ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑΚΟΥΡΤΗ

Αναρτήσεις φιλολογικών εργασιών

“Να’σαι καλά Δάσκαλε”, Γ. Ιωάννου Φύλλα εργασίας

Κάτω από: λογοτεχνία Β Γυμνασίου | ΚΟΥΡΤΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2019 11:56 μμ |

 

1ο φύλλο (κοινό)

  1. Να δώσετε έναν πλαγιότιτλο για την κάθε ενότητα του κειμένου:

1η: «πρόπερσι…διορθώσετε» :

2η: Πάντως η δική μου θέση..ξαναπήρε»:

  1. Να δώσετε ένα παράδειγμα από το κείμενο για κάθε αφηγηματικό τρόπο που σας δίνεται:

Α. αφήγηση:

Β. περιγραφή γεγονότων, καταστάσεων συναισθημάτων:

Γ. σχόλια:

Δ. διάλογος

  1. Ποιο είναι το είδος του αφηγητή στο κείμενο; Με ποιο πρόσωπο ταυτίζεται;

4. Η γλώσσα του κειμένου είναι:  απλή,  καθημερινή δημοτική, με στοιχεία προφορικότητας.

Να δώσετε ένα παράδειγμα από το κείμενο για το κάθε χαρακτηριστικό.

 

2ο φύλλο

1η ομάδα

  1. Ο φιλόλογος του διηγήματος:
  • διαθέτει πραγματικό ενθουσιασμό, αγάπη και πάθος για τη δουλειά του
  • είναι αγαπητός και προσιτός στα παιδιά αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία του χωριού,
  • είναι σοβαρός και υπεύθυνος,
  • έχει χιούμορ,
  • αντιμετωπίζει τους μαθητές του ως ισότιμους συνομιλητές και τους σέβεται.

Ποια στοιχεία από το κείμενο επιβεβαιώνουν αυτά τα χαρακτηριστικά;

2. Να αναπτύξετε σε μία παράγραφο 100 λέξεων: Πώς φαντάζεστε εσείς τον ιδανικό δάσκαλο;

2η ομάδα

  1. Ποιες διδακτικές πρακτικές χρησιμοποίησε ο δάσκαλος, με ποιον στόχο και πόσο αποτελεσματικές ήταν; Να τεκμηριώσετε τις απόψεις σας με παραδείγματα από το κείμενο.

 

  1. Υποθέστε ότι είστε ένας μαθητής του παραπάνω σχολείου. Γράψτε στο προσωπικό σας ημερολόγιο τις εντυπώσεις από το μάθημα που κάνατε με τον συγκεκριμένο δάσκαλο. (100 περίπου λέξεις) [**βλέπε φυλλάδιο «χαρακτηριστικά κειμενικών ειδών»].

 

  3η ομάδα

  1. Πώς αντιμετώπιζαν τα παιδιά του χωριού τη λαϊκή παράδοση στην αρχή και πώς μετά την επαφή με τον δάσκαλο;

 

  1. Ποια είναι η δική σας σχέση με την παράδοση του τόπου σας (ήθη- έθιμα, χοροί, τραγούδια, αφηγήσεις κλπ.) και ποιοι σας ώθησαν να ασχοληθείτε με αυτή; ( 100 περίπου λέξεις)

 

4η ομάδα

  1. Στο κείμενο προβάλλονται δύο μοντέλα διδασκαλίας, αντιθετικά μεταξύ τους, το «αυταρχικό» και το «δημοκρατικό». Να παρουσιάσετε τα χαρακτηριστικά τους με βάση:

Α) τις μεθόδους διδασκαλίας και το αποτέλεσμα που έχουν και

Β ) τις σχέσεις δασκάλου- μαθητών.

 

2 .  Να αναπτύξετε σε μία παράγραφο 100 περίπου λέξεων την άποψή σας για το μοντέλο διδασκαλίας που εσείς προτιμάτε.

     5η ομάδα

  1. Γιατί ο αφηγητής δυσκολευόταν να ανταποκριθεί στη συγκέντρωση λαογραφικού υλικού; Πώς κρίνετε την «πονηρία» του;

 

  1. Υποθέστε ότι είστε ο ξένος μαθητής από την πολιτεία που έφερε για δημοτικό το τραγουδάκι του μουσικοσυνθέτη Αττίκ. Αφηγηθείτε στη μητέρα σας το περιστατικό που συνέβη στο σχολείο με τον δάσκαλο, δικαιολογώντας την επιλογή τραγουδιού που κάνατε (100 περίπου λέξεις).

 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.