Οδηγός χρήσης της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (η-τάξη) για τα μαθήματα μου στο Μουσικό Σχολείο Κατερίνης

Αγαπητοί μαθητές των τμημάτων του λυκείου Α1, Α2, Β1, Β2, Γ-ΑΝΘΡ και Γ-ΟΙΚ-ΠΛΗΡ του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης,

Γεια σας! Ελπίζω να είστε καλά και να αντέχετε στις ιδιαίτερες καταστάσεις που βιώνουμε.

Στα μαθήματα μας θα αξιοποιήσουμε τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (τηλεκπαίδευση) μέσω του εργαλείου Webex Meetings, ξεκινώντας από την Δευτέρα 9/11/2020 και για όσο το σχολείο δεν θα λειτουργεί διά ζώσης. Σε κάθε περίπτωση, επειδή επικουρικά χρησιμοποιούμε ήδη (και θα συνεχίσουμε) και την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την υπηρεσία η-τάξη, θεώρησα καλό να σας γνωστοποιήσω τις παρακάτω οδηγίες.

Σχετικά με τα μαθήματα μας, δηλαδή όλα τα μαθήματα Πληροφορικής όλων των τάξεων του λυκείου, καθώς και τα Μαθηματικά (Πιθανότητες-Στατιστική) τη Γ-Ανθρωπιστικών του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης, θέλω να σας ενημερώσω, τώρα που είστε εγγεγραμμένοι στα μαθήματα, για το πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε καλύτερα το υλικό που σας παρέχω από την ηλεκτρονική τάξη (η-τάξη) των μαθημάτων μας!

Προφανώς, πρώτα επισκέπτεστε μέσα από ένα πρόγραμμα πλοήγησης στο διαδίκτυο (όπως για παράδειγμα τον Google Chrome) τη διεύθυνση https://eclass.sch.gr/ και πατάτε (αριστερό κλικ του ποντικιού) εκεί που λέει Είσοδος στην η-τάξη με λογαριασμό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, εκεί που λέει Όνομα χρήστη γράφετε το όνομα χρήστη του λογαριασμού σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (γράφετε μόνο το όνομα χρήστη, χωρίς το @sch.gr, δηλαδή εάν είστε για παράδειγμα ο χρήστης που έχει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο τη διεύθυνση email a123456789@sch.gr θα γράψετε μόνο το a123456789) και εκεί που λέει Κωδικός γράφετε τον κωδικό (password) του λογαριασμού σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και πατάτε (αριστερό κλικ του ποντικιού) στο κουμπί Σύνδεση. (Τονίζω ότι το a123456789 που έγραψα είναι παράδειγμα: στη θέση του θα βάλετε το όνομα χρήστη του δικού σας λογαριασμού!)

Από τα διαθέσιμα μαθήματα που βλέπετε στο χαρτοφυλάκιο σας, πατάτε (αριστερό κλικ του ποντικιού) σε όποιο από τα μαθήματα μας σας αφορά/ενδιαφέρει, δηλαδή επιλέγετε από τα:

  • Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (Πιθανότητες-Στατιστική), Γ’ λυκείου (Ανθρωπιστικών), Μουσικού Σχολείου Κατερίνης
  • Εφαρμογές Πληροφορικής, Α’ λυκείου, Μουσικού Σχολείου Κατερίνης
  • Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ, Β’ λυκείου, Μουσικού Σχολείου Κατερίνης
  • Πληροφορική, Γ’ λυκείου (Οικονομίας), Μουσικού Σχολείου Κατερίνης

και στη συνέχεια βρίσκεστε στο μάθημα που σας ενδιαφέρει!

Τώρα που είσαστε στο μάθημα μας, στο αριστερό τμήμα της οθόνης βλέπετε στις Επιλογές Μαθήματος τα εργαλεία που έχω ήδη ενεργοποιήσει αλλά και κάποια που θα ενεργοποιώ σταδιακά και κατά περίπτωση για τα μαθήματα μας, για τα οποία θα σας πω λίγα λόγια τώρα:

  • Ανακοινώσεις: στην περιοχή αυτή εμφανίζονται ανακοινώσεις τις οποίες αναρτώ στο μάθημα! Τις περισσότερες φορές (θεωρητικά πάντα) οι ανακοινώσεις αυτές έρχονται και ως μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο email που αποκτήσατε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, που έχει τη μορφή a123456789@sch.gr (όπου στη θέση του a123456789 ο καθένας σας έχει ένα διαφορετικό όνομα χρήστη φυσικά!). Με την ευκαιρία αυτή, να τονίσω ότι ο καθένας σας έχει αποκτήσει ένα τέτοιο νέο email με βάση τη μαθητική του ιδιότητα, μέσω του οποίου (και όχι με άλλα προσωπικά email που έχετε ήδη) θέλω να επικοινωνείτε μαζί μου στα πλαίσια του μαθήματος: για να δείτε τα email που έχετε λάβει και να στείλετε απαντήσεις σε αυτά, μπορείτε να επισκεφθείτε τη διεύθυνση https://webmail.sch.gr/
  • Ασκήσεις: στην περιοχή αυτή βάζω ασκήσεις αυτοβαθμολογούμενες. Αυτό σημαίνει ότι πρόκειται για ερωτήσεις κλειστού τύπου (όπως συμπλήρωση κενών, αντιστοίχιση, σωστό-λάθος, πολλάπλής επιλογής, κ.α.) όπου κάνετε την άσκηση (κάθε άσκηση είναι ουσιαστικά ένα τεστ με πολλές ερωτήσεις) και στο τέλος μαθαίνετε (και εσείς και εγώ) το πώς τα πήγατε, μαζί με το βαθμό σας από 0 έως 20.
  • Βιβλίο ύλης: στην περιοχή αυτή μπορείτε να δείτε ένα «βιβλίο ύλης» για τα μαθήματα που έχουν γίνονται με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (Webex): πότε και τι διδάχθηκε, με ημερομηνίες, ώρες και λεπτομέρειες.
  • Έγγραφα: στην περιοχή αυτή, για το μάθημα Πληροφορικής της Γ’ τάξης, θα βρείτε διάφορες ασκήσεις που έχω υλοποιήσει στη γλώσσα, τόσο σε μορφή PDF όσο και σε μορφή κατάλληλη για φόρτωση/εκτέλεση στη ΓλωσσοΜάθεια. Τις περισσότερες σας τις είχα δώσει και σε φωτοτυπίες στο μάθημα.
  • Εργασίες: στην περιοχή αυτή βάζω δραστηριότητες οι οποίες δεν είναι κλειστού τύπου, αλλά πρέπει να τις στείλετε με τον τρόπο που περιγράφω κάθε φορά αναλυτικά στις οδηγίες της κάθε εργασίας/δραστηριότητας. Αφού στείλετε την εργασία σας, σας την βαθμολογώ και βλέπετε το πώς τα πήγατε και τον βαθμό σας από 0 έως 20.
  • Ηλεκτρονικό βιβλίο: στην περιοχή αυτή, για τα μαθήματα Πληροφορικής της Α’ και της Β’ τάξης, έχω γράψει σημειώσεις σε μορφή διαδραστικού βιβλίου για την Ψευδογλώσσα.
  • Μηνύματα: στην περιοχή αυτή σας στέλνω μηνύματα, είτε ατομικά, είτε σε ομάδες, για διάφορα θέματα. Για παράδειγμα, εάν στις Εργασίες στείλετε κάτι που θεωρώ ότι αξίζει να το παιδέψετε επιπλέον, θα σας στείλω ένα μήνυμα για να μην σας βαθμολογήσω την εργασία/δραστηριότητα και να μπορείτε να κάνετε τις αλλαγές. Μπορείτε από το εργαλείο Μηνύματα να μου στέλνετε και εσείς τις ερωτήσεις/απορίες σας!
  • Συνδέσεις Διαδικτύου: στην περιοχή αυτή σας έχω διάφορους χρήσιμους συνδέσμους για το μάθημα, όπως τα σχολικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή, οδηγίες και ύλη για το μάθημα μας, προγραμματιστικά εργαλεία για τα μαθήματα Πληροφορικής όπως τη ΓλωσσοΜάθεια κ.α.
  • Ιστότοπος διδάσκοντα: πρόκειται για σύνδεσμο προς τον ιστότοπό μου (website).
  • Ιστολόγιο διδάσκοντα: πρόκειται για σύνδεσμο προς το ιστολόγιο μου (blog) με διάφορα θέματα σχετικά με την εκπαίδευση, την πληροφορική και άλλα επιστημονικά θέματα.

Αυτά για αρχή! Ό,τι απορίες έχετε, είμαι εδώ για να τις λύσουμε: ρωτήστε με!

Να είστε καλά!

Σχετικά με Σταύρος Φιλιππίδης

Ο Δρ. Σταύρος Κ. Φιλιππίδης είναι εκπαιδευτικός Πληροφορικής & Μαθηματικών, ερευνητής, και software developer. Η ερευνητική περιοχή ενδιαφέροντός του είναι οι Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες. Ενδιαφέρεται έντονα για την ανάπτυξη ελεύθερου λογισμικού, τη Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική, και το filmmaking.
Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ (2008), κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος εξειδίκευσης Ιατρικής Πληροφορικής ΑΠΘ (2002), πτυχιούχος του τμήματος Πληροφορικής ΑΠΘ (2000), και πτυχιούχος του τμήματος Μαθηματικών ΑΠΘ (1996).
Έχει εργαστεί ως ειδικός επιστήμονας – διδάσκων βάσει του ΠΔ.407/80 στο τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ (2010), ως ειδικός επιστήμονας – διδάσκων βάσει του ΠΔ.407/80 στο τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής ΑΠΘ (2009), ως εργαστηριακός συνεργάτης στο τμήμα Πληροφορικής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (2003-2008), ως εργαστηριακός συνεργάτης στο τμήμα Τυποποίησης και Διακίνησης Προϊόντων του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (2005-2006), και ως αποσπασμένος εκπαιδευτικός από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο τμήμα Τυποποίησης και Διακίνησης Προϊόντων του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (2006-2009).
Είναι μόνιμος εκπαιδευτικός στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση (2001-σήμερα), και κατά το τρέχον διδακτικό έτος διδάσκει Πληροφορική και Μαθηματικά στο Μουσικό Σχολείο Κατερίνης.
Είναι έγγαμος και πατέρας δύο παιδιών.


Περισσότερες πληροφορίες
Δημοσιεύθηκε στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και χαρακτηρίσθηκε , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση