Μέσα από τη συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης, τα παιδιά αντάλλαξαν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Ο ρόλος μας ήταν εμψυχωτικός και συντονιστικός, προσπαθώντας μέσα από τις ερωτήσεις που υποβάλαμε στην ομάδα να προκύψουν απορίες που όμως δεν δώσαμε την απάντηση εμείς, αλλά ωθήσαμε τα παιδιά να σκεφτούν και να αναζητήσουν με ποικίλους τρόπους την απάντηση. Έτσι ενθαρρύναμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους θέτοντας τους διάφορα ερωτήματα. Επιπλέον τους δώσαμε τις πρώτες βασικές ιδέες με σκοπό να τεθεί ο αρχικός προβληματισμός. Κάποιες από τις ερωτήσεις μας ήταν οι ακόλουθες:
-Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο;
-Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς;
-Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι των γονιών σας στο σχολείο;
-Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο;
-Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον δρόμο;
-Ποιοι έφτιαξαν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας;
– Γιατί;
-Εξαιρούνται των κανόνων τα μικρά παιδιά;
-Είναι ασφαλές να μιλάει ο/η οδηγός οχημάτων και δίκυκλων στο κινητό του τηλέφωνο όταν οδηγεί;
-Τι μπορεί να συμβεί σε αυτόν/ην και στους άλλους;
-Θεωρείτε ότι είναι σημαντικό να παίρνουμε μέτρα προστασίας για τον εαυτό μας;
Στην συνέχεια ζωγράφισαν την διαδρομή που ακολουθούν καθημερινά για να φτάσουν από το σπίτι τους στο σχολείο.
Κατόπιν είδαν εικόνες με την κυκλοφορία στους δρόμους, συζήτησαν πάνω σε αυτές και προβληματίστηκαν σχετικά με το πόσο σωστά είναι αυτά που απεικονίζονται ή όχι.
Έπειτα διαμόρφωσαν σε ένα χαρτί τον εννοιολογικό χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών πάνω στο θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
Επιπλέον σχεδιάσαμε όλοι μαζί σχεδιάσαμε το πλάνο της δράσης μας για το τι θα θέλαμε να διερευνήσουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή και η εκπαιδευτικός κατέγραφε σε ένα χαρτί αλλά και με ποιους τρόπους θα μπορούσε να γίνει.