Εργαστήριο 6: «Αν ήταν αλλιώς..»

Αρχικά ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν προσωπικά τους βιώματα από ατυχήματα που πιθανόν συνέβησαν σε συγγενικά τους πρόσωπα ή που άκουσαν σε συζητήσεις, στην τηλεόραση κτλ.

Καταγράψαμε με τις αιτίες των ατυχημάτων, όπως:

  • Απροσεξία
  • Κακή ικανότητα οδήγησης π.χ. από ηλικιωμένους
  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Παραβίαση πινακίδων ή φωτεινού σηματοδότη
  • Επικίνδυνες προσπεράσεις
  • Κακοτεχνίες στο οδόστρωμα
  • Άσχημες καιρικές συνθήκες

αρχείο λήψης 1

 

Παρουσιάσαμε στην ολομέλεια της τάξης, στην γωνιά του υπολογιστή εικόνες οδικών ατυχημάτων και καλέσαμε τα παιδιά να σκεφτούν και να εκφράσουν την εκδοχή τους για το πώς μπορεί να προκλήθηκαν.

20240517 112222 20240517 112128 20240517 11212520240517 11222420240517 11230120240517 11254620240517 112846

Αναρωτηθήκαμε κατά πόσο μπορούν τα ατυχήματα να προκληθούν επειδή κάποιος από τους εμπλεκόμενους είχε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα. Συζητήσαμε κατόπιν τα ακόλουθα:
-Πώς μπορούν τα συναισθήματα να επηρεάζουν την
συμπεριφορά ενός οδηγού/πεζού/ποδηλάτη;
– Τι συνέβη τότε; Γιατί νομίζεις ότι συνέβη;
-Αναρωτιέμαι τι θα συνέβαινε εάν….
Μετά παίξαμε ένα Θεατρικό παιχνίδι όπου τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και αναλάβαν να παρουσιάσουν ένα τροχαίο ατύχημα μέσα από την μίμηση ρόλων. Στην συνέχεια αναρωτήθηκαν και αποφασίσανε για το τι έπρεπε να έχει γίνει για να μην συμβεί το ατύχημα αλλά και για τις σωστές αντιδράσεις (π.χ. διατήρηση ψυχραιμίας, ενημέρωση των άλλων οδηγών, ενημέρωση του πλησιέστερου αστυνομικού τμήματος, ειδοποίηση ασθενοφόρου ή πρώτων βοηθειών κ.α.) και ξαναπαρουσιάσανε την σκηνή ώστε να αποφευχθεί το τροχαίο ατύχημα.

20240521 153601 20240521 145523

Συζητήσαμε για την σημασία που έχει να φοράμε ζώνη ασφαλείας και τα παιδιά να κάθονται στα πίσω καθίσματα των αυτοκινήτων. Είναι σημαντικό οι πεζοί να χρησιμοποιούν με σωστό τρόπο τις διαβάσεις, να λαμβάνουν υπόψη τους τα φανάρια και να γίνεται η χρήση των πεζοδρομίων. Οι ποδηλάτες απαιτείται να χρησιμοποιούν τον  ποδηλατόδρομο και να προφυλάσσουν τον εαυτό τους με το σωστό εξοπλισμό.
Κατόπιν ζητήσαμε από τα παιδιά, να φωτογραφίσουν με την βοήθεια των γονέων τους, τα σήματα κυκλοφορίας που συναντάνε στην διαδρομή για το σχολείο μας. Φέραμε τις φωτογραφίες στο σχολείο και τις κοιτάξαμε στον υπολογιστή. Όποια σήματα δεν τα ξέρουμε ψάχνουμε να βρούμε τη σημασία τους.Κατόπιν συζητάμε τα ακόλουθα:
-Μήπως θα έπρεπε να υπάρχουν και άλλες πινακίδες που να ειδοποιούν για κάτι που δεν έχει προβλεφθεί;
-Έχει δοθεί μέριμνα για τα παιδιά που θα ήθελαν να έρθουν στο σχολείο με το ποδήλατο;
-Υπάρχουν διαβάσεις πεζών;
-Οι φωτεινοί σηματοδότες επαρκούν;

Στο τέλος του εργαστηρίου κατασκεύασαν κρεμαστό αυτοκινητάκι με το μήνυμα “ΟΔΗΓΑ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ”, το οποίο και χάρισαν στους γοενίς τους για να το τοποθετήσουν στο αμάξι τους τους, ώστε να θυμούνται να οδηγούν με προσοχή!

20240517 13522520240517 141105 20240517 140543 20240517 140251 20240517 135243 20240517 135231 20240517 14201620240517 14330220240517 14311320240517 14335720240517 143342