2ο Εργαστήριο: “Τα δέντρα αγαπώ”
Ανοίγουμε μία συζήτηση στην παρεούλα σχετικά με τα μέρη της χώρας μας υπάρχουν δάση αλλά και για τα δάση που υπάρχουν στο νησί μας και αν έχουν επισκεφθεί κάποιο από αυτά. Έπειτα προβάλουμε το δασικό χάρτη της Ελλάδας και παρατηρούν τα διαφορετικά είδη δασών (βάσει της βλάστησης). Εστιάζουμε κυρίως στα δάση που υπάρχουν στην περιοχή μας!
Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν και προβληματίστηκαν πάνω στο βίντεο με τίτλο «Το δάσος που αγαπάμε και προσέχουμε». Κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως «Τι είναι χλωρίδα και τι πανίδα;», «Ποια δέντρα ονομάζονται αειθαλή και ποια φυλλοβόλα;», «Τι μας προσφέρει το δάσος;», «Τι θα συμβεί αν καταστραφεί;»
Έπειτα, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και μέσα σε κλίμα συνεργασίας, δημιούργησαν 2 ζωγραφιές. Η μία ομάδα, αποτύπωσε τα οφέλη του δάσους και η δεύτερη τις συνέπειες της καταστροφής του!
Τα παιδιά παρακολούθησαν το παραμύθι «Το δέντρο που έδινε»
και αποτύπωσαν σε ζωγραφιά την αγαπημένη τους σκηνή!
Συζητώντας στην ολομέλεια διαπίστωσαν ότι, βάζοντας σε μία συγκεκριμένη σειρά τις ζωγραφιές τους, δημιουργούν την ιστορία και τις αρίθμησαν ώστε να ακολουθούν την ροή της ιστορίας!
Κι έτσι, αποφάσισαν να φτιάξουν το παραμύθι. Για το σκοπό αυτό χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η μία δημιούργησε το εξώφυλλο της ιστορίας, έφτιαξε το παραμύθι σε έντυπη μορφή και να το τοποθετήσαν στη βιβλιοθήκη της τάξης.
Η δεύτερη ομάδα μετάτρεψε την ιστορία και σε ψηφιακή μορφή, μέσω της εφαρμογής storyjumper.
https://www.storyjumper.com/sjeditor/edit/171081921/nipsalak
Στην συνέχεια τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες, η μία στο φορητό υπολογιστή και η άλλη στο σταθερό υπολογιστή του σχολείου, αναζήτησαν στο διαδίκτυο εικόνες, η μία με φυλλοβόλα και η άλλη με αειθαλή δέντρα.
και παρουσίασε η μία ομάδα στην άλλη αυτά που βρήκε.
Στη συνέχεια ταξινόμησαν εικόνες δέντρων στις δύο κατηγορίες, σε φύλλο εργασίας.
Κατόπιν αφού είδαμε ένα βίντεο για την Ηλικία του δέντρου, μιλήσαμε για τους κύκλους ηλικίας ενός δέντρου και την δεντροχρονολόγηση. Έπειτα παρατηρήσανε κομμένους κορμούς από δύο δέντρα, μετρήσαμε τους κύκλους και βρήκαμε την ηλικία του.
Τέλος σχημάτισαν το δικό τους δάσους με μεικτή τεχνική ζωγραφική με τέμπερα και τυπώματα από αλουμινόχαρτο.














































































