Παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι με τα παιδιά : “Τα καύσιμά μας”. Σε αυτό τα παιδιά κινούνται στον χώρο με συνοδεία κρουστού. Εναλλάσσουμέ αργούς και γρήγορους ρυθμούς και τα παιδιά εκτελούν παραγγέλματα που παραπέμπουν στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε νηστικοί», «περπατάμε γρήγορα, έχουμε φάει καλό πρωινό». Εναλλάσσουμε μιμήσεις, π.χ. «τρώμε, σκουπίζουμε το στόμα μας, βαρυστομαχιάζουμε» κ.ο.κ.
Έπειτα στον κύκλο συζητάμε: από πού παίρνουν ενέργεια ο άνθρωπος, τα ζώα και τα φυτά; Είναι απαραίτητο να τρώμε σωστά για να έχουμε «καύσιμα», για να λειτουργήσουμε.
Μετά συζητήσαμε για τι τους αρέσει να τρώνε και οι μαθητές ζωγράφισαν σε ένα χαρτί το αγαπημένο τους φαγητό και το κρεμάσανε στα ρούχα τους με ένα μανταλάκι.
Κατόπιν στέκονται ακίνητοι σε τυχαία διάταξη. Ξεκινά το τραγούδι «Το ρομαντικό γεύμα». https://www.youtube.com/watch?v=iMqZOXkwh7Q. Όταν η μουσική ξεκινά, οι μαθητές κινούνται στον χώρο. Όταν σταματά, ακινητοποιούνται και σηκώνουν τη ζωγραφιά τους ψηλά λέγοντας δυνατά ποιο είναι το αγαπημένο τους φαγητό.
Έπειτα συζητάμε στον κύκλο. Ποιος θυμάται το αγαπημένο φαγητό ενός συμμαθητή του;
Διαβάσαμε στα παιδιά το παραμύθι «Μια μέρα στο παλάτι του «Βρέχει το Αγαπημένο μου Φαγητό» Φανταστήκαμε ότι ο βασιλιάς μας κάλεσε στο παλάτι του. Εκεί περάσαμε τέλεια γιατί από το χρυσό ταβάνι έπεφτε ότι φαγητό ήθελαν τα παιδιά. Τα παιδιά ξετρελάθηκαν και γελάσαμε πολύ!
Μετά αφού μοιράσαμε στους μαθητές από ένα χάρτινο πιάτο και μαρκαδόρους τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν το πρωινό που ζήτησαν στο μαγικό παλάτι. Επαναλάβαμε τη διαδικασία για το μεσημεριανό και το βραδινό και κολλήσαμε στον τοίχο τα πιάτα τους ανά γεύμα. Συζητήσαμε για το ποιο είναι το πιο δημοφιλές πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό.
Σε τρία διαφορετικά πιάτα ζωγραφίσαμε και εμείς και γράψαμε τα τρία δημοφιλέστερα πιάτα ανά γεύμα και τα αναρτήσαμε στον τοίχο.
Ανακαλούμε το παλάτι του «Βρέχει το Αγαπημένο μου Φαγητό!» Ευτυχώς που δεν υπάρχει. Συζητάμε τι θα συνέβαινε αν υπήρχε, εάν ζούσαμε εκεί και τι θα συνέβαινε αν τα είχαμε όλα έτοιμα και σε αφθονία. Κατόπιν εξηγούμε στα παιδιά ότι θα κάνουμε ένα ταξίδι στον υπέροχο Κόσμο της Διατροφής. Έτσι βγάλαμε τα εισιτήρια μας και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας.
Αναρτάμε στον τοίχο το Διατροφικό Κοσμικό Ρολόι. Είναι ο χάρτης μας για το ταξίδι. Τον παρατηρούμε. Από την επόμενη φορά ξεκινάει το ταξίδι. Στην αρχή κάθε δραστηριότητας θα μοιράζουμε τα εισιτήρια και θα τα τρυπάμε με έναν διακορευτή.
Μετάβαση σε:
Δεύτερο εργαστήριο: Μια μερίδα πλανήτη, παρακαλώ! Ο γύρος του κόσμου!