ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG

Η «ΑΓΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΟΔΟΣ» (!)

Κάτω από: Θεολογία (Ορθόδοξη) καί ΖωήΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στις 1:00 μμ στο Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου, 2011

Η Πρώτη Σύνοδος της Νίκαιας, τοιχογραφία του 18ου αι. στον Ορθόδοξο Ναό Σταυροπόλεως στο Βουκουρέστι

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ

Ώς γνωστόν το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικῶν Μελετων εξέδωσε το 1975 ένα πολύ σημαντικό βιβλίο το οποίο παρουσιάζει σε 300 σελίδες την 8ηΟικουμενική Σύνοδο από θεολογικῆς και ιστορικῆς απόψεως. Αυτή η Οικουμενική Σύνοδος (879-880) υπό την προεδρίαν τοῦ Αγίου Φωτίου τοῦ Μεγάλου, έλαβε χώρα στην Κωνσταντινούπολη. Από την Δύση ο τότε πάπας Ιωάννης ο 8ος πού εἶχε ορθόδοξο φρόνημα, έστειλε 3 επισκόπους να τον αντιπροσωπεύσουν, να μετάσχουν στην Σύνοδο και να υπογράψουν τις αποφάσεις. Αυτή η Σύνοδος κατεδίκασε το Filioque, επεκύρωσε την 7η Οικουμενική Σύνοδο, εθέσπισε μερικούς κανόνες τῆς Εκκλησίας οι οποίοι εἶναι εν ισχύει σήμερα.

Όλη η σημερινή Δογματική Επιστήμη τῆς Ελλάδος συμφωνεί ότι πρόκειται περί τῆς 8ης Οικουμενικῆς Συνόδου θεολογικῶς, πού πρέπει να επικυρωθεĩ από πανορθόδοξο Σύνοδο. Εάν επικυρωθεĩ από «ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΣΥΝΟΔΟ», θα έχει γίνει ένα σοβαρό βῆμα προς τις μελλοντικές προσπάθειες για την Ένωσιν. (http://www.christian-orthodoxy.gr/greek.htm)

Η «ΑΓΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΟΔΟΣ» (!)

Από πολλῶν ετῶν συζητεĩται η σύγκλησις Μεγάλης Πανορθοδόξου Συνόδου. Ερωτᾶται εάν η προετοιμαζομένη «Μεγάλη Πανορθόδοξος Σύνοδος» πληροĩ τούς όρους ορθοδόξου Συνόδου, ή όχι. Αι τακτικαί ορθόδοξοι σύνοδοι, αι γινόμεναι «κατά τάς αρχαίας συνθήκας» ανακόπτουν την είσοδον τοῦ κακοῦ εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν. Μεγίστη δε εἶναι η ζημία, όταν αι συγκαλούμεναι σύνοδοι δέν εἶναι ορθόδοξοι, αλλά φιλαιρετικαί ή αιρετικαί, εν ονόματι τῆς Ορθοδοξίας.

Δεν εἶναι δυνατόν να μετάσχουν τῆς συνόδου οι ασεβοῦντες περί την πίστιν (Μ. Αθανάσιος). Επίσης, λέγει ο Μέγας Αθανάσιος, δεν πρέπει εν συνόδω η εξέτασις άλλου πράγματος να προκρίνεται τῆς πίστεως.

Η παρασκευαζομένη «Μεγάλη Σύνοδος» ουδέν θέμα αιρέσεως περιλαμβάνει προς εξέτασιν, ως καταφαίνεται εκ τοῦ καταλόγου θεμάτων ταύτης, τοῦ καταρτισθέντος παρά τῆς Α’ «Πανορθοδόξου Διασκέψεως» Ρόδου τοῦ 1961 (P.G. 31,680) και εκ τοῦ «Ανακοινωθέντος» τῆς Προπαρασκευαστικῆς Επιτροπῆς τοῦ 1971 (Πρ. θ’, 4).

Επί πλέον εις την «Μεγάλην Σύνοδον» (2012) πού θα συνέλθη, δεν πρόκειται να μετάσχουν μόνον γνήσιοι Ορθόδοξοι, αλλά και Οικουμενισταί ή φιλοοικουμενισταί Ορθόδοξοι, οι οποίοι κατέχουν σήμερον επισκοπικούς θρόνους, από τῶν πατριαρχικῶν μέχρι τῶν απλῶν επισκοπικῶν. Η συμμετοχή τούτων εις την Σύνοδον θα αποτελέση παράβασιν τοῦ ετέρου βασικοῦ όρου συγκροτήσεως ορθοδόξου συνόδου, ήτοι τοῦ αποκλεισμοῦ τῶν αιρετικῶν απ’ αυτῆς. Αν όντως θέλει να εἶναι ορθόδοξος μία μελλοντική Μεγάλη Σύνοδος, τότε πρέπει να καταδικάση τοῦς αμετανοήτους οικουμενιστάς, μετά τῆς αιρέσεώς των, και όχι να συνεργασθή μετ’ αυτῶν. Η σύγκλησις το 2012 τῆς «Μεγάλης Συνόδου» τῆ συμμετοχῆ τῶν Οικουμενιστῶν, θα αποτελέση παράβασιν τῶν θεσμῶν τοῦ Θεοῦ περί συνόδων τῆς Ορθοδόξου Εκκλησίας. Η σύνοδος αυτή δεν θα εἶναι ορθόδοξος, αλλά οικουμενιστική. Δεν θα εἶναι οικουμενική Σύνοδος μετά την Η’ (επί Μεγάλου Φωτίου), αλλά οικουμενιστική, Σύνοδος τοῦ Οικουμενισμού, υπό ορθόδοξον προσωνυμίαν.

Η όλη κίνησις διά την σύγκλησιν τῆς «Μεγάλης Συνόδου» παρέχει έντονον την εντύπωσιν, ότι δι’ αυτῆς οι Οικουμενισταί επιδιώκουν να επικυρώσουν συνοδικῶς τά οικουμενιστικά έργα των. Να περιβάλουν, δηλαδή, διά τοῦ κύρους μιᾶς «Μεγάλης Πανορθοδόξου Συνόδου» τάς αιρετικάς κακογνωμίας, τας οποίας διαδίδουν μεταξύ τῶν Ορθοδόξων, τας διαπραχθείσας οικουμενιστικάς καινοτομίας και την προωθουμένην ασεβῆ ένωσιν τῆς Ορθοδοξίας μετά τῶν αιρέσεων! Επειδή πᾶσαι αι Σύνοδοι τῆς Ορθοδόξου Εκκλησίας καταδικάζουν κακοδοξίας τῆς παναιρέσεως, οι Οικουμενισταί αισθάνονται εαυτούς συνοδικῶς ακαλύπτους. Επιθυμοῦν λοιπόν σφόδρα την κάλυψίν των, διά συνόδου, η οποία θα αναθεωρήση αποφάσεις τῶν προτέρων ορθοδόξων Συνόδων και θα δικαιώση τούς οπαδούς τοῦ Οικουμενισμοῦ. Κατά ταῦτα η λεγομένη προκαταβολικῶς (!) «Αγία και Μεγάλη Πανορθόδοξος Σύνοδος» (2012) κινεĩται παρά τῶν Οικουμενιστῶν υπέρ τοῦ Οικουμενισμοῦ και εναντίον τῆς Ορθοδόξου Εκκλησίας τοῦ Κυρίου Ημῶν Ιησοῦ Χριστοῦ.

«Η Προπαρασκευαστική Επιτροπή» τῆς Συνόδου εδρεύει εν Γενεύη τῆς Ελβετίας, όπου και η έδρα τοῦ προτεσταντικοῦ Οικουμενισμοῦ. Η Επιτροπή αύτη εργάζεται υπό τάς ευλογίας και την καθοδήγησιν τῆς Κων/λεως ήτις εάλω υπό τοῦ Οικουμενισμοῦ (Τρίτη άλωσις τῆς Κων/λεως).

Μετά τῆς Επιτροπῆς συνεργάζονται αι αυτοκέφαλοι Ορθόδοξοι Εκκλησίαι, αι οποĩαι εἶναι μέλη τοῦ οικουμενιστικοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου (Αιρετικῶν) «Εκκλησιῶν». Τά προτεινόμενα θέματα πίστεως εἶναι γενικά και ουδεμίαν αίρεσιν θίγουν. Η «Μεγάλη Πανορθόδοξος Σύνοδος» δεν προβλέπεται (το 2012) να καταδικάση αιρετικόν τινα.

Οι προταθέντες μέχρι τοῦδε κατάλογοι θεμάτων παρέχουν την εντύπωσιν, ότι η «Μεγάλη Σύνοδος» δεν θα αποτελέση ορθόδοξον σύνοδον, η οποία θα εξετάση προκύψαντα ζητήματα εν τῆ Εκκλησία αλλά μᾶλλον συνέδριον οικουμενιστικοῦ τύπου, ή ακριβέστερον αντίγραφον τῆς Β’ Βατικανῆς Συνόδου τοῦ Παπισμοῦ. Όπως εκείνη τοῦ Παπισμοῦ υπῆρξε “σύνοδος” ενωτική, ούτω και η λεγομένη «Μεγάλη Πανορθόδοξος Σύνοδος» το 2012, προμηνύεται να εἶναι επίσης “σύνοδος” ενωτική, δηλαδή οικουμενιστική.

Ταῦτα προς τον ορθόδοξον πιστόν λαόν τοῦ Θεοῦ, και προς τον «Δυτικόν λαόν» επίσης, πού πρέπει κατά τον π. Γεώργιον Μεταλληνόν να ενημερώνουμε και όχι τους ηγέτας του πού εἶναι σε μεγάλη Δέσμευσιν.


Υ.Γ.

8η Οικουμενική Σύνοδος: 879-880 μ.Χ. Κωνσταντινούπολις. Συγκλήθηκε από τον αυτοκράτορα Βασίλειο τον Μακεδόνα. Ηγήθηκαν ο Ορθόδοξος τότε Πάπας της Ρώμης Ιωάννης Η΄ (872-882) και ο Πατριάρχης της Κων/πόλεως Νέας Ρώμης Μεγάλος Φωτιος (858-867, 877-886). Επεκύρωσε τις αποφάσεις της 7ης Οικουμενικής Συνόδου, και καταδίκασε το Φιλιόκβε, που μόλις τότε είχε αρχίσει να επιβάλλεται. [Kαταδίκασε τις αιρετικές Συνόδους του Καρλομάγνου στη Φραγκφούρτη (794) και το Άαχεν (809)].
http://www.oodegr.com/oode/dogma/synodoi/synodoi1.htm

…8. Έτσι υπάρχουν σήμερα Ορθόδοξοι που αυτοαποκαλούνται Εκκλησία των Επτά Οικουμενικών Συνόδων. Πολλοί Ορθόδοξοι αγνοούν την Όγδοη και την Ένατη Οικουμενική Σύνοδο. Η Όγδοη Οικουμενική Σύνοδος το 879 απλά καταδίκασε αυτούς που “προσθέτουν” ή “αφαιρούν” από το Σύμβολο του 381 καθώς και όσους δεν αποδέχονται τη διδασκαλία περί Εικόνων της Έβδομης Οικουμενικής Συνόδου. Οι Φράγκοι που καταδικάζονται προς το παρών δεν αναφέρονται καθαρά με σκοπό να τους δοθεί η ευκαιρία να αναθεωρήσουν.
http://www.romanity.org/htm/rom.e.00.vasikes_theseis_autou_tou_website.htm


Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

© 2024 ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση