ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑΚΟΥΡΤΗ

Αναρτήσεις φιλολογικών εργασιών

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κάτω από: διδακτικά σενάρια | ΚΟΥΡΤΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018 12:03 πμ |

 

Ταυτότητα:

Τίτλος:  «οι Κυριακές στη θάλασσα» , απόσπασμα από το μυθιστόρημα της Μαργαρίτας Λυμπεράκη «τα ψάθινα καπέλα».

1ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ      ( 1η ομάδα): 

  1.   α) Αφού μπείτε στην ιστοσελίδα

http://www.ekebi.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=462&t=1308

να μελετήσετε τη βιογραφία και την εργογραφία  της συγγραφέα  Μαργαρίτας Λυμπεράκη.

β) Να δημιουργήσετε  ppt , το οποίο θα παρουσιάσετε στoυς συμμαθητές σας, με τίτλο: «Μαργαρίτα Λυμπεράκη» και  να καταγράψετε σχεδιαγραμματικά βασικά στοιχεία της  ζωής  και του συγγραφικού έργου της , λαμβάνοντας υπόψη τις πληροφορίες που δίνονται στην ιστοσελίδα που επισκεφθήκατε.   Μπορείτε  να εμπλουτίσετε  το κείμενό σας  με εικόνες της συγγραφέα και εξώφυλλων  δύο-τριών βιβλίων της,  που θα αναζητήσετε στο   google . (συνολικά 3-4 διαφάνειες)

  1. Στη συνέχεια, αφού διαβάσετε το κείμενο word που έχετε ανοιχτό στον υπολογιστή σας , να  εντοπίστε ένα στοιχείο της ζωής της συγγραφέα που υπάρχει στο κείμενο που διαβάσατε και γράψτε το σε χωριστή διαφάνεια στο ppt με τίτλο: αυτοβιογραφικά στοιχεία.

2ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ      ( 2η ομάδα): 

  1. α) να εντοπίσετε στο κείμενο  τρεις διαφορετικούς  αφηγηματικούς τρόπους. Μπορείτε να  συμβουλευτείτε το λεξικό λογοτεχνικών όρων: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A111/683/4523,20488/

β)Στη συνέχεια, να υπογραμμίσετε στο κείμενο word που έχετε μπροστά σας με διαφορετικό χρώμα υπογράμμισης ένα- δύο παραδείγματα για κάθε τρόπο.

γ) Συζητήστε γιατί η συγγραφέας επιλέγει  αυτούς τους τρόπους και ποιον προτιμά περισσότερο.

δ) Να δημιουργήσετε νέο έγγραφο word ( το οποίο θα παρουσιάσετε στους υπόλοιπους συμμαθητές σας) με τίτλο «αφηγηματικοί τρόποι» και να μεταφέρετε ( με αντιγραφή –επικόλληση) τα χωρία αυτά, καθώς και τις διαπιστώσεις σας από τη συζήτηση που κάνατε.

  1. Στο ίδιο έγγραφο που δημιουργήσατε  να γράψετε μια δική σας παράγραφο, σε 70-80  λέξεις με τίτλο: «μια Κυριακή στη θάλασσα με την οικογένειά μου»,χρησιμοποιώντας δύο από τους τρεις αφηγηματικούς τρόπους που εντοπίσατε στο κείμενο .

 

 

3ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ      ( 3η ομάδα): 

  1. α)  Αφού εντοπίσετε στο κείμενο  και υπογραμμίσετε με διαφορετικό χρώμα επισήμανσης  τα σημεία στα οποία γίνεται  αναφορά στα πρόσωπα : πατέρας,   θείος Αγησίλαος,   Μαρία,     Ινφάντα,  

β)  να ανοίξετε το βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=MO3LDfn5s3g

(λεπτά: 3.28-7.02) και να δείτε πώς παρουσιάζονται τα πρόσωπα (Παρουσιάζονται στην ταινία όπως τα φαντάζεστε απ’ το κείμενο ή διαφορετικά; >πείτε το προφορικά στην παρουσίασή σας).

γ) Υποθέστε τώρα ότι είστε εσείς ο σκηνοθέτης της ταινίας: ποια στοιχεία του χαρακτήρα τους θα τονίσετε;

δ) Ανοίξτε νέο έγγραφο word ( το οποίο θα παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας)   με τίτλο « οι ήρωες της ταινίας» , και επιλέγοντας διαφορετικό κάθε φορά χρώμα, να καταγράψετε τα στοιχεία αυτά.

  1. Ως αναγνώστης του έργου και θεατής της ταινίας, ποιο πρόσωπο σας προκαλεί μεγαλύτερη συμπάθεια και γιατί; Καταγράψτε τις απόψεις σας στο ίδιο   word.

4ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ      ( 1η ομάδα): 

1.Στο κείμενο γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στις οικογενειακές σχέσεις και στις απλές χαρές της καθημερινότητας.

α) Αφού εντοπίσετε στο κείμενο  τα σημεία όπου γίνεται αναφορά στο θέμα αυτό,

β)  να ανοίξετε το βίντεο  :

https://www.youtube.com/watch?v=MO3LDfn5s3g

(λεπτά:4.00 -5.39 και 11.27-16.55).

γ) Υποθέστε ότι είστε η μεγαλύτερη αδερφή της αφηγήτριας, η Μαρία. Συζητήστε πώς θα περιγράφατε τις σχέσεις σας  με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας.

δ)  Στη συνέχεια, να δημιουργήσετε νέο έγγραφο word( το οποίο θα παρουσιάσετε στους υπόλοιπους συμμαθητές σας) με τίτλο: «οικογενειακές σχέσεις»  και   να γράψετε σε 60-80 λέξεις  τα αποτελέσματα της συζήτησης που κάνατε. Τι χρώμα θα διαλέξετε για τη γραμματοσειρά σας;

2.Να δημιουργήσετε σε ένα ppt ( το οποίο θα παρουσιάσετε στους υπόλοιπους συμμαθητές σας) 5 διαφάνειες με εικόνες  ,που θα βρείτε στο google σχετικές με  τις οικογενειακές σχέσεις/ χαρούμενες στιγμές  βάζοντας ως λεζάντα φράσεις του κειμένου ( με αντιγραφή- επικόλληση)

5ο  ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ      ( 5η ομάδα)

α) Αφού εντοπίσετε και τονίσετε  με χρώμα επισήμανσης κειμένου τα χωρία όπου φαίνεται η ξένοιαστη εφηβική ζωή των κοριτσιών, να ανοίξετε το βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=MO3LDfn5s3g

(λεπτά:3.38-4.00 και 11.38-14.2).

β) Στη συνέχεια, να ανοίξετε το βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=miroHXIdljQ

όπου αναφέρονται διάφορες ασχολίες των σύγχρονων εφήβων στον ελεύθερο χρόνο τους.

γ) Αναζητήστε 2-3 κοινά ενδιαφέροντα ανάμεσα στα κορίτσια του κειμένου και  τους εφήβους της σύγχρονης εποχής και  2-3 βασικές διαφορές .

δ) Να  δημιουργήσετε ένα ppt, το οποίο θα παρουσιάσετε στους υπόλοιπους συμμαθητές σας, με τίτλο « εφηβικά ενδιαφέροντα» και να γράψετε στην πρώτη διαφάνεια τα όμοια στοιχεία  και στη δεύτερη τις διαφορές που εντοπίσατε.

  1. Υποθέστε ότι κάνετε έναν υποθετικό διάλογο με την Κατερίνα. Ανοίξτε  μια τρίτη διαφάνεια στο ίδιο ppt και διατυπώστε 5 ερωτήσεις που θα κάνετε στην  Κατερίνα σχετικές με τα ενδιαφέροντά της στον ελεύθερο χρόνο της.

 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.