Εργαστήριο Πέμπτο: Ο εαυτός μου…και οι άλλοι!
Με το συγκεκριμένο εργαστήριο τα νήπια ε ανάπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλοβοήθειας, φιλίας και αλληλοβοήθειας, συνέδεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λιγότερο προνομιούχα άτομα με επίκαιρα προβλήματα της κοινωνίας, όπως η έλλειψη στέγης κι η αδυναμία πρόσβασης σε δημόσιους χώρους,
αναγνωρίσαν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις, εξοικειώθηκαν με διαφορετικά φυσικά χαρακτηριστικά και διαχειρίστηκαν συγκρουσιακές καταστάσεις.
Αρχικά τα νήπια παρακολουθησαν το video: “Η εχθρόπιτα”, και έπειτα συζητήσαμε για αυτό και το επεξεργαστήκαμε προφορικά.
Σε ζευγάρια κατέγραψαν εικονικά τις προτάσεις τους για την επίλυση των όποιων διαφορών με άλλα παιδιά, τις παρουσίασαν στην ολομέλεια και τις ένωσαν όλες μαζί με κολλάζ.
Δημιούργησαν εννοιολογικό χάρτη με τους τρόπους επίλυσης των διαφορών/συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις των παιδιών. Τον αναρτήσαμε σε εμφανές σημείο για να τον συμβουλεύονται.
Κατόπιν έπαιξαν ένα θεατρικό παιχνίδι. Σε τυχαία ζευγάρια επέλεγαν μια κάρτα με μία κατάσταση διένεξης και αφού συμβουλεύονταν τον εννοιολογικό χάρτη με τις προτάσεις επίλυσης συναποφάσιζαν την πρόταση και την παρουσιάζανε.
Στην συνέχεια έφτιαξαν την ομαδική κατασκευή: “Η κουρτίνα της αγάπης”. Έφτιαξαν ατομικά καρδούλες με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες ενώθηκαν και δημιουργήσαν την “κουρτίνα της αγάπης”.
Δημιουργήσαν αφίσα με τίτλο: “Οι άλλοι είναι φίλοι μου”.
Τέλος έφτιαξαν τη “πίτα της φιλίας”. Σε μικρές ομάδες αποφάσισαν τα συστατικά που θα περιέχει η συνταγή της πίτας της φιλίας. Στην ολομέλεια παρουσίασαν τις προτάσεις από τις ομάδες και με ψηφοφορία αποφάσισαν ποιες απο αυτές θα περιέχει η πίτα τους. Έγραψαντη συνταγή για την “πίτα της φιλίας” και την έφτιαξαν ζωγραφίζοντας ο καθένας ένα κομμάτι της…

































