Επιστροφή σε Σχέδια Δράσης 2014-2015

Μελισσοκομία

PROJECT   «ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ»

 

Εκπαιδευτές
Μπετσίδου Θεοδώρα
Σιδηροπούλου  Κυριακή
Εκπαιδευόμενοι:
Γιουσούφογλου Γιουσούφ
Γεωργαντάς Χρήστος
Διονυσιάτης Φαρή
Εμίνογλου Μουμίν
Λασκαρίδης Δημήτρης
Ντερμετζίογλου Αϊχάν
Οσμάνογλου Ρετζέπ
Παπαδόπουλος Απόστολος
Σαράκογλου Αθανάσιος
Τζιόλας Χρήστος
Τσιουμπανούδης Στάμος

                      Έκθεση του project μας κατά την διάρκεια της

                                       Ημερίδας στις 19-5-2015

            Θέμα

 Προτάθηκαν κάποια θέματα από τους εκπαιδευόμενους με τα οποία θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε. Μετά από ψηφοφορία καταλήξαμε στο συγκεκριμένο.
 Αρχικά, συζητήθηκε το θέμα μεταξύ εκπαιδευτριών και εκπαιδευομένων. Στη συζήτηση διερευνήθηκαν οι εμπειρίες και οι γνώσεις που έχουν οι εκπαιδευόμενοι στο θέμα της μελισσοκομίας. Όλοι οι εκπαιδευόμενοι είχαν να αναφέρουν κάποιες προσωπικές τους εμπειρίες, όπως επίσης υπήρχαν και αρκετοί εκπαιδευόμενοι οι οποίοι απασχολούνταν με την παραγωγή μελιού για προσωπική τους χρήση. Στη συγκεκριμένη φάση χρησιμοποιήθηκε ο «καταιγισμός ιδεών» για την παρότρυνση των εκπαιδευομένων.
            Προγραμματισμός
 Οι εκπαιδευόμενοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Στην ομάδα «έρευνας» και στην ομάδα «κατασκευής».Η ομάδα της έρευνας ήταν υπεύθυνη για την κατασκευή φυλλαδίου ενημέρωσης και τηνσυγγραφή του θεωρητικού μέρους του σχεδίου δράσης. Η κατασκευαστική ομάδα ήταν υπεύθυνη για την κατασκευή μίας μακέτας με τη θέμα την μελισσοκομία, όπως επίσης και μίας κυψέλης από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους. Η συγκεκριμένη κυψέλη ήταν με τζάμι έτσι ώστε να είναι εμφανή το εσωτερικό της κυψέλης στο κοινό. Στο τέλος οι δύο ομάδες δούλεψαν μαζί για την παραγωγή ενός διαφημιστικού Spotσχετικό με την μελισσοκομία.
               Υλοποίηση
 Οι εκπαιδευόμενοι συγκέντρωσαν τα υλικά (κατά βάση η κατασκευαστική ομάδα).
 Η ομάδα που ήταν υπεύθυνη για τη συγγραφή του θεωρητικού τεύχους κρατούσε επιγραμματικές σημειώσεις για όλη τη διαδικασία της κατασκευής. Επίσης, ένας εκπαιδευόμενοςορίστηκε υπεύθυνος φωτογραφικού υλικού και ένας ακόμη υπεύθυνος γραμματέας όλης της ομάδας.
 Οι εκπαιδεύτριες δώσαμε το έναυσμα στους εκπαιδευόμενους για την διαδικασία, προβάλλοντας video σχετικά με το θέμα.
 Πραγματοποιήθηκαν δύο επισκέψεις κατά τη διάρκεια του σχεδίου δράσης μας. Μία επίσκεψη έλαβε μέρος σε ένα εργαστήριο επαγγελματία παραγωγής μελιού. Εκεί μας έγινε ξενάγηση στους χώρους και πλήρης περιγραφή του επαγγέλματος του μελισσοκόμου. Η δεύτερη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο μελίσσι ενός εκπαιδευόμενου μιας και ο ίδιος ήταν ερασιτέχνης μελισσοκόμος.
            Σκοπός:
Σκοπός του σχεδίου εργασίας είναι ο προβληματισμός των μαθητών και η ενημέρωσή τους για το επίκαιρο θέμα της μελισσοκομίας. Να μελετηθούν τα θετικά αποτελέσματα της ενασχόλησης με την μελισσοκομία για το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Να κατανοήσουν τα οφέλη του μελιού μέσα στη διατροφή μας, καθώς και την ίδια τη διαδικασία.
Γνώσεις: Να γνωρίσουν οι εκπαιδευόμενοι τη μεθοδολογία της μελισσοκομίας και να αναγνωρίζουν τη σημαντικότητά της στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.
Δεξιότητες: Νααναπτύξουν δεξιότητες ανάλυσης κειμένων, αναζήτησης στο διαδίκτυο, συνεργασίας-ομαδικότητας και δημιουργίας κατασκευών.
Στάσεις: Να ευαισθητοποιηθούν και να αποκτήσουν θετική και φιλική στάση απέναντι στο περιβάλλον. Να αρχίσουν να ασχολούνται με την μελισσοκομία, τόσο ερασιτεχνικά όσο και επαγγγελματικά.
Εκτέλεση: Συγκέντρωση-Ταξινόμηση Υλικών-Κατασκευές.
                 Παρουσίαση – Αξιολόγηση
Τα παραγόμενα προϊόντα του σχεδίου δράσης ήταν:
 Φυλλάδιο ενημέρωσης κοινού για την μελισσοκομία.
 Ενημερωτικό Video για την μελισσοκομία, το οποίο πραγματοποιήθηκε σε πραγματικό μελίσσι.
 Μακέτα με θέμα την μελισσοκομία.
Οι εκπαιδευόμενοι ευαισθητοποιήθηκαν πάνω στα ζητήματα με τα οποία ασχολήθηκαν. Κατέβαλαν ικανοποιητική προσπάθεια για να πετύχουν τους στόχους που τέθηκαν. Υπήρξε έντονη συμμετοχή και συνεργασία, τόσο με τις εκπαιδεύτριές τους, όσο και μεταξύ τους. Η παραγωγικότητα τους είχε μεγάλη αποτελεσματικότητα.

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/sdeal/%cf%83%cf%87%ce%ad%ce%b4%ce%b9%ce%b1-%ce%b4%cf%81%ce%ac%cf%83%ce%b7%cf%82-2014-2015/2239-2/

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση