Εργαστήριο 4ο: «Τα χρώματα των φαναριών»
Αφού ρωτήσαμε αρχικά τα παιδιά να μας πουν ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα οχήματα και τι σχήμα έχουν, στην συνέχεια παρουσιάσαμε το φωτεινό σηματοδότη για τα οχήματα,
και εξηγήσαμε το συμβολισμό και την εναλλαγή των χρωμάτων και φτιάξαμε ένα φωτεινό σηματοδότη από ρολό χαρτί κουζίνας και χαρτόνια.
Παρουσιάσαμε το φωτεινό σηματοδότη για πεζούς. Ονομάσαμε το κόκκινο ανθρωπάκι «Σταμάτη» και το πράσινο «Γρηγόρη» και μιλήσαμε για τον συμβολισμό τους.
Κατασκευάσαμε χάρτινο φανάρι «ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης» με ρολό κουζίνας και χαρτόνια
και συζητήσαμε για τους κανόνες του σωστού πεζού:
-Πότε διασχίζουμε το δρόμο όταν το φανάρι είναι κόκκινο ή πράσινο;
-Τι κάνουμε όταν το πράσινο ανθρωπάκι (ο Γρηγόρης) αναβοσβήνει;
– Αν υπάρχει Τροχονόμος ή Σχολικός Τροχονόμος, τότε τα σήματα και τα φανάρια που υπάρχουν ισχύουν;
-Ποια είναι η διαφορά του Τροχονόμου από τον/την Σχολικό Τροχονόμο;
-Οι άνθρωποι που δεν έχουν επαρκή όραση πώς πληροφορούνται για το χρώμα του σηματοδότη;
Κατόπιν τα παιδιά ξαναπαίξαν το συμβολικό παιχνίδι του προηγούμενου εργαστηρίου με την διαφορά οτι τώρα πρόσθεσαν και τα φανάρια: τα παιδιά έως πεζοί και ως οδηγοί (χρησιμοποίησαν ένα όχημα που είχαμε στην τάξη) κυκλοφορούσαν στην τάξη και όταν άναβε φανάρι με το πράσινο χρώμα προχωράνε, με το πορτοκαλί επιβραδύνουν και με το κόκκινο σταματάνε. Χρησιμοποιήσαμε και τις διαβάσεις που είχαμε από το προηγούμενο εργαστήριο.
Κατόπιν είδαμε το Βίντεο από το φωτόδεντρο: ”Φανάρια” και συζητήσαμε για αυτά που έλεγε.
Από αυτό το βίντεο πήραμε το έναυσμα και μιλήσαμε για το ρόλο του τροχονόμου στη ρύθμιση της κυκλοφορίας. Κατόπιν παρατηρήσαμε την ενδυμασία του και τις κινήσεις που κάνει μέσα από πίνακες αναφοράς και από βίντεο.
Επίσης ακούσαμε και μάθαμε το τραγουδάκι “Ο σκύλος τροχονόμος”
Κάναμε παντομίμα τις κινήσεις των τροχονόμων.
Κατόπιν χωριστήκαμε σε ομάδες των δύο. Πήραμε χαρτόκουτα και τα κάθε ομάδα, τα έβαψε τα έκοψε και έφτιαξε το δικό της αυτοκίνητο.
Βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και παίξαμε ξανά τους οδηγούς και τους πεζούς, ακολουθώντας τους κανόνες που έχουμε ήδη συζητήσει. Κατασκευάσαμε δρόμους διπλής κατεύθυνσης στο προαύλιο χώρο του σχολείου με κιμωλίες, διαβάσεις και χρησιμοποιήσαμε τα φανάρια που είχαμε φτιάξει. Ένα παιδί έγινε τροχονόμος που ρύθμιζε την κυκλοφορία και σε περίπτωση παραβάσεων έκανε συστάσεις ή έδινε κλήσεις.