Πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας η ημερίδα της Δ.Ο.Ε. στην Καρδίτσα

eikona 011

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία σήμερα το πρωί στο Κιέριο, η ημερίδα που διοργάνωσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας με τη συνδρομή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Καρδίτσας με θέμα «Το σχολείο της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας, Αξιολόγηση- Αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, Πειθαρχικά. Οι θέσεις του κλάδου».

Στη γεμάτη με εκπαιδευτικούς της α/θμιας απ΄όλη τη Θεσσαλία ο Ν. Φασφαλής (Ταμίας και οργ. Γραμματέας  έδωσε το λόγο στον Αντιπεριφερειάρχη κ. Β. Τσιάκο, στον εκπρόσωπο του Δήμου Καρδίτσας και Αντιδήμαρχο κ. Σ.  Αντωνίου. Ακολούθησαν οι χαιρετισμοί του Προέδρου της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων κ. Κ. Νασιόπουλου και του Προέδρου της ΕΛΜΕ Καρδίτσας Α. Ντάνη οι οποίοι αναφέρθηκαν τόσο στην κοινή προσπάθειια για λυθούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης όσο και στην ανάγκη κοινών αγωνιστικών κι διεκδικητικών πρωτοβουλιών.

Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο πρόεδροος του συλλόγου εκπαιδευτικών ΠΕ Καρδίτσας Τάσος Γκαραγκάνης ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε πως  η δημοκρατία στο σχολείο είναι απαραίτητη για να μπορεί ο εκπαιδευτικός μέσα στη τάξη να δράσει με γνώμονα τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών του και όχι ως απλό εφαρμοστικό εργαλείο της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση. Και τουτο είναι απαραίτητο στις μέρες μας ιδιαίτερα που το δημόσιο σχολείο βρίσκεται στο στόχαστρο αυτών που θέλουν να το κατηγοριοποιήσουν και να το διαλύσουν  για μπορούν να προετοιμάσουν   φτηνό αμόρφωτο, ευέλικτα καταρτιζόμενο και στη συνέχεια ελαστικά μισο- απαπασχολήσιμο εργατικό δυναμικό. Γιατί  στο σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα που απαιτεί το κεφάλαιο για να διασφαλίσει την κερδοφορία του η εκπαίδευση χάνει το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της και οι εκπαιδευτικοί διακαιώματά τους. Για επιτευχθεί  η διάλυση της δημόσιας εκπ/σης απαιτείται πλήρης συμμόρφωση των εκπαιδευτικών και για τούτο και όλο το πλαίσιο λειτουργίας του Δημόσιου σχολείου είναι αντιδημοκρατικό και εξουσιαστικό.

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Θανάσης Κικινής ενημέρωσε για τα αποτελέσματα της συνάντησης με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  εκτιμώντας πως η νέα ηγεσία δεν πρόκειται να προβεί σε θεαματικές αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης δεσμευόμενη από τη μεταβατική συμφωνία που έχει υπογραφεί. Οι ανάγκες της εκπαίδευσης παραμένουν μεγάλες και δεν είναι δυνατό να λειτουργήσει τη νέα χρονιά με τόσα κενά και ελλιπή χρηματοδότηση. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην ανάγκη κατάργησης των νομοθετημάτων που αφορούν στην αξιολόγηση και στην αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου που συνθλιβει τη δημοκρατία στο σχολείο και αίρει το τεκμήριο της αθωότητας αφού χωρίς να ολοκληρωθεί  η οποιαδήποτε διαδικασία  ο υπάλληλος τίθεται σε διαθεσιμότητα  ακόμη και για διενέξεις που δεν έχουν σχέση με την εκπαίδευση.

Στη συνέχεια η κ. Μαρία-Μαγδαληνή Τσίπρα, νομική σύμβουλος της ΔΟΕ,  ανέλυσε και αιτιολόγησε την ανάγκη ολοκληρωτικής κατάργησης του υπάρχοντος πειθαρχικού  πλαισίου. Εκτίμησε πως η συλλογική προσπάθεια τωνεκπαιδευτικών να αντιπαλέψουν τον επιθεωρητισμό προκάλεσε την καθυστέρηση και τελικά τη ματαίωση της εφαρμογής της αξιολόγησης –χειραγώγησης. Επεσήμανε πως από αυτή τη προσπάθεια καθιερώθηκε και νομικά ισχυροποιήθηκε η αποχή από συγκεκριμένα καθήκοντα  ως  μορφή απεργιακής κινητοποίησης  η οποία μάλιστα δεν έχει οικονομική επιβάρυνση. Ακολούθησε διάλογος και ερωτήσεις πάνω σε πολλά ζητήματα που έθεσαν οι παριστάμενοι εκπαιδευτικοί και  αμέσως μετά ο καθηγητής  στο Παν/μιο Πελοποννήσου κος   Μπαγάκης  αναλύοντας το μετεκλογικό τοπίο στην εκπαίδευση μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που οι παθογένειες της επιδεινώθηκαν από την κρίση έθεσε τις επιστημονικές και θεωρητικές βάσεις  για να μπορέσει η εκπαιδευτική κοινότητα να διαμορφώσει προτάσεις που θα καλυτερεύουν την εκπαίδευση μέσα από ένα πλαίσιο που θα σχεδιάζει, θα υποστηρίζει, θα υλοποιεί και τέλος θα αξιολογεί το εκπαιδευτικό έργο. Ένα πραγματικό αυτοαξιολογητικό πλαίσιο που δεν θα σχετίζεται με αριθμολαγνείες και μπακαλίστικες προσεγγίσεις.

Οι ερωτήσεις τοποθετήσεις που ακολούθησαν άναψαν τη συζήτηση και το λόγο πήραν και οι παρατάξεις  οι οποίες έθεσαν τη δική τους οπτική για την περίοδο που διανύουμε. Πιο συγκεκριμένα η ΔΑΚΕ σημείωσε πως  η πολιτική ηγεσία ξέχασε πολύ γρήγορα τις προεκλογικές της υποσχέσεις. Ξέχασε ότι σε ανακοίνωση του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και της ΕΕΚΕ Παιδείας στις 18/11/2014 δεσμευόταν μεταξύ άλλων ότι «θα καταργήσει τους Νόμους 4024/2011, 4142/2013, 3848/2010 και το Π.Δ 152/13». Η ΔΑΚΕ ως παράταξη της ευθύνης, παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις, επαγρυπνεί, προτείνει λύσεις και επιζητεί πειστικές απαντήσεις και εφαρμόσιμες δεσμεύσεις για τα προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση.

Η ΔΗΣΥ υπογράμμισε την ανάγκη ο κλάδος να διαμορφώσει θέσεις για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης και ειδικά στο ζήτημα της αξιολόγησης θα πρέπει να υπερασπιστεί τη θέση για αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και να διεκδικήσει άμεσα να καλυφθούν οι ανάγκες για διορισμούς και χρηματοδότηση στα σχολεία.

Οι παρεμβάσεις κινήσεις συσπειρώσεις στις τοποθετήσεις τους σημείωσαν πως από τις απαντήσεις της πολιτικής ηγεσίας, με την επίκληση της οικονομικής κατάστασης και των μνημονιακών δεσμεύσεων, γίνεται φανερό ότι όσο δεν έρχεσαι σε ρήξη με την αντιλαϊκή πολιτική, δεν μπορείς τίποτα άλλο να κάνεις από τη συνέχιση της ίδιας πολιτικής με άλλο όνομα …

Η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς ελευθερία και δημοκρατία, οι εκπαιδευτικοί (όπως κι όλοι οι εργαζόμενοι) δεν μπορούν να συνεχίσουν να ζουν σε συνθήκες φόβου και διώξεων, εργασιακής ανασφάλειας και με μισθούς πείνας, οι μαθητές δεν μπορούν να μην έχουν το δάσκαλό τους και να συνεχίσουν να μη διδάσκονται τα προβλεπόμενα διδακτικά αντικείμενα.

Μόνος δρόμος για τους εκπαιδευτικούς ο συντονισμένος με όλο το εργατικό-λαϊκό κίνημα για τη συνολική ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής που επιβάλλουν Ε.Ε. και κεφάλαιο, με την κατάργηση των κατάργηση των μνημονίων, τη διαγραφή του χρέους, τη ρήξη/έξοδο από την Ε.Ε. και το ευρώ.

Η εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ τόνισε ότι στην ταξική κοινωνά που ζούμε δεν μπορεί να υπάρξει σχολείο παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας ούτε εκπαιδευτικός πραγματικά ελεύθερος. Είναι καθήκον όμως του εκπαιδευτικού που θέλει να συστρατευθεί με τις ανάγκες των παιδιών των λαϊκών οικογενειών να κατακτά μέσα από συνεχή πάλη, σύγκρουση και ανυπακοή στην αστική νομιμότητα,και παιδαγωγική τη δυνατότητανα διδάσκει την επιστημονική αλήθεια. Έτσι έχει χρέος πχ να διδάξει πως η 9η Μαίοπυ είναι μέρα αντιφασιστικής νίκης των λαών και όχι μέρα της Ευρώπης. Κατέληξε δε λέγοντα ςπως όσα μας μάτωσαν, παλιά και νέα μνημόνια, οι εφαρμοστικοί τους νόμοι, οι αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία… είναι εδώ! Γιατί ο πραγματικός μας αντίπαλος (ΕΕ, ΟΟΣΑ, κεφάλαιο) είναι εδώ! Επιβεβαιώνεται ότι όσο αυτός ο αντίπαλος είναι εδώ, όσες κυβερνήσεις και να αλλάξουμε.

Γι’ αυτό, καμία ανοχή, καμία αναμονή!

Τέλος  η ΕΡΑ αφού αναφέρθηκε στην προηγούμε νη δύσκολη περίοδο που οι εκπαιδευτικοί και όλος ο λαός υπέστησαν τις συνέπειες της μνημονιακής πολιτικής υπογράμμισε την ανάγκη να εκμεταλευτούμε τα περιθώρια που δίνει η κυβερνητική αλλαγή και να αγωνιστούμε για ένα σχολείο αντάξιο των αναγκών μας.

Η συζήτηση έκλεισε με την κοινή διαπίστωση πως χρειάζονται άμεσα μέτρα ανάταξης των προβλημάτων της εκπαίδευσης ξεκινώντας από την κατάργηση του αντιδραστικού πλαισίου αξιολόγησης-χειραγώγησης και των πειθαρχικών διατάξεων που αίρουν το τεκμήριο της αθωότητας..

Σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. Καρδίτσας

 
Κατηγορίες: Κύρια Θέματα, Προβαλλόμενα. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.