sabrazis's blog

Κατηγορίες:

Κατηγορίες

Αναζήτηση

Ιανουάριος 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Ετικέτες

maths tools

News

Tools

Γενικά Site

Μαθήματα

Μαθηματικά Site

Μαθηματικά Λογισμικά

Σχολικά Βιβλία Μαθηματικών Γυμνασίου

Σχολικά Βιβλία Μαθηματικών Λυκείου

ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, σε διεθνές επίπεδο, φαίνεται ότι δεν υπάρχει ένας κοινά αποδεκτός ορισμός για τις πεποιθήσεις ενός …ατόμου στα Μαθηματικά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι κάποιοι ερευνητές θεωρούν ότι οι πεποιθήσεις αποτελούν μέρος της γνωστικής επεξεργασίας ενός ατόμου, ενώ οι περισσότεροι ερευνητές αναγνωρίζουν ότι οι πεποιθήσεις περιέχουν συναισθηματικά στοιχεία, αφού δημιουργούνται μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον που ζούμε. Πιο αναλυτικά, μερικοί ερευνητές θεωρούν τις πεποιθήσεις σαν μέρος της γνώσης, κάποιοι άλλοι ερευνητές πιστεύουν ότι οι πεποιθήσεις αποτελούν μέρος των αντιλήψεων, ενώ ορισμένοι αντιλαμβάνονται τις πεποιθήσεις ως στάσεις. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι αρκετοί ερευνητές υιοθετούν ένα προσανατολισμό για τις πεποιθήσεις που εμπερικλείει τόσο συναισθηματικά όσο και γνωστικά στοιχεία.

Ενδεικτικά, παρατίθενται κάποιοι από τους ορισμούς που δόθηκαν από διάφορους ερευνητές όσον αφορά τις πεποιθήσεις:

  • Οι πεποιθήσεις αποτελούν τις επεξηγήσεις και τα συναισθήματα που διαμορφώνουν τον τρόπο σύμφωνα με τον οποίο το άτομο αντιλαμβάνεται και εμπλέκεται σε μια συμπεριφορά στα μαθηματικά (Schoenfeld, 1992, p. 358).  
  • Οι πεποιθήσεις αποτελούν πολλαπλά κωδικοποιημένους γνωστικούς και συναισθηματικούς σχηματισμούς στους οποίους το άτομο αποδίδει ένα είδος αλήθειας (Goldin, 2002, p. 64).
  • Οι αντιλήψεις ενός εκπαιδευτικού όσον αφορά στη φύση των μαθηματικών αποτελούν τις συνειδητές ή υποσυνείδητες πεποιθήσεις του, τις έννοιες, τα νοήματα, τους κανόνες, τις νοητικές εικόνες και τις προτιμήσεις όσον αφορά στην επιστήμη των μαθηματικών (Thompson, 1992, p. 132).

Οι πεποιθήσεις ενός ατόμου μπορούν να οριστούν ως οι υποκειμενικές και υπονοούμενες γνώσεις του και συναισθήματα που βασίζονται στις εμπειρίες του ατόμου στο συγκεκριμένο θέμα.

Στέλιος Αμπράζης

Μαθηματικός

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *