2ο Εργαστήριο: “Τα δέντρα αγαπώ”

2ο Εργαστήριο: “Τα δέντρα αγαπώ”

Ανοίγουμε μία συζήτηση στην παρεούλα σχετικά με τα μέρη της χώρας μας υπάρχουν δάση αλλά και για τα δάση που υπάρχουν στο νησί μας και αν έχουν επισκεφθεί κάποιο από αυτά. Έπειτα  προβάλουμε το δασικό χάρτη της Ελλάδας και παρατηρούν τα διαφορετικά είδη δασών (βάσει της βλάστησης). Εστιάζουμε κυρίως στα δάση που υπάρχουν στην περιοχή μας!

αρχείο λήψης 10 αρχείο λήψης 9 1

Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν και προβληματίστηκαν πάνω στο βίντεο με τίτλο «Το δάσος που αγαπάμε και προσέχουμε». Κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως «Τι είναι χλωρίδα και τι πανίδα;», «Ποια δέντρα ονομάζονται αειθαλή και ποια φυλλοβόλα;», «Τι μας προσφέρει το δάσος;», «Τι θα συμβεί αν καταστραφεί;»

αρχείο λήψης 9 αρχείο λήψης 7 αρχείο λήψης 5 αρχείο λήψης 4 αρχείο λήψης 1 αρχείο λήψης

Έπειτα, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και μέσα σε κλίμα συνεργασίας, δημιούργησαν 2 ζωγραφιές. Η μία ομάδα, αποτύπωσε τα οφέλη του δάσους και η δεύτερη τις συνέπειες της καταστροφής του!

20240229 154717αρχείο λήψης 32 αρχείο λήψης 33 αρχείο λήψης 34 αρχείο λήψης 35

Τα παιδιά παρακολούθησαν το παραμύθι «Το δέντρο που έδινε»

20240328 15114920240328 151108

και αποτύπωσαν σε ζωγραφιά την αγαπημένη τους σκηνή!

20240328 152348 20240328 152354 20240328 152400

20240328 153902 1 20240328 15390620240328 15390420240328 15390920240328 153911 20240328 15391320240328 153914

Συζητώντας στην ολομέλεια διαπίστωσαν ότι, βάζοντας σε μία συγκεκριμένη σειρά τις ζωγραφιές τους, δημιουργούν την ιστορία και τις αρίθμησαν ώστε να ακολουθούν την ροή της ιστορίας!

20240329 094118 20240329 094212 20240329 094227

Κι έτσι, αποφάσισαν να φτιάξουν το παραμύθι. Για το σκοπό αυτό χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η μία δημιούργησε το εξώφυλλο της ιστορίας, έφτιαξε το παραμύθι σε έντυπη μορφή και να το τοποθετήσαν στη βιβλιοθήκη της τάξης.

20240329 09522720240329 10015620240329 10015420240329 10015120240329 10071920240329 135824

Η δεύτερη ομάδα   μετάτρεψε την ιστορία και σε ψηφιακή μορφή, μέσω της εφαρμογής storyjumper.

https://www.storyjumper.com/sjeditor/edit/171081921/nipsalak

20240329 103650 20240329 10340520240329 10082720240329 10394520240329 10392120240329 100111

 

Στην συνέχεια τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες, η μία στο φορητό υπολογιστή και η άλλη στο σταθερό υπολογιστή του σχολείου, αναζήτησαν στο διαδίκτυο εικόνες, η μία με φυλλοβόλα και η άλλη με αειθαλή δέντρα.

αρχείο λήψης 50αρχείο λήψης 60 αρχείο λήψης 49αρχείο λήψης 48αρχείο λήψης 46αρχείο λήψης 45αρχείο λήψης 43αρχείο λήψης 42αρχείο λήψης 41αρχείο λήψης 40αρχείο λήψης 39

και παρουσίασε η μία ομάδα στην άλλη αυτά που βρήκε.

αρχείο λήψης 62 αρχείο λήψης 59 αρχείο λήψης 58 αρχείο λήψης 57 αρχείο λήψης 56 αρχείο λήψης 55 αρχείο λήψης 54 αρχείο λήψης 53 αρχείο λήψης 52

Στη συνέχεια ταξινόμησαν εικόνες δέντρων στις δύο κατηγορίες, σε φύλλο εργασίας.

20240304 142218 20240304 141915 20240304 142910

Κατόπιν αφού είδαμε ένα βίντεο για την Ηλικία του δέντρου, μιλήσαμε για τους κύκλους ηλικίας ενός δέντρου και την δεντροχρονολόγηση. Έπειτα παρατηρήσανε κομμένους κορμούς από δύο δέντρα, μετρήσαμε τους κύκλους και βρήκαμε την ηλικία του.

αρχείο λήψης 34 1 αρχείο λήψης 33 1 αρχείο λήψης 31 1 αρχείο λήψης 13 1

 

Τέλος σχημάτισαν το δικό τους δάσους με μεικτή τεχνική ζωγραφική με τέμπερα και τυπώματα από αλουμινόχαρτο.

αρχείο λήψης 22 1 αρχείο λήψης 30 1 αρχείο λήψης 26 1 αρχείο λήψης 25 1 αρχείο λήψης 24 1 αρχείο λήψης 21 1 αρχείο λήψης 20 1 αρχείο λήψης 19 1 αρχείο λήψης 18 1 αρχείο λήψης 17 1 αρχείο λήψης 16 1 αρχείο λήψης 15 1 αρχείο λήψης 14 1 αρχείο λήψης 12 1