Στ. Θεολόγης: “Περί συγχωνεύσεων…”

Πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 5/2 συνάντηση – ενημέρωση του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Καρδίτσας με τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης κ. Μητσιάδη.

Αντικείμενο της συζήτησης ήταν οι προτάσεις για μεταβολές σχολικών  μονάδων για τη νέα σχολική χρονιά 2015-16 από την πλευρά της διοίκησης. Αν δεν το γνωρίζετε ήδη, σας πληροφορώ ότι προτείνονται νέες συνενώσεις και νέοι υποβιβασμοί σχολικών μονάδων!

Η δεοντολογία υπαγορεύει ότι ως αιρετό μέλος του ΠΥΣΠΕ Καρδίτσας έπρεπε να έχω ενημερωθεί (όπως βέβαια έγινε με άλλα μέλη, αλλά και γινόταν και στο παρελθόν) όχι για να έχω «εσωτερική πληροφόρηση», αλλά απλούστατα διότι, μελλοντικά, όσα αφορούν αυτές τις πιθανές μεταβολές, (υπεραριθμίες κλπ) θα υλοποιηθούν από το ΠΥΣΠΕ στο οποίο συμμετέχω. Παρακάμπτω όμως τη δεοντολογία και έρχομαι στην ουσία. Πρόκειται για απώλεια δεκάδων οργανικών θέσεων, αν γίνει δεκτή η συγκεκριμένη πρόταση! Φυσικά μιλάμε για καινούργιες υπεραριθμίες, αλλά και «κλείδωμα» του νομού χωρίς τη δυνατότητα μεταθέσεων για συναδέλφους, από άλλα ΠΥΣΠΕ, για μια τουλάχιστον διετία, κατά τη δική μου εκτίμηση.

Η υπηρεσία από την πλευρά της προτείνει συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολείων για να μη βρίσκονται οι συνάδελφοι στον «αέρα» όπως ειπώθηκε (δηλ. σε λειτουργική υπεραριθμία) αλλά σε οργανική υπεραριθμία σίγουρα, με πιθανότητες κατάληψης οργανικής θέσης μετά από συνταξιοδότηση συναδέλφων.

Το άλλο επιχείρημα ήταν ότι σε κάποιες περιπτώσεις ζητήθηκαν συγχωνεύσεις και υποβιβασμοί από διευθυντές σχολείων, από συναδέλφους, αλλά και από γονείς! Το είπα ξεκάθαρα και στην κ. Διευθύντρια: Δεν ασκείται η διοίκηση με τα «θέλω», τις επιθυμίες και τις ιδιοτέλειες κάποιων!

Για την ιστορία και μόνο – επειδή πιστεύω πως ούτε από τα Δημοτικά Συμβούλια πρόκειται να γίνει δεκτή η πρόταση για μεταβολές ούτε και από την ηγεσία του Υπουργείου – σας αναφέρω τις προτάσεις για μεταβολές:
–    Συνένωση συστεγαζόμενων: 1ο & 12ο Δημ. Σχ. Καρδίτσας – 1ο & 4ο Ν/Γ Μουζακίου
–    Υποβιβασμοί :    Δημ. Σχ. Καλλιφωνίου, από 6/θ σε 4/θ
Δημ. Σχ. Μακρυχωρίου, από 4/θ σε 2/θ
Δημ. Σχ. Σταυρού, από 6/θ σε 4/θ
Δημ. Σχ. Κέδρου, από 4/θ σε 3/θ
Δημ. Σχ. Κυψέλης, από 4/θ σε 3/θ

Θα ήθελα συνεχίζοντας να σταθώ στη συνένωση των συστεγαζόμενων 1ου & 12ου Δημ. σχ. Καρδίτσας και γιατί πρόκειται για το σχολείο μου, αλλά όχι μόνο γι’ αυτό. Προκαλεί εντύπωση ότι προτείνεται η συνένωση των δύο σχολείων σε ένα με αρκετά περισσότερους από 300 μαθητές. Κατά συνέπεια δεν συντρέχουν λόγοι ούτε καν «τυπικής» εφαρμογής του ν. 1566 που προβλέπει λειτουργία 12/θ σχολείου με λιγότερους από 300 μαθητές, χωρίς να αναφέρεται σχολείο μεγαλύτερο του 12/θ για περισσότερους μαθητές.

Συμπληρωματικά σ’ όλα αυτά αναφέρω ότι από πουθενά δεν προκύπτει μείωση του αριθμού των μαθητών στο άμεσο μέλλον συγκρίνοντας τους μαθητές που «φεύγουν» (Ε΄& Στ΄τάξης) με τους μαθητές που «έρχονται» (νήπια & προνήπια). Αξίζει, βέβαια, να αναφερθεί πως όταν συνενώνονται δύο συστεγαζόμενα σχολεία και το ένα είναι 12/θ, στην ουσία χάνονται τόσες οργανικές θέσεις όσες είναι αυτές που έχει το δεύτερο σχολείο.

Στις προτάσεις για μεταβολές (δόθηκαν φωτοτυπημένες σε όλα τα μέλη του Δ.Σ. στη συνάντηση για την οποία αναφέρθηκα αρχικά) αναγράφεται ως αιτιολογία για τη συνένωση των 1ου & 12ου Δημ. σχ. Καρδίτσας «… για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας». Ερωτώ: Ποιος διαπίστωσε και πότε ότι οι σχολικές μονάδες δεν λειτουργούν εύρυθμα; Αν όντως συμβαίνει κάτι τέτοιο, ποια μέτρα πήρε η διοίκηση ώστε να λειτουργήσουν εύρυθμα οι σχολικές μονάδες; Εκτός αν θα περιμένουμε τη συνένωση, δηλ. το ερχόμενο φθινόπωρο, για να λειτουργήσουν (λειτουργήσει) εύρυθμα όταν πια, σύμφωνα με την πρόταση, θα συνενωθούν τα σχολεία.

Επειδή, καλοπροαίρετα ή όχι, κάποιος μπορεί να αναρρωτηθεί: Γιατί υπάρχουν δύο σχολεία σε ένα κτίριο, άρα δύο διευθυντές και επομένως το δημόσιο να πληρώνει το διευθυντικό επίδομα σε δύο συναδέλφους και όχι σε έναν, όπως θα μπορούσε; Απαντώ χωρίς αναλύσεις με ένα μόνο επιχείρημα: Μπορεί να μη συντρέχουν οι λόγοι ύπαρξης συστεγαζόμενων σχολείων καθώς αυτά δημιουργήθηκαν από τις ελλείψεις σχολικής στέγης παρελθόντων ετών, ώστε να μπορούν στο ίδιο κτίριο να δουλεύουν έναλλασόμενη διπλοβάρδια (πρωί – απόγευμα εναλλάξ ανά εβδομάδα). Όμως οι σημερινές ανάγκες τόσων εκατοντάδων μαθητών απαιτούν τμήματα ένταξης και ολοήμερα σχολεία (δύο αντίστοιχα για τα συστεγαζόμενα, ένα σε διαφορετική περίπτωση) τουλάχιστον. Δεν αναφέρομαι στα τμήματα ανά τάξη, διότι οι μαθητές υπολογίζονται ήδη ως μαθητές ενιαίας σχολικής μονάδας.

Θέλω, κλείνοντας, να σταθώ στη συνάντηση με τη Διευθύντρια εκπαίδευσης για την οποία αναφέρθηκα στην αρχή του κειμένου και ιδιαίτερα στη στάση κάποιων μελών του Δ.Σ. του Συλλόγου. Όταν το αντικείμενο της συνάντησης είναι οι συγχωνεύσεις σχολείων και ως Σύλλογος έχουμε ξεκάθαρη θέση γι’ αυτό, έχει την αξία του να εκφράζεις πρόσωπο με πρόσωπο τις αντιρρήσεις και τις διαφωνίες σου κι όχι να σιωπάς ή να αρκείσαι σε ερωτήσεις. Εκτός εάν συμφωνείς με τις συγχωνεύσεις – υποβιβασμούς …

Καρδίτσα, 16.02.2015

Κατηγορίες: Σημαντικά. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.