Παιχνίδια που ακονίζουν το μυαλό!

Πρωτότυπη αλυσίδα

Ένα παιδί λέει μια λέξη (π.χ. θάλασσα). Πρέπει τώρα όσοι παίζουν να βρουν και να γράψουν στο χαρτί τους μια αλυσίδα λέξεων, που να έχουν λογική σχέση με τη λέξη αυτή σε συγκεκριμένο χρόνο (π.χ. 3 λεπτά). Κατόπιν διαβάζουν όλοι τις πρωτότυπες κι έξυπνες αλυσίδες που έφτιαξαν. Νικητής είναι αυτός που έγραψε την καλύτερη, μεγαλύτερη και χωρίς λάθη, αλυσίδα λέξεων. Παίρνει ένα βαθμό και το δικαίωμα να πει αυτός την επόμενη λέξη για νέες αλυσίδες λέξεων.

…/…

Άνω, κάτω
Ένα παιδί λέει τα γράμματα μιας λέξης ανακατεμένα και οι άλλοι τα σημειώνουν στο χαρτί τους. Εκείνος που θα βάλει πρώτος τα γράμματα στη σωστή σειρά και βρει τη λέξη, κερδίζει και παίρνει ένα βαθμό. Αυτός θα πει και τα γράμματα της επόμενης λέξης που πρέπει να βρουν οι άλλοι. Το ίδιο παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και με τις λέξεις μιας γνωστής φράσης, παροιμίας, κλπ.

…/…

Τα μπαλόνια
Δίνουμε στα παιδιά που παίζουν από ένα μπαλόνι (τα μπαλόνια πρέπει να είναι όμοια). Όταν δοθεί το σύνθημα, αρχίζουν όλοι να τα φουσκώνουν. Όποιος σπάσει πρώτος το μπαλόνι του είναι νικητής.

…/…

Παιχνίδι μνήμης και προσοχής
Τοποθετούμε πάνω στο τραπέζι πολλά και διάφορα αντικείμενα και λέμε στα παιδιά να τα παρατηρήσουν για λίγο. Ύστερα τα σκεπάζουμε με ένα μαντίλι και τους λέμε να γράψουν σ’  ένα χαρτί όσα αντικείμενα θυμούνται. Νικητής είναι αυτός που θα γράψει τα πιο πολλά.

…/…

Όνομα, ζώο, φυτό, πράγμα, χώρα, επάγγελμα

Το παιχνίδι αυτό παίζεται συνήθως με δυο παίκτες αλλά μπορούν να παίξουν και περισσότεροι. Ελάτε να παίξουμε!
Ένας μαθητής λέει από  μέσα του την «αλφαβήτα».
Κάποια στιγμή ο άλλος του λέει «stop» και ο πρώτος φωνάζει το γράμμα της αλφαβήτας που είχε φτάσει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Π.χ. «Π»
Τότε αρχίζουν όλοι οι παίκτες να συμπληρώνουν τον παρακάτω πίνακα με λέξεις που αρχίζουν από αυτό το γράμμα (π.χ. Όνομα: Πέτρος, Ζώο: παπαγάλος, Φυτό: παπαρούνα, Πράγμα: πίνακας, Χώρα: Πορτογαλία, Επάγγελμα: ποδοσφαιριστής). Αν θέλουν μπορούν να βάλουν και χρονικό όριο στη συμπλήρωση των λέξεων. Μόλις λήξει ο χρόνος, λέει το κάθε παιδί τη λέξη που έγραψε σε κάθε κατηγορία. Νικητής είναι αυτός που θα πάρει τη μεγαλύτερη βαθμολογία.  

ΠΙΝΑΚΑΣ

Όνομα Ζώο Φυτό Πράγμα Χώρα Επάγγελμα

Βαθμολογία: Κάθε παίκτης παίρνει 10 βαθμούς για κάθε σωστή λέξη, αν είναι όμως διαφορετική από τη λέξη του αντιπάλου του. Αν είναι ίδια παίρνει 5 βαθμούς. Αν σε κάποια κατηγορία ο ένας δε έχει γράψει τίποτα τότε τους 10 βαθμούς τους παίρνει ο αντίπαλος (ο οποίος στη συγκεκριμένη κατηγορία παίρνει 10+10=20).

…/…