Επιστολή πρός τόν π. Φιλόθεο, πρωτοσύγκελο Ι.Μ. Θηβών καί ΛεβαδείαςΠανοσιολογιώτατε, Χριστός Ανέστη·
Συμφωνώ απολύτως γιά τήν προσωπικότητα τού Αρχιεπισκόπου, όπως γράφετε στό άρθρο σας «ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΩΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΘΗΒΩΝ ΚΑΙ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ».
Παραθέτω όμως κατωτέρω, μετά λύπης μου, τό φρόνημα τού Μακαριωτάτου γιά τόν Παπισμό καί Οικουμενισμό.
………
Νά αρνηθούμε τήν αυθεντία τών Προφητών, τών Αποστόλων καί τών Αγίων, όπως ομολογούμε, στό Συνοδικό τής Ορθοδοξίας, καί νά δεχθούμε τήν παπική «αλάθητη αυθεντία».»Η 6η σελίδα τής εφημερίδος Ορθόδοξος Τύπος τής 1ης Μαΐου 2009 (http://www.orthodoxostypos.gr/Photos/Pages/Page6.pdf) αναφέρει άρθρο μέ τίτλο:
«Ακραίοι, όσοι αντιδρούν καί δέν εκφράζουν τάς θέσεις τής Εκκλησίας
ΜΕ ΦΙΛΟ-ΠΑΠΙΚΟΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΝ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟΝ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
Οπαδός τού «κειμένου τής Ραβέννας». Δέν είναι αντίθετος μέ μίαν επίσκεψιν τού Πάπα, αλλά παραπέμπει διά τήν απόφασιν εις τήν Ιεραρχίαν»Από τή συνέντευξη πού παρεχώρησε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος στήν επίσημη εφημερίδα παπικών επισκόπων «Avenire», τήν οποία αναφέρει ο Ορθόδοξος Τύπος, βγαίνει τό συμπέρασμα ότι η ένωση μετά τού παπισμού έχει ήδη γίνει. Είναι απορίας άξιον τά λόγια τού Μακαριωτάτου γιά τό «κείμενο τής Ραβέννας». Αναφέρω σχετικά:
Ερώτηση:- Ποιά είναι η γνώμη σας γιά τήν πρόοδο τού θεολογικού διαλόγου, ειδικότερα μετά τήν Ραβέννα;Απάντηση: «……Ειδικότερα γιά τό «Κείμενο τής Ραβέννας» είναι αυτό τό οποίο επιδιώκει ακριβώς νά πετύχει η θεολογική επιτροπή, νά αποτυπώσει τήν λειτουργία καί εφαρμογή τού «πρώτου», ως αναγκαίας εκκλησιολογικής προϋπόθεσης, στήν εκκλησιαστική δομή καί λειτουργία, σεβόμενη τήν αρχή τής πενταρχίας τών Πατριαρχών. Είναι ένα θετικό βήμα, τό οποίο περιμένει καί τή συνέχειά του. Η προσευχή μας δεν μπορεί νά είναι άλλη από τό νά γίνουμε ένα εν Χριστώ. Είναι, δηλαδή, ένας δρόμος, πού κοιτάζει πρός τό μέλλον, στά έσχατα πού έρχονται. Είναι, δηλαδή, ένας δρόμος χωρίς επιστροφή.»
Η Εκκλησία τής Ελλάδος όμως υπάγεται στό Οικ. Πατριαρχείον. Δέν είναι πρώτο τό Οικουμενικό Πατριαρχείο τών Τεσσάρων Πατριαρχών; Αυθαίρετα μιλάει ο Μακαριώ-τατος γιά πέντε Πατριαρχεία. (Εκτός αν -γι’ αυτόν- έγινε η ένωση Ορθοδόξου Εκκλησίας μετά τού αιρετικού παπισμού καί θεωρείται κατά τήν άποψή του «Πατριαρχείο» τό Κράτος τού Βατικανού καί η «μάσκα» του, η αιρετική παπική ομολογία).Είναι ο Αρχιεπίσκοπος οπαδός τών συμφωνιών τής Ραβέννης, πού σημαίνει συμφωνία μέ τόν αιρετικό πάπα, καί θεωρεί τήν Ρώμη ένα από τά πατριαρχεία όταν ο πάπας δέν δείχνει καμμία διάθεση νά επιστρέψει εις τήν Μία Αγία Καθολική καί Αποστολική Εκκλησία;
Ο Ορθόδοξος Τύπος σχολιάζει ότι, η Ιεραρχία ακόμη δέν έχει δώσει εξηγήσεις διά τούς λόγους διά τούς οποίους ανησύχησε από τήν δημοσιοποίησιν τού κειμένου τής Ραβέννας ούτε διά τούς λόγους διά τούς οποίους εζήτησεν εξηγήσεις από τόν Μητροπολίτη Περγάμου διά τά τεκταινόμενα εις τήν Ραβένναν.Δηλαδή:
Δέν βλέπει ο Μακαριώτατος ότι ο διάλογος μεταξύ Ορθοδόξων καί Παπικών στά ζητήματα τής πίστεως είχε αποτέλεσμα ΜΗΔΕΝ; (ενν. η άρνηση τών αιρετικών παπικών νά επιστρέψουν στήν ΜΙΑ Εκκλησία τού Χριστού).
Εγκρίνει τήν δράση τής Ουνίας στήν Ελλάδα καί αλλού;
Δέν πονάει γιά τήν αγιοποίηση τού «Αρχιεπισκόπου τής Γενοκτονίας» τών 700.000 Ορθοδόξων Στέπινατς, από τόν νύν πάπα; Υπενθυμίζω ότι ως Μητροπολίτης Θηβών καί Λεβαδείας προλόγισε σχετικό βιβλίο, εκφράζοντας τόν πόνο του γιά αυτό τό γεγονός.
Εγκρίνει τήν ΣΥΝΕΧΗ επέμβαση του πάπα κατά τής Ελλάδος όπως π.χ. μέ τήν δήλωσή του στή «Μακεδονική Γλώσσα»;Όταν τό Βατικανό είναι Κράτος καί ποτέ δέν έχει αλλάξει ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΥΣ κατά τών Ορθοδόξων, ποιό είναι τό πιστεύω τού Μακαριωτάτου;
Στή συνέντευξη αυτή, ο Μακαριώτατος επίσης προχωράει στήν αναγνώριση τών παπικών μυστηρίων ως εγκύρων:Ερώτηση – Σε σχέση μέ τά οικουμενικά ανοίγματα τής νέας χιλιετίας, η Ελληνική Εκκλησία έδωσε τήν εντύπωση νά ακολουθεί μέ ένα βήμα πίσω. Ιδιαίτερα σέ ορισμένες μεμονωμένες περιοχές – καί όχι μόνον – παραμένουν έντονες οι αντικαθολικές προκαταλήψεις, όπου υπάρχουν καί διακρίσεις, όπως εκείνες τής μή αναγνώρισης τών μυστηρίων. Τί έχετε νά πείτε επί τού προκειμένου;
Απάντηση – Η συμμετοχή τής Ορθόδοξης Εκκλησίας εν τή Ελλάδι στή λεγόμενη οικουμενική κίνηση ιστορικά είναι δεδομένη. Οι όποιες μεμονωμένες απόψεις ή ακραίες αντιδράσεις δέν εκφράζουν τίς επίσημες τοποθετήσεις τής Εκκλησίας. Τά διάφορα θεολογικά ζητήματα, πού έχουν προκύψει, εξετάζονται από αρμόδιες θεολογικές επιτροπές,…
Είναι μεγάλη η υποχρέωση τού Μακαριωτάτου τώρα νά δώσει εξηγήσεις σέ μιά συνέντευξη ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Μ.Μ.Ε., νά μιλήσει επιτέλους στόν Ορθόδοξο Κλήρο καί Λαό γιά αυτά τά άκρως σημαντικά θέματα.
Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.