3ο εργαστήριο: «Οι αρχικές μας ιδέες!

Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της διαφορετικότητας και η δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη σε ομαδικό κολλάζ!
Αυτή η δραστηριότητα ανίχνευσης επαναλήφθηκε και στο 7ο εργαστήριο ως δραστηριότητα Μεταγνώσης.

Ξεκινήσαμε τοποθετώντας στον ελεύθερο χώρο αραιά απλωμένα παντού πράσινα χαρτιά Α4 και πάνω σε κάθε χαρτί είχαμε τοποθετήσει μία μολυβοθήκη με διάφορους μαρκαδόρους. Τα
χαρτιά και οι μολυβοθήκες ήταν τόσα όσα και τα παιδιά της τάξης. Η νηπιαγωγός με τη βοήθεια ενός ταμπουρίνου έδινε διάφορους ρυθμούς για περπατήματα στα παιδιά. Η οδηγία ήταν κάθε παιδί να κινείται μόνο του διατηρώντας τη σιωπή του περνώντας ανάμεσα από τα απλωμένα στο πάτωμα χαρτιά ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΑ ΠΑΤΑΕΙ και ανάμεσα από τους άλλους. Κατά τη διάρκεια της κίνησής του δε έπρεπε
να αγγίζει ούτε να μιλά στους άλλους. Ο ρυθμός που έδινε με το μουσικό όργανο η νηπιαγωγός στην αρχή είναι σταθερός για βάδισμα, χωρίς καμία εναλλαγή. Τα παιδιά προσπαθούσαν να περνούν από άλλους
καλύπτοντας όλες τις πιθανές διαδρομές στο χώρο της αίθουσας. Όταν τα παιδιά καταφέραν να συγκεντρωθούν και να αποκτήσουν έναν καλό ρυθμό βαδίσματος τηρώντας όλες τις οδηγίες (συγκέντρωση, κίνηση σε όλο το χώρο της αίθουσας, μη επικοινωνία με τους γύρω),  η νηπιαγωγός δοκίμασε και διαφορετικούς ρυθμούς με το μουσικό όργανο καθώς και σταματήματα- παύσεις αυτών. Η διατήρηση της παύσης του ρυθμού διαρκούσε περίπου 5 δευτερόλεπτα κατά τα οποία δεν έπρεπε να ακούγονται ούτε τα παιδιά –όσο γίνεται. Επιδιώχθηκε η συγκέντρωσή τους. Ακολουθήσαν εναλλαγές ρυθμού. Σε κάθε παύση σταματούσαν κ.ο.κ. Οι ρυθμοί εναλλάσσονταν γρήγορα.

20231106 122524 20231106 12264320231106 12253720231106 12263320231106 122710

Όταν ολοκληρώθηκε  αυτή η φάση (υπολογίζονται 5 λεπτά), στο τελευταίο σταμάτημα της μουσικής κάθε παιδί επέλεξε σε ποιο πράσινο χαρτί θα σταθεί και κάθισε δίπλα σε αυτό.

20231106 123050
Τότε ζητήσαμε από τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη διαφορετικότητα

.20231106 12485120231106 12483620231106 12485620231106 12490020231106 12483220231106 12484620231106 13140620231106 131412

20231106 13135420231106 13134420231106 131400

Ακολουθήσε παρουσίαση των ιχνογραφημάτων και συζήτηση για αυτά που ζωγράφισαν.