ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΝ ΑΤΟΠΗΜΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑΝ ΣΟΥΜΕΛΑ

Κάτω από: Θεολογία (Ορθόδοξη) καί ΖωήΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στις 4:04 μμ στο Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου, 2011

Ρίγη συγκινήσεως κα στιγμς στορικς νοσταλγίας κατέλαβαν λους τος ρθοδόξους, διαίτερα τος Ποντίους, π τν τέλεσιν γι δεύτερη φορ τς πατριαρχικς θείας Λειτουργίας στν παλαίφατη στορικ ερ Μον τς Παναγίας Σουμελ στν παρχία Τραπεζοντος το Πόντου. ξίζουν παινοι κα συγχαρητήρια ν πρώτοις στν Οκουμενικ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαο κα σ σους συνέβαλαν στ ν δοθε δεια π τς τουρκικς ρχές γι τ πραγματοποίηση τς λειτουργικς ατς πράξεως, διαίτερα στν λληνοπόντιο Ρσο βουλευτ ωάννη Σαββίδη. Μετ π νενήντα χρόνια ξανακούσθηκαν ερς ψαλμωδίες κα εχς στ ρειπωμένο ατ π τν γκατάλειψη Παλλάδιο τς ρθοδοξίας κα το Γένους.

Θ ταν καθ λα ψογη κα παινετ λη κδήλωση, ν δν παναλάμβανε Πατριάρχης δι δεύτερη φορ τ λειτουργικ τόπημα, παπικς προελεύσεως, ν λειτουργήσει στάμενος χι μπροσθεν τς γίας Τραπέζης βλέπων πρς νατολς μετ το λαο κατ τν ρθόδοξη λειτουργικ παράδοση, λλ στάμενος πισθεν τς γίας Τραπέζης κα βλέπων πρς δυσμς πρς τν λαό, κατ τν εροκρατικ καινοτομία το Παπισμο.

Συνεχίζονται ο τολμηρς κα πικίνδυνες νέργειες το θηναγόρα π τν Βαρθολομαο

ΔΥΣΤΥΧΩΣ συνεχίζονται ο παράτολμες κα καταλυτικς τς ρθοδόξου Παραδόσεως νέργειες, πο εχε ρχίσει μέγας πρωτεργάτης κα συνδιαμορφωτς τς παναιρέσεως το Οκουμενισμο πατριάρχης θηναγόρας, νθουσιώδης μαθητς κα κόλουθος το ποίου εναι νν πατριάρχης Βαρθολομαος. Δν εναι μικρ κα σήμαντο λειτουργικ θιμο τ ν προσεύχονται ο ερες μετ το λαο στρεφόμενοι πρς νατολς μολονότι λα τ λειτουργικ θιμα, πο π αἰῶνες χουν καθαγιασθ, τηρούμενα π λους τος γίους Πατέρες κα στηριζόμενα σφαλς στν ποστολικ Παράδοση, πρέπει ν τηρονται παρέγκλιτα, διότι παράβασή τους δείχνει περοψία ναντι τν γίων ποστόλων κα τν γίων Πατέρων κα βλασφημία τελικς κατ το γίου Πνεύματος, τ ποο τ νέπνευσε κα π αἰῶνας τ καθηγίασε κα τ διετήρησε.

Τ μετ το λαο πρς νατολς στασθαι κα προσεύχεσθαι κ μέρους τν πισκόπων κα ερέων, σταθερ κα διάκοπη μέχρι τώρα, τς ληθινς Καθολικς κκλησίας το Χριστο Παράδοση, σημαίνει τι λειτουργς δν εναι περάνω το λαο, πως τν θέλει εροκρατία το Παπισμο, λλ μετ το λαο, κπρόσωπος το λαο τι λο τ κκλησίασμα, κλρος κα λαός, στρέφονται πρς τν λιο τς Δικαιοσύνης, «τν νατολή». νατολ κα χι πρς τν Δύση, πο συμβολίζει τ σκότος, κα πο κατόρθωσε δυτικς Χριστιανισμς τν πλ συμβολισμ το σκότους ν τν μετατρέψη σ πραγματικότητα μ τς καινοτομίες το Παπισμο κα το γνήσιου τέκνου του, το Προτεσταντισμο.

Στόχος εναι σιγά – σιγ ν μβλυνθον ο διαφορς μ τν Παπισμό, ν τς συνηθίσει κόσμος, κα νότητα ν πιτευχθε χι πως πρέπει, μ τ ν εμαστε δηλαδ καθ λα νωμένοι στ πίστη, στ λατρεία κα στν διοίκηση, πργμα πο συνιστ ληθιν νωση, λλ ν νωθομε παρ τς διαφορς στν πίστη, στν λατρεία κα στ διοίκηση, πργμα πο συνιστ ψευδοένωση κα ψευδοειρήνη.

Μέχρι κα το ρχιεπισκόπου Σεραφεμ κκλησία κολουθοσε ναντι το Παπισμο τν Πατερικ Παράδοση

Τν Παραδοσιακ πατερικ γραμμ ναντι το Παπισμο κολουθοσε κα ρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, μ προσεκτική, λλ παμφοτερίζουσα στάση το προκατόχου του ερωνύμου. Δυστυχς τ πράγματα προσδοκήτως λλάζουν μ τν νοδο στν ρχιεπισκοπικ θρόνο το π Δημητριάδος Χριστοδούλου, ποος χι μόνο κολούθησε τ Φανάρι στ νοίγματα πρς τν Παπισμ κα πρς τ «Παγκόσμιο Συμβούλιο κκλησιν», διαίτερα μ τν ποδοχ το πάπα ωάννου Παύλου ΣΤ´ στν θήνα τν Μάϊο το 2001 κα τν διαβεβαίωσή του σ θεολογικ συνέδριο στν Θεσσαλονίκη τι δν πρόκειται ν ποχωρήσει κκλησία τς λλάδος π τ «Παγκόσμιο Συμβούλιο κκλησιν», λλ κα μ τν πραγματοποίηση κα νθάρρυνση τς «Λειτουργικς νανέωσης», κατ τ πρότυπα τς Β´ Βατικανς Συνόδου διαίτερα στν τομέα τς μεταφράσεως τν λειτουργικν κειμένων, ζήτημα τ ποο ταλαιπωρε κόμη, χωρς λόγο τν κκλησιαστικ πικαιρότητα.

Κωνσταντινούπολις πιφυλακτικ πάντοτε πέναντι τν λειτουργικν λλαγν, διαίτερα στ θέμα τν μεταφράσεων κολουθε τώρα τν Χριστόδουλο, ποος πρτος στν θήνα κ τν ρθοδόξων προκαθημένων τέλεσε λειτουργία, λίγο μετ τν πίσκεψη το πάπα στν θήνα τ 2001, χι στάμενος πρ τς γίας Τραπέζης μετ το λαο πρς νατολάς, λλ περάνω το λαο στάμενος πισθεν τς γίας Τραπέζης κα βλέπων πρς Δυσμάς, κατ τ παπικ πρότυπα.

Τος θηναγόρα, Χριστόδουλο κα Βαρθολομαο κολουθε κα νν ρχιεπίσκοπος ερώνυμος Β´

Δυστυχς τώρα δν πάρχει ρχιεπίσκοπος σν τν Χρυσόστομο Β´, τν π Φιλίππων, γι ν ντιδράσει μ κρος κα ποφασιστικότητα στς παράτολμες κα πικίνδυνες νέργειες το πατριάρχου Βαρθολομαίου. Στ π δύο μάλιστα συνεχ τη τόπημα το Βαρθολομαίου στν στορικ ερ Μον τς Παναγίας Σουμελ μετεχαν κα λλαδικο εράρχες, φέτος δ κα ρχιεπίσκοπος μερικς. Δν νοχλήθηκαν π τν λειτουργικ καινοτομία; νημέρωσαν ο τς κκλησίας τς λλάδος τν ρχιεπίσκοπο κα τν ερ Σύνοδο; Εμαστε βέβαιοι τι δν τ πραξαν διότι γνωρίζουν τι ρχιεπίσκοπος ερώνυνος ες τ οκουμενιστικ συμπλέει κα συμπορεύεται μ τ Φανάρι, συνεχίζοντας, πως πολλές φορς τ χει πε διος, τν γραμμ το προκατόχου του Χριστοδούλου. Εναι μάλιστα πι πικίνδυνη στάση του κα γραμμή του, διότι νεργε χι θορυβωδς, πως Χριστόδουλος, λλ σεσιημένως, στελεχώνωντας πιτελικς θέσεις το κκλησιαστικο ργανισμο μ πρόσωπα οκουμενιστικν φρονημάτων κα ποφεύγων ν πάρει θέση ετε σ θέματα πο θέτουν ρθόδοξοι παραδοσιακο εράρχες, ετε μ πιβάλλων τς ποφάσεις τς Διαρκος ερς Συνόδου, πως π.χ. στ θέμα τς μεταφράσεως τν λειτουργικν κειμένων, ς πρς τς ποες πείθαρχοι κα νυπάκουοι ρχιερες ξακολουθον ν τακτον κα ν δημιουργον σκάνδαλα κα ντάσεις.ν ο τακτοι κα νυπάκουοι δν σαν πίσκοποι, θ εχε δη κινηθ ναντίον τους κκλησιαστικ δικαστικ διαδικασία.

διος λλωστε διέπραξε χειρότερο λειτουργικ τόπημα π τος Χριστόδουλο κα Βαρθολομαο, γι τ ποο δν νεκλήθη πό κανέναν πίσκοπο, ργανώσας μέσα στν ερ κα οράνιο χρο το ερο Ναο γίου Παντελεήμονος χαρνν τν βέβηλη κα κοσμικ συναυλία τραγουδιστν κα τραγουδιστριν π τν γνωστ τραγουδιστ Γ. Νταλάρα, κολουθώντας κα ατς παπικ κα προτεσταντικ πρότυπα. μόνη θαρραλέα φων πισκόπου γι παρόμοιες μλλον πολ χειρότερες λειτουργικς παραβάσεις εναι το μητροπολίτου Πειραις Σεραφείμ, ποος δι συγκροτημένων γγράφων πρς τν ερν Σύνοδον ζήτησε ν λάβουν θέση ο λλαδικο ρχιερες γι τ παράτυπο κα ντικανονικ παπικ βάπτισμα δι πιχύσεως πο τελεται στ Σερβικ κκλησία, πως κα γι τ τι πετράπη π τν πατριάρχη Βαρθολομαο μλλον συνεστήθη π τν διο, κατ τν πασχάλιο σπεριν τς γάπης φέτος στ Φανάρι ν ναγνώσουν τν εαγγελικ περικοπή, φέροντες τ μφια των δύο αρετικο τερόδοξοι κατ τν πιεικέστερον κληρικοί, νας Λατνος κα νας ρμένιος. Βαρθολομαος χει ξεπεράσει τν θηναγόρα σ παράτολμες κα πικίνδυνες νέργειες.

Ορθόδοξος Τύπος, 16 Σεπτ. 2011 σελ. 2



Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

© 2024 ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση