Εργασία των μαθητών του Β2 τμήματος, Νίκος Καζαντζάκης

[slideboom id=503526&w=425&h=370]

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Γεώργιος Βιζυηνός, ποίηση

Μελοποίηση: Ν. Ξυδάκης

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Γράψτε σχόλιο

Καλή Χρονιά με υγεία και ευτυχία!

πηγή: loutrakiblog

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Πελοποννησιακός Πόλεμος

Δείτε το στο slideshare.net

Δημιουργήθηκε από μαθητές του Α1 τμήματος ΓΕ.Λ. Ν.Περάμου.

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Οι λειτουργίες στην Αρχαία Αθήνα

Διαφάνεια 1

Κάντε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο

Οι λειτουργίες στην κλασική Αθήνα από μαθητές του Α1 τμήματος.

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Η οικονομία της κλασικής Αθήνας

Η οικονομία της Κλασικής Αθήνας

Κάντε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο

Την παρουσίαση έκαναν μαθητές του Α1 τμήματος.

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Η απάντηση των μαθητών στην ερώτηση του Ζορμπά…

ΖΟΡΜΠΑΣ: «Ξέρεις να μου πεις αφεντικό… Γιατί να πεθαίνουμε;»

Είναι δύσκολο να το εξηγήσω Ζορμπά… Αν και έχω διαβάσει πολλά βιβλία, αυτό το  φιλοσοφικό ερώτημα δεν απαντάται  πουθενά… Απλώς είναι στη φύση του ανθρώπου να γεννιέται και να πεθαίνει… Γιατί για όλα υπάρχει ένα τέλος σε αυτή τη ζωή… Έτσι μας έπλασε ο Θεός…!!! Είναι μία διαρκής φιλοσοφική ανησυχία. Πολλοί άνθρωποι έχουν αναζητήσει την αλήθεια πίσω από αυτό το αγωνιώδες ερώτημα αλλά τίποτα δεν έχουν καταφέρει. Για αυτό τα «χρεώνουμε» όλα στο Θεό, θεωρώντας ότι έτσι μας έπλασε και ότι, αφού αυτός είναι ο Παντοδύναμος, έκανε το σωστό… Ίσως οι νεότεροι από εμάς να καταφέρουν το ακατόρθωτο… Να βρουν την απάντηση…

Αλέξανδρος, Ιάκωβος και Δημήτρης…

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ασκητική

askitiki

Κάντε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο

Το βίντεο δημιούργησαν μαθητές του Β1 τμήματος ΓΕ.Λ. Ν.Περάμου

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά

[slideboom id=510799&w=425&h=370]

Το βίντεο δημιουργήθηκε από μαθητές του Β1 τμήματος του ΓΕ.Λ. Ν.Περάμου

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ιστορία Α΄Λυκείου

Δείτε το στο slideshare.net

Η Αίγυπτος

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΚΣΕ 3ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ
ΦΕΛΛΑΧΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ, Φιλόλογος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
ΘΕΜΑ: «Δοκίμιο-Άρθρο-Επιφυλλίδα»

Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

1. Πρόταση διδασκαλίας
2. Τίτλος: «Δοκίμιο-Άρθρο-Επιφυλλίδα»
3. Πεδίο
Διδακτικό αντικείμενο: Έκθεση-Έκφραση Γ΄ Λυκείου
Διδακτική ενότητα: Κεφάλαιο 2ο: Δοκίμιο-Άρθρο-Επιφυλλίδα
(Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας)
4. Αριθμός μαθητών: 20
5. Χρονική διάρκεια: Έξι (6) διδακτικές ώρες
6. Προϋποθέσεις υλοποίησης: χρήση εργαστηρίου πληροφορικής, projector, εξοικείωση με την εργασία σε ομάδες, τη χρήση φυλλομετρητή, κειμενογράφου, inspiration,

Β. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ – ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Με αφορμή τη διδασκαλία των κειμενικών ειδών επιδιώκεται:
 Ο προβληματισμός για την αξία των μνημείων και γενικότερα της παράδοσης.
 Η διατύπωση θέσης των μαθητών για τον επαναπατρισμό των ελγίνειων μαρμάρων.
 Η αναζήτηση τρόπων από τους μαθητές, με τους οποίους μπορούν να συνυπάρξουν οι αρχαιότητες με τις σύγχρονες ανάγκες.
 Η κρίση των μαθητών για την ποιότητα του πολιτιστικού και καλλιτεχνικού επιπέδου της εποχής μας.
 Ο προβληματισμός για την αξία της τέχνης στη ζωή των ανθρώπων.

Γ. ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ

Η πρόταση αποσκοπεί να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με διάφορα κειμενικά είδη και μέσα από αυτά να συζητήσουν για θέματα που αφορούν τα μνημεία, την παράδοση και την τέχνη, ώστε στο τέλος να παράγουν δικό τους κείμενο.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται η πραγμάτωση των παρακάτω στόχων:
1. Σε επίπεδο κλασσικού γραμματισμού:
 Η κατανόηση κειμένου και η συγγραφή περίληψης.
 Η ενασχόληση με λεξιλογικές ασκήσεις.
 Η κατανόηση της διαφοράς των κειμενικών ειδών (δοκίμιο, επιφυλλίδα, άρθρο, επιστολή, χρονογράφημα).
 Η εμπέδωση των τρόπων πειθούς.
 Η παραγωγή λόγου με θέματα που αφορούν την παράδοση, μνημεία, τέχνη.
2. Σε επίπεδο νέου γραμματισμού:
 Η εξοικείωση με τη διαδικασία διερεύνησης στο χώρο του διαδικτύου.
 Η αξιοποίηση των νέων μέσων πρακτικής γραμματισμού (κειμενογράφος, inspiration).
 Η ανάπτυξη αυτενέργειας
 Η εξοικείωση με την ομαδική εργασία, η ενίσχυση του διαλόγου και της συνεργασίας των μαθητών.
3. Σε επίπεδο κριτικού γραμματισμού:
Η καλλιέργεια της αντίληψης ότι η διαδικασία μάθησης δεν μπορεί να είναι στατική.
Η κριτική στάση απέναντι σε θέματα σχετικά με την παράδοση, τα μνημεία και την τέχνη.

Δ. ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ

1. Αφετηρία
Το θέμα που θα διερευνηθεί είναι η επιστροφή των ελγίνειων μαρμάρων, η αξία της παράδοσης, η υποβάθμιση των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων στη σύγχρονη εποχή και η αξία της τέχνης μέσα από διάφορα κειμενικά είδη.
2. Σύνδεση με τα ισχύοντα στο σχολείο:
Το σχέδιο εντάσσεται στη διδασκαλία του 2ου κεφαλαίου της Έκθεσης-Έκφρασης Γ΄ λυκείου με τίτλο ΔΟΚΙΜΙΟ.
3. Προετοιμασία:
 Έχει ολοκληρωθεί η διδασκαλία του κεφαλαίου «Δοκίμιο, Άρθρο, Επιφυλλίδα». Η πρόταση διδασκαλίας επιχειρεί μια επανάληψη της διδαχθείσας ύλης με επιπλέον ασκήσεις, ώστε αυτή να αφομοιωθεί καλύτερα.
 Οι μαθητές χωρίζονται σε πέντε ομάδες των τεσσάρων ατόμων.
 Πριν οι μαθητές μπουν στο εργαστήριο θα εγκατασταθούν στους υπολογιστές τα φύλλα εργασίας κάθε ομάδας, καθώς και τα φύλλα εργασίας των υπόλοιπων, για να μπορέσουν να περιηγηθούν όλοι τις ιστοσελίδες που έχουν προταθεί, όταν παρουσιάζει η κάθε ομάδα την εργασία της.
 Έχει τέλος δημιουργηθεί φάκελος στον οποίο η κάθε ομάδα θα καταθέτει τα αποτελέσματα των ερευνών της και στον οποίο θα έχουν πρόσβαση όλες οι ομάδες.
4. Η μεθοδολογία της διδασκαλίας και η ενδεικτική κατανομή του χρόνου:
1η διδακτική ώρα
α) Όλες οι ομάδες παρακολουθούν το video στην ιστοσελίδα http://gl.ict.usc.edu/Films/Parthenon/
β) Κάθε ομάδα μεταβαίνει στην πύλη για την ελληνική γλώσσα και επιλέγει από τα σώματα κειμένων ένα διαφορετικό κειμενικό είδος (η πρώτη ομάδα ασχολείται με άρθρο, η δεύτερη με δοκίμιο, η τρίτη με επιστολή, η τέταρτη με επιφυλλίδα και η πέμπτη με χρονογράφημα).
γ) Κάθε ομάδα εντοπίζει τη θέση και το θέμα του κειμένου. Τα καταγράφει σε ένα αρχείο word.
2η διδακτική ώρα
Κάθε ομάδα γράφει την περίληψη του κειμένου με το οποίο ασχολήθηκε. Εάν οι ομάδες δεν προλάβουν να ολοκληρώσουν τη συγγραφή περίληψης, δίνεται ως εργασία για το σπίτι.
3η διδακτική ώρα
Όλες οι ομάδες παρουσιάζουν στην τάξη τις εργασίες των δύο πρώτων ωρών διδασκαλίας και γίνονται διορθώσεις περίληψης, επιλεκτικά, όπου χρειάζεται.
4η διδακτική ώρα
Οι ομάδες καλούνται να χρησιμοποιήσουν τα ηλεκτρονικά λεξικά της πύλης:
Συγκεκριμένα, ζητείται:
α) να βρουν τις σημασίες λέξεων
β) να δώσουν συνώνυμες λέξεις
γ) να σχηματίσουν νέες λέξεις με το α΄ συνθετικό λέξεων που δίνονται (χρησιμοποιούν τα προθήματα).
Καταγράφουν τις απαντήσεις τους σε αρχείο word.
5η διδακτική ώρα
α) Κάθε ομάδα καταγράφει τα χαρακτηριστικά του κειμενικού είδους με το οποίο ασχολήθηκε και συμπληρώνει ένα διάγραμμα (inspiration). Εάν θέλουν οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν και άλλα κείμενα (1-2) του ιδίου είδους από τα σώματα κειμένων της πύλης, πριν συμπληρώσουν το τελικό διάγραμμα με τα χαρακτηριστικά του κειμενικού είδους.
β) Κάθε ομάδα απαντά σε ασκήσεις που αφορούν τους τρόπους πειθούς που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας για να υποστηρίξει τη θέση του. Συγκεκριμένα, προσθέτει υπερσυνδέσμους σε συγκεκριμένα σημεία του κειμένου, που παραπέμπουν στον τρόπο πειθούς που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας για να στηρίξει τη θέση του.
6η διδακτική ώρα
Οι μαθητές της κάθε ομάδας καλούνται να πάρουν θέση σε ένα συγκεκριμένο θέμα:
Α ομάδα: εκθέτει την άποψή της σχετικά με την επιστροφή των ελγίνειων μαρμάρων.
Β ομάδα: εκθέτει την άποψή της για την αξία της παράδοσης.
Γ ομάδα: προβληματίζεται για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι αρχαιότητες να συνυπάρξουν δημιουργικά με το σύγχρονο τρόπο ζωής.
Δ ομάδα: αναζητά τους λόγους υποβάθμισης των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων στην εποχή μας.
Ε ομάδα: εκθέτει την άποψή της για την αξία της τέχνης.
Προτείνεται οι μαθητές να συμβουλευτούν και κείμενα του σχολικού βιβλίου με συναφή θέματα. Τις απαντήσεις τους τις καταγράφουν επιγραμματικά σε ένα αρχείο word όλες οι ομάδες.
Εργασία για το σπίτι: ζητείται η παραγωγή λόγου με θέμα σχετικό με τα Α, Β, Γ, Δ, Ε, σε συγκεκριμένο κειμενικό είδος (άρθρο, δοκίμιο, επιστολή, επιφυλλίδα). Τα κείμενα θα αξιολογηθούν στην τάξη, θα διορθωθούν, αν χρειάζεται, και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Ε. ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Εισαγωγικές εργασίες
1. Πρόκειται να ετοιμάσουμε υλικό που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας με θέμα Μνημεία-Παράδοση-Τέχνη.
2. Οι δραστηριότητές μας καλύπτουν 6 διδακτικές ώρες.
3. Χωριστείτε σε πέντε ομάδες. Μετά την ολοκλήρωση της 3η διδακτικής ώρας οι ομάδες καλό είναι να αναδιαταχθούν. Κάθε μια θα ασχοληθεί με συγκεκριμένες δραστηριότητες και θα καταθέτει τις εργασίες της στο φάκελο που έχει εγκατασταθεί στους υπολογιστές με τίτλο «Μνημεία-Παράδοση-Τέχνη».
4. Όλες οι ομάδες θα έχουν πρόσβαση στο φάκελο αυτό και τα περιεχόμενά του, για να αντλούν πληροφορίες από τις εργασίες των υπολοίπων που πιθανόν να τους είναι χρήσιμες.

Φύλλα Εργασίας

Ομάδα Α
1η ώρα Α
Μεταβείτε στην πύλη για την ελληνική γλώσσα (με ctrl + κλικ) http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Σώματα κειμένων.
Στην στήλη αριστερά επιλέγετε εφημερίδα Τα Νέα.
Στη συνέχεια στην επιλογή αναζήτηση γράφετε τη λέξη «μουσείο» και παράλληλα στη στήλη κειμενικό είδος/τύπος επιλέγετε «κύριο άρθρο».
Η σελίδα θα σας εμφανίσει έναν κατάλογο άρθρων. Εσείς επιλέγετε το πρώτο (Ν0079). Πρόκειται για το άρθρο Ριπές – Γύμνια.
Αφού διαβάσετε το άρθρο αυτό απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιο είναι το θέμα του άρθρου;
2. Ποια η θέση του συγγραφέα;
Αφού τελειώσουν οι μαθητές, καταγράφουν τις απαντήσεις τους σε ένα αρχείο word, το οποίο αποθηκεύουν στον κοινό φάκελο.

Ομάδα Β
1η ώρα Β
Μεταβείτε στην πύλη για την ελληνική γλώσσα (με ctrl + κλικ) http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Σώματα κειμένων.
Στην στήλη αριστερά επιλέγετε Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Στη συνέχεια στην επιλογή αναζήτηση γράφετε τη λέξη «παράδοση» και παράλληλα στη στήλη κειμενικό είδος/τύπος επιλέγετε «δοκίμιο».
Η σελίδα θα σας εμφανίσει έναν κάταλογο δοκιμίων. Εσείς επιλέγετε το πρώτο (Π6012). Πρόκειται για το δοκίμιο του Παπανούτσου Πρόοδος και Συντήρηση.
Αφού διαβάσετε το δοκίμιο αυτό απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιο είναι το θέμα του δοκιμίου;
2. Ποια η θέση του συγγραφέα;
Αφού τελειώσουν οι μαθητές, γράφουν τις απαντήσεις τους σε ένα αρχείο word, το οποίο αποθηκεύουν στον κοινό φάκελο.

Ομάδα Γ
1η ώρα Γ
Μεταβείτε στην πύλη για την ελληνική γλώσσα (με ctrl + κλικ) http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Σώματα κειμένων.
Στην στήλη αριστερά επιλέγετε εφημερίδα Μακεδονία.
Στη συνέχεια στην επιλογή αναζήτηση γράφετε τη λέξη «μνημείο» και παράλληλα στη στήλη κειμενικό είδος/τύπος επιλέγετε επιστολή αναγνώστου.
Η σελίδα θα σας εμφανίσει έναν κατάλογο επιστολών. Εσείς επιλέγετε την πρώτη (Μ1058). Πρόκειται για την επιστολή Αρχαιότητες ή αθλιότητες.
Αφού διαβάσετε την επιστολή αυτή απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιο είναι το θέμα της επιστολής;
2. Ποια η θέση του συγγραφέα;
Αφού τελειώσουν οι μαθητές, καταγράφουν τις απόψεις τους σε ένα αρχείο word, το οποίο αποθηκεύεται στον κοινό φάκελο.

Ομάδα Δ
1η ώρα Δ
Μεταβείτε στην πύλη για την ελληνική γλώσσα (με ctrl + κλικ) http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Σώματα κειμένων.
Στην στήλη αριστερά επιλέγετε εφημερίδα Τα Νέα.
Στη συνέχεια στην επιλογή αναζήτηση γράφετε τη λέξη «μουσείο» και παράλληλα στη στήλη κειμενικό είδος/τύπος επιλέγετε επιφυλλίδα.
Η σελίδα θα σας εμφανίσει έναν κατάλογο επιφυλλίδων. Εσείς επιλέγετε την πρώτη (Ν0277). Πρόκειται για την επιφυλλίδα Το τέρας της ακροαματικότητας.
Αφού διαβάσετε την επιφυλλίδα αυτή απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιο είναι το θέμα της επιφυλλίδας;
2. Ποια η θέση του συγγραφέα;
Αφού τελειώσουν οι μαθητές, καταγράφουν τις απαντήσεις τους σε ένα αρχείο word, το οποίο αποθηκεύουν στον κοινό φάκελο.

Ομάδα Ε
1η ώρα Ε
Μεταβείτε στην πύλη για την ελληνική γλώσσα (με ctrl + κλικ) http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Σώματα κειμένων.
Στην στήλη αριστερά επιλέγετε εφημερίδα Μακεδονία.
Στη συνέχεια στην επιλογή αναζήτηση γράφετε τη λέξη «μουσείο» και παράλληλα στη στήλη κειμενικό είδος/τύπος επιλέγετε χρονογράφημα.
Η σελίδα θα σας εμφανίσει έναν κατάλογο χρονογραφημάτων. Εσείς επιλέγετε το πρώτο (Μ1099). Πρόκειται για το χρονογράφημα Η Θεσσαλονίκη μας υψώνει τη φωνή της..
Αφού διαβάσετε το χρονογράφημα αυτό απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιο είναι το θέμα του χρονογραφήματος;
2. Ποια η θέση του συγγραφέα;
Αφού τελειώσουν οι μαθητές, καταγράφουν τις απαντήσεις τους σε ένα αρχείο word, το οποίο αποθηκεύουν στον κοινό φάκελο.

2η ώρα – ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ (Α,Β,Γ,Δ,Ε)
Γράψτε την περίληψη του κειμένου με το οποίο ασχοληθήκατε την 1η ώρα σε αρχείο word και αποθηκεύστε το στον κοινό φάκελο. Εάν δεν ολοκληρωθεί η εργασία στην τάξη, συνεχίστε στο σπίτι.

3η ώρα – ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ (Α,Β,Γ,Δ,Ε)
Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην τάξη τις εργασίες της 1ης και 2ης ώρας: οι μαθητές επισημαίνουν το θέμα και τη θέση του συγγραφέα και στη συνέχεια διαβάζουν την περίληψη τους. Γίνεται διόρθωση της περίληψης.

ΟΜΑΔΑ Α
4η ώρα Α
Επισκεφτείτε τα ηλεκτρονικά λεξικά της πύλης για την ελληνική γλώσσα, βρείτε τη σημασία των παρακάτω λέξεων και δώστε συνώνυμες. Συγκεκριμένα μεταβείτε στη σελίδα (με ctrl + κλικ) http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Ηλεκτρονικά λεξικά. Στη στήλη αριστερά επιλέξτε την παράλληλη αναζήτηση. Στις επιλογές αναζήτησης γράψτε τις παρακάτω λέξεις του κειμένου, βρείτε τη σημασία τους και δώστε συνώνυμες λέξεις.
Λέξεις Σημασία Συνώνυμη
γλυπτά
ερείπιο
αστήρικτο
αφορισμό
κατηγορίες
ευθύνεται
κακομεταχείριση
αλαζονική
αντιπαράθεση
αποκατάσταση

Με τον ίδιο τρόπο, κάνοντας χρήση των ηλεκτρονικών λεξικών, να σχηματίσετε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το α΄ συνθετικό των λέξεων αντιπαράθεση και αποκατάσταση και στη συνέχεια να γράψετε τη σημασία των λέξεων που βρήκατε.
Η διαδικασία:
Μεταβείτε στη σελίδα http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (με ctrl + κλικ). Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Ηλεκτρονικά λεξικά. Στη στήλη αριστερά επιλέξτε την παράλληλη αναζήτηση. Στις επιλογές αναζήτησης γράψτε «αντι*» και η σελίδα θα σας εμφανίσει όλες τις λέξεις που αρχίζουν με αυτό το πρόθημα. Γράψτε 5 λέξεις στον παρακάτω πίνακα, καθώς και τη σημασία τους. Κάντε το ίδιο και για το ουσιαστικό αποκατάσταση.

Λέξεις που αρχίζουνε με το α΄ συνθετικό Σημασία τους
αντιπαράθεση

αποκατάσταση

ΟΜΑΔΑ Β
4η ώρα Β
Eπισκεφτείτε τα ηλεκτρονικά λεξικά της πύλης για την ελληνική γλώσσα, βρείτε τη σημασία των παρακάτω λέξεων και δώστε συνώνυμες. Συγκεκριμένα μεταβείτε στη σελίδα (με ctrl + κλικ) http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Ηλεκτρονικά λεξικά. Στη στήλη αριστερά επιλέξτε την παράλληλη αναζήτηση. Στις επιλογές αναζήτησης γράψτε τις παρακάτω λέξεις του κειμένου, βρείτε τη σημασία τους και δώστε συνώνυμες λέξεις.
Λέξεις Σημασία Συνώνυμη
παράδοση
αποτελμάτωση
αίρεται
αχαλίνωτη
εμπάθειας
γονιμοποιός
ανοικτίρμονα
επιείκια
παρεκτροπή
συγκατάβαση

Με τον ίδιο τρόπο, κάνοντας χρήση των ηλεκτρονικών λεξικών, να σχηματίσετε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το α΄ συνθετικό των λέξεων εμπάθεια και συγκατάβαση και στη συνέχεια να γράψετε τη σημασία των λέξεων που βρήκατε.
Η διαδικασία:
Μεταβείτε στη σελίδα http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (με ctrl + κλικ). Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Ηλεκτρονικά λεξικά. Στη στήλη αριστερά επιλέξτε την παράλληλη αναζήτηση. Στις επιλογές αναζήτησης γράψτε «εν*» και η σελίδα θα σας εμφανίσει όλες τις λέξεις που αρχίζουν με αυτό το πρόθημα. Γράψτε 5 λέξεις στον παρακάτω πίνακα, καθώς και τη σημασία τους. Κάντε το ίδιο και για το ουσιαστικό συγκατάβαση.

Λέξεις που αρχίζουνε με το α΄ συνθετικό Σημασία τους
εμπάθεια

συγκατάβαση

ΟΜΑΔΑ Γ
4η ώρα Γ
Στη συνέχεια (τη 2η ώρα) επισκεφτείτε τα ηλεκτρονικά λεξικά της πύλης για την ελληνική γλώσσα, βρείτε τη σημασία των παρακάτω λέξεων και δώστε συνώνυμες. Συγκεκριμένα μεταβείτε στη σελίδα (με ctrl + κλικ) http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Ηλεκτρονικά λεξικά. Στη στήλη αριστερά επιλέξτε την παράλληλη αναζήτηση. Στις επιλογές αναζήτησης γράψτε τις παρακάτω λέξεις του κειμένου, βρείτε τη σημασία τους και δώστε συνώνυμες λέξεις.
Λέξεις Σημασία Συνώνυμη
αρχαιότητες
κληρονομιάς
καλένδες
ανυπέρβλητα
ευτελές
μικρονοϊκούς
αγκύλωση
στείρα
απότοκος
συσπείρωση

Με τον ίδιο τρόπο, κάνοντας χρήση των ηλεκτρονικών λεξικών, να σχηματίσετε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το α΄ συνθετικό των λέξεων ευτελές και ανυπέρβλητα και στη συνέχεια να γράψετε τη σημασία των λέξεων που βρήκατε.
Η διαδικασία:
Μεταβείτε στη σελίδα http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (με ctrl + κλικ). Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Ηλεκτρονικά λεξικά. Στη στήλη αριστερά επιλέξτε την παράλληλη αναζήτηση. Στις επιλογές αναζήτησης γράψτε «ευ*» και η σελίδα θα σας εμφανίσει όλες τις λέξεις που αρχίζουν με αυτό το πρόθημα. Γράψτε 5 λέξεις στον παρακάτω πίνακα, καθώς και τη σημασία τους. Κάντε το ίδιο και για το ουσιαστικό ανυπέρβλητα.

Λέξεις που αρχίζουνε με το α΄ συνθετικό Σημασία τους
ευτελές

ανυπέρβλητα

ΟΜΑΔΑ Δ
4η ώρα Δ
Στη συνέχεια (τη 2η ώρα) επισκεφτείτε τα ηλεκτρονικά λεξικά της πύλης για την ελληνική γλώσσα, βρείτε τη σημασία των παρακάτω λέξεων και δώστε συνώνυμες. Συγκεκριμένα μεταβείτε στη σελίδα (με ctrl + κλικ) http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Ηλεκτρονικά λεξικά. Στη στήλη αριστερά επιλέξτε την παράλληλη αναζήτηση. Στις επιλογές αναζήτησης γράψτε τις παρακάτω λέξεις του κειμένου, βρείτε τη σημασία τους και δώστε συνώνυμες λέξεις.
Λέξεις Σημασία Συνώνυμη
πολιτισμού
μετέβαλε
προμετωπίδα
λίκνο
συγχέει
σηματοδοτεί
διεκδικήσει
σκλαβώθηκε
υποστήριξη
όραμα

Με τον ίδιο τρόπο, κάνοντας χρήση των ηλεκτρονικών λεξικών, να σχηματίσετε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το α΄ συνθετικό των λέξεων μετέβαλε και προμετωπίδα και στη συνέχεια να γράψετε τη σημασία των λέξεων που βρήκατε.
Η διαδικασία:
Μεταβείτε στη σελίδα http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (με ctrl + κλικ). Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Ηλεκτρονικά λεξικά. Στη στήλη αριστερά επιλέξτε την παράλληλη αναζήτηση. Στις επιλογές αναζήτησης γράψτε «μετα*» και η σελίδα θα σας εμφανίσει όλες τις λέξεις που αρχίζουν με αυτό το πρόθημα. Γράψτε 5 λέξεις στον παρακάτω πίνακα, καθώς και τη σημασία τους. Κάντε το ίδιο και για το ουσιαστικό προμετωπίδα.

Λέξεις που αρχίζουνε με το α΄ συνθετικό Σημασία τους
μετέβαλε

προμετωπίδα

ΟΜΑΔΑ Ε
4η ώρα Ε
Στη συνέχεια (τη 2η ώρα) επισκεφτείτε τα ηλεκτρονικά λεξικά της πύλης για την ελληνική γλώσσα, βρείτε τη σημασία των παρακάτω λέξεων και δώστε συνώνυμες. Συγκεκριμένα μεταβείτε στη σελίδα (με ctrl + κλικ) http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html. Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Ηλεκτρονικά λεξικά. Στη στήλη αριστερά επιλέξτε την παράλληλη αναζήτηση. Στις επιλογές αναζήτησης γράψτε τις παρακάτω λέξεις του κειμένου, βρείτε τη σημασία τους και δώστε συνώνυμες λέξεις.
Λέξεις Σημασία Συνώνυμη
μνημείο
αντηχείο
προκόψει
ασταμάτητη
διαπλατυνθεί
μεταβληθεί
αναρίθμητες
περιπατητικούς
διαπλεκόμενα
υπεύθυνοι

Με τον ίδιο τρόπο, κάνοντας χρήση των ηλεκτρονικών λεξικών, να σχηματίσετε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το α΄ συνθετικό των λέξεων περιπατητικούς και διαπλεκόμενα και στη συνέχεια να γράψετε τη σημασία των λέξεων που βρήκατε.
Η διαδικασία:
Μεταβείτε στη σελίδα http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (με ctrl + κλικ). Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Ηλεκτρονικά λεξικά. Στη στήλη αριστερά επιλέξτε την παράλληλη αναζήτηση. Στις επιλογές αναζήτησης γράψτε «περι*» και η σελίδα θα σας εμφανίσει όλες τις λέξεις που αρχίζουν με αυτό το πρόθημα. Γράψτε 5 λέξεις στον παρακάτω πίνακα, καθώς και τη σημασία τους. Κάντε το ίδιο και για το ουσιαστικό διαπλεκόμενα.

Λέξεις που αρχίζουνε με το α΄ συνθετικό Σημασία τους
περιπατητικούς

διαπλεκόμενα

ΟΜΑΔΑ Α
5η ώρα Α
Μελετώντας το γνωστό κείμενο ΡΙΠΕΣ Γύμνια από την πύλη, αναζητήστε τα στοιχεία εκείνα του κειμένου που το εντάσσουν στο είδος του άρθρου.
Μπορείτε να μελετήσετε και άλλα άρθρα (1-2) από την πύλη (για να καταλήξετε στα γνωρίσματα του άρθρου). Συγκεκριμένα μεταβαίνετε στην ιστοσελίδα της πύλης http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (με ctrl + κλικ). Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Σώματα κειμένων. Στη στήλη αριστερά επιλέγετε μια εφημερίδα (π.χ. Τα Νέα ή Μακεδονία). Στη συνέχεια πάλι στην αριστερή στήλη επιλέγετε σώματα κειμένων κάνοντας κλικ. Έπειτα στο κειμενικό είδος επιλέγετε κύριο άρθρο. Η σελίδα θα σας εμφανίσει διάφορα άρθρα. Μπορείτε να διαβάσετε 1-2 άρθρα ακόμη και στη συνέχεια να συμπληρώσετε το διάγραμμα ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΡΘΡΟ.isf (με ctrl + κλικ).
Στο τέλος της ώρας τυπώνουμε το διάγραμμα ΑΡΘΡΟ, για να το αναρτήσουμε στον πίνακα της τάξης.
Επίσης στο κείμενο με το οποίο ασχοληθήκατε να επισημάνετε τους βασικότερους τρόπους πειθούς. Συγκεκριμένα, δημιουργήστε υπερσυνδέσμους στα κατάλληλα σημεία του κειμένου, που θα παραπέμπουν σε αρχείο word όπου θα καταγράψετε τον τρόπο πειθούς που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας.
Αποθηκεύστε το άρθρο από την πύλη στον κοινό φάκελο, δημιουργήστε τους υπερσυνδέσμους.

ΟΜΑΔΑ Β
5η ώρα Β
Μελετώντας το γνωστό δοκίμιο από την πύλη, αναζητήστε τα στοιχεία εκείνα του κειμένου που το εντάσσουν στο είδος του δοκιμίου.
Μπορείτε να μελετήσετε και άλλα δοκίμια (1-2) από την πύλη (για να καταλήξετε στα γνωρίσματα του δοκιμίου). Συγκεκριμένα μεταβαίνετε στην ιστοσελίδα της πύλης http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (με ctrl + κλικ). Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Σώματα κειμένων. Στη στήλη αριστερά επιλέγετε Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Στη συνέχεια πάλι στην αριστερή στήλη επιλέγετε σώματα κειμένων κάνοντας κλικ. Έπειτα στο κειμενικό είδος επιλέγετε δοκίμιο. Η σελίδα θα σας εμφανίσει διάφορα δοκίμια. Μπορείτε να διαβάσετε 1-2 δοκίμια ακόμη και στη συνέχεια να συμπληρώσετε το διάγραμμα ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΟΚΙΜΙΟ.isf (με ctrl + κλικ).
Στο τέλος της ώρας τυπώνουμε το διάγραμμα ΔΟΚΙΜΙΟ, για να το αναρτήσουμε στον πίνακα της τάξης.
Επίσης στο κείμενο με το οποίο ασχοληθήκατε να επισημάνετε τους βασικότερους τρόπους πειθούς. Συγκεκριμένα, δημιουργήστε υπερσυνδέσμους στα κατάλληλα σημεία του κειμένου, που θα παραπέμπουν σε αρχείο word όπου θα καταγράψετε τον τρόπο πειθούς που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας.
Αποθηκεύστε το δοκίμιο από την πύλη στον κοινό φάκελο, δημιουργήστε τους υπερσυνδέσμους.

ΟΜΑΔΑ Γ
5η ώρα Γ
Μελετώντας τη γνωστή επιστολή από την πύλη, αναζητήστε τα στοιχεία εκείνα του κειμένου που το εντάσσουν στο είδος της επιστολής.
Μπορείτε να μελετήσετε και άλλες επιστολές (1-2) από την πύλη (για να καταλήξετε στα γνωρίσματα της επιστολής). Συγκεκριμένα μεταβαίνετε στην ιστοσελίδα της πύλης http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (με ctrl + κλικ). Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Σώματα κειμένων. Στη στήλη αριστερά επιλέγετε εφημερίδα Μακεδονία. Στη συνέχεια πάλι στην αριστερή στήλη επιλέγετε σώματα κειμένων κάνοντας κλικ. Έπειτα στο κειμενικό είδος επιλέγετε επιστολή (αναγνώστου). Η σελίδα θα σας εμφανίσει διάφορες επιστολές. Μπορείτε να διαβάσετε 1-2 επιστολές ακόμη και στη συνέχεια να συμπληρώσετε το διάγραμμα ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ.isf (με ctrl + κλικ).
Στο τέλος της ώρας τυπώνουμε το διάγραμμα ΕΠΙΣΤΟΛΗ, για να το αναρτήσουμε στον πίνακα της τάξης.
Επίσης στο κείμενο με το οποίο ασχοληθήκατε να επισημάνετε τους βασικότερους τρόπους πειθούς. Συγκεκριμένα, δημιουργήστε υπερσυνδέσμους στα κατάλληλα σημεία του κειμένου, που θα παραπέμπουν σε αρχείο word όπου θα καταγράψετε τον τρόπο πειθούς που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας.
Αποθηκεύστε την επιστολή από την πύλη στον κοινό φάκελο, δημιουργήστε τους υπερσυνδέσμους.

ΟΜΑΔΑ Δ
5η ώρα Δ
Μελετώντας τη γνωστή επιφυλλίδα από την πύλη, αναζητήστε τα στοιχεία εκείνα του κειμένου που το εντάσσουν στο είδος της επιστολής.
Μπορείτε να μελετήσετε και άλλες επιφυλλίδες (1-2) από την πύλη (για να καταλήξετε στα γνωρίσματα της επιφυλλίδας). Συγκεκριμένα μεταβαίνετε στην ιστοσελίδα της πύλης http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (με ctrl + κλικ). Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Σώματα κειμένων. Στη στήλη αριστερά επιλέγετε εφημερίδα Τα Νέα. Στη συνέχεια πάλι στην αριστερή στήλη επιλέγετε σώματα κειμένων κάνοντας κλικ. Έπειτα στο κειμενικό είδος επιλέγετε επιφυλλίδα. Η σελίδα θα σας εμφανίσει διάφορες επιφυλλίδες. Μπορείτε να διαβάσετε 1-2 επιφυλλίδες ακόμη και στη συνέχεια να συμπληρώσετε το διάγραμμα ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ.isf (με ctrl + κλικ).
Στο τέλος της ώρας τυπώνουμε το διάγραμμα ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ, για να το αναρτήσουμε στον πίνακα της τάξης.
Επίσης στο κείμενο με το οποίο ασχοληθήκατε να επισημάνετε τους βασικότερους τρόπους πειθούς. Συγκεκριμένα, δημιουργήστε υπερσυνδέσμους στα κατάλληλα σημεία του κειμένου, που θα παραπέμπουν σε αρχείο word όπου θα καταγράψετε τον τρόπο πειθούς που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας.
Αποθηκεύστε την επιφυλλίδα από την πύλη στον κοινό φάκελο, δημιουργήστε τους υπερσυνδέσμους.

ΟΜΑΔΑ Ε
5η ώρα Ε
Μελετώντας το γνωστό χρονογράφημα από την πύλη, αναζητήστε τα στοιχεία εκείνα του κειμένου που το εντάσσουν στο είδος του χρονογραφήματος.
Μπορείτε να μελετήσετε και άλλα χρονογραφήματα (1-2) από την πύλη (για να καταλήξετε στα γνωρίσματα του χρονογραφήματος). Συγκεκριμένα μεταβαίνετε στην ιστοσελίδα της πύλης http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html (με ctrl + κλικ). Επιλέγετε Νέα Ελληνική  Εργαλεία  Σώματα κειμένων. Στη στήλη αριστερά επιλέγετε μια εφημερίδα (Τα Νέα ή Μακεδονία). Στη συνέχεια πάλι στην αριστερή στήλη επιλέγετε σώματα κειμένων κάνοντας κλικ. Έπειτα στο κειμενικό είδος επιλέγετε χρονογράφημα. Η σελίδα θα σας εμφανίσει διάφορα χρονογραφήματα. Μπορείτε να διαβάσετε 1-2 χρονογραφήματα ακόμη και στη συνέχεια να συμπληρώσετε το διάγραμμα ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ.isf (με ctrl + κλικ).
Στο τέλος της ώρας τυπώνουμε το διάγραμμα ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ, για να το αναρτήσουμε στον πίνακα της τάξης.
Επίσης στο κείμενο με το οποίο ασχοληθήκατε να επισημάνετε τους βασικότερους τρόπους πειθούς. Συγκεκριμένα, δημιουργήστε υπερσυνδέσμους στα κατάλληλα σημεία του κειμένου, που θα παραπέμπουν σε αρχείο word όπου θα καταγράψετε τον τρόπο πειθούς που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας.
Αποθηκεύστε το χρονογράφημα από την πύλη στον κοινό φάκελο, δημιουργήστε τους υπερσυνδέσμους.

ΟΜΑΔΑ Α
6η ώρα Α
Συζητήστε τα μέλη της ομάδας αν πιστεύετε πως τα γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα. Μπορείτε να διαβάσετε και τα κείμενα του σχολικού βιβλίου στις κίτρινες σελίδες σελ. 138-139 και σελ. 143-144. Καταγράψετε επιγραμματικά τις απόψεις σας σε ένα αρχείο word που θα το αποθηκεύσετε στον κοινό φάκελο ΕΚΘΕΣΗ-ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.

Εργασία για το σπίτι
Να γράψετε μία επιστολή προς τον πρόεδρο του Βρετανικού Μουσείου εκθέτοντας την άποψή σας σχετικά επιστροφή των ελγίνειων μαρμάρων (400 λέξεις). Το κείμενο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου σας.

ΟΜΑΔΑ Β
6η ώρα Β
Συζητήστε τα μέλη της ομάδας για την αξία της παράδοσης και τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες αυτή αποβαίνει δημιουργική για το άτομο. Μπορείτε να διαβάσετε και το κείμενο του σχολικού βιβλίου Πάντα Πλήρη Θεών στις σελίδες σελ. 133-135. Καταγράψετε επιγραμματικά τις απόψεις σας σε ένα αρχείο word που θα το αποθηκεύσετε στον κοινό φάκελο ΕΚΘΕΣΗ-ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.

Εργασία για το σπίτι
Να γράψετε ένα δοκίμιο αποδεικτικό στο οποίο θα εκθέτετε τις απόψεις σας για την αξία της παράδοσης για το άτομο και την κοινωνία (400 λέξεις). Το κείμενο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου σας.

ΟΜΑΔΑ Γ
6η ώρα Γ
Συζητήστε τα μέλη της ομάδας για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν οι αρχαιότητες να συνυπάρξουν με τις σύγχρονες ανάγκες. Μπορείτε να διαβάσετε και το κείμενο του σχολικού βιβλίου στις κίτρινες σελίδες σελ. 145-147. Καταγράψετε επιγραμματικά τις απόψεις σας σε ένα αρχείο word που θα το αποθηκεύσετε στον κοινό φάκελο ΕΚΘΕΣΗ-ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.

Εργασία για το σπίτι
Να γράψετε ένα άρθρο στο οποίο θα εκθέτετε τις απόψεις σας για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι αρχαιότητες να συνυπάρξουν δημιουργικά με το σύγχρονο τρόπο ζωής (400 λέξεις). Το κείμενο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου σας.

ΟΜΑΔΑ Δ
6η ώρα Δ
Ο επιφυλλιδογράφος επισημαίνει το χαμηλό επίπεδο στην τέχνη και γενικότερα το υποβαθμισμένο πολιτιστικό επίπεδο της χώρας μας. Συζητήστε τα μέλη της ομάδας για τις αιτίες αυτού του φαινομένου. Μπορείτε να διαβάσετε και το κείμενο του σχολικού βιβλίου στις σελίδες σελ. 172-174. Καταγράψετε επιγραμματικά τις απόψεις σας σε ένα αρχείο word που θα το αποθηκεύσετε στον κοινό φάκελο ΕΚΘΕΣΗ-ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.

Εργασία για το σπίτι
Να γράψετε μια επιφυλλίδα στην οποία θα εκθέτετε τις απόψεις σας για τους λόγους της υποβάθμισης των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων στην εποχή μας (400 λέξεις). Το κείμενο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου σας.

ΟΜΑΔΑ Ε
6η ώρα Ε
Ο χρονογράφος φαντάζεται ένα δρόμο της πόλης του να έχει μεταβληθεί σε οδό καλλιτεχνών. Συζητήστε τα μέλη της ομάδας για την προσφορά των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων στο σύγχρονο άνθρωπο. Μπορείτε να διαβάσετε και το κείμενο του σχολικού βιβλίου στις σελίδες σελ. 133-135. Καταγράψετε επιγραμματικά τις απόψεις σας σε ένα αρχείο word που θα το αποθηκεύσετε στον κοινό φάκελο ΕΚΘΕΣΗ-ΕΚΦΡΑΣΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.

Εργασία για το σπίτι
Να γράψετε ένα άρθρο στο οποίο θα εκθέτετε τις απόψεις σας για την αξία της τέχνης για το δημιουργό και το κοινό (400 λέξεις). Το κείμενο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου σας.

ΣΤ. ΑΛΛΕΣ ΕΚΔΟΧΕΣ
 Είναι δυνατόν να διατεθεί μία ώρα ακόμη, σε συνδυασμό με το μάθημα της πληροφορικής, για να βρουν τα παιδιά εικόνες σχετικές με τα μνημεία της περιοχής τους ή της γενικότερα της Ελλάδας και να παρουσιάσουν ένα power point στην τάξη.
 Επίσης μπορούμε, σε συνδυασμό με το μάθημα λογοτεχνία γενικής παιδείας, να ζητήσουμε από τα παιδιά να παρουσιάσουν ένα κείμενο που αφορά τα μνημεία – τέχνη, είτε με τον παραδοσιακό τρόπο ή πολυτροπικά.
 Ακόμη, είναι δυνατό, αν το σχολείο εκδίδει σχολική εφημερίδα, να δημοσιεύσουμε εκεί τα τελικά κείμενα των παιδιών (που αφορούν την παραγωγή γραπτού λόγου).

Ζ. ΚΡΙΤΙΚΗ
Το διδακτικό σενάριο «Δοκίμιο, Άρθρο, Επιφυλλίδα» ενδέχεται να συναντήσει δυσκολίες στην εφαρμογή, σε ό,τι αφορά το χρονισμό, κυρίως κατά τη 2η διδακτική ώρα. Είναι δυνατό βέβαια οι μαθητές να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους στο σπίτι.
Επίσης, ίσως είναι δύσκολο να ολοκληρωθεί στο σπίτι η παραγωγή λόγου που ζητείται την 6η διδακτική ώρα, δεδομένου ότι βρισκόμαστε στο τέλος της χρονιάς και οι μαθητές της γ΄ λυκείου συχνά δεν προσέρχονται στις τάξεις ή δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις των εργασιών τους.

Η. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ
 Έκθεση – Έκφραση Α΄ Λυκείου

 Έκθεση – Έκφραση Γ΄ Λυκείου, σελ. 133-149, 166, 171, 201.

 Χαραλαμπόπουλος Α. και Χατζησαββίδης Σ., Η διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας: θεωρία και πρακτική εφαρμογή. Κώδικας Θεσσαλονίκη, 1997.

 Κουτσογιάννης Δ., Διδακτική αξιοποίηση των ηλεκτρονικών λεξικών και σωμάτων κειμένων : θεωρητικό πλαίσιο
http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/education/cbt/utilization/theory.html

 Κουτσογιάννης Δ., Πληροφορική – επικοινωνιακή τεχνολογία και γλωσσική αγωγή, Γλωσσικός Υπολογιστής, τχ.1, Θεσσαλονίκη, 1999-2000.
http://www.komvos.edu.gr/periodiko/periodiko1st/default.htm

 Χαραλαμπόπουλος, Α., «Η στροφή προς την επικοινωνιακή προσέγγιση για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση», Γλωσσικός Υπολογιστής, τχ.1, Θεσσαλονίκη, 1999-2000.
http://www.komvos.edu.gr/periodiko/periodiko1st/default.htm

 Πύλη για την ελληνική γλώσσα http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html

Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο