Δραστηριότητες 28/6/2010 στο 5ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων

Δημοσιευμένο στις 2 Ιουλίου 2010 Κατηγορία: Γενικά από Κωνσταντίνος Κωστούλας

Στις 28/6/2010  έγινε η τελική παρουσίαση των προγραμμάτων του σχολείου μας , απονομή απολυτήριων και αναμνηστικών στους μαθητές της Γ τάξης, αθλητικοί αγώνες και μουσική συναυλία. Παράλληλα λειτούργησε έκθεση με τα έργα ζωγραφικής και τεχνολογίας των μαθητών του σχολείου καθώς και με τα έργα από σκουπίδια και ανακυκλώσιμα υλικά.

Παρουσίαση ΑΠΕΙρεΣ SCHIP

Δημοσιευμένο στις 11 Μαΐου 2010 Κατηγορία: Γενικά από ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΣΙΑΣ

 

ΑΠΕΙρεΣ (2009-2010)

Ανατρεπτικές Πηγές Ενέργειας Ιστολόγια Δράσης συνεργασίας Σχολείων Διασχολικό πρόγραμμα που υλοποιείται στα πλαίσια του Δικτύου σχολικής καινοτομίας από το Γυμνάσιο Σχηματαρίου και το 5ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων. Οι μαθητές αναρτούν συζητούν παρουσιάζουν τα θέματα που τους ενδιαφέρουν.

SCHIP (2008-2009)

SCHimatari Ioannina Proastio Διασχολικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Δικτύου σχολικής καινοτομίας από το Γυμνάσιο Σχηματαρίου  το 3ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων και το Γυμνάσιο Προαστίου Καρδίτσας.

Η παρουσίαση των προγραμμάτων έγινε στις 7/5/2010 στα Ιωάννινα στα πλαίσια της ημερίδας του Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας

Εξαρτήσεις μύθοι και πραγματικότητα

Δημοσιευμένο στις 11 Μαΐου 2010 Κατηγορία: Γενικά από Κωνσταντίνα Σαπλαούρα

Σας παρουσιάζουμε πολλούς μύθους που ακούγονται για τις εξαρτησιογόνες ουσίες μάζι με τις απαντήσεις τους.

Ντίνα και Γεωργία Β3 5ου Γυμνασίου Ιωαννίνων

ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ

Δημοσιευμένο στις 10 Μαΐου 2010 Κατηγορία: Γενικά από Ελένη Σούλη

Στη σημερινή εποχή οι νέοι προσπαθούν να αποκτήσουν φίλους προκειμένου να ξεφύγουν από την ρουτίνα των μαθημάτων και να περάσουν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους. Για να γίνει αυτό όμως πολλές φορές χρειάζεται να κάνουν «ακραία » πράγματα  έτσι ώστε να γίνουν αποδεκτοί. Λόγω λοιπόν της πίεσης για αποδοχή ωθούνται σε πράξεις που είναι ενάντια στις ηθικές αξίες που παίρνουν από την οικογένειά τους. Εκτός αυτού η υποτιθέμενη επανάσταση της εφηβείας απέναντι στην κοινωνία και στους μεγαλύτερους σε ηλικία (πχ γονείς) είναι ένας από τους λόγους που ωθεί τους νέους σε πράξεις με τρομακτικές   για τους ίδιους συνέπειες. Υπάρχουν όμως και αρκετοί νέοι οι οποίοι καταλαβαίνουν πως δεν αξίζει να κάνουν κάτι που θα τους οδηγήσει σε άσχημα αποτελέσματα μόνο και μόνο για να αποκτήσουν φιλίες με ανθρώπους που ενδιαφέρονται για  πράγματα αντίθετα με τα ιδανικά που πρεσβεύει η κοινωνία στην οποία ζουν.  Πολλές φορές όμως η άρνηση ένταξης κάποιων παιδιών σε μια παρέα επειδή δεν είναι αρκετά «κουλ» μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα γι αυτά καθώς τους δημιουργεί ανασφάλειες και τους οδηγεί στα άκρα καταλήγοντας στην ψυχολογική υποστήριξη από κάποιον ειδικό. Η εφηβική ηλικία είναι πολύ περίεργη περίοδο για τους νέους. Μπορεί να αποτελέσει την χειρότερη για ένα παιδί , ωστόσο όμως μπορεί να αποτελέσει και την καλύτερη . Αυτό εξαρτάται κυρίως από τις φιλίες που έχει αποκτήσει ο καθένας . Δηλαδή από το πόσο δυνατές είναι αυτές οι φιλίες αλλά και από το πώς  μπορούν αυτές να επηρεάσουν το άτομο (είτε θετικά είτε αρνητικά). Το συμπέρασμα λοιπόν στο οποίο οδηγούμαστε είναι πως καθένας από εμάς θα πρέπει να σκέφτεται σωστά πριν γίνει φίλος με οποιονδήποτε έτσι ώστε αποκτήσει παρέες με κοινά ενδιαφέροντα.

Λένια και Αφροδίτη Γ3 Ιωάννινα

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΕΦΗΒΕΙΑ

Δημοσιευμένο στις 10 Μαΐου 2010 Κατηγορία: Γενικά από Ελένη Σούλη  Με ετικέτα , , , ,

Υπάρχουν γονείς που φοβούνται τα παιδιά τους. Τους σπρώχνουν στο περιθώριο της οικογένειας. Με ατίθαση συμπεριφορά, με χτυπήματα, με απειλές αυτοκτονίας, με απροκάλυπτη βία και καταστροφική συμπεριφορά καταφέρνουν να τους «πάρουν τον αέρα». Μια αντιμετώπιση είναι η αντίσταση χωρίς βία, του Γκάντι, στη στάση των γονέων. Οι γονείς πρέπει να είναι τελικά αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουν εσφαλμένες συμπεριφορές, να αντιμετωπίσουν ακριβώς, όχι τους εφήβους αλλά τη συμπεριφορά τους.

  Πρέπει να υπάρχει η «γονική παρουσία και συνέπεια». Δηλαδή να είναι σωματικά και ψυχολογικά παρόντες. Οι ανασφαλείς γονείς δεν τα καταφέρνουν με επάρκεια σε αυτό το εκπαιδευτικό καθήκον. Ψυχολογικά οπισθοχωρούν και καθίστανται ανίκανοι για δράση, ενώ τα παιδιά τους δεν παραμένουν στον προσφερόμενο προσανατολισμό και δεν επιλέγουν το δρόμο που τους δείχνουν. Το παιδί συνεχίζει τις καταστροφικές απαιτήσεις του. Λόγω ελλιπούς σωματικής ή ψυχολογικής παρουσίας λοιπόν, οι γονείς ή ένας από αυτούς καταλήγει βαθμηδόν στο περιθώριο της οικογένειας και καθίσταται όλο και πιο σιωπηλός. Το παιδί μπορεί να συνεχίσει τον ολέθριο δρόμο του και έτσι απομονώνεται ψυχολογικά. Μόνο όταν οι γονείς είναι πραγματικά παρόντες στην οικογένεια μπορεί να αισθάνεται το παιδί ασφάλεια και υποστήριξη. Όταν ένας από τους γονείς εκπληρώνει πάντοτε τις επιθυμίες ενός εφήβου, το αφήνει σε ένα κενό.

  Κάτι που πρέπει να είναι γνωστό είναι το αν οι έφηβοι, ως βάση σιγουριάς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον έναν ή και τους δύο γονείς. Αυτό είναι δυνατό μόνο αν ο ενήλικος έχει πραγματικά συνείδηση της σημασίας του ως πατέρας ή μητέρα και αν επίσης εκπληρώνει αυτό το ρόλο. Οι γονείς πρέπει να έχουν συνείδηση της θέσης τους στο κέντρο της οικογένειας. Ευθύνη τους είναι να πληρούν αυτή τη θέση με τη θεωρία τους για τη ζωή, με συζητήσεις για τη ζωή και τον κόσμο, με τις αξίας τους. Ευθύνη τους είναι επίσης να τραβούν σαφή όρια εκεί όπου ο έφηβος ξεφεύγει σαφώς από το «χώρο της κοινωνικά αποδεκτής συμπεριφοράς» είτε με το να απειλεί ή να χτυπά τους γονείς του, είτε με το να διακινδυνεύει το μέλλον του (π.χ. με ναρκωτικά.)

  Οι έφηβοι δικαιούνται γονείς που τους δίνουν προσανατολισμό και κατεύθυνση. Και οι γονείς έχουν την υποχρέωση να αναλαμβάνουν αυτό το καθήκον για το καλό των παιδιών τους έστω και αν αυτά μερικές φορές δε μπορούν να συμφωνήσουν πλέον και να ακολουθήσουν.

  Άρα ζητείται από τους γονείς να μην παραμερίζουν τις συγκρούσεις με το παιδί τους. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να το αντιλαμβάνονται ως επίδειξη δύναμης, αλλά να αντιμετωπίζουν το παιδί ως κάποιον που του λείπει ακόμη η εμπειρία. Με αυτή την αντιμετώπιση οι γονείς θα μπορέσουν να βρουν και τις σωστές λέξεις και πράξεις. Εδώ είναι σημαντικό και οι γονείς και οι έφηβοι να μπορούν να διαφυλάξουν το χαρακτήρα τους ως ισότιμοι συνεργάτες. Τότε ανοίγει ο δρόμος και ο νέος μπορεί να αναλάβει τα καθήκοντα της ζωής του και να προχωρήσει σε δρόμους που θα τον καθιστούν ικανό να ενεργεί με βάση το κοινό καλό.

Λένια και Αφροδίτη Γ3 Ιωάννινα

Παρουσίαση SChIP – ΑΠΕΙΡΕΣ

Δημοσιευμένο στις 5 Μαΐου 2010 Κατηγορία: Γενικά από ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΣΙΑΣ

Παρουσίαση των κοινών προγραμμάτων των σχολείων μας, σε ημερίδα της ΠΕΚΑΔΕ στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Άπειρες ευχές για Καλό Πάσχα κ Καλή Ανάσταση σε όλες/ους!!

Δημοσιευμένο στις 1 Απριλίου 2010 Κατηγορία: ευχές από Μαριάννα

happy-easter-card.jpg

Μαριάννα, Σχηματάρι

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Δημοσιευμένο στις 22 Μαρτίου 2010 Κατηγορία: Γενικά από ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΟΥΠΕ  Με ετικέτα ,

Στηρίζεται στην αλληλοεκτίμηση , το σεβασμό και την ειλικρίνεια . Κάθε παιδί είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα πάνω από την οποία σκύβουμε με αμέριστη αγάπη και ενδιαφέρον χωρίς κανενός είδους διακρίσεις . Με τη σωστή επικοινωνία επηρεάζουμε με θετικό τρόπο τους μαθητές μας, οι οποίοι μας αποδέχονται, δημιουργώντας έτσι θετικά αποτελέσματα στη μάθηση και στη συμπεριφορά τους.

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Δημοσιευμένο στις 19 Μαρτίου 2010 Κατηγορία: Γενικά από ΒΑΛΙΝΤ ΦΑΡΟΥΚ  Με ετικέτα , , ,

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΙΕΥΘΗΝΣΗ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΧΟΛΙΑ
ΒΑΛΙΝΤ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ-ΓΙΩΡΓΟΣ-ΘΑΝΟΣ. Γ4 ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ

http://kerentzis.blogspot.com/2010/03/blog-post.html

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ

Σ τη μελέτη αναφέρεται ότι, ενώ η Ελλάδα αποτελεί την πιο… αισιόδοξη χώρα της Ευρώπης με τον χαμηλότερο αριθμό αυτοκτονιών στους ενηλίκους, δεν φαίνεται να ισχύει η ίδια τάση και στους εφήβους, οι οποίοι επιχειρούν πολύ πιο εύκολα να θέσουν τέρμα στη ζωή τους.«Ο τρόπος ζωής των νεαρών ατόμων στην Ελλάδα, ο οποίος επηρεάζεται ολοένα περισσότερο από τον δυτικοευρωπαϊκό τρόπο ζωής μέσω παραγόντων όπως η τεχνολογία και τα ταξίδια, έχει επίδραση στην ψυχολογική κατάστασή τους». Παράλληλα τονίζεται ότι τα τελευταία χρόνια τα διαζύγια αυξήθηκαν, ενώ είναι πολύ πιο συχνό το φαινόμενο της μονογονεϊκής οικογένειας- παράγοντες που φαίνεται ότι επιδρούν αμφότεροι στην εμφάνιση αυτοκτονικών τάσεων στους εφήβους. Τι σημαίνουν όμως αυτές οι απόπειρες αυτοκτονίας σε τόσο τρυφερές ηλικίες; Πραγματική επιθυμία του παιδιού είναι να αφαιρέσει τη ζωή του ή περισσότερο μια κραυγή αγωνίας που έχει στόχο να τραβήξει την προσοχή του περιγύρου του και κυρίως της οικογένειας; Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο ένα μικρό ποσοστό αποπειρών αυτοκτονίας καταλήγει τελικώς σε θάνατο- για κάθε αυτοκτονία στους εφήβους εκτιμάται ότι αντιστοιχούν 31 μη θανατηφόρες απόπειρες. Η κυρία Κοκκέβη απαντά ότι«περισσότερο αυτού του είδους η συμπεριφορά αποτελεί ένα μέσο για να ελκύσει ο έφηβος την προσοχή. Ωστόσο πρέπει να γνωρίζουμε ότι περισσότεροι από τους μισούς εφήβους που τελικώς αυτοκτονούν έχουν στο ιστορικό τους προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες. Επομένως πρέπει όλοι να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τέτοιου είδους συμπεριφορές αφού αποτελούν σημαντικό δείκτη κινδύνου»

Επόμενη σελίδα »