siliaz's blog

Ένα ψηφιακό ημερολόγιο για την Αντιγόνη

λόγοις δ’ εγώ φιλούσαν ου στέργω φίλην.

Απρ 20115

ΣΤΙΧΟΣ 543 ΜΤΦΡ: ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΕΩΡΩ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ.


ΕΡΜΗΝΕΙΑ:Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΡΦΗΣ ΤΗΣ ΟΤΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΤΑΦΗΣ. ΦΟΒΑΤΑΙ ΟΜΩΣ, ΜΗΠΩΣ Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΤΗΝ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ. ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΑΥΤΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΟΤΙ Η ΙΣΜΗΝΗ ΔΕΝ ΑΝΑΜΕΙΧΤΗΚΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΑΥΤΗ. ΕΠΙΚΡΙΝΕΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΗΝ ΑΔΕΡΦΗ ΤΗΣ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΓΑΠΑ ΕΚΕΙΝΗ ΠΟΥ ΜΙΛΑ ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΜΟΝΟ, ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΨΕΥΔΩΣ ΟΤΙ ΕΛΑΒΕ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΦΗ ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΞΕΝΗ ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΥΤΟ. Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΔΕΝ ΜΕΝΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΑ ΩΡΑΙΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΔΕΡΦΗΣ ΤΗΣ ΑΦΟΥ ΑΥΤΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΗΣ. Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΗΡΩΙΔΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ. ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ Η ΙΣΜΗΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΩΣ ΜΕΤΑΝΟΟΥΣΑΜΑΓΔΑΛΗΝΗ. ΓΙ’ ΑΥΤΟ Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΓΙ’ΑΥΤΗΝ ΔΗΚΤΙΚΑ,ΕΙΡΩΝΙΚΑ,ΠΙΚΡΟΧΟΛΑ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΑ ΛΟΓΙΑ. ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΩΣ ΑΛΗΘΗ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΠΕΙΣΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΑ.

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΝΟΗΜΑ :Ο ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΙΧΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΨΕΜΑ ΠΟΥ ΚΥΡΙΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗ, ΦΙΛΙΑ, ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΤΟ ΝΙΩΘΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ. ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ Ο ΕΓΩΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΘΗ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΓΕΜΙΖΟΥΝ ΜΕ ΠΙΚΡΑ ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ. ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΤΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ. ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΝ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΕΞΑΝΘΡΩΠΙΖΟΥΝ ΤΟΝ  ΨΥΧΙΚΟ ΤΟΥΣ ΚΟΣΜΟ.  ΕΤΣΙ, ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΕΣ ΑΡΕΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ, Η ΠΙΚΡΙΑ ,Η ΖΗΛΙΑ ΚΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΜΑΣ ΚΥΡΙΕΥΟΥΝ.

ΣΤΑΓΚΟΥ ΜΑΡΙΑ,Β4

Αφήστε μια απάντηση

Kατηγορίες

Είναι σήμερα

Απρίλιος 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Μια «άλλη» συνάντηση των μαθητών και των μαθητριών των τμημάτων Β3 και Β4 του 1ου ΓΕΛ Σερρών με την Αντιγόνη του Σοφοκλή.
Μέσα από τις σελίδες ενός ψηφιακού ημερολογίου συνομιλούμε με το κείμενο και την ηρωίδα και πειραματιζόμαστε σε νέες διαδρομές ανακάλυψης και μύησης στο μάθημα της Αρχαίας ελληνικής Τραγωδίας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ελεύθερα επιλέγουν και σχολιάζουν την αγαπημένη τους φράση από την τραγωδία συνθέτοντας με το λόγο και την εικόνα τη δική τους σελίδα για την Αντιγόνη.

Σύλια Ζέττα

Φιλόλογος 1ου ΓΕΛ Σερρών



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων