Συγχαρητήριο μήνυμα του Δήμου Παγγαίου και της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς μαθητές και εκπαιδευτικούς του ΓΕΛ Νέας Περάμου

http://lyk-n-peram.kav.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/sastasannonc/90-announcsaftas/257-2016-11-26-18-08-32

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Το μοιρολόγι της φώκιας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Το διήγημα δραματοποιημένο…

 

Εργασίες των μαθητών της Β΄ τάξης του ΓΕΛ Ν.Περάμου Καβάλας

Δείτε το στο slideshare.net
Κατηγορίες: Β΄ Λυκείου, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ο Οδυσσέας Ελύτης γράφει για τον Παπαδιαμάντη…

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

“Μια απέραντη συμπόνια, πιο χτυπητή ακόμα στην περίπτωση της Ακριβούλας, όπου πια οι άνθρωποι, έτσι κι αλλιώς, χωρίς να το θέλουν, παρουσιάζονται αδιάφοροι για το χαμό της μικρούλας, που βυθίζεται μέσα στα κύματα, τη στιγμή που ίσια-ίσια βυθίζεται κι ο ήλιος, ενώ το μοιρολόι για έναν τέτοιο χαμό αναλαμβάνει να το πει μια φώκια, μια απλή συμπονετική φώκια και κανείς άλλος. Εδώ θαυμάζει κανείς τις σκηνοθετικές ικανότητες του διηγηματογράφου. Παρουσιάζει την ανθρωπότητα να λειτουργεί εξακολουθητικά σαν μια μηχανή άψυχη: ο βοσκός παίζει το σουραύλι του, η γριά Λούκαινα φορτωμένη την αβασταγή της ανεβαίνει στο μονοπάτι και η γολέτα βολτατζάρει στο λιμάνι. Συνεχώς η δυσπιστία προς την ασφάλεια που μπορεί να προσφέρει το έδαφος των ανθρωπίνων είναι -και με πολύ έντονο τρόπο- αναπτυγμένη στον Παπαδιαμάντη· αλλά και το πάτημα του άλλου του ποδιού στα πέραν του κόσμου τούτου, πολύ σταθερό. Η επί γης ευτυχία είναι μια στιγμούλα και η στιγμούλα αυτή είναι ένα σκαλοπάτι για να περάσεις από το άλλο μέρος, το μέρος του θανάτου.”

Οδυσσέας Ελύτης

Το μοιρολόγι της φώκιας Παπαδιαμάντης

 

Κατηγορίες: Β΄ Λυκείου, ΓΛΩΣΣΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

To μοιρολόγι της φώκιας

 ΟΜΑΔΑ Α΄ (πρόσωπα)

  1. Να προσδιορίσετε τα χαρακτηριστικά της γριάς Λούκαινας μέσα από τις εκδηλώσεις της (κατά την πορεία της προς τη θάλασσα, την αφήγηση των αναμνήσεών της και κατά την επιστροφή της).
  2. Πώς περιγράφεται η Ακριβούλα; Τι νομίζετε ότι συμβολίζει η κάθοδός της στο μονοπάτι;
  3. Ποιος είναι ο ρόλος του μικρού βοσκού στο διήγημα; Εάν ο βοσκός αντιλαμβανόταν τη μικρή Ακριβούλα στον απόκρημνο δρομίσκο, τι υποθέτετε ότι θα της έλεγε; (απαντήστε σαν να είστε στη θέση του βοσκού…)
  4. Με ποιο τρόπο πετυχαίνει ο συγγραφέας να μετατρέψει τη φώκια σε «μορφή» που εκφράζει τον ανθρώπινο πόνο;

Συνέχεια

Κατηγορίες: Β΄ Λυκείου, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Κική Δημουλά

Στην παρακάτω εικόνα θα βρείτε συνδέσμους, χρήσιμους για τη διδασκαλία της ποίησης της Κικής Δημουλά στη Λογοτεχνία της Γ΄ Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης.

 

Κατηγορίες: Γ΄ Λυκείου, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Γράψτε σχόλιο

Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Α΄ και Β΄ Λυκείου

ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Κατηγορίες: Γενικά | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (1ος αι. π.Χ. – 5ος αι. μ.Χ.)

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Α1 ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Σενάριο διδασκαλίας στη Μαρίνα των βράχων του Οδυσσέα Ελύτη

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Οδυσσέας Ελύτης

ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΠΗΓΗ: YouTube

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Η Μαρίνα των βράχων

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

[slideboom id=539227&w=425&h=370]

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Η Μαρίνα των βράχων, Αντιγόνη, Λυρική ποίηση

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

[slideboom id=539229&w=425&h=370]

Κατηγορίες: ΑΡΧΑΙΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Η Μαρίνα των βράχων

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Β2 ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Σενάριο διδασκαλίας στο λόγο του Δημοσθένη Ὑπέρ τῆς Ῥοδίων ἐλευθερίας

ΔΗΜΟΣΘΕΝΟΥΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΡΟΔΙΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Κατηγορίες: ΑΡΧΑΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Δημοσθένους Ὑπέρ τῆς Ῥοδίων ἐλευθερίας

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Κατηγορίες: ΑΡΧΑΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Γιάννης Ρίτσος

Επιλογή μελοποιημένων ποιημάτων του Γ.Ρἴτσου από μαθητές του Β1 τμήματος.

ΠΗΓΗ: youtube


Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Διδακτικό σενάριο στη Νεοελληνική Λογοτεχνία Β΄ Λυκείου

ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥ Γ. ΡΙΤΣΟΥ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ρωμιοσύνη

Εργασίες μαθητών Β1 τμήματος

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ρωμιοσύνη του Ρίτσου

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ελληνιστικός Πολιτισμός

Εργασίες μαθητών της Α΄ Λυκείου

Κατηγορίες: ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Εργασία μαθητών του Β2 τμήματος, Ασκητική

[slideboom id=510795&w=425&h=370]

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

Κατηγορίες: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο