9. Aς «κρατήσουμε» το ρυθμό! (1)

Καλώς ήρθες στο ένατο ασύγχρονο εξ αποστάσεως μάθημα μουσικής.

Στο μάθημα αυτό θα :

  • γνωρίσεις τον ρυθμό στη μουσική
  • ακούσεις τραγούδια και θα μάθεις να κρατάς το ρυθμό
  • γνωρίσεις ένα πρόγραμμα μουσικής σημειογραφίας
  • θα γράψεις τους δικούς σου ρυθμούς και μελωδίες
  • κάνεις ρυθμικές ασκήσεις
  • μελετήσεις με το μουσικό σου όργανο

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1.Μελέτησε το βιβλίο σου το κεφάλαιο 9 και μάθε για τον ρυθμό στη μουσική

2. άκουσε το Εμβατήριο με το οποίο ξεκινά η κινηματογραφική ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Η Αλίκη στο Ναυτικό» και γνώρισε τον ρυθμό 2/4. Τη μουσική στην ταινία έγραψε ο Μάνος Χατζιδάκις.

3. άκουσε το «Βαλς του γάμου» της Ελένης Καραΐνδρου από την κινηματογραφική ταινία «Ο Μελισσοκόμος» του Θόδωρου Αγγελόπουλου και γνώρισε τον ρυθμό 3/4.

4. Άκουσε το τραγούδι «Σερ Ντιούκ(Sir Duke)» του Στήβι Γουόντερ (Stevie Wonder) και γνώρισε τον ρυθμό 4/4.

5. αντιστοίχησε τις λέξεις και τις φράσεις με τις ρυθμικές συλλαβές και τα σχήματα στο φύλλο εργασίας

6. άνοιξε την εφαρμογή «SFSKids» και πειραματίσου με τις νότες, δημιούργησε μία δική σου σύνθεση ή προσπάθησε να αντιγράψεις την παρακάτω μελωδία. Έπειτα πάτησε το play και άκουσε πως ακούγεται.

7. άνοιξε την εφαρμογή «musictheory» και βάλε τις νότες…(Πρόσεξε!!! στην παγκόσμια μουσική χρησιμοποιούμε τα πρώτα 7 γράμματα του αγγλικού αλφάβητου για τις νότες: Α=σολ, Β= σι, C = ντο, D =ρε, E = μι, F =φα , G = σολ, )

8. κάνε την ρυθμική άσκηση 5

9. μελέτησε με την φλογέρα σου την άσκηση:3. Εμβατήριο No2

10. μελέτησε με το μεταλλόφωνο/μελόντικα ή με το «εικονικό πιάνο» την άσκηση: 3. Canon