οι φίλοι μου και εγώ (μικροί και μεγάλοι)

χώρος ανταλλαγής απόψεων

  • Οκτώβριος 2013
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Σεπ   Νοέ »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ 2

Συγγραφέας: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΣ στις 1 Οκτωβρίου 2013

 

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ

 

1.Τίτλος

Θησέας το βασιλόπουλο

 

2.Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές

Ιστορία,Γλώσσα,ΤΠΕ

 

3.Γνώσεις και πρότερες ιδέες ή αντιλήψεις των μαθητών

Οι μαθητές γνωρίζουν για τους ήρωες της Μυθολογίας όπως

Ηρακλή-Θησέα.

Γνωρίζουν για τη δημιουργία του κόσμου,τους θεούς και τις

Θεές του Ολύμπου

Έχουν αναπτύξει τις βασικές δεξιότητες χρήσης του Η/Υ π.χ

λειτουργία των windows,internet κ.α

 

4.Σκοπός και στόχοι

Γενικός σκοπός των ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ είναι η ανάπτυξη της

ιστορικής σκέψης και συνείδησης,η διαμόρφωση στάσεων και

αξιών που προκύπτουν από την συμπεριφορά των ηρώων της

ελληνικής ιστορίας και μυθολογίας.

Γνωστικοί στόχοι

  • Να γνωρίσουν πως ήταν ο Μινώταυρος και που ζούσε.
  • Γιατί ο Θησέας πήγε στην Κρήτη να σκοτώσει το Μινώταυρο.
  • Πώς τον σκότωσε και ποια γυναίκα τον βοήθησε.

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Οι μαθητές να μάθουν να συνεργάζονται και να ανταλλάσουν απόψεις προκειμένου να καταλήξουν σε κοινά συμπεράσματα
  • Μέσω της ομαδοσυνεργατικής δραστηριότητας,τονώνουν την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή τους
  • Οι μαθητές να είναι σε θέση να γνωρίζουν <<τι γνωρίζουν>> και να χρησιμοποιούν τις προηγούμενες γνώσεις τους στην οικοδόμηση νέων εννοιών.
  • Να έρθουν σε επαφή με το ιστορικό λεξικό.
  • Να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη οδηγούμενοι σε ασφαλή και τεκμηριωμένα
  • συμπεράσματα.

 

5.Κατηγορία λογισμικού-συνδυασμός λογισμικού

  • Ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια (wikipedia)
  • Λογισμικό εξάσκησης και πρακτικής (hot potatoes)

 

6.Διάρκεια

Απαιτούνται δύο ώρες για την υλοποίησή του

 

7.Οργάνωση τάξης και υλικοτεχνική υποδομή

Οι μαθητές (δώδεκα στο σύνολο) θα χωριστούν σε τέσσερις

ομάδες των τριών ατόμων.

Το μάθημα προτείνεται να γίνει στο εργαστήριο της

Πληροφορικής όπου υπάρχουν τέσσερις H/Y.

Ο δάσκαλος θα  τοποθετήσει στην αίθουσα ιστορικούς χάρτες

καθώς και διάφορες φωτογραφίες αγγείων που απεικονίζουν

το Θησέα.

 

8.Περιγραφή και αιτιολόγηση του σεναρίου.

Ο δάσκαλος προτείνεται να ακολουθήσει ένα κατευθυνόμενο

μοντέλο συνεργατικής μάθησης.

Να διαμορφώσει ένα κατάλληλο περιβάλλον όπου οι μαθητές

μπορούν να είναι ενεργοί συνεργάτες (καταιγισμός ιδεών),να

διασταυρώνουν απόψεις,να συζητούν μεταξύ τους και να

καταλήγουν σε συμπεράσματα.

9.Φύλλα εργασίας

  • Μπαίνουμε στο internet και στη διεύθυνση της Wikipedia όπου κάνουμε αναζήτηση στη λέξη <<Μινώταυρος>>.Συλλέγουμε πληροφορίες και απαντάμε στις παρακάτω ερωτήσεις που έχουν δωθεί σε κόλλα Α4.

 

 

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

  • 1.Περιγράψτε πώς ήταν ο Μινώταυρος:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  • 2.Πού κατοικούσε:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  • 3.Γιατί ο Θησέας πήγε στην Κρήτη να σκοτώσει το Μινώταυρο:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  • 5.Πώς ο Θησέας σκότωσε το Μινώταυρο:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  • 6.Ποια γυναίκα βοήθησε το Θησέα και γιατί:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΦΥΛΛΟ ΕΓΑΣΙΑΣ 2

 

Άσκηση αντιστοίχησης hot potatoes

 

 

 

 

10.Πρόσθετες πληροφορίες

Οι μαθητές βρίσκουν πληροφορίες για το νησί της

Κρήτης.

Μαθαίνουν να δουλεύουν σε γεωγραφικούς χάρτες

Google Earth.

Προσεγγίζουν την έννοια του τουρισμού και τις

προοπτικές που έχει για την Ελλάδα.

.

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση