Ανάδειξη προβλημάτων ΚΕΔΔΥ

            Καρδίτσα    24/03/2014

                  

            Προς:  Υπουργό Παιδείας

                        Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

                        Περιφερειακή Δ/νση  Θεσσαλίας

                        ΔΟΕ

            Κοινοποίηση : Δ/νση ΠΕ  Καρδίτσας

                                   ΚΕΔΔΥ Καρδίτσας

                                  Όλα τα μέλη του

                              Συλλόγου μας

 

Θέμα: «Ανάδειξη προβλημάτων ΚΕΔΔΥ»

Τα ΚΕΔΔΥ, μια δομή με Διαγνωστικά και Υποστηρικτικά χαρακτηριστικά εκπαιδευτικού προσανατολισμού, αγκαλιάστηκαν, χρόνια τώρα, από την εκπαιδευτική κοινότητα και έπεισαν για την αναγκαιότητα της ύπαρξής τους.

Συνεχώς  ο κλάδος μας, παλεύει για την αναβάθμισή τους και κυρίως για τον ελλειμματικό υποστηρικτικό τους χαρακτήρα. Δυστυχώς, όπως γενικότερα ο χώρος της ειδικής αγωγής, αντί να ενισχυθούν και να αναπτυχθούν, έχουν αφεθεί  στην παλικαριά και τον πατριωτισμό των υπηρετούντων συναδέλφων μας, με αποτέλεσμα τη συσσώρευση προβλημάτων.

Tο Προεδρείο του Συλλόγου μας, πραγματοποίησε συνάντηση αλληλοενημέρωσης και συνεργασίας με το ΚΕΔΔΥ Καρδίτσας. Συνέπεια αυτής της συνεργασίας ήταν η πιστοποίηση ορισμένων καίριων προβλημάτων που η λύση τους θα έπρεπε να «είχε δοθεί εχτές» και όχι να παραμένουν ως σήμερα, όπως;

  • Από την αρχή της σχολικής χρονιάς και ως τώρα, δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για ποια αξιολόγηση και ποια υποστήριξη μιλάμε; Η πρόβλεψη του νομοθέτη για αναπλήρωση από άλλη βαθμίδα, δεν νομίζουμε ότι αντέχει σε κριτική (π.χ. νηπιαγωγός θα αξιολογεί μαθητές Λυκείου;).
  • Η υποστελέχωσή τους κατά κύριο λόγο, και επιπλέον η προσωρινότητα (αφού κάθε χρόνο αλλάζουν αρκετοί συνάδελφοι), είναι ανασταλτικός παράγοντας και της υποστήριξης και της διάγνωσης και της ποιότητας και της εύρυθμης λειτουργίας τους. Σκεφτείτε ότι ακόμα και η στελέχωση με ψυχολόγους έγινε παραμονές Χριστουγέννων. Μέχρι τότε δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί καμία αξιολόγηση, καμίας βαθμίδας.
  • Το ΚΕΔΔΥ Καρδίτσας, όπως και όλα τα ΚΕΔΔΥ, παραμένουν χωρίς δικό τους κωδικό λειτουργικών εξόδων, με αποτέλεσμα η στοιχειώδης λειτουργία τους να στηρίζεται στην «επαιτεία»  και στην κατανόηση άλλων σχολικών μονάδων ή υπηρεσιών.
  • Ο τρόπος κατανομής των οργανικών θέσεων είναι ανορθολογικός. Τα ΚΕΔΔΥ χρειάζονται μόνιμο, έμπειρο και επαρκή αριθμό, δασκάλων, νηπιαγωγών, φιλολόγων, μαθηματικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ως βασικών ειδικοτήτων αξιολόγησης και υποστήριξης και στη συνέχεια βέβαια και άλλων επικουρικών ειδικοτήτων.

Υπάρχουν και άλλα τα οποία χρήζουν αντιμετώπισης, μένουμε όμως στα εξόφθαλμα και πρωτεύοντα, που θεωρούμε ότι η μη ικανοποίησή τους, σκόπιμα, υπονομεύει την λειτουργία τους. Σκεφτείτε, πόσες γνωματεύσεις είναι νόμιμες! αφού ο νόμος προβλέπει 5μελή διεπιστημονική ομάδα αξιολόγησης (Ν 3699, αρ. 4, παρ. 1) και όχι 3μελή που είναι ο κανόνας.

Ήδη η λίστα αναμονής για την Καρδίτσα, φτάνει τον αριθμό 116 για την Α/θμια και 50 για την Β/θμια, με τη σχολική χρονιά να ολοκληρώνεται σε περίπου δύο μήνες.

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Καρδίτας, κάνουμε έκκληση στους αρμόδιους για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων. «Οι καιροί ου μενετοί !!!»

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γραμματέας

Αναστάσιος Γκαραγκάνης                                         Γεώργιος Τσιτσιμπής

Κατηγορίες: Uncategorized. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.