siliaz's blog

Ένα ψηφιακό ημερολόγιο για την Αντιγόνη

`Αμήχανον δέ παντός `ανδρός `εκμαθειν ψυχήν τε και φρόνημα και γνώμην, πρίν `άναρχαις τε και νόμοισιν `εντριβής φανη.

Απρ 201126

Μετάφραση= Αδύνατο να μάθεις ανθρώπου κανενός φρόνημα, γνώμη και ψυχή πρωτού να ακονιστεί στην εξουσία και στο νόμο.

Νόημα=     Με την φράση αυτή ο Σοφοκλής όπως και το γνωμικό που υπήρχε τότε  “αρχή  άνδρα δείκνυσι” δηλαδή η εξουσία είναι αυτή που δείχνει τον άνθρωπο, εννοεί ότι ο πραγματικός χαρακτήρας του ανθρώπου φαίνεται όταν αυτός παίρνει θέση στην εξουσία με την διοικητική του ικανότητα , την ετοιμότητα, την οργανωτική δεινότητα και την ηθική υπόσταση. Όλα αυτά κρίνονται όταν κάποιος έχει εξουσία γιατί μόνο τότε φαίνεται αν κάποιος τα έχει πραγματικά γιατι η εξουσία ως γνωστόν διαφθείρει και παρασέρνει το άτομο από το χρήμα και τη δόξα.

Συγχρονία – Διαχρονικότητα

Η συγχρονία από την μια αυτής της φράσης  είναι φανερή γιατί σε μια κοινωνία όπως την σημερινή που τα πάντα κινούνται γύρω από το χρήμα και την αναγνωρισημότητα, ο σωστός χαρακτήρας θα φανεί  μόνο αν συνεχίσει να είναι  σωστός ακόμη κι όταν εξουσιάζει και δεν θαμπωθεί από το χρήμα και τη δόξα και να κάνει ανυπόστατα πράγματα.

Από την άλλη η διαχρονικότητά της  είναι ότι όσο και να αλλάξουν τα πράγματα στις ερχόμενες κοινωνίες πάντα θα είναι << βασιλιάς>> το χρήμα και σίγουρα το περισσότερο θα συγκεντρώνεται πάντα σε αυτόν που εξουσιάζει. Επομένως ένας άνθρωπος θα φαίνεται ποιος πραγματικά είναι μόνο όταν εξουσιάζει και δεν θα παρασυρθεί από το χρήμα και τη δόξα για να αποκτήσει όλο και περισσότερα από αυτά.

MΑΡΙΑ ΜΠΑΧΤΣΕΒΑΝΙΔΟΥ Β3

Αφήστε μια απάντηση

Kατηγορίες

Είναι σήμερα

Απρίλιος 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Μια «άλλη» συνάντηση των μαθητών και των μαθητριών των τμημάτων Β3 και Β4 του 1ου ΓΕΛ Σερρών με την Αντιγόνη του Σοφοκλή.
Μέσα από τις σελίδες ενός ψηφιακού ημερολογίου συνομιλούμε με το κείμενο και την ηρωίδα και πειραματιζόμαστε σε νέες διαδρομές ανακάλυψης και μύησης στο μάθημα της Αρχαίας ελληνικής Τραγωδίας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ελεύθερα επιλέγουν και σχολιάζουν την αγαπημένη τους φράση από την τραγωδία συνθέτοντας με το λόγο και την εικόνα τη δική τους σελίδα για την Αντιγόνη.

Σύλια Ζέττα

Φιλόλογος 1ου ΓΕΛ Σερρών



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων