Εργαστήριο 5ο: «Τα χρώματα των φαναριών»

Εργαστήριο 4ο: «Τα χρώματα των φαναριών»

Αφού ρωτήσαμε αρχικά τα παιδιά να μας πουν ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα οχήματα και τι σχήμα έχουν,  στην συνέχεια παρουσιάσαμε το φωτεινό σηματοδότη για τα οχήματα,

19220d97 6cc8 4755 99dc be9249ea72f6

και εξηγήσαμε το συμβολισμό και την εναλλαγή των χρωμάτων και φτιάξαμε  ένα φωτεινό σηματοδότη από ρολό χαρτί κουζίνας και χαρτόνια.

20240515 13523820240515 14383920240515 144720 1 20240515 144735 1

 

Παρουσιάσαμε το φωτεινό σηματοδότη για πεζούς. Ονομάσαμε το κόκκινο ανθρωπάκι «Σταμάτη» και το πράσινο «Γρηγόρη» και μιλήσαμε για τον συμβολισμό τους.

Κατασκευάσαμε χάρτινο φανάρι «ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης» με ρολό κουζίνας και χαρτόνια

20240515 141054 20240515 141050 20240515 140958 20240515 140949 20240515 13574220240515 144720 2 20240515 144735 2

και συζητήσαμε για τους κανόνες του σωστού πεζού:
-Πότε διασχίζουμε το δρόμο όταν το φανάρι είναι κόκκινο ή πράσινο;
-Τι κάνουμε όταν το πράσινο ανθρωπάκι (ο Γρηγόρης) αναβοσβήνει;
– Αν υπάρχει Τροχονόμος ή Σχολικός Τροχονόμος, τότε τα σήματα και τα φανάρια που υπάρχουν ισχύουν;
-Ποια είναι η διαφορά του Τροχονόμου από τον/την Σχολικό Τροχονόμο;
-Οι άνθρωποι που δεν έχουν επαρκή όραση πώς πληροφορούνται για το χρώμα του σηματοδότη;

Κατόπιν τα παιδιά ξαναπαίξαν το συμβολικό παιχνίδι του προηγούμενου εργαστηρίου με την διαφορά οτι τώρα πρόσθεσαν και τα φανάρια: τα παιδιά έως  πεζοί και  ως οδηγοί (χρησιμοποίησαν ένα όχημα που είχαμε στην τάξη) κυκλοφορούσαν στην τάξη και όταν  άναβε φανάρι με το πράσινο χρώμα προχωράνε, με το πορτοκαλί επιβραδύνουν και με το κόκκινο σταματάνε. Χρησιμοποιήσαμε και τις διαβάσεις που είχαμε από το προηγούμενο εργαστήριο.

20240516 111213 20240516 110617 20240516 110619 20240516 110638 20240516 110645 20240516 110647 20240516 111100

Κατόπιν είδαμε το Βίντεο από το  φωτόδεντρο:  ”Φανάρια” και συζητήσαμε για αυτά που έλεγε.

20240521 115159 20240521 11520220240521 115242

20240521 11525720240521 11552020240521 11552520240521 115553 20240521 115620 20240521 11561820240521 115705

Από αυτό το βίντεο πήραμε το έναυσμα και μιλήσαμε για το ρόλο του τροχονόμου στη ρύθμιση της κυκλοφορίας. Κατόπιν παρατηρήσαμε την ενδυμασία του και τις κινήσεις που κάνει μέσα από πίνακες αναφοράς και από βίντεο.

20240521 115746 20240521 115918 20240521 115920 20240521 120304 20240521 120335

Επίσης ακούσαμε και μάθαμε το τραγουδάκι “Ο σκύλος τροχονόμος”

20240521 114258 20240521 11430220240521 11440320240521 114408

20240521 11444020240521 11444220240521 114449

Κάναμε παντομίμα τις κινήσεις των τροχονόμων.

20240521 120936 20240521 12100620240521 121019 20240521 121021 20240521 12111020240521 121205

Κατόπιν χωριστήκαμε σε ομάδες των δύο. Πήραμε  χαρτόκουτα και τα κάθε ομάδα, τα έβαψε τα έκοψε και έφτιαξε το δικό της αυτοκίνητο.

20240520 135458 20240520 135503 20240520 135507 20240520 135511 20240520 135852 20240520 135900 20240520 151043 20240521 134207 20240521 13442720240521 13580520240521 135758

 

Βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και παίξαμε ξανά τους οδηγούς και τους πεζούς, ακολουθώντας τους κανόνες που έχουμε ήδη συζητήσει. Κατασκευάσαμε δρόμους διπλής κατεύθυνσης στο προαύλιο χώρο του σχολείου με κιμωλίες, διαβάσεις και χρησιμοποιήσαμε τα φανάρια που είχαμε φτιάξει. Ένα παιδί έγινε τροχονόμος που ρύθμιζε την κυκλοφορία και σε περίπτωση παραβάσεων έκανε συστάσεις ή έδινε κλήσεις.

20240521 14402420240521 14424020240521 144256

20240521 14452220240521 14480420240521 145446