ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Η αντίληψη ότι η γνώση πρέπει να αναλυθεί σε επιμέρους κατηγορίες για να κατακτηθεί, τείνει να αντικατασταθεί στην σύγχρονη εκπαίδευση από την διαθεματικότητα, δηλαδή την παράλληλη διδασκαλία συναφών αντικειμένων. Η διαθεματικότητα  σχετίζεται με την προσέγγιση της γνώσης σε ενοποιημένη μορφή, την χρήση διερευνητικών μεθόδων και  την σύνδεση  γνώσης και εμπειρίας.

Η διδασκαλία των επιστημονικών τομέων, των  μαθηματικών και της πληροφορικής, γίνεται χρησιμοποιώντας κατάλληλα εκπαιδευτικά ή άλλα κοινής χρήσης λογισμικά για την κατανόηση μαθηματικών εννοιών και την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.

Η αξιοποίηση του υπολογιστή στην  διδασκαλία των μαθηματικών προσφέρει εξατομικευμένη διδασκαλία, ενισχύει την πρωτοβουλία των μαθητών,  συμβάλει στην ταχύτερη επίλυση προβλημάτων, κάνει το μάθημα πιο παραστατικό, ενδιαφέρον και ευχάριστο, ενισχύει και συμπληρώνει της παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας.

Στην σελίδα της κάθε τάξης θα βρείτε κατάλληλο σχετικό υλικό.

 

«Ώρα για την Φύση»

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Το θέμα για το 2020 είναι: «Ώρα για την Φύση». Τα τρόφιμα που τρώμε, ο αέρας που αναπνέουμε, το νερό που πίνουμε και το κλίμα που καθιστά τον πλανήτη μας κατοικήσιμο, όλα προέρχονται από τη φύση. Είναι η φύση που μας στέλνει το μήνυμα: Για να φροντίζουμε τον εαυτό μας πρέπει να φροντίζουμε τη φύση.

Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/38

© SanSimera.gr

Επειδή το μέλλον της γης είναι στα χέρια των παιδιών, στους αυριανούς πολίτες, είναι απαραίτητη η απόκτηση γνώσεων, αξιών, στάσεων και δεξιοτήτων για την διαμόρφωση ενός κώδικα συμπεριφοράς σε θέματα που αφορούν την ποιότητα του περιβάλλοντος. Στην σελίδα της κάθε τάξης θα βρείτε σχετικό αναρτημένο υλικό.

ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΟΣ

Κειμενογράφος  στην πληροφορική  είναι ένα  λογισμικό που χρησιμοποιείται για τη συγγραφή, σύνταξη, αποθήκευση και επεξεργασία αρχείων κειμένου. Κυκλοφόρησε πρώτη φορά για προσωπικό υπολογιστή το 1983 από την ως Multi-Tool Word για το λειτουργικό σύστημα Xenix.  Το 1989 η Microsoft απέκτησε το πρώτο Microsoft Word, το οποίο εξελίχθηκε με μεταγενέστερες εκδόσεις.

Ένα δωρεάν  εναλλακτικό λογισμικό κειμενογράφου είναι το Writer  της ελεύθερης σουΐτας Ανοικτού Κώδικα libre Office που μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του υπολογιστή σας.

Επίσης, υπάρχουν λογισμικά εκμάθησης τυφλού συστήματος  πληκτρολόγησης, όπως το Rapid Typing Tutor, ένα δωρεάν λογισμικό που απευθύνεται τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά. Κάνοντας μικρά βήματα ο χρήστης αποκτά γρήγορα εξοικείωση με τους χαρακτήρες και το πληκτρολόγιο και μετά το τέλος των μαθημάτων μπορεί να γράφει πολύ πιο γρήγορα και άνετα.

Το πρόγραμμα Rapid Typing μπορείτε να το κατεβάζετε από το  Link  https://rapidtyping.com/downloads.html  ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα: Επιλέγετε διπλό κλικ Download Rapid Typing 64 ή 32 αναλόγως τον υπολογιστή σας/Εγκατάσταση του Rapid Typing/Επόμενο/ Συμφωνώ/ Επόμενο/Εγκατάσταση/Τέλος.  Στην γραμμή εργασιών ή στην επιφάνεια εργασίας σας θα εμφανιστεί το εικονίδιο του RapidTyping  και το επιλέγετε με διπλό κλικ/Εντάξει. Στο μενού πάνω αριστερά υπάρχουν οι επιλογές Εισαγωγή/Εισαγωγή/Βασικά ή Αρχάριος ή Έμπειρος ή Προχωρημένος / Μάθημα 1 κτλ. ανάλογα με το επίπεδο. Όταν ολοκληρώσετε ένα μάθημα, επιλέγετε “Μετάβαση στο επόμενο μάθημα” και  “Συνέχεια” για να προχωρήσετε στα επόμενα μαθήματα. Επίσης, υπάρχει μενού για εξάσκηση στα Αγγλικά με την σήμανση EN.

Οδηγίες χρήσης πληκτρολογίου της Microsoft

Οδηγίες συνδυασμών πλήκτρων

Σειρά video μαθημάτων word 2010 στα Ελληνικά

Αρχεία εξάσκησης ECDL

Η ανάθεση εργασιών αναρτήθηκε στην σελίδα της κάθε τάξης.

Καλή επιτυχία!

Μαθαίνω για την Τεχνολογία Πληροφοριών και Επικοινωνίας με video

Σε αυτό το άρθρο αξιοποιούμε το video ως εκπαιδευτικό μέσο για να παρουσιάσουμε θέματα επιστήμης των υπολογιστών που αφορούν όλους μας, όπως  θέματα  εργονομίας κατά την χρήση υπολογιστή, τα είδη των υπολογιστών και την εξέλιξη των υπολογιστών . Επίσης, ακολουθεί υλικό στην σελίδα κάθε τάξης σε μορφή video για τα μέρη του υπολογιστή, τα δίκτυα των υπολογιστών, το διαδίκτυο και γενικότερα θέματα επιστήμης και τεχνολογίας.

Φωτογραφία από <a href=”https://pixabay.com/el/users/200degrees-2051452/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=1606945″>200 Degrees</a> από το <a href=”https://pixabay.com/el/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=1606945″>Pixabay</a>

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

Ευχαριστούμε θερμά την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων  της Δ/νσης Π.Ε. Α΄ Αθήνας κ. Καλλιόπη Κύρδη για το υλικό που μας έστειλε με θέμα “ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ (18 Μαΐου)”  και κατόπιν άδειά της, δημοσιεύουμε μέρος που αφορά τα παιδιά, με σκοπό την αξιοποίησή του από τους μαθητές μας.

Όπως κάθε χρόνο, πολλά μουσεία της χώρας μας, στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2020 διοργανώνουν δράσεις για το κοινό, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και προτάσεις για παιδιά, νέους και οικογένειες. Το θέμα που όρισε το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM)  για τον φετινό εορτασμό είναι: «Μουσεία για την Ισότητα. Ποικιλομορφία και κοινωνική συνοχή». Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επιβάλλει η πανδημία, οι δράσεις του φετινού εορτασμού θα γίνουν ψηφιακά.

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

Για παιδιά

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ: Εφαρμογές για παιδιά (Νίκος Καζαντζάκης: Ένας ταξιδευτής σε τόπους και ιδέες ||Ελ Γκρέκο-Το μεγάλο ταξίδι Στου κύκλου τα γυρίσματα ||ΜουσειοΙστορία: Μια φορά κι ένα σπίτι)

 Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων  της Δ/νσης Π.Ε. Α΄ Αθήνας

κ. Καλλιόπη Κύρδη”

e-me και cisco webex

Αγαπητοί μου μαθητές, αγαπητοί γονείς

Σας προσκαλώ μέσω τηλεδιάσκεψης την Δευτέρα 18/05/2020 σε συνάντηση με θέμα:                                                                                                    «Υποστήριξη μαθητών και γονέων για την χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης eme και της σύγχρονης εκπαίδευσης cisco webex»

Θα γίνει παρουσίαση της e-me και της cisco webex από το περιβάλλον του μαθητή,  με σκοπό την κατανόηση και την εξοικείωση των μαθητών, των γονέων τους και των φροντιστών τους, της εκπαιδευτικής διαδικασίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Θα υπάρχει χρόνος  για εξάσκηση των συμμετεχόντων  στα απολύτως απαραίτητα εργαλεία και υποβολή σχετικών ερωτήσεων για να λυθούν τυχόν απορίες.

Σας περιμένω την Δευτέρα σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:

ΩΡΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
5:30-6:00 Σύνδεση/Χαιρετισμός συμμετεχόντων των τάξεων Δ’,Ε, ΣΤ΄
6:00-6:30 Παρουσίαση e-me για την Δ΄,Ε΄,Στ΄ τάξη
6:30-7:00 Παρουσίαση cisco webex για την Δ΄,Ε΄,Στ΄ τάξη
7:00-7:30 Ερωτήσεις/απορίες
7:30-7:45 Διάλειμμα
7:45-8:00 Σύνδεση/Χαιρετισμός συμμετεχόντων των τάξεων Α΄,Β΄,Γ΄
8:00-8:30 Παρουσίαση e-me για την Α΄,Β΄,Γ΄τάξη
8:30-9:00 Παρουσίαση cisco webex για την Α΄,Β΄,Γ΄τάξη
9:00-9:30 Ερωτήσεις/απορίες

Θα είναι πολύ χρήσιμη η παρουσία των μαθητών μας ιδιαιτέρως των μεγαλύτερων τάξεων, γιατί θα πρέπει να εκπαιδευτούν ώστε να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες.

Με εκτίμηση

Ανδριανή Σαραντίδου

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ

Σήμερα, στον ψηφιακά συνδεδεμένο κόσμο, η εξοικείωση με την ορολογία και η χρήση εργαλείων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες, είναι απαραίτητη στα παιδιά, στην γενιά του αύριο, για να μην θεωρηθούν ψηφιακά αναλφάβητοι. Αν οι παραπάνω δεξιότητες θεωρηθεί ότι αντιστοιχούν στην ανάγνωση, τότε ο προγραμματισμός/coding μπορούμε να πούμε ότι αντιστοιχεί στην γραφή. Γι αυτό τον λόγο, τα τελευταία χρόνια σε πολυάριθμες χώρες, συμπεριλαμβανομένης και την Ελλάδας, ο προγραμματισμός έχει ενταχθεί στο επίσημο διδακτικό πρόγραμμα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο προγραμματισμός δεν είναι απλά ένα ταξίδι στην τεχνολογία. Είναι μια σημαντική ψηφιακή και γνωσιακή δεξιότητα. Αναπτύσσει την δημιουργικότητα, την αναλυτική και λογικομαθηματική σκέψη, την ικανότητα διατύπωσης, κατανόησης και επίλυσης προβλημάτων. Ας μη μας αποθαρρύνει το νεαρό της ηλικίας, αφού σχετικές έρευνες επιβεβαιώνουν ότι κατά την πρώιμη παιδική ηλικία η μαθησιακή διαδικασία και οι δεξιότητες προγραμματισμού αναπτύσσονται ταχύτερα. Επίσης, ο προγραμματισμός στις μικρές ηλικίες εισάγεται ως μορφή ψυχαγωγίας σε ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον.

Το code.org  https://studio.code.org/coursesείναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, αφιερωμένος στην επέκταση της πρόσβασης των σχολείων στην επιστήμη των υπολογιστών. Παρέχει το πιο διαδεδομένο πρόγραμμα διδασκαλίας προγραμματισμού το Hour of code  https://hourofcode.com/us/el/learn, με ωριαία μαθήματα σε 45 γλώσσες και με πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες https://hourofcode.com/us/el  σε όλο τον κόσμο.

Το scratch  https://scratch.mit.edu/  είναι έργο της Lifelong Kindergarten Group στο MIT Media Lab. Είναι διαθέσιμο σε περισσότερες από 40 γλώσσες και χρησιμοποιείται σε πάνω από 150 χώρες σε όλο τον κόσμο. Το Scratch είναι ένα οπτικό προγραμματιστικό περιβάλλον όπως μπορείτε να δείτε στο video https://vimeo.com/65583694 , στο οποίο μπορούμε να φτιάξουμε τις δικές μας ιστορίες, παιχνίδια, κινούμενα σχέδια κ.α. https://scratch.mit.edu/about

Το scratch διατίθεται online στο https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted

ή με εγκατάσταση στον υπολογιστή σας στο https://scratch.mit.edu/download/scratch2

Στην σελίδα της κάθε τάξης, θα βρείτε υλικό ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο.

Καλή επιτυχία!

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Μητέρα της ζωής μας

Μητέρα φύση

Μητέρα πατρίδα

Μητέρα μεγαλόψυχη

Μητέρα της έμπνευσης

Μητέρα της καλής προαίρεσης

Μητέρα του Θεού,

Μητέρα μακρινή, Ρόδο αμάραντο!

Για την γιορτή σου στις 10 Μαΐου, το πιο πολύτιμο δώρο είναι η αγάπη.

Για να εκφράσετε τις ευχές σας μπορείτε να στείλετε υλικό,

όπως περιγράφετε ανά τάξη και να φτιάξουμε όλοι μαζί ένα βίντεο ευχών για την γιορτή της μητέρας.

Φωτογραφία από <a href=”https://pixabay.com/el/users/Prawny-162579/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=1314927″>Prawny</a> από το <a href=”https://pixabay.com/el/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=1314927″>Pixabay</a>

ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Αγαπητοί μου μαθητές

Αυτή την εβδομάδα θα χρησιμοποιήσουμε εφαρμογές πολυμέσων για την διδασκαλία των Μαθηματικών. Η χρήση εικόνων, γραφημάτων, ήχου και βίντεο σε συνδυασμό με την διαδραστικότητα συμβάλλουν στην καλύτερη μετάδοση της πληροφορίας. Συγκεκριμένα, υλικό για τα Μαθηματικά υπάρχει στο ONLINE ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ανά βαθμίδα και αντικείμενο, στον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ και στο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΝ , στην ιστοσελίδα  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ on demand  ανά τάξη και στην εκπαιδευτική ιστοσελίδα INSCHOOL.GR ανά τάξη στην επιλογή “ΑΡΙΘΜΟΙ”.  Επειδή όπως είπε ο αρχαίος μαθηματικός και φιλόσοφος Πυθαγόρας, “Πάντα κατ’ αριθμόν γίγνονται”, δηλαδή όλα γίνονται σύμφωνα με τα μαθηματικά, ας φροντίσουμε την εκπαίδευσή μας με τρόπο ευχάριστο και φιλικό, σε αυτό τον τόσο σημαντικό τομέα της γνώσης, χρησιμοποιώντας  ποικίλα και ευέλικτα παραδείγματα, ασκήσεις, video και παιχνίδια στα εκπαιδευτικά λογισμικά που αναφέρθηκαν. Περισσότερες πληροφορίες στο menu της κάθε τάξης. Περιμένω  τυχόν απορίες, το link των εργασιών που κάνατε και τις εντυπώσεις σας στο email μου.

Ανδριανή Σαραντίδου

ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟ Google Earth Online


Αγαπητοί μου μαθητές, μετά τις διακοπές του Πάσχα βρισκόμαστε πάλι για να συνεχίσουμε τα μαθήματά μας.

Σε συνέχεια του άρθρου ΤΑΞΙΔΙ με το Google Earth Online, αυτή την εβδομάδα καλείστε να πραγματοποιήσετε και να παρουσιάσετε το εικονικό σας Ταξίδι. Οδηγίες για την χρήση του Google Earth Online θα βρείτε στην συνέχεια του άρθρου και  ενημερωμένες οδηγίες για την εργασία θα βρείτε στο menu επάνω επιλέγοντας ο καθένας την τάξη του και στην κυψέλη ΤΠΕ της τάξης σας. Αυτή η άσκηση συνδυάζει  ΤΠΕ με Μελέτη Περιβάλλοντος, Γεωγραφία και Γλώσσα. Σκοπός μας είναι η εξοικείωση με τους ψηφιακούς και δορυφορικούς χάρτες, η περιήγηση και η χάραξη διαδρομών, ο προσανατολισμός,  η επιλογή του θέματος, η άντληση  σχετικών πληροφοριών από το Internet, η ανάπτυξη γραπτού λόγου και η χρήση προγραμμάτων παρουσίασης ανάλογα με την ηλικία.  Την εργασία σας καλύτερα είναι να την αναρτήσετε την στον τοίχο της κυψέλης ΤΠΕ του τμήματός σας ώστε να φαίνονται οι εργασίες σας και στους συμμαθητές σας. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ανάρτηση στην κυψέλη σας μπορείτε να την στείλετε στο email μου.

Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στην σελίδα του Google Earth Online και στην συνέχεια επιλέξτε πάνω δεξιά Εκκίνηση Earth”Στο μενού αριστερά στη δεύτερη επιλογή είναι η Αναζήτηση (ο φακός/search). Επιλέξτε την Αναζήτηση και γράψτε την τοποθεσία που επιθυμείτε να ταξιδέψτε π.χ. Ναύπλιο,  Χανιά,  το όνομα του χωριού σας,  μια πόλη όπως Paris,  ένα αξιοθέατο Eiffel tower Paris κτλ. Όταν εμφανιστεί ο προορισμός σας, τον επιλέγετε και όταν μεταβείτε μπορείτε με τον τροχό του ποντικιού (τη μεσαία ρόδα στο ποντίκι) να εστιάσετε κοντά στην τοποθεσία σας. Στην δεξιά κάτω θέση όταν επιλέξετε το  ανθρωπάκι γίνετε κίτρινο. Πατημένο το ανθρωπάκι το  σύρετε στον χάρτη,  εμφανίζονται οι δρόμοι με μπλε χρώμα και οι θέσεις με θέα με μπλε κύκλο. Αφήνετε το ανθρωπάκι με το ποντίκι σας σε έναν δρόμο που επιθυμείτε. Μπορείτε στην συνέχεια να προχωρήσετε με τα άσπρα βελάκια. Για να βγείτε από τον δρόμο, πατήστε πάλι το ανθρωπάκι κάτω δεξιά.

Καλό ταξίδι!!!

Φωτογραφία από <a href=”https://pixabay.com/el/users/DarkWorkX-1664300/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=3502188″>DarkWorkX</a> από το <a href=”https://pixabay.com/el/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=3502188″>Pixabay</a>