8. Βάζω τις νότες, παίζεις τη μουσική;

Καλώς ήρθες στο όγδοο ασύγχρονο εξ αποστάσεως μάθημα μουσικής.

Στο μάθημα αυτό θα:

  • γνωρίσεις μία εφαρμογή δημιουργίας ρυθμών
  • ακούσεις ένα κλασικό έργο που έχει σχέση με την φύση
  • τραγουδήσεις παιδικά τραγούδια
  • δημιουργήσεις ρυθμούς σε ένα πρόγραμμα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1.Στη μουσική πολύ συχνά οι συνθέτες χρησιμοποίησαν την φύση ως έμπνευση για να δημιουργήσουν μουσικά έργα. Ο Μπετόβεν υπήρξε ένας λάτρης της φύσης, ο οποίος πέρναγε αρκετή ώρα της μέρας του σε περιπάτους στην εξοχή και έγραψε ένα τέτοιο έργο. Άκουσε την «Ποιμενική Συμφωνία». Μπορείς να την παρακολουθήσεις εδώ να την ερμηνεύει μία συμφωνική ορχήστρα.

2. προσπάθησε στην παρακάτω εφαρμογή να αντιγράψεις το παρακάτω σχήμα.

  έπειτα φτιάξε δικά σου ρυθμικά σχήματα και άκουσε τα.

3. Ο ρυθμός είναι πολύ σημαντικός για την μουσική. Αποτελεί ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο ενός τραγουδιού ή ενός μουσικού έργου. Άκουσε το παρακάτω μουσικό κομμάτι και παρατήρησε πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις τον ρυθμό. Παρακολούθησε στο παρακάτω βίντεο ένα συγκρότημα με τύμπανα να παίζει ένα ρυθμικό έργο και παρατήρησε πόσο σημαντικό και δύσκολο ταυτόχρονα είναι να μπορείς να συγχρονιστείς μαζί με άλλους μουσικούς ώστε να παίξετε ένα ρυθμικό μουσικό κομμάτι.

4. άκουσε το παραδοσιακό παιχνιδοτράγουδο «τα προβατάκια» και προσπάθησε να το τραγουδήσεις. Οι στίχοι του είναι εδώ. Παρατήρησε ότι επαναλαμβάνεται συνεχώς το ρυθμικό σχήμα:                                                                                              τι-τι         τα        τι-τι        τα

5. άνοιξε την εφαρμογή δημιουργίας ρυθμών «ableton» και προσπάθησε να αντιγράψεις το παρακάτω ρυθμικά σχήματα και πάτησε το play να ακούσεις τους ρυθμούς.

α)  β) 

έπειτα ένωσε τα δυο παραπάνω ρυθμικά σχήματα σε ένα, πάτησε το play και άκουσε τον ρυθμό.

Μπορείς να φτιάξεις και δικά σου ρυθμικά σχήματα. Πειραματίσου με τους ρυθμούς……