Ομηρικά έπη – Ιλιάδα, Β΄ Γυμνασίου: Περίληψη των 24 Ραψωδιών Στην ύστερη ελληνιστική Αλεξάνδρεια η Ιλιάδα χωρίστηκε -πιθανόν από το Ζηνόδοτο- σε 24 ραψωδίες, που στα ελληνικά συμβολίζονται με τα κεφαλαία γράμματα του αλφαβήτου. Α (Λοιμός. Μήνις): Βρισκόμαστε ήδη στον ένατο χρόνο του πολέμου. Μετά την επίκληση του ποιητή στη Μούσα γίνεται μία αναδρομή και μαθαίνουμε πώς ο Αγαμέμνονας αρνούμενος…Συνέχεια ανάγνωσης ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ 24 ΡΑΨΩΔΙΩΝ
Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, Άννα Φρανκ
Η Άννα Φρανκ έγραψε μεγάλο μέρος του ημερολογίου της κάτω από δυσχερείς συνθήκες, στη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου πολέμου. Οι καταστάσεις και οι σκέψεις που κατέγραψε η δεκατριάχρονη Άννα το 1942 στο παρακάτω απόσπασμα του ημερολογίου της είναι αρκετά αντιπροσωπευτικές τόσο για την εφηβική ψυχολογία όσο και για τις σύγχρονες οικογενειακές σχέσεις, οι οποίες πολλές…Συνέχεια ανάγνωσης Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, Άννα Φρανκ
«Το δώρο» – ταινία animation
Μια ακόμα ταινία animation στέλνει τα δικά της μηνύματα σε μικρούς αλλά και σε μεγάλους. Ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια είναι μια αρρώστια της εποχής μας! Ένα αγόρι δέχεται ένα ανέλπιστο δώρο που το ξαναγυρίζει στην πραγματικότητα! Η ταινία, που έχει τίτλο «Το δώρο» συμμετείχε σε πάνω από 180 διεθνή φεστιβάλ και κέρδισε περισσότερα από 50 βραβεία!
Ο ξενιτεμένος “παῖς”
Η κλίση του ουσιαστικού “ὁ παῖς” μετά μουσικής…
Θερμοπύλες, Κ.Π. Καβάφης
Θυμόμαστε τη μάχη των Θερμοπυλών; O Ξέρξης, ο βασιλιάς των Περσών, οργάνωσε εκστρατεία εναντίον της Ελλάδος. Oι Έλληνες έκαναν σύσκεψη στον Ισθμό της Κορίνθου και αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν τους Πέρσες ενωμένοι. Αρχηγοί θα ήταν οι Σπαρτιάτες. Η μεγάλη στρατιά των Περσών ξεκίνησε την άνοιξη του 480 π.Χ. σκορπίζοντας τον φόβο σε όλα τα μέρη από…Συνέχεια ανάγνωσης Θερμοπύλες, Κ.Π. Καβάφης
Ραψωδία Γ
Περίληψη της Γ Ραψωδίας “Όρκοι. Τειχοσκοπία. Αλεξάνδρου και Μενελάου μονομαχία” Οι αντίπαλοι στρατοί είναι έτοιμοι για μάχη, αλλά ο Πάρης – Αλέξανδρος προθυμοποιείται να μονομαχήσει με το Μενέλαο και να δοθεί τελική κρίση. Πίσω στην Τροία η Ελένη ανεβαίνει -με παραίνεση της Ίριδας- στα τείχη, όπου βρίσκεται ο Πρίαμος και απαντά στις ερωτήσεις του βασιλιά…Συνέχεια ανάγνωσης Ραψωδία Γ
Β Ραψωδία
“Όνειρος. Διάπειρα. Βοιωτία ή κατάλογος νεών” Ο Δίας στέλνει απατηλό όνειρο στον Αγαμέμνονα για δήθεν άμεση επίθεση και νίκη. Ο Αγαμέμνονας συγκαλεί το στρατό και για να δοκιμάσει το φρόνημά του προτείνει τη διακοπή του πολέμου και την επιστροφή στην πατρίδα. Καθώς οι περισσότεροι συμφωνούν και πανηγυρίζουν χρειάζεται η σωτήρια παρέμβαση του Οδυσσέα, ο οποίος…Συνέχεια ανάγνωσης Β Ραψωδία
Α ραψωδία, ανά ενότητες
Λοιμός. Μήνις Βρισκόμαστε ήδη στον ένατο χρόνο του πολέμου. Μετά την επίκληση του ποιητή στη Μούσα γίνεται μία αναδρομή και μαθαίνουμε πώς ο Αγαμέμνονας αρνούμενος να επιστρέψει τη Χρυσηίδα στον πατέρα της -ιερέα του Απόλλωνα- προσέβαλε το θεό και προκάλεσε την οργή του εναντίον των Αχαιών. Ο Αγαμέμνονας βρίσκεται υποχρεωμένος από το στρατό να επιστρέψει…Συνέχεια ανάγνωσης Α ραψωδία, ανά ενότητες
Γιατί; Γιάννης Μαγκλής
Το διήγημα “Γιατί” προέρχεται από τη συλλογή διηγημάτων “Δεν υπάρχουν αμαρτωλοί” (1956) και αποτυπώνει χαρακτηριστικά το ανθρωπιστικό πνεύμα της πεζογραφίας του Γ. Μαγκλή. Το κείμενο είναι έντονα αντιπολεμικό και αναδεικνύει τον παραλογισμό του πολέμου και την αλλοτρίωση που προκαλεί αυτός στον άνθρωπο. Η έγνοια για τον άνθρωπο στον κόσμο, η εμπιστοσύνη στην ικανότητα και στη…Συνέχεια ανάγνωσης Γιατί; Γιάννης Μαγκλής
Να ‘σαι καλά, δάσκαλε!, Γιώργος Ιωάννου
Το διήγημα “Να’σαι καλά, δάσκαλε!” του Γιώργου Ιωάννου πρωτοδημοσιεύτηκε το 1979 και προέρχεται από τη συλλογή “Εφήβων και μη” (1982). Συνδέεται στενά με τις σχολικές εμπειρίες και είναι μια συγκινητική αφήγηση για τη σημασία του ρόλου των δασκάλων στη ζωή των παιδιών. Αναφέρεται στην αγάπη του φιλολόγου για τη λαϊκή παράδοση, στη διδακτική μεθοδολογία του…Συνέχεια ανάγνωσης Να ‘σαι καλά, δάσκαλε!, Γιώργος Ιωάννου