αγίου Νικολάου

Στην βιβλιοθήκη μας περίμενε η κυρία Μαρία Παναγιώτου , υπάλληλο της βιβλιοθήκης την οποία ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη μέρα που χάρισε στα παιδιά.

Η κυρία Μαρία μας μίλησε για την βιβλιοθήκη της Χαλκίδας , τι είδους βιβλία υπάρχουν στην βιβλιοθήκη, η βιβλιοθήκη είναι δημόσια που σημαίνει ότι οποιοσδήποτε μπορεί με κάρτα μέλους να δανειστεί κάποιο βιβλίο. Μας πληροφόρησε για πολλά ακόμη που αφορούν τα βιβλία και την βιβλιοθήκη , δανειστήκαμε κι εμείς τρία βιβλία τα οποία αφού τα διαβάσουμε θα τα επιστρέψουμε .

Αξιότιμοι γονείς παρακαλούμε να πηγαίνετε με τα παιδιά σας στην εξαιρετική Δημόσια βιβλιοθήκη Χαλκίδας, είναι ίσως η πιο πολύτιμη εμπειρία που θα βοηθήσει την εξέλιξη των παιδιών

Η κυρία Μαρία Παναγιώτου μας έδειξε αρχείο με παλιές εφημερίδες της πόλης , βιβλιοδετημένες , ήταν πολύ ενδιαφέρον

Και φυσικά η Δημόσια βιβλιοθήκη της πόλης μας είναι πολύ όμορφη γιατί έχει και πολλά παραμύθια.

Η κυρία Μαρία Παναγιώτου επέλεξε για μας ένα παραμύθι που μας άρεσε πάρα πολύ με τίτλο ΈΧΩ ΓΙΑ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗ ΕΝΑΝ ΠΕΙΡΑΤΗ

Αφού μας διάβασε το παραμύθι, έγιναν ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου και τα παιδιά είπαν τι τους άρεσε από το παραμύθι 

Κατόπιν με την μέθοδο της διπλωτικής φτιάξαμε με εφημερίδα καπέλο πειρατή και κολλήσαμε το σήμα του πειρατή στο καπέλο μας

Στην επιστροφή περάσαμε από την πλατεία του Αγίου Νικολάου και την παραλία της Χαλκίδας , είδαμε την φορά των νερών προς τα πάνω , θυμηθήκαμε το παραμύθι της παλίρροιας και του φεγγαριού, είδαμε το άγαλμα της Ελευθερίας στην γέφυρα και με το αστικό επιστρέψαμε το Νηπιαγωγείο μας

Στην επιστροφή φυσικά τραγουδούσαμε

«και περάσαμε όμορφα , όμορφα, όμορφα

και περάσαμε όμορφα και σήμερα παιδιά «

Και φυσικά πήραμε σπίτι μας τα καπέλα του πειρατή

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που υπάκουσαν στους κανόνες και περάσαμε μία πραγματικά πολύ όμορφη μέρα. Υποσχόμαστε να ξαναπάμε κι άλλες εκδρομές γιατί το αξίζετε παιδιά.

Σας ευχαριστούμε όλους πολύ παιδιά.

Ευχαριστούμε ακόμα μια φορά την Δημόσια βιβλιοθήκη Χαλκίδας και την κυρία Μαρία Παναγιώτου για την πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία , τη χαρά και το χαμόγελο που χάρισε στις καρδιές των παιδιών 

Εισαγωγή στο θέμα της Αποκριάς

Φεβ 201918

Μιλήσαμε για τις απόκριες και κάναμε κολλάζ από περιοδικά με θέμα παιδάκια που ντύνονται μασκαράδες

 

 

ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας κλόουν με τέμπερα και γνωρίσαμε από τις μίξεις  μίξεις χρωμάτων τα χρώματα ροζ, γαλάζιο, μωβ , καφέ. γράψαμε όπως μπορούμε την λέξη ΑΠΟΚΡΙΕΣ  στο έργο μας

 

 

Σύνθεση της λέξης ΑΠΟΚΡΙΕΣ και αντιστοίχηση κεφαλαία-πεζά

 

ζωγραφίσαμε με πολλά χρώματα τις παλάμες μας για να φτιάξουμε έναν παλαμο-κλόουν

τα έργα μας σε βίντεο συνοδεύουν το τραγούδι Παλιάτσος – Στίχοι: Μέλπω Ζαροκώστα, Μουσική: Νότης Μαυρουδής

Παλαμόκαστρο

Φεβ 201918

Συνεχίζοντας την δραστηριότητα με τα δάχτυλά μας , κάναμε τη παλάμη μας κάστρο (δραστηριότητα μαθηματικών με σχήματα, είδη γραμμών ) και γράψαμε όπως μπορούμε τη λέξη κάστρο

 

η ονομασία των δακτύλων μας

Φεβ 201918

Γνωρίσαμε την ονομασία των δακτύλων μας μέσα από ένα τραγουδάκι

που ναι ο αντίχειρας ?

είμαι εδώ, είμαι εδώ 

πως είσαι σήμερα 

πως είσαι σήμερα?

είμαι καλά, είμαι καλά

γεια σου τώρα. γεια σου τώρα 

αυτό επαναλαμβάνεται για όλα τα δακτυλάκια μας (δείκτης, μέσος, παράμεσος μικρός)

το τραγουδάκι της δακτυλοοικογένειας  στην αγγλική γλώσσα στο παρακάτω βίντεο

δραματοποιήσαμε το τραγουδάκι

παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι με  το τραγούδι

 

ζωγραφίσαμε το τραγούδι και γράψαμε όπως μπορούμε τις ονομασίες των δακτύλων μας

Κάνει κρύο φοβερό κρυώνουν τα πουλιά κι εγώ

Φεβ 201914

Τα παιδιά προσπάθησαν να φτιάξουν μικρά ποιηματάκια για τα πουλάκια. Ένα από αυτά μας άρεσε πολύ.

Κάνει κρύο φοβερό 

κρυώνουν τα πουλιά κι εγώ 

τα πουλιά με τα φτερά

τα παιδιά με γάντια  και σκουφιά

Κατασκευή κολλάζ σκουφάκια με γκοφρέ χαρτί που τα κάναμε μπαλάκια και τα κολλήσαμε σε χαρτονάκι , χρησιμοποιήσαμε νήματα για την φούντα του σκούφου μας

έτοιμα τα σκουφάκια μας πολύχρωμα και πολύ όμορφα!

Κάναμε ένα φύλλο εργασίας με τη λέξη ΣΚΟΥΦΟΣ

Φτιάξαμε γάντια , ζωγραφίζοντας τα χεράκια μας στο χαρτί , τα κόψαμε , και ανοίξαμε τρυπούλες σε διάφορα σημεία . Από τις τρυπούλες περάσαμε κλωστές

Τα γάντια μας

πάνω σε ένα πίνακα ζωγραφικής

Φεβ 201912

 

αναλύσαμε έναν πίνακα ζωγραφικής (αισθητική, χρωματική ανάλυση, μίξη χρωμάτων , συναισθήματα που μας προκαλεί ο πίνακας). Πόσα είναι τα πουλάκια? Τι πουλάκια να΄ναι? Γιατί τα πουλάκια έχουν μαύρο χρώμα?(εδώ πραγματικά πήραμε μοναδικά πολύτιμες απαντήσεις …..γιατί είναι διάφανα….γιατί είναι το μέσα τους …γιατί είναι λυπημένα….και πολλές ακόμα υπέροχες παιδικές σκέψεις και ιδέες ….) 

Είναι αυτό το αληθινό τους χρώμα ? Τι να σκέφτονται άραγε τα πουλάκια? Που στέκονται? Τι να νιώθουν? Τι εποχή είναι?

Κατόπιν το κάθε παιδί έδωσε έναν τίτλο στον πίνακα, ακούστηκαν πολλές προτάσεις  και κατέληξαν στον τίτλο, ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΖΕΥΓΟΥΣ ΠΟΥΛΙΩΝ 

(αν και τα πουλιά στον πίνακα είναι ίδια, τα μάτια των παιδιών είδαν πως τα πουλιά είναι διαφορετικά. Δεν θέλαμε να επέμβουμε στην ιστορία των παιδιών )

Ένα σπουργίτι κι ένας γλάρος συναντήθηκαν σε μια σπηλιά, αγαπήθηκαν πολύ , παντρεύτηκαν κι έκαναν παιδάκια πουλάκια. Γλαράκια και σπουργιτάκια. 

Τα παιδιά ζωγράφισαν το φόντο του πίνακα με μίξεις υδατοχρωμάτων και γραμμές

Συνεχίσαμε τον πίνακα με τα μύρα πουλιά (τεχνική στένσιλ)

τα έργα των παιδιών

Τα παιδιά απάντησαν στην ερώτηση μας τι ν σκέφτονται άραγε τα πουλιά του πίνακα? Ακούσαμε χαλαρωτικούς ήχους της φύσης με κελαηδίσματα πουλιών και δημιουργήσαμε το παρακάτω βίντεο με τις  απαντήσεις των παιδιών και τα έργα τους καθώς και συνοδευτικούς ήχους πουλιών καθώς κι ένα απόσπασμα του μεγάλου μας ποιητή Γιάννη Ρίτσου «Όποιος αγαπάει ένα πουλί, ένα άστρο, ένα παιδί, αυτός πάντα βλέπει όμορφα όνειρα, κι ο κόσμος του γίνεται όμορφος ως πέρα απ’τον ύπνο του, ως πίσω απ’τα κλεισμένα μάτια του, ως μέσα στο πιο άγνωστο χαμόγελό του. «

« Παλιότερα άρθρα

Σαν σήμερα

  1. 22/02/: Παγκόσμια Ημέρα Σκέψης
    Προσκοπική και Οδηγική εκδήλωση. Γιορτάζεται κάθε χρόνο από το 1926 στις 22 Φεβρουαρίου, σε ανάμνηση της γέννησης του ιδρυτή του Προσκοπισμού Λόρδου Μπέϊντεν - Πάουελ (22/2/1857).

Tomas Resquet

Tomas Resquet

ο αστροναύτης της ESA που επικοινώνησαν τα παιδιά

Translate

Μη πίστευε χρόνω. Περίανδρος

Χρόνος ο πάντων πρόγονος. Πίνδαρος,

το logo του προγράμματος



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων