ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG

Η ΑΙΡΕΤΙΚΗ-ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΒΟΛΟΥ ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΚΡΕΜΟ

Κάτω από: Θεολογία (Ορθόδοξη) καί ΖωήΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στις 9:44 μμ στο Τρίτη, 6 Μαΐου, 2014

Συντονισμένο κανονιοβολισμό εναντίων τν Ιερν Κανόνων τς Εκκλησίας το Χριστο, όπως αναφέρει ο π. Ιωάννης Φωτόπουλος σε άρθρο που παραθέτω, ετοιμάζει η αποστατημένη από την Ορθοδοξία και τους Αγίους Πατέρας Ακαδημία Βόλου στις 8-11 Μαου, στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας με Θέμα «Κανόνες τς Εκκλησίας και σύγχρονες προκλήσεις».  

Η ετεροδιδασκαλία, η ψευδώνυμος γνώσι, κατά τον Απόστολον Παύλον το Δημητριάδος Ιγνατίου προχωρε έτι περαιτέρω. Τυφλωμένος από υπερηφάνεια επρόδωσε την παρακαταθήκη πού υπεσχέθη κατά την χειροτονία του, και διδάσκει διαφορετικά από το Ευαγγέλιον, και ακολουθεί τους μολυσμένους από την αρρώστεια τς πλάνης τς Δύσεως, και κατά τς ευσεβείας στην αιρετική Ακαδημία του. Αποδεικνύεται υποκριτής ορθόδοξος, με αναίσθητον καυτηριασμένην συνείδησιν (Τιμόθ. Α, Κεφ. Δ.). Συνεδριάζει με αποστατημένους από την ορθόδοξον πίστην οικουμενιστάς,  που κατέχονται από πνεύματα πλάνης, και διδασκάλους που εμπνέωνται από δαιμόνια. Φωνές αδειανές από ουσιαστικόν περιεχόμενον πού βεβηλώνουν την απλότητα, με ανοήτους ερεύνας και συζητήσεις και εξωτερικόν σχήμα ευσεβείας, χωρίς την δύναμίν της. Είναι απειθείς και άχρηστοι διά κάθε έργον αγαθόν οι συνεδροί του. Σχετικό άρθρο έγραψε ο Καθηγητής Δογματικς κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης με τίτλο «Η υπεροψία και η θεολογική εκτροπή τν επιδόξων «μεταπατερικν» θεολόγων» (βλ. http://katanixis.blogspot.gr/2014/05/blog-post_8796.html), που αποσκοπε στην εξαφάνιση τς συγχύσεως και πλάνης τς μεταπατερικς θεολογίας.

Ενδεικτικά αποσπάσματα Ιερν Κανόνων, μετά τς ερμηνείας το ΙεροΠηδαλίου, για τις επιβαλλόμενες ποινές σε όσους κληρικούς και λαïκούς δεν δέχονται ή παραχαράζουν ή διεφθείρουν τους Ιερούς Κανόνες είναι:

Κανν α’ τς Πενθέκτης Οικουμενικς Συνόδου Περ τηρήσεως τν προτέρων ερν κανόνων:ντεθεν νέπαφον τηροσα τ κοινν σμα Χριστο το Θεοῦ ἡμν, κα συνελόντι φάναι, πάντων τν ν τῇ ἐκκλησί το Θεο διαπρεψάντων νδρν, ο γεγόνασι φωστρες ν κόσμ, «λόγον ζως πέχοντες,» [Φιλιπ. β’. 16] τν πίστιν κρατεν βεβαίαν, κα μέχρι συντελείας το αἰῶνος σάλευτον διαμένειν θεσπίζομεν, κα τ ατν θεοπαράδοτα συγγράμματά τε κα δόγματα, πάντας ποβαλλόμενοί τε καὶ ἀναθεματίζοντες, ος πέβαλον καὶ ἀνεθεμάτισαν, ς τς ληθείας χθρούς, κα κατ Θεο φρυαξαμένους κενά, καὶ ἀδικίαν ες ψος κμελετήσαντας. Ε δέ τις τν πάντων μ τ προειρημένα τς εσεβείας δόγματα κρατο καὶ ἀσπάζοιτο, κα οτω δοξάζοι τε κα κηρύττοι, λλ’ ξ ναντίας έναι τούτων πιχειρο, στω νάθεμα, κατ τν δη προεκτεθέντα ρον π τν προδηλωθέντων γίων κα μακαρίων Πατέρων, κα το χριστιανικο καταλόγου, ς λλότριος ξωθείσθω καὶ ἐκπιπτέτω. μες γρ οτε προστιθέναι τι, οτε μν φαιρεν, κατ τα προορισθέντα, παντελς διεγνώκαμεν, καθ᾿ὁντιναον δεδυνήμεθα λόγον.

Ερμηνεία:  …και συντόμως ειπεν, οι Πατέρες τς παρούσης Συνόδου θεσπίζουσι να διαμένουν βέβαια, και μέχρι συντελείας αινος ασάλευτα, η πίστις, και τα θεοπαράδοτα δόγματα όλων τν Αγίων οπο έλαμψαν εις την το Θεο Εκκλησίαν, και εστάθησαν εις τον κόσμον ωσάν φωστήρες ζωοπάροχοι. Και συναναθεματίζουσι και αυτοί όλους εκείνους τους εχθρούς τς αληθείας, τους αιρετικούς δηλ. οπο εκενοι ανεθεμάτισαν, ορίζοντες και τοτο, ότι ούτε ηξεύρουν, αλλ’ ούτε ημπορούν κατ’ ουδένα τρόπον να προσθέσουν τι, ή να αφαιρέσουν από τα εκείνων δόγματα. Αλλά και όποιος δεν κρατε τα τν προειρημένων αγίων Πατέρων δόγματα τς ευσεβείας, μήτε φρονε τατα με τον νον, μήτε κηρύττει με την γλσσαν, αλλ’ επιχειρε να εναντιώνεται εις αυτά, οτος, λέγουσι, να ναι ανάθεμα και από τν Χριστιανν τον κατάλογον να αποβάλλεται και να αποκόπτεται, ως αλλότριος και μέλος σεσηπός.

Κανν β’ τς Πενθέκτης Οικουμενικς Συνόδου Τίνες ο δεκτο κανόνες, κα περ τν δι Κλημέντος διαταγν: … Ε δέ τις λ Κανόνα τιν τν ερημένων καινοτομν, ἤ ἀνατρέπειν πιχειρν, πεύθυνος σται κατ τν τοιοτον Κανόνα, ς ατς διαγορεύει τν πιτιμίαν δεχόμενος, κα δι’ ατοῦ ἐν περ πταίει θεραπευόμενος.

Ερμηνεία: …Ει δέ τινας ήθελε φαν ότι επιχειρε να παραφθείρη, ή να αναιρ κανένα Κανόνα από αυτούς, ούτος να λαμβάνη το επιτίμιον οπο περιέχει ο Κανών εκείνος, τον οποον παραφθείρει, ή αναιρε. Ήτοι αν ο Κανών περιέχη και ορίζη αφορισμόν, ή καθαίρεσιν, ή αναθέμα, τατα να λαμβάνη και ο τούτον διαφθείρων και αναιρν, ίνα θεραπεύση το σφάλμα του από εκενον τον ίδιον Κανόνα, εις τον οποον έσφαλε.  

Κανν α’ τς Ζ΄ Οικουμενικς Συνόδου Περ φυλακς τν ρχαίων κανόνων: … Καὶ ὁ θεος απόστολος εν αυτος εγκαυχώμενος βο «…ει γγελος εαγγελίζεται μν παρ’ παρελάβετε, νάθεμα στω.» [Γαλάτ. ά. 8.] … καὶ ἀσάλευτον κρατύνομεν, τν κτεθέντων π τν γίων και σαλπίγγων το Πνεύματος πανευφήμων ποστόλων, τν τε ξ γίων Οκουμενικν Συνόδων, κα τν τοπικς συναθροισθεισν πὶ ἐκδόσει τοιούτων δογμάτων, κα τν γίων Πατέρων μν• ξ νς γρ παντες κα το ατο Πνεύματος αγασθέντες, ρισαν τ συμφέροντα·κα ος μν τῷ ἀναθέματι παραπέμπουσι, καὶ ἡμες ναθεματίζομεν· ος δ καθαιρέσει, καὶ ἡμες καθαιρομεν. ος δ τῷ ἀφορμισμ, καὶ ἡμες φορίζομεν. ος δὲ ἐπιτιμίω παραδιδόασι, καὶ ἡμες σαύτως ποβάλλομεν. …

Ερμηνεία: …και ο Παλος αναθεματίζει, κάν Άγγελος ναι, εκείνος οπο ευαγγελίζεται έξω από τα παραδεδομένα. … και κρατύνομεν, και επικυρομεν, τόσον τους υπό τν αγίων Αποστόλων εκτεθέντας, όσον και τους τν έξ οικουμενικν συνόδων, και τν τοπικν, και τν κατα μέρος Πατέρων, αναθεματίζοντες μεν εκείνους, οπο και εκενοι αναθεματίζουσι, καθαιροντες δε εκείνους, οπο και εκενοι καθαίρουν· και αφορίζοντες εκείνους, οπο και εκενοι αφορίζουσι. Και απλς ειπεν, επιτιμντες εκείνους, οπο και εκενοι επιτιμσι. …

Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος

 

Μιά δελφική πληροφόρηση: Συντονισμένος κανονιοβολισμός ναντίον τν ερν Κανόνων
τ
ς κκλησίας το Χριστο.

Πρωτοπρ. ωάννης Φωτόπουλος

δελφοί μου ρθόδοξοι Χριστιανοί,

Χριστός νέστη!

Θά θελα μέσα στήν πασχαλινή περίοδο, κατά τήν ποία δέν παύει ὁ ἐχθρός τοῦ ἀνθρωπίνου γένους νά βυσσοδομε κατά τς κκλησίας μας νά σς νημερώσω γιά τά νέα ντορθόδοξα σχέδια τς καδημίας Θεολογικν Σπουδν.

 

Οἱ ἐν Βόλῳ ἀνανεωτές μετά τόν καταιγισμό κακοδιδασκαλιν σχετικν μέ τήν τς ρθόδοξη πίστη καί τήν Παράδοση, πιδίδονται τελευταα στήν κρίζωση τν ερν Κανόνων πό τόν μπελνα το Κυρίου, τήν ρθόδοξη κκλησία μας.

δελφοί μου,

Πρέπει νά γνωρίζουμε καί πάντοτε νά θυμόμαστε τι οἱ ἅγιοι καί θεοφόροι Πατέρες Πνεύματι γί συνελθόντες στίς Οκουμενικές Συνόδους χι μόνο διετράνωσαν τά ρθόδοξα δόγματα, λλά καί ρρύθμισαν μέ τούς ερούς Κανόνες λόκληρη τή ζωή τς κκλησίας, λλά καί τήν ν Χριστ ζωή το καθενός μας. Φροντίζοντας πατρικς γιά τήν μετά το Χριστοῦ ἕνωσή μας καί γνωρίζοντας τήν σθένειά μας καί τίς πολλαπλές πτώσεις μας μς φησαν ατούς τούς δοδεκτες, τούς . Κανόνες ς παρακαταθήκη γιά νά μή χάνουμε γιά νά ξαναβρίσκουμε τήν δό, τήν λήθεια τή Ζωή, δηλ. τόν Χριστό.

Γι΄ατό ο Πατέρες δεχόμενοι σέ κάθε Οκουμενική Σύνοδο μέ χαρά τούς Κανόνες τν προγενεστέρων Συνόδων ς πλοτο τς κκλησίας, τούς πικύρωσαν καί παγόρευσαν κάθε παραχάραξή τους, θέτησή διαστροφή τους. τσι στόν Α΄ Κανόνα τς Ζ΄Οκουμ. Συνόδου διαβάζουμε τούς κολούθους λόγους τν Πατέρων : «…πως κάποιος πού βρίσκει πλούσια λάφυρα, τσι καί μες γαλλόμεθα καί μέ πολλή χαρά ναγκαλιζόμαστε τούς θείους Κανόνες…  ….Τό σύνολο τν Κανόνων τόσο τν Οκουμενικν Συνόδων, σο καί τν Τοπικν Συνόδων καί τν γίων Πατέρων τό πικυρώνουμε», εν στό Β΄τς ΣΤ΄ διαβάζουμε :«σέ κανένα δέν πιτρέπεται νά κάνει παραχάραξη τν . Κανόνων, νά τούς θετήσει νά βάλει λλους στή θέση τους». Τέλος πείλησαν μέ φρικτά πιτίμια  ποιονδήποτε γγίζει τόσο τό γράμμα σο καί τό πνεμα τν . Κανόνων.  

λοι μως οἱ ἐμπλεκόμενοι στόν Οκουμενισμό βλέπουν τούς . Κανόνες, ατό τό θεοΐδρυτο τεχος πού σφαλίζει τούς πιστούς πό κάθε κπτωση στήν πίστη καί τήν ν Χριστ ζωή, ς μπόδιο γιά τήν παγκοσμιοποίηση, τήν προώθηση νός «παγκοσμίου ψυχισμο»  καί τήν μβλυνση τς δογματικς καί θικς συνειδήσεως τν νθρώπων.

λεγόμενη καδημία Θεολογικν Σπουδν, μπροσθοφυλακή τν άντορθοδόξων πρωτοβουλιν, συστράτευσε σχεδόν λα τά μέλη το Δ.Σ. της καί μέρος το οκουμενιστικο δυναμικο τν Θεολογικν Σχολν, το περιοδικο «Σύναξη», το «Καιρο» καί λλους ντός καί κτός εσαγωγικν διανοουμένους γιά νά συμμετάσχουν σέ τετραήμερο διεθνές συνέδριο (8-11 Μαΐου) στό Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας μέ θέμα «Κανόνες τς κκλησίας καί σύγχρονες προκλήσεις».

Παραθέτουμε λίγα δικά μας σχόλια στά σα γράφησαν στήν στοσελίδα τς καδημίας γιά νά ντιληφθομε τί κακοποίηση τν ερν Κανόνων θά κολουθήσει.

Στό σημεο ατό θά θελα λόγ τς σοβαρότητος το ζητήματος τήν αξημένη προσοχή σας.

Α΄Θέση τς καδημίας: πως κάθε πατερικό κείμενο που αποτελεί στοιχείο της εκκλησιαστικής παράδοσης, έτσι και ο κάθε κανόνας προέρχεται από μια συγκεκριμένη εποχή και απηχεί, εκτός από τη διαχρονική σωτηριώδη εμπειρία της Εκκλησίας, και τα συγχρονικά χαρακτηριστικά του τόπου και χρόνου διαμόρφωσής του.

Σχόλιο : Κάθε ερός Κανόνας εναι να ποιοδήποτε πατερικό  κείμενο; Πλήρης σύγχυση τν μεταπατερικν σοφιστν!   κάθε Κανόνας ς συγγραφείς μέ τήν πιστασία το Αγίου Πνεύματος χει πρωταρχικά περιεχόμενο γιοπνευματικό, πως καί τά πατερικά κείμενα, λλά πιπλέον, λόγ τς φύσεώς του εναι ρυθμιστικο χαρακτήρα καί χει στ συνείδηση τς κκλησίας καθολική καί ποχρεωτική σχύ γιά κάθε συλλογική κφραση τς κκλησίας καί γιά κάθε μέλος  τηςκόμη κι ν χωρε οκονομία στήν φαρμογή κάποιου Κανόνος, φόσον ατός «πηχε τή διαχρονική μπειρία τς κκλησίας» διαχρονική ξία καί φαρμογή του παραμένει διαμφισβήτητη καί μετακίνητη. σο γιά τάσυγχρονιστικά χαρακτηριστικάεναι εκολα ναγνωρίσιμα καί δέν πηρεάζουν τό πνεμα καί τό μήνυμα το  Κανόνος.  ταν κάθε πιστός, λαϊκός κληρικός καί κάθε τοπική κκλησία χει βαθύ σεβασμό στόν κάθε Κανόνα, ς μπνεόμενο πό τήν θεία Χάρη, θά κατανοήσει μέ τήν βοήθεια ατς ταύτης τς Χάριτος τί ζητεῖὁ Χριστός μέσα πό τόν συγκεκριμένο Κανόνα καί δέν θά θελήσει νά «διορθώσει» τόν Χριστό καί τούς θεράποντές του γίους Πατέρες.

Β΄Θέση:  Το κεντρικό ζήτημα που τίθεται για μια ακόμη φορά είναι εάν υπάρχει η δυνατότητα η Ορθόδοξη θεολογία, όσον αφορά ειδικά στην κανονική της παράδοση, να κατανοηθεί και να λειτουργήσει όχι μόνο ως «παραδοσιακή», μένοντας αμετακίνητα πιστή στο γράμμα μιας υποτιθέμενης «παράδοσης», αλλά και ως συναφειακή, υπερβαίνοντας τις συντεταγμένες ενός προ-νεωτερικού κοσμοειδώλου,το οποίο αποτελεί τελεσίδικα παρελθόν για τον χρόνο της Εκκλησίας.

Σχόλιο : Ζητον δ ο νεοεποχτες σοφιστές μιάν λλη θεολογία πού θά ποτελε  να μεταμοντέρνο ργαλεο κατεδαφιστικν λλαγν μέσα στό χρο τς κκλησίας. Μιλον μέ περιφρόνηση γιά τήν Παράδοση τς κκλησίας, ἡ ὁποία ς τώρα ποτελεῖ ἀσφαλ βάση ρμηνείας τν . Κανόνων, νομάζοντάς την «ποτιθέμενη» καί βάζοντας τή λέξη παράδοση καί παραδοσιακή  σέ εσαγωγικά.   

δ, δελφοί μου, εναι φανερό το ντορθόδοξο πνεμα τν μετανεωτερικν παραδοσιομάχων, φο κατά τόν μέγα Βασίλειο περιφρόνηση τς Παραδόσεως, «τό παραιτεσθαι»,  γκυμονε τόν κίνδυνο νά ζημιώσουμε «ες ατά τά καίρια τό Εαγγέλιον», δηλ. διατρέχουμε τόν κίνδυνο νά πομακρυνθομε πό τή σωτηρία.

σφυκτιον μέσα στά στενά, κατ΄ατούς, πλαίσια τς Παραδόσεως καί στίς χωρο-χρονικές συντεταγμένες τς συγγραφς τν Κανόνων, πού δθεν δημιουργον πρόβλημα στήν ρμηνεία τους, καί ζητον «συναφειακή»  ρμηνεία τν Κανόνων. Δέν μς λένε δ μέ ποιούς χώρους, νθρώπους, θρησκεες, αρέσεις,  δεολογίες, νοιώθουν τι χουν συνάφεια, δηλ. παφή καί συνείδηση γγύτητος, στε νά ρμηνεύσουν τσι τούς Κανόνες καί νά ρίξουν γέφυρες πικοινωνίας καί κοινωνίας μέ λους καί μέ λα.  πό τήν πρόσκληση πάντως στό Βόλο ποικιλωνύμων αρετικν, πό τίς πόψεις τς καδημίας γιά τό μάθημα τν Θρησκευτικν καί τήν ν γένει δράση της ντιλαμβάνεται κανείς τί εδους συναφειακή ρμηνεία τν Κανόνων φαντάζονται ο μεταπατερικοί νειροπόλοι.

ρα διακήρυξη τν γίων Πατέρων περί μή παραχαράξεως καί θετήσεως τν . Κανόνων νήκει κατά τούς μετανεωτερικούς θεολογοντες σέ μιά προνεωτερική ντίληψη τήν ποία πρέπει νά ξεπεράσουμε.  Σκέπτονται καί λένε μέ λλα λόγια τι τά σύγχρονα κοσμοθεωριακά δεδομένα  καλον τήν θεολογία και τήν παράδοση, τούς . Κανόνες ν προκειμέν σέ μιά  διαλεκτική σύνθεση. Στήν πραγματικότητα τό πιδιωκόμενο εναι μιά μίξη παράδεκτη τν κανονικν νταλμάτων τν Συνόδων μέ τίς καινούργιες δέες πόψεις καί νοοτροπίες. Οἱ ἰδέες ατές γινόμενες ποδεκτές τελικά θά διαστρέψουν καί θά καταστρέψουν τόν κριβό γιοπνευματικό θησαυρό τς κανονικς παραδόσεως καί θά δηγήσει τούς ρθοδόξους σέ σύγχυση καί ποστασία πό τό Εαγγέλιο.

λλά μήπως καί Χριστός, ὁ ὁποος εναι «χθές καί σήμερον ατός καί είς τούς αἰῶνας» πρέπει καί Ατός ς ζήσας στό «προ-νεωτερικό κοσμοείδωλο» κατά τό νθρώπινο, νά νταχθε στό σημερινό μετανεωτερικό κοσμοείδωλο καί νά ρμηνευθε σύμφωνα μέ ατό; Μήπως τό διο πρέπει νά γίνει καί μέ τή διδασκαλία Του;

Σύμφωνα μ΄ατή τήν τοποθέτηση τς καδημίας τό «προ-νεωτερικό κοσμοείδωλο» καί συνακόλουθη σήμερα βιουμένη Παράδοσις τς κκλησίας ταυτίζεται μέ τό παρελθόν, χι βέβαια «γιά τό χρόνο τς κκλησίας», πως διατείνονται ο μεταπατερικοί ρασιτέχνες το θεολογικο λόγου, λλά γιά τήν κατεδαφιστική τους προοπτική.

Γ΄Θέση: Τίθεται, λοιπόν, το αγωνιώδες ερώτημα κατά πόσο, μέσα στο αναμφισβήτητο κύρος που τους περιβάλλει, οι κανόνες αυτοί διατηρούν την υπαρκτική δυναμική τους, για να ανταποκρίνονται στα αιτήματα του ολοένα και περισσότερο μεταβαλλόμενου κόσμου.

Μέ τά νωτέρω ο κενολογοντες μεταπατερικοί σχυρίζονται τι ναγνωρίζουν ς ναμφισβήτητο τό κρος τν . Κανόνων. Κρος εδ σημαίνει τή σοβαρότητα καί βαρύτητα το  περιεχομένου τν . Κανόνων πού πιβάλλει στή συνείδηση λων να σεβασμό πρός ατούς, λόγ τς στορικότητος καί τς παλαιότητός τους.

Κρος διαθέτουν λα τά μνημεα, λες οἱ ἱστορικές πηγές κλπ. καί κανείς χέφρων δέν μπορε νά τό μφισβητήσει.

λλά τί γνώμη χουν ο μεταπατερικοί ταχυδακτυλουργοί γιά τήν, δ καί τώρα, «παρκτική δυναμική» τν Κανόνων, δηλ. γιά τή  δύναμη πού διαθέτει τό περιεχόμενό τους γιά νά συμβάλει καθοριστικά στήν κυβέρνηση τς κκλησίας καί τήν κατά Θεόν ρύθμιση  τς πάρξεως καί τς καθόλου ζως τν Χριστιανν;

φο πιστεύουν τι ο Κανόνες καί παραδοσιακή ρμηνευτική τους πηχον τό παρελθόν, μέ τό ρητορικό τους ρώτημα σαφς πονοον τι ἡ ὑπαρκτική δυνατότητα τν Κανόνων εναι…νύπαρκτη γιατί δέν μπορον νά νωτισθον τά …γωνιώδη ρωτήματα το τρελλά, ναρχα καί ντίχριστα μεταβαλλόμενου κόσμου.

δελφοί μου χριστιανοί,

στό σημεο ατό χρειάζεται να τοποθετηθομε σέ ρθόδοξη βάση γιά νά φανον καί οἱ ἀληθινές προθέσεις τν καδημαϊκν το Βόλου.

σο κι ν μεταβάλλεται κόσμος λόγ τν τεχνολογικν ξελιξεων τς λλαγς νοοτροπιν, δεν καί πρακτικν ἡ Ἐκκλησία χει τήν πολύτιμη θεολογία της δηλ. τήν εαγγελική διδασκαλία, πως ξηγεται πό τούς γίους Πατέρες καί τούς . Κανόνες, ς πάντηση.  

σο κι ν εναι ρευστή ἡ ἐπιστήμη, σο κι  ν τά θη το κόσμου μεταβάλλονται, ἡ ἀνθρώπινη φύση δέν μεταβάλλεται καί ς κ τούτου ἡ ὀρθόδοξη περί νθρώπου διδασκαλία ἤ ἀλλις ἡ ὀρθόδοξη νθρωπολογία σέ λες τίς κφάνσεις της, ς θεόπνευστη, παραμένει μετακίνητη. Τό διο συμβαίνει καί μέ τούς . Κανόνες, οἱ ὁποοι χι αθαιρέτως, νομικς καί καιρικς, λλά παξ καί διαπαντός ρυθμίζουν θεοπνεύστως τά τς κκλησίας μέ βάση τήν ρθόδοξη διδασκαλία. 

Μήπως παυσαν τά πάθη νά καταδυναστεύουν τόν νθρωπο καί πρέπει νά καταργηθον τά πό τν Κανόνων προβλεπόμενα πιτίμια γιά τά σαρκικά μαρτήματα;

Μήπως πειδή ἡ ἀχαλίνωτη σαρκολατρία κυριαρχε στόν «μεταβαλλόμενο κόσμο», θά  καταργήσουμε τά κωλύματα ερωσύνης πού προβλέπουν οἱ ἱεροί Κανόνες;

Μήπως θά νεχθομε ς φυσιολογική τήν μοφυλοφιλία, τίς λεύθερες συμβιώσεις ;

Μήπως καί τίς λεσβίες παπαδίνες στά πλαίσια τς φεμινιστικς λαίλαπας; 

Μπως θά πρέπει νά καταργήσουμε νά μειώσουμε τίς προβλεπόμενες πό τν Κανόνων νηστεες, πειδή «κανείς δέν νηστεύει», πως επε φελς κάποτε στό Σαμπεζύ νας ταλαίπωρος πίσκοπος;

Μήπως πειδή ο μεγαλόσχημοι οκουμενιστές τρνε, πίνουν καί συμπροσεύχονται μέ τούς αρετικούς θά καταργήσουμε τήν προβλεπόμενη πό τν Κανόνων παγόρευση τν συμπροσευχν;

Νομίζω, ἡ ἀπάντηση λων μας ς ρθοδόξων εναι, «χι, βέβαια!»

λλά δυστυχς ο μεταπατερικοί κατεδαφιστές δέν θέλουν νά κολουθον τήν κκλησιαστική λήθεια «σύν πσι τς γίοις». χουν τό διον θέλημα ς δόγμα τους καί τούς δικούς τους νόμους σχεδιασμούς ς νεκπλήρωτο νειρο. Φοβομαι λοιπόν χι βάσιμα, τι  μετά τό Συνέδριο «Κανόνες τς κκλησίας καί σύγχρονες προκλήσεις» θά βρεθομε μπροστά σέ σνολο προτεινομένων καινοτομιν ντιθέτων χι μόνο μέ τό πνεμα καί τό γράμμα τν ερν Κανόνων, λλά καί μέ τήν ρθόδοξη διδασκαλία.

Ἡ ὑπερβολικά μεγάλη συστράτευση μιλητν (27 εσηγητές), σως καί ν ψει τς σχεδιαζομένης Πανορθοδόξου Συνόδου, φείλεται  στή σημασία πού δίνουν δηλα καί κρύφια κέντρα στή μελετωμένη παραχάραξη τν . Κανόνων.  Πιθανόν  πίσης νά πιδιώκονται παρόμοιες συμμαζώξεις στε ο συμμετέχοντες νά νοιώθουν σφάλεια μαντρωμένοι στή νοοτροπία καί τούς στόχους  τοῦ ἰσοπεδωτικο Οκουμενισμο. καθένας πάντως γι΄ ατή καθ΄ατή τή συμμετοχή του στό Συνέδριο ατό καί τίς τυχόν ντορθόδοξες πόψεις του διατηρεῖ ἀκέραιες τίς εθνες του νώπιον το Χριστο καί τς γίας του κκλησίας.

σο γιά μς δελφοί μου,

Χριστός πού μένει ες τόν αἰῶνα χει δώσει διά τς Θείας Του Οκονομίας καί το κηρύγματός Του μετακίνητες καί σφαλες βάσεις στήν πορεία το Σώματός Του. 

Οἱ ἱεροί Κανόνες εναι, πως επαμε, πολύτιμοι δοδεκτες γιά τή ζωή τς κκλησίας καί τή ζωή νός κάστου μν.

Δέν θετομε, δέν «διορθώνουμε», δέν καταργομε σα οἱἍγιοι Πατέρες θέσπισαν στίς Οκουμενικές Συνόδους ετε φορ τήν πίστη (ροι) ετε φορ τή ζωή καί τό θος τς κκλησίας (. Κανόνες).

ς μένουμε δραοι στήν ρθόδοξη Πίστη καί Παράδοσή μας καί ς παρακαλομε τόν Κύριό μας νά φυλάττει λώβητη τήν Μία Αγία Καθολική κκλησία Του, πό κάθε πιβουλή καί πλάνη τν ρατν καί οράτων χθρν το Σταυρο.

http://thriskeftika.blogspot.gr/2014/05/blogpost_1.html


Δεν υπάρχουν σχόλια

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

© 2024 ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση