Μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα του Νηπιαγωγείου.

Την μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο και δημοτικό ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.up-paideias-meiwnetai-o-arithmos-mathitwn-ana-tmima-se-nipiagwgeio-dimotiko

Την μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο και δημοτικό ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.  Στοχεύοντας στη βελτίωση της παιδαγωγικής  και διδακτικής  υποστήριξης των μαθητών των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων θεσμοθετείται, με ρύθμιση που θα έρθει για ψήφιση άμεσα στη Βουλή, η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα από τους 25 μαθητές που είναι σήμερα στους 22 μαθητές, με σταδιακή εφαρμογή του μέτρου εκκινώντας από το σχολικό έτος 2019-2020 για το Νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού.

Αντίστοιχη παρέμβαση γίνεται και στα τμήματα των μαθητών Λυκείου, με σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 στα ημερήσια και σε 22 στα εσπερινά Λύκεια. Η μείωση θα αρχίσει από την Γ΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2019-2020.

Προσεγγίζοντας τη Θεματική Ενότητα : Φθινόπωρο

 

Η θεματική ενότητα του Φθινοπώρου προσεγγίστηκε με αφορμή το “Τραγούδι του Φθινοπώρου”

(Μουσική: Ευριπίδης Ζεμενίδης. Στίχοι: Γιώργος Μυζάλης. Δίσκος: Τέσσερις εποχές και μια συγγνώμη.)

Αμέσως μετά την ακρόαση του τραγουδιού, τα νήπια εργαζόμενα σε ζευγάρια, απέδωσαν ζωγραφικά στο tuxpaint τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου, όπως τα εντόπισαν από το τραγούδι  .

Δείτε το στο slideshare.net

 

“Χριστουγεννιάτικα μπερδέματα” -Χριστουγεννιάτικη Γιορτή Νηπιαγωγείου Σάμης 2017

Μια ιστορία θα σας πω , πολύ χαριτωμένη, μια ιστορία μαγική γλυκιά σαν παραμύθι. Παραμονή Πρωτοχρονιάς απόψε το βράδυ κι ο Άγιος Βασίλης με την Αγιοβασιλίνα, που είναι πολύ αγαπημένο ζευγάρι, φορτώνουν με προσοχή το έλκηθρο με τα δώρα για να ξεκινήσει με το καλό ο Άγιος Βασίλης το ταξίδι του….

Η αλήθεια να λέγεται…..η αγάπη αυτού του ζευγαριού αντέχει στο χρόνο. Μα σα να μου φαίνεται πως  απόψε το βράδυ κάτι δεν πάει καλά. Γιατί ενώ αυτοί φορτώνουν αμέριμνοι το έλκηθρο, τρεις μάγισσες μικρές έχουν σκοπό να σπείρουν ανάμεσά τους τον τσακωμό και τη διχόνοια. Τι λέτε άραγε ; Θα τα καταφέρουν;

Μία περιπέτεια ξεκίνησε λοιπόν στο Νηπιαγωγείο Σάμης με πρωταγωνιστές τους μικρούς μας μαθητές… Με συνταγή το κέφι και το γέλιο και το χιούμορ, οι μικροί μας φίλοι καλωσόρισαν τα Χριστούγεννα και βοήθησαν για μια ακόμη φορά τον αγαπημένο τους Αϊ Βασίλη που μπλέχτηκε σε μεγάλες περιπέτειες…

https://blogs.sch.gr/roulavas/files/2018/12/Χριστουγεννιάτικα-μπερδέματα.pdf

 

Η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία

Τίτλος λογοτεχνικού κειμένου: Τα τρία γουρουνάκια

Link προβολής σχετικού βίντεο

 

Μακέτα Σχεδίασης

 

Ψηφιακή αφήγηση με Power Point

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε για τους εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το έργο «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)», που υλοποιείται για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με δικαιούχο το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος», αφορά στη συνέχιση και μετεξέλιξη της Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., την οποία επικαιροποιεί, αναβαθμίζει και εμπλουτίζει ως προς το περιεχόμενο και επεκτείνει σε όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών.

Η ανάπτυξη και υλοποίηση της νέας επιμόρφωσης αφορά σε δυο επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων:

α) Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε., 36 διδακτικές ώρες) και

β) Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε., 42 διδακτικές ώρες και δράσεις «εφαρμογής στην τάξη»),

ο συνδυασμός των οποίων οδηγεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν στην ολοκληρωμένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση κι εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.).

Τα προγράμματα θα υλοποιούνται σε όλη την Ελλάδα, σε Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης του Μητρώου Κ.Σ.Ε. Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. και θα συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ομοειδών – «συναφών» κλάδων, δηλαδή ανά συστάδα κλάδων εκπαιδευτικών.

Για την επιμόρφωση Β1 επιπέδου προβλέπονται τέσσερεις (4) συστάδες «συναφών» κλάδων εκπαιδευτικών και κατά συνέπεια, η ανάπτυξη και υλοποίηση τεσσάρων (4) διακριτών σεμιναρίων (courses), ανά επίπεδο επιμόρφωσης, ενώ για την επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., δεδομένης της εξειδίκευσης και της εμβάθυνσης του προγράμματος σε ειδικότερα θέματα γνωστικών αντικειμένων, προβλέπονται περισσότερες συστάδες (12-13 συστάδες) και ισάριθμα διακριτά courses.

Τα μαθήματα θα διεξάγονται:

  • εκτός σχολικού ωραρίου,
  • σε ομάδες των 10-15 ατόμων,
  • σε τρίωρες συνεδρίες,
  • εν γένει μία φορά την εβδομάδα,
  • από επιμορφωτές του Μητρώου Επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.

Για την κάλυψη ειδικών επιμορφωτικών αναγκών (πχ. απομακρυσμένων περιοχών, περιοχών με μικρό αριθμό δυνητικών επιμορφούμενων ή που παρουσιάζουν έλλειψη επιμορφωτών), προβλέπεται μέρος των προγραμμάτων επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ να υλοποιηθεί με βάση το μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης (blended learning).

http://e-pimorfosi.cti.gr/to-ergo/gia-tin-epimorfosi

 

Για το έργο…

Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά εισαγωγική επιμόρφωση σε θέματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τ.Π.Ε. και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. αποτελεί η πιστοποίηση στις βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε. (Α’ επίπεδο Τ.Π.Ε.), με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ19/20, καθώς και τους επιμορφωτές Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε. που είναι ενταγμένοι στα σχετικά μητρώα παλαιότερων πράξεων επιμόρφωσης σε βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε.1 .

Αντικείμενο της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.) είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για τη χρήση και αξιοποίηση στην τάξη:

α) νέων ψηφιακών υποδομών που αναπτύσσονται για τα σχολεία μέσα από δράσεις και έργα του Υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγμα τα διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας σε συνδυασμό με τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού, καθώς και

β) σύγχρονων εργαλείων γενικής χρήσης και του διαδικτύου (περιλαμβανομένων θεμάτων ασφάλειας διαδικτύου), μέσα από παραδείγματα και πρακτικές, που θα αξιοποιούν όλα τα παραπάνω.

Στόχοι της επιμόρφωσης αυτής είναι οι επιμορφούμενοι:

  • να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά, τη λειτουργία και τους τρόπους αποδοτικής χρήσης των διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία,
  • να μπορούν να αξιοποιούν εκπαιδευτικά τις δυνατότητες που παρέχουν οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού,
  • να αποκτήσουν εποπτεία για τα σύγχρονα εργαλεία γενικής χρήσης, το διαδίκτυο και τις νέες διαστάσεις του, καθώς και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ασφαλούς χρήσης του,
  • να κατανοούν τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών στο σχολείο, για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Στο περιεχόμενο της επιμόρφωσης, περιλαμβάνονται: εισαγωγή στην εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ, εργαλεία – περιβάλλοντα που ενθαρρύνουν τη συνεργατικότητα και τη συμμετοχικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία, περιβάλλοντα παρουσίασης, διαμοίρασης υλικού και εκπόνησης δραστηριοτήτων, λογισμικά παρουσίασης, επεξεργασίας κειμένου  και λογιστικών φύλλων, εννοιολογικοί χάρτες, ιστολόγια και wikis, εφαρμογές – εργαλεία ειδικής αγωγής, απλά σενάρια – δραστηριότητες με αξιοποίηση διαδραστικών πινάκων και όλων των παραπάνω, καθώς και θέματα ασφάλειας διαδικτύου.

http://e-pimorfosi.cti.gr/to-ergo/gia-to-b1

«Χριστουγεννιάτικα μπερδέματα» -Χριστουγεννιάτικη Γιορτή Νηπιαγωγείου Σάμης 2017

Μια ιστορία θα σας πω , πολύ χαριτωμένη, μια ιστορία μαγική γλυκιά σαν παραμύθι. Παραμονή Πρωτοχρονιάς απόψε το βράδυ κι ο Άγιος Βασίλης με την Αγιοβασιλίνα, που είναι πολύ αγαπημένο ζευγάρι, φορτώνουν με προσοχή το έλκηθρο με τα δώρα για να ξεκινήσει με το καλό ο Άγιος Βασίλης το ταξίδι του….

Η αλήθεια να λέγεται…..η αγάπη αυτού του ζευγαριού αντέχει στο χρόνο. Μα σα να μου φαίνεται πως  απόψε το βράδυ κάτι δεν πάει καλά. Γιατί ενώ αυτοί φορτώνουν αμέριμνοι το έλκηθρο, τρεις μάγισσες μικρές έχουν σκοπό να σπείρουν ανάμεσά τους τον τσακωμό και τη διχόνοια. Τι λέτε άραγε ; Θα τα καταφέρουν;

Μία περιπέτεια ξεκίνησε λοιπόν στο Νηπιαγωγείο Σάμης με πρωταγωνιστές τους μικρούς μας μαθητές… Με συνταγή το κέφι και το γέλιο και το χιούμορ, οι μικροί μας φίλοι καλωσόρισαν τα Χριστούγεννα και βοήθησαν για μια ακόμη φορά τον αγαπημένο τους Αϊ Βασίλη που μπλέχτηκε σε μεγάλες περιπέτειες…