Συγχαρητήριο μήνυμα του Δήμου Παγγαίου και της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς μαθητές και εκπαιδευτικούς του ΓΕΛ Νέας Περάμου

http://lyk-n-peram.kav.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/sastasannonc/90-announcsaftas/257-2016-11-26-18-08-32

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά | Σχολιάστε

Το μοιρολόγι της φώκιας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Το διήγημα δραματοποιημένο…

 

Εργασίες των μαθητών της Β΄ τάξης του ΓΕΛ Ν.Περάμου Καβάλας

Δημοσιεύθηκε στη Β΄ Λυκείου, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Ο Οδυσσέας Ελύτης γράφει για τον Παπαδιαμάντη…

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

«Μια απέραντη συμπόνια, πιο χτυπητή ακόμα στην περίπτωση της Ακριβούλας, όπου πια οι άνθρωποι, έτσι κι αλλιώς, χωρίς να το θέλουν, παρουσιάζονται αδιάφοροι για το χαμό της μικρούλας, που βυθίζεται μέσα στα κύματα, τη στιγμή που ίσια-ίσια βυθίζεται κι ο ήλιος, ενώ το μοιρολόι για έναν τέτοιο χαμό αναλαμβάνει να το πει μια φώκια, μια απλή συμπονετική φώκια και κανείς άλλος. Εδώ θαυμάζει κανείς τις σκηνοθετικές ικανότητες του διηγηματογράφου. Παρουσιάζει την ανθρωπότητα να λειτουργεί εξακολουθητικά σαν μια μηχανή άψυχη: ο βοσκός παίζει το σουραύλι του, η γριά Λούκαινα φορτωμένη την αβασταγή της ανεβαίνει στο μονοπάτι και η γολέτα βολτατζάρει στο λιμάνι. Συνεχώς η δυσπιστία προς την ασφάλεια που μπορεί να προσφέρει το έδαφος των ανθρωπίνων είναι -και με πολύ έντονο τρόπο- αναπτυγμένη στον Παπαδιαμάντη· αλλά και το πάτημα του άλλου του ποδιού στα πέραν του κόσμου τούτου, πολύ σταθερό. Η επί γης ευτυχία είναι μια στιγμούλα και η στιγμούλα αυτή είναι ένα σκαλοπάτι για να περάσεις από το άλλο μέρος, το μέρος του θανάτου.»

Οδυσσέας Ελύτης

Το μοιρολόγι της φώκιας Παπαδιαμάντης

 

Δημοσιεύθηκε στη Β΄ Λυκείου, ΓΛΩΣΣΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

To μοιρολόγι της φώκιας

 ΟΜΑΔΑ Α΄ (πρόσωπα)

  1. Να προσδιορίσετε τα χαρακτηριστικά της γριάς Λούκαινας μέσα από τις εκδηλώσεις της (κατά την πορεία της προς τη θάλασσα, την αφήγηση των αναμνήσεών της και κατά την επιστροφή της).
  2. Πώς περιγράφεται η Ακριβούλα; Τι νομίζετε ότι συμβολίζει η κάθοδός της στο μονοπάτι;
  3. Ποιος είναι ο ρόλος του μικρού βοσκού στο διήγημα; Εάν ο βοσκός αντιλαμβανόταν τη μικρή Ακριβούλα στον απόκρημνο δρομίσκο, τι υποθέτετε ότι θα της έλεγε; (απαντήστε σαν να είστε στη θέση του βοσκού…)
  4. Με ποιο τρόπο πετυχαίνει ο συγγραφέας να μετατρέψει τη φώκια σε «μορφή» που εκφράζει τον ανθρώπινο πόνο;

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη Β΄ Λυκείου, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Κική Δημουλά

Στην παρακάτω εικόνα θα βρείτε συνδέσμους, χρήσιμους για τη διδασκαλία της ποίησης της Κικής Δημουλά στη Λογοτεχνία της Γ΄ Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης.

 

Δημοσιεύθηκε στη Γ΄ Λυκείου, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Σχολιάστε

Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Α΄ και Β΄ Λυκείου

ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά | Ετικέτες: , , | Σχολιάστε

Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (1ος αι. π.Χ. – 5ος αι. μ.Χ.)

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Α1 ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Δημοσιεύθηκε στη ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Σενάριο διδασκαλίας στη Μαρίνα των βράχων του Οδυσσέα Ελύτη

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Δημοσιεύθηκε στη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Οδυσσέας Ελύτης

ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΠΗΓΗ: YouTube

Δημοσιεύθηκε στη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Η Μαρίνα των βράχων

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Δημοσιεύθηκε στη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Η Μαρίνα των βράχων, Αντιγόνη, Λυρική ποίηση

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Δημοσιεύθηκε στη ΑΡΧΑΙΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Η Μαρίνα των βράχων

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Β2 ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Δημοσιεύθηκε στη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Σενάριο διδασκαλίας στο λόγο του Δημοσθένη Ὑπέρ τῆς Ῥοδίων ἐλευθερίας

ΔΗΜΟΣΘΕΝΟΥΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΡΟΔΙΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Δημοσιεύθηκε στη ΑΡΧΑΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Δημοσθένους Ὑπέρ τῆς Ῥοδίων ἐλευθερίας

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Δημοσιεύθηκε στη ΑΡΧΑΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Γιάννης Ρίτσος

Επιλογή μελοποιημένων ποιημάτων του Γ.Ρἴτσου από μαθητές του Β1 τμήματος.

ΠΗΓΗ: youtube


Δημοσιεύθηκε στη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Διδακτικό σενάριο στη Νεοελληνική Λογοτεχνία Β΄ Λυκείου

ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥ Γ. ΡΙΤΣΟΥ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Δημοσιεύθηκε στη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Ρωμιοσύνη

Εργασίες μαθητών Β1 τμήματος

Δημοσιεύθηκε στη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Ρωμιοσύνη του Ρίτσου

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Δημοσιεύθηκε στη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Ελληνιστικός Πολιτισμός

Εργασίες μαθητών της Α΄ Λυκείου

Δημοσιεύθηκε στη ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Εργασία μαθητών του Β2 τμήματος, Ασκητική

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

Δημοσιεύθηκε στη ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | Ετικέτες: | Σχολιάστε