Εργαστήριο τέταρτο: Τα δικαιώματα ανήκουν σε όλους!

Με αυτό το εργαστήριο τα νήπια ήρθαν σε επαφή με τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και συνδέσαν τις ανθρώπινες ανάγκες με τα ανθρώπινα δικαιώματα! Για οδηγό  μας είχαμε την Μικρή Πυξίδα, το Compasito, το Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης στα Ανθρώπινα δικαιώματα και το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Ως συνέχεια του εργαστηρίου που προηγήθηκε για τα δικαιώματα των παιδιών, τέθηκε στα παιδιά το δίλλημα «αν τα δικαιώματα είναι κοινά σε κάθε ύπαρξη πάνω στη γη» και συζητήσαμε λίγο σχετικά με αυτό.  Έπειτα ζητήσαμε από τα παιδιά να φανταστούν πως έχουν να φροντίσουν ένα κατοικίδιο κουνέλι και πως
πρέπει να το ονομάσουν. Έπρεπε να σκεφτούν όλα τα πράγματα που χρειάζεται για να είναι ευτυχισμένο, ασφαλές και υγιές και τα ρωτήσαμε ποια είναι όλα αυτά που χρειάζεται ένα κουνέλι.  Κατόπιν γράψαμε «ΚΟΥΝΕΛΙ»  στην κορυφή της αριστερής στήλης σε ένα πίνακα και καταγράφουμε τις δηλώσεις των παιδιών. Μετά  τα ρωτήσαμε ποιος είναι υπεύθυνος για να διασφαλίσει ότι το κουνέλι έχει όλα, όσα χρειάζεται και  σημειώσαμε τις απαντήσεις των παιδιών στην διπλανή στήλη. Επιβεβαιώσαμε τα αγαθά που χρειάζεται ένα κουνέλι για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί, όπως τροφή, νερό και ένα κλουβί.
Έπειτα τους θέσαμε ερωτήσεις, όπως:
α. Αν το κουνέλι πραγματικά χρειάζεται αυτά τα αγαθά για να επιβιώσει, τότε το κουνέλι θα πρέπει να έχει δικαίωμα σε αυτά;
β. Ποιος είναι υπεύθυνος για να διασφαλίσει ότι το κουνέλι απολαμβάνει τα δικαιώματά του σε αυτά τα αγαθά που χρειάζεται;
Στην συνέχεια γράψαμε «ΠΑΙΔΙΑ» στην κορυφή της επόμενης στήλης του πίνακα και ζητήσαμε από την ομάδα να ανταλλάξει ιδέες: «Ποια είναι τα αγαθά που χρειάζονται τα παιδιά για να αναπτυχθούν και να έχουν μια ευτυχισμένη, ασφαλή και υγιή ζωή;». Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών, βοηθώντας τα να καταλήξουν σε προτάσεις, όπως: σπίτι, φαγητό, νερό, οικογένεια, φίλους, παιγνίδια, μόρφωση, αγάπη και προσοχή.
Κατόπιν τα ρωτήσαμε ποιος είναι υπεύθυνος για να διασφαλίσει ότι τα παιδιά έχουν όλα, όσα χρειάζονται, για να είναι ευτυχισμένα, ασφαλή και υγιή ενθαρρύνοντας απαντήσεις, όπως: ενήλικες, γονείς, κηδεμόνες, οικογένεια και συζητήσαμε τις καταγραφές τους

.IMG 20220510 123814

Στην συνέχεια τους παρουσιάσαμε τα δικαιώματα του παιδιού (Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού, 20 Νοεμβρίου 1989),με εικονογραφημένες καρτέλες childrens_rights_cards, εξηγώντας πως αυτό το έγγραφο εμπεριέχει τα αγαθά στα οποία έχει δικαίωμα κάθε παιδί σε όλο τον κόσμο και συζητώντας αν στον παραπάνω πίνακα είχανε βάλει όλα αυτά τα δικαιώματα.

Ακολούθησε εικαστική αποτύπωση των δικαιωμάτων του παιδιού και δημιουργία κολλάζ το οποίο αναρτήθηκε στην τάξη

. IMG 20220505 144735 IMG20220330153507 IMG20220330152915 IMG20220330152858 IMG 20220505 142937 1 IMG20220330152850 IMG20220330153511

Στην συνέχεια προβάλαμε το βίντεο με τα δικαιώματα του παιδιού.

IMG 20220330 120759