alb3 alb1 alb2

Η πρωτοποριακή μέθοδος διδασκαλίας peer-mentoring ή ομότιμη διδασκαλία εφαρμόστηκε για άλλη μια φορά στο παράρτημα της Καλλονής καθιστώντας το ΣΔΕ πέρα από ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, ένα πρωτοποριακό σχολείο όπου οι πλέον σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες εφαρμόζονται δίνοντας την ευκαιρία σε εκπαιδευομένους μα και τους εκπαιδευτές να μάθουν!

Η εκπαιδευόμενη  Antoneta Nikolli έκανε μια εισαγωγή στην Αλβανική γλώσσα παρουσιάζοντας με μεγάλη επιτυχία το αλβανικό αλφάβητο και τη φωνητική των ήχων του, εμπλουτίζοντάς το με λέξεις που αρχίζουν από κάθε γράμμα για την καλύτερη κατανόηση της γλώσσας. Εκπαιδευόμενοι και εκπαιδευτές είχαμε την ευκαιρία να έχουμε μια πρώτη επαφή με τη γλώσσα της γειτονικής μας χώρας και να κάνουμε αντιπαραβολική ανάλυση με την ελληνική μα και με την τουρκική γλώσσα, διαπιστώνοντας τα κοινά τους σημεία και βγάζοντας το συμπέρασμα ότι έχουμε αρκετές λέξεις που είναι κοινές- όπως και χαρακτηριστικά κουλτούρας.

Μέσα σε ευχάριστο λοιπόν κλίμα που έγινε η παρουσίαση και συζήτηση, διαπιστώθηκε ότι η αλβανική γλώσσα που έχει 36 γράμματα (οι δίφθογγοι συμπεριλαμβάνονται σε αυτό) είναι διαφανής αφού κάθε γράμμα αντιστοιχεί σε ένα ήχο, ενώ η Αntoneta ανταποκρίθηκε με επιτυχία σε όλες τις απορίες των εκπαιδευομένων και των εκπαιδευτών δεσμευόμενη ότι σύντομα θα υπάρξει και συνέχεια.

Μπήκαμε λοιπόν στη διαδικασία να έχουμε μια πρώτη επαφή με την κουλτούρα του γειτονικού μας λαού και να τον κατανοήσουμε καλύτερα, ενώ παράλληλα κατανοήσαμε καλύτερα και τη δική μας γλώσσα μέσα από τη σύγκριση και τον κριτικό στοχασμό. Μετασχηματίσαμε λοιπόν την υπάρχουσα γνώση μας σε μια νέα πολύτιμη εμπειρία που προάγει τη πολυπολιτισμικότητα και το σεβασμό στον πολιτισμό της κάθε χώρας, στοιχεία που όχι μόνο μεγιστοποιούν τα μαθησιακά αποτελέσματα λόγω σύσφιξης των σχέσεων στην τάξη, μα και που έχουν αντίκτυπο στην κοινωνία σε επίπεδο συνεργασίας και συμβίωσης των δύο λαών.

Με τη μέθοδο δε peer-mentoring δόθηκε έμφαση στο γεγονός ότι όλοι ανεξαιρέτως έχουμε γνώσεις, ενώ με το να τις μοιραζόμαστε με τους άλλους βοηθά όχι μόνο εμάς να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας, αλλά κι εκείνους να κερδίσουν νέες εμπειρίες, αυτοπεποίθηση αφού δε νιώθουν ότι η πρόοδός τους κρίνεται από «κάποια αυθεντία» και ανάπτυξη κριτικής ικανότητας αφού καλούνται να συγκρίνουν τη νέα εμπειρία με την προϋπάρχουσα γνώση για να χτιστεί η νέα γνώση (κοινωνικός κονστρουκτιβισμός).

Antoneta faleminderit shume! Presim me padurim per mesimin tjeter! (Αντονέτα ευχαριστούμε πολύ! Ανυπομονούμε για το επόμενο μάθημα!)